Julki-imetyksen vastaisuus on yksi ilmentymä naisten heikosta itsetunnosta.
Ahdistuminen/suivaantuminen imetyksestä johtuu pelosta, että miehet kiihottuvat toisen naisen rinnoista ja itse jää "sivulliseksi" ilman huomita. Ja toinen syy on se, että imettäjä saa olla tärkeä vauvalle, ahdistuja vaan ahdistuu kateellisena.
Kommentit (61)
Ilmiannoin tuon mt-ongelmaisen "korjasin vähän" -pellen. Toivottavasti saa bannit.
Korjasin vähän :) Korjasin vähän :) Korjasin vähän :) Korjasin vähän :) Korjasin vähän :) Korjasin vähän :)
En ole seonnut vaikka Korjasin vähän :) Korjasin vähän :) Vaikka mitä väitätte!
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 16:03"]
Ilmiannoin tuon mt-ongelmaisen "korjasin vähän" -pellen. Toivottavasti saa bannit.
[/quote]
jos se on se sama joka tuolla toisessa viestissä puolusteli kamalia asioita mitä lapsille saisi tehdä, niin on banninsa kyllä ansainnut.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:11"]
Mutta, ei mikään yllätys ettei tissimammulit ole valmiita näkemään yhtään vaivaa, vaan itsekkäästi tekevät tasan niinkuin haluavat, viis muista. Vielä ei ole sitä päivää tullut, kun jostain kävisi ilmi se lisääntyneiden loistelias epäitsekkyys jolla lasten tekoa aina markkinoidaan... Aina se on vain minäminäminäminäminä. Minä haluan lähteä kaupungille vauvan kanssa, minä haluan syöttää sitä keskellä kauppaa, minäminäminä.
[/quote]
Hyvin kiteytetty. Näille tissimammoille kun yrittää julki-imetyksen sopimattomuutta selittää, niin se on aivan kuin yrittäisi neuvotella ja opettaa tapoja pienelle lapselle ("Mixen voi muka syödä jo karkkipussia kassajonossa ketä se muka haittaa?????" tai teinijonnelle ("Mix en muka voi pitää pipoa tunnilla ketä se muka haittaa??+++"). Paitsi että pienten lasten ja teinien päähän voi käytöstapoja saada taottua, mutta näiden tissimammojen ei.
[/quote]
Eli koska joku palstamamma ahdistuu toisen tissin olemassaolosta niin sille vauvalle EI SAA antaa ruokaa vaan sitä pitää huudattaa? Äidin ja vauvanhan pitää lähteä pois jottei pikkusieluinen suivaannu ja ällöty? Miksi ei toisinpäin? Älä mene ulos minnekään jos ahdistut siitä kun ihminen syö, vaikkakin äitinsä tissistä.
[/quote]
Ei vauvaa ole pakko huudattaa, vaan sitä voi mennä imettämään siihen tarkoitukseen sopivaan tilaan tai syöttää pullosta. Ei vaadi mitään suurempia älynlahjoja tai elämänhallintataitoja, jotta voi vauvan äitinä noihin tilanteisiin ennalta varautua. Helpompi yhden mamman on lapsineen järjestää itsensä muualle imettämään, kuin kokonaisen ihmisjoukon yhtäkkiä lähteä yhden kusipäisen mamman tieltä. Minä rohkenen mieluusti käydä ulkona, jopa syömässäkin, koska tosielämässä harvoin niin urpoa ihmistä tulee vastaan, että alkaisi esim. ruokailusalissa imettämään.
Kyse ei ole siitä, että en mitenkään pystyisi syömään ruokaani loppuun, jos joku alkaa lähipöydässä imettämään, vaan se on imettävältä osapuolelta ajattelematonta ja epäkohteliasta käytöstä. En heitä lautasta seinään ja häivy samalta istumalta, jos joku vieressä maiskuttaa suu auki, röyhtäilee tai kaivaa nenänsä, mutta en missään nimessä pidä moista käytöstä hyväksyttävänä julkisella paikalla / seurueessa, ja se antaa kyseisestä henkilöstä hyvin tökerön kuvan.
Imetys tuntuu olevan monille joku pyhä lehmä, jota pitäisi saada harjoittaa aivan missä ja koska tahansa. Monet jeesustelevat, että ihminen on sairas ja luonnosta vieraantunut, kun ei saisi imettää vieraiden ihmisten nähden. Koskeeko sama sitten vaikkapa vaatteiden käyttöä tai ulostamista? Olemmeko me ihmiset sairaita, kun käytämme vaatteita ja toimitamme asiamme vessoissa? Muitakin esimerkkejä on paljon. Naurettavaa nostaa vain yksi asia jalustalle ja verrata siinä ihmistä eläimeen, kun emme kerran juuri millään muullakaan mittapuulla elä kuin eläimet.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 16:24"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:11"]
Mutta, ei mikään yllätys ettei tissimammulit ole valmiita näkemään yhtään vaivaa, vaan itsekkäästi tekevät tasan niinkuin haluavat, viis muista. Vielä ei ole sitä päivää tullut, kun jostain kävisi ilmi se lisääntyneiden loistelias epäitsekkyys jolla lasten tekoa aina markkinoidaan... Aina se on vain minäminäminäminäminä. Minä haluan lähteä kaupungille vauvan kanssa, minä haluan syöttää sitä keskellä kauppaa, minäminäminä.
[/quote]
Hyvin kiteytetty. Näille tissimammoille kun yrittää julki-imetyksen sopimattomuutta selittää, niin se on aivan kuin yrittäisi neuvotella ja opettaa tapoja pienelle lapselle ("Mixen voi muka syödä jo karkkipussia kassajonossa ketä se muka haittaa?????" tai teinijonnelle ("Mix en muka voi pitää pipoa tunnilla ketä se muka haittaa??+++"). Paitsi että pienten lasten ja teinien päähän voi käytöstapoja saada taottua, mutta näiden tissimammojen ei.
[/quote]
Eli koska joku palstamamma ahdistuu toisen tissin olemassaolosta niin sille vauvalle EI SAA antaa ruokaa vaan sitä pitää huudattaa? Äidin ja vauvanhan pitää lähteä pois jottei pikkusieluinen suivaannu ja ällöty? Miksi ei toisinpäin? Älä mene ulos minnekään jos ahdistut siitä kun ihminen syö, vaikkakin äitinsä tissistä.
[/quote]
Ei vauvaa ole pakko huudattaa, vaan sitä voi mennä imettämään siihen tarkoitukseen sopivaan tilaan tai syöttää pullosta. Ei vaadi mitään suurempia älynlahjoja tai elämänhallintataitoja, jotta voi vauvan äitinä noihin tilanteisiin ennalta varautua. Helpompi yhden mamman on lapsineen järjestää itsensä muualle imettämään, kuin kokonaisen ihmisjoukon yhtäkkiä lähteä yhden kusipäisen mamman tieltä. Minä rohkenen mieluusti käydä ulkona, jopa syömässäkin, koska tosielämässä harvoin niin urpoa ihmistä tulee vastaan, että alkaisi esim. ruokailusalissa imettämään.
Kyse ei ole siitä, että en mitenkään pystyisi syömään ruokaani loppuun, jos joku alkaa lähipöydässä imettämään, vaan se on imettävältä osapuolelta ajattelematonta ja epäkohteliasta käytöstä. En heitä lautasta seinään ja häivy samalta istumalta, jos joku vieressä maiskuttaa suu auki, röyhtäilee tai kaivaa nenänsä, mutta en missään nimessä pidä moista käytöstä hyväksyttävänä julkisella paikalla / seurueessa, ja se antaa kyseisestä henkilöstä hyvin tökerön kuvan.
Imetys tuntuu olevan monille joku pyhä lehmä, jota pitäisi saada harjoittaa aivan missä ja koska tahansa. Monet jeesustelevat, että ihminen on sairas ja luonnosta vieraantunut, kun ei saisi imettää vieraiden ihmisten nähden. Koskeeko sama sitten vaikkapa vaatteiden käyttöä tai ulostamista? Olemmeko me ihmiset sairaita, kun käytämme vaatteita ja toimitamme asiamme vessoissa? Muitakin esimerkkejä on paljon. Naurettavaa nostaa vain yksi asia jalustalle ja verrata siinä ihmistä eläimeen, kun emme kerran juuri millään muullakaan mittapuulla elä kuin eläimet.
[/quote]
Ja se soi ja se soi ja se soi :)
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:30"]
Ja se soi ja se soi ja se soi :)
[/quote]
Löitkö omalla pitkällä julki-lötkötissilläsi vahingossa itseäsi korvaan ja siksi sun korvissa soi sivukaupalla????
[/quote]
:D :D "pitkä julki-lötkötissi" :D :D niin parasta!
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 13:47"] [quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 13:37"]Ahdistuminen/suivaantuminen imetyksestä johtuu pelosta, että miehet kiihottuvat toisen naisen rinnoista ja itse jää "sivulliseksi" ilman huomita. Ja toinen syy on se, että imettäjä saa olla tärkeä vauvalle, ahdistuja vaan ahdistuu kateellisena. [/quote] Haha. :D mun mies tuskin kiihottuu yhdenkään ylipainoisen av mamman maitoa ja raskausarpia tursuavista roikko tisseistä, kun kotona voi ihailla jotain ihan päinvastaista. Voi luoja mitä juttuja! :D P.S mun puolesta äidit saa imettää lapsiaan ihan missä parhaaksi näkevät. Ei häiritse minua. [/quote] Mutta jos ne tissit onkin hoikan ja urheilullisen mamman kiinteät tissit, niin sitten kiihottuu? Vai? [/quote] Anteeksi vain mutta tuo yhtälö on mahdottomuus joten...
[/quote]
Mä ajattelin ap:n aloituksen lukiessani, että what a load of cack, mutta nyt kun luen näitä sun viestejäsi, tulee mieleen, että ehkä ap onkin oikeassa... vaikuttaa nimittäin siltä, että sua tämä asia voisi vähän pelottaakin.
[/quote]
No älä nyt sun tuntojasi mulle sysää. Minkä mä sille voin että mulla on hyvät ja kiinteät tissit ja sulla sitten vähemmän. Voisihan tän kääntää niinkin että sun kaltaiset on kateellisia niille naisille joilla sellainen mies joka ei kiihotu ihan kaikenlaisista tisseistä tai ylipäätään muiden kuin oman naisensa tisseistä. Se tässä nyt varmasti ihan pohjimmiltaan kaihertaa ap:tä.
En varmasti ole lukenut kaikkia aiheesta käytyjä keskusteluja, mutta niissä mitä olen lukenut, on lähinnä kritisoitu sitä missä tilanteessa ja millä tavalla se julki-imetys hoidetaan. Olen itsekin todistanut joitain tilanteita, joissa on mielessä käynyt, että eikö tuota voisi hoitaa vähän toisella tavalla. Tilanteita, joissa muut ihmiset vaivaantuvat kyseisestä, sinänsä toki luonnollisesta toimituksesta. Julki-imetystä vastaan minulla ei mitään ole, enkä kyllä noissa tilanteissa ole sitä mitenkään huonoon itsetuntoon yhdistänyt. Miksi kukaan edes lähtökohtaisesti miettisi miesten huomiota imetystilanteessa, oli sitten itse imettämässä tai joku muu?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:01"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:00"]
Julki-imetys on noloa lähinnä sille lapselle! Jos minun äiti olisi julki-imettänyt minua vauvana, niin pitäisin häntä ihan lorttoporttohuorana!
Onneksi hän on fiksu koulutettu nainen jolla ei ole ollut tarvetta esittää minua VIERAILLE IHMISILLE omien rintojensa kera jossain ostareissa, kahviloissa yms paikoissa.
[/quote]
Heiii, sinä tulit taas paikalle, kun näit imetysketjun! Hei, sovitaanko niin, että ei vastata tälle tyypille, nimittäin tämä levy soi muuten ja kauan ;)
[/quote]
saathan sinä horostella rintoinesi tuolla kylillä niin paljon kuin tykkäät, jotkut eivät vaan arvosta äitejään sen vuoksi että paljastelevat vieraille ihmisille. ymmärrän heitä.
Julki-imetys nyt vaan on jotenkin niin yksinhuoltajamaisen epätoivoista, wt:tä, alaluokkaista, kouluttamatonta, käytöstavatonta.
Minä masturboin kotiin päästyäni jos näen imettävän äidin kaupungilla. Häntä ajatellen. Siinä on jotain todella seksikästä. Työssäni tarjoilijana saan onneksi nähdä niitä vielä joka viikko. Imettäkää toki, älkää antako katseeni häiritä.
Ei minulla muuten olisi mitään sitä vastaan mutta kun se imettäminen haisee maitopierulle ja vauvanoksennukselle jos se tapahtuu 5 metrin säteellä minusta, suljetussa tilassa kuten kahvilassa. Mutta niinhän se sanoo ettei se oma paskakaan haiskahda niin pahalta siihen omaan nenään joten kai tuo selittää sen miten he itse kestävät sen hajunsa.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:07"]
Minä masturboin kotiin päästyäni jos näen imettävän äidin kaupungilla. Häntä ajatellen. Siinä on jotain todella seksikästä. Työssäni tarjoilijana saan onneksi nähdä niitä vielä joka viikko. Imettäkää toki, älkää antako katseeni häiritä.
[/quote]
Minua kiihottaa ajatus siitä, että joku katselee himoiten kun imetän:)
Riippuu miten se hoidetaan. Suurin osa äideistä hoitaa imetyksen niin, että se jää äidin ja vauvan väliseksi asiaksi. Joskus olen kyllä törmännyt näihin, jotka heiluvat tissi paljaana ilman mitään kiirettä laittaa paitaa takaisin päälle. Heidän käytöstään kyllä ihmettelen, mutta ovat onneksi harvinaisia.
Mitä sekoilua tuo nyt on? Kyllä mä olen nähnyt äitien imettävän lapsia esim. kahviloissa, eikä se ketään haittaa. Kuka tuollaista muka vastustaa?
En ymmärrä kyllä aloitusta, mutta julki-imetyksen raivokas vastustaminen on vaan jotenkin niin luonnotonta.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 13:47"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 13:37"]Ahdistuminen/suivaantuminen imetyksestä johtuu pelosta, että miehet kiihottuvat toisen naisen rinnoista ja itse jää "sivulliseksi" ilman huomita. Ja toinen syy on se, että imettäjä saa olla tärkeä vauvalle, ahdistuja vaan ahdistuu kateellisena. [/quote] Haha. :D mun mies tuskin kiihottuu yhdenkään ylipainoisen av mamman maitoa ja raskausarpia tursuavista roikko tisseistä, kun kotona voi ihailla jotain ihan päinvastaista. Voi luoja mitä juttuja! :D P.S mun puolesta äidit saa imettää lapsiaan ihan missä parhaaksi näkevät. Ei häiritse minua.
[/quote]
Mutta jos ne tissit onkin hoikan ja urheilullisen mamman kiinteät tissit, niin sitten kiihottuu? Vai?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 13:47"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 13:37"]Ahdistuminen/suivaantuminen imetyksestä johtuu pelosta, että miehet kiihottuvat toisen naisen rinnoista ja itse jää "sivulliseksi" ilman huomita. Ja toinen syy on se, että imettäjä saa olla tärkeä vauvalle, ahdistuja vaan ahdistuu kateellisena. [/quote] Haha. :D mun mies tuskin kiihottuu yhdenkään ylipainoisen av mamman maitoa ja raskausarpia tursuavista roikko tisseistä, kun kotona voi ihailla jotain ihan päinvastaista. Voi luoja mitä juttuja! :D P.S mun puolesta äidit saa imettää lapsiaan ihan missä parhaaksi näkevät. Ei häiritse minua.
[/quote]
Mutta jos ne tissit onkin hoikan ja urheilullisen mamman kiinteät tissit, niin sitten kiihottuu? Vai?
[/quote]
Anteeksi vain mutta tuo yhtälö on mahdottomuus joten...
Kuka normi mies voi kiihottua vauvan ruokana toimivista rinnoista, silloin kun ne ovat vauvan omaisuutta???
Tämä ketju on osoitus siitä että julkisesti imettävä ja sitä puolustava ihminen on hyvin epätasapainossa koska kuvittelee provokummituksia joka viestiin vaikka viljelee niitä "korjaillen" viesteihin aivan itse. Säälin lapsia.