Miehillä on huonommat harrastusmahdollisuudet Suomessa
Olen huomannut tämän omakohtaisesti. Monille tanssikursseille pääsy edellyttää parin löytymistä ja eiköhän jokainen tiedä, kummalle sukupuolelle se on helpompaa.
Laitoin kerran nettitreffi-ilmoituksen, jossa etsin juuri tanssiseuraa ja sain kaksi vastausta. Kumpikaan näistä vastaajista ei vain sitten ollut kiinnostunut tai tiennyt tanssista juurikaan mitään, vaan etsivät jotakin unelma-adonista, vaikka itselleni olisi kelvannut lähes mikä tahansa seura tanssikurssin onnistuneeseen suorittamiseen, joka oli minulle kunnia-asia.
Kommentit (2)
Olen mukana sekä miesten että naisten joukkueurheilussa (sama laji), ja kyllä se vaan niin on, että miehiltä löytyy paremmin aikaa ja rahaa harrastukseensa... Naisia rajoittaa eri-ikäiset lapset, jännä ettei mies hoida niitä automaattisesti kun mami harrastaa (miesten on niin helppo vaan olla koko päivä pelireissulla ja saunailloissa!). Raha on usein naisporukassa riidan aihe, miehet vaan maksaa mukisematta pyydetyt summat.
Minun mieheni harrastaa viitenä päivä viikossa, minä yhtenä (tai kahtena, jos lapsen muskari lasketaan mukaan). Tanssikursseilla ei ainakaan meillä päin tarvita paria vaan kurssilla on kiertävä systeemi, jossa jokainen mies tanssii jokaisen naisen kanssa. Jos naisia on enemmän, kurssin vetäjä hankkii tanssittajia (miehiä tai naisia, jotka osaavat tanssia miesten askelin).