IL: Nyt puhuu tehohoitolääkäri: ”Emme jaksa enää” Tehohoitolääkärin mukaan hoitohenkilökunta on aivan loppu.
Ottakaa nyt ihan oikeasti niitä rokotteita.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/35a746af-e1df-4212-8680-2a26e463…
Kommentit (1190)
Ilmeisesti terveydenhuoltoalalle pyrkimisessä saa lisäpisteitä mielenterveysongelmista. Ei tämä lataamopotilaiden lisääntyminen hoitotyössä muutoin ole selitettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tyypillinen tehohoitopotilaan profiili? Onko siellä vanhuksia, miehiä, venäläisiä, somaleita, ylipainoisia, mitä? Kiinnostaa näin perussairauksia omaavana, immuunipuutteisena, mutta nuorena ja hoikkana naisena. Rokotus ei Itselläni toimi immuunipuutteisuuden vuoksi.
Tähän en oo minäkään saanut vastausta. Tosin olen perusterve rokotettu 30 v.nainen.
Aiempi kommentoija jatkaa.. Googletin vähän ja tuplarokotetuista teholla on päälle 60-vuotiaita monisairaita. Eli rokotus ei suojaa kovin hyvin niitä, joiden on uutisoitu tätä rokotussuojaa eniten tarvitsevan..? Muuten en löytänyt suomalaisista lähteistä oikein tietoa. Ulkomaisista lähteistä löytyi, että rajuiten sairastuvat usein yli 50-vuotiaat ylipainoiset miehet, jotka saattavat olla muuten perusterveitä. Vuosikymmenten makkaran syönti ja kaljan juonti tehnyt tuhojaan? Valitettavasti nämä perusterveet keski-ikäiset Reijot taitavat olla niitä rokotevastaisimpia öyhöttäjiä ja toisaalta juurikin niitä, jotka rokotteesta eniten hyötyisivät, kun vievät sairastuessaan tehohoitopaikat.
Yksi altistava tekijä kaikilla vakavan tautimuodon saaneilla on alhaiset D-vitamiinitasot.
Miksi alapeukuttaa faktaa? Ennaltaehkäisyssä ei kai ole mitään vikaa? Vai onko kaikkien vaan otettava rokote peukun mielestä? Se nyt vaan on vapaaehtoista.
D-vitamiinin puute on siis yhteydessä covidin leviämiseen ja taudin vakavuuteen. Mutta rokotuskattavuus ei ole.
https://link.springer.com/article/10.1007/s10654-021-00808-7
Ajatella! Joo...aina joku saa vakavan taudin, mutta riskiryhmät on jo aika hyvin tiedossa. Rokotteet on heille myös annettu ja muillekin halukkaille.
Ne jotka silti ovat itse tai läheistensä vuoksi jotenkin kohonneessa riskissä, voivat suojata itsensä kuten varmasti ovat toimineet muidenkin tarttuvien tautien, kuten noron tai influenssan kanssa.
Muistetaan, että terve ihminen ei ole sairas.
Ja muistetaan, että koronasta parantuu 99% sen sairastaneista.
Eli lopetetaas tämä hysteria. Jo riittää.
Modernan rokotehan kiellettiin Suomessa alle 30-v miehiltä,sydälihastulehduksen riskin vuoksi. Joissakin maissa kiellettiin kaikilta alle 30-v.
Tällaisten takia mä olen jäänyt vielä seuraamaan tilannetta. Rokotteista saadaan koko ajan lisää tietoa. Epäröin sitä onko rokotteiden hyöty kannattava mahdollisiin haittoihin verrattuna. Vakavan koronan riskiä pidän omalla kohdalla melko pienenä, toki mahdollisena. Olen vähän yli 30-v, perusterve, hyväkuntoinen ja hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Modernan rokotehan kiellettiin Suomessa alle 30-v miehiltä,sydälihastulehduksen riskin vuoksi. Joissakin maissa kiellettiin kaikilta alle 30-v.
Tällaisten takia mä olen jäänyt vielä seuraamaan tilannetta. Rokotteista saadaan koko ajan lisää tietoa. Epäröin sitä onko rokotteiden hyöty kannattava mahdollisiin haittoihin verrattuna. Vakavan koronan riskiä pidän omalla kohdalla melko pienenä, toki mahdollisena. Olen vähän yli 30-v, perusterve, hyväkuntoinen ja hoikka.
Se riski saada tämä sivuvaikutus on tyyliin yksi tapaus montaakymmentä tuhatta rokotettua kohti. Katopa monen suun kautta otettavan lääkkeen sivuvaikutuksia paketin kyljestä, hämmästyt.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kaksi koronaan sairastunutta, kumpikin hoikkia ja urheilullisia, toinen vähän yli 40 v. ja toinen noin 55 v. Toinen oli teholla, toinen keuhkokuumeessa kotona lääkärin valvonnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjän trollit juhlivat taas vauvapalstalla
Omanlaistaan Yle-propagandaa tuokin juttu. Lännen rajoitukset ovatkin muka osoitus yhteiskunnan toimivuudesta (kun demokratia-sanaa ei sentään tässä kohtaa kehtaa käyttää), ja Venäjälla on muka ihmishenki halpa muka sillä perusteella, että siellä ei ole rajoitettu perusoikeuksia yhtä totalitaarisella otteella kuin esimerkiksi Euroopassa... Maali siirtyy aina tilanteen mukaan, aina selitetään oma viiteryhmä oikeamieliseksi ja demokraattiseksi ja aina on aivan sama, miten Venäjä toimii. Väärin toimii silti, jos toimii eri tavalla kuin Eurooppa.
Minusta Venäjä on osoittanut todellisen suuruutensa koronassa, sillä siellä ei tosiaankaan ole rajoitettu perusoikeuksia sillä tavalla kuin monessa aiemmin niin demokraattisena pidetyssä maassa. Ihmisillä itsellään on ollut suurempi vastuu, ja niin sen pitäisi ollakin. Meillä vain lapsikansalaiset kaipailevat viranomaisilta kuritusta oikein isän kädestä ja olan takaa.
"Venäjällä ei rajoiteta perusoikeuksia":D
Huutonaurua.
Lainaapa huutonauraja oikein äläkä vääristele.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoon mikäli tarvis kirjoitti:
Varmaan v*tuttaa rokotettua kun ei mahda mitään rokottamattomalle. Siinäs kiukuttelet sielusi täydeltä. Ei ole minulta pois mikään. Mikäli satun kuitenkin sairastumaan koronan takia niin sairaalaan pääsen hoitoon ja yhteiskunta maksaa viulut verorahoista. Joten ei hätää vaikka en rokotetta ole ottanut. Siinähän rokotettu päätäsi raavit😂.
Jos tehohoitopaikat ovat täynnä ja lisää potilaita tulossa, lääkärit joutuvat priorisoimaan, kuka saa mitäkin hoitoa. Miten voit olla varma, että pahasti sairastuessasi pääset hengityskoneeseen? Entä jos vapaana on vain happiviikset? Hengityskonekaan ei takaa sitä, että potilas ei kuole. Sairaalassa tekevät parhaansa, mutta lääketieteelläkin on rajansa, mihin se pystyy.
Kuka helvetti edes haluaa hengityskoneeseen edellä kuvatun jälkeen? Minulla on Omakannassa kielto laittaa minua hengityskoneeseen. En sitten tiedä, noudattaisiko henkilökunta tuota tahtoani tosipaikan tullen, mutta olen ainakin yrittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se riski saada tämä sivuvaikutus on tyyliin yksi tapaus montaakymmentä tuhatta rokotettua kohti. Katopa monen suun kautta otettavan lääkkeen sivuvaikutuksia paketin kyljestä, hämmästyt.
Luen aina lääkeselosteet, ihan jokaisesta lääkkeestä. Sitä juuri tarkoitin, että seuraan tilannetta, kun rokotteen sivuvaikutukset alkavat selvitä, jolloin niiden perusteella voi arvioida omalla kohdalla tilanteen. En nimenomaan tuosta sydälihastulehduksesta ole huolissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itäraja avataan eeeejunaliikenteelle ennen joulua.
Junaliikenne itärajan yli aiotaan avata ennen joulua, vaikka Venäjän koronatilanne huononee taas – Kuinka huolissaan tästä pitäisi olla?
https://yle.fi/uutiset/3-12148367
Venäjä perui kaikki massatapahtumat – maan koronatilanne ”herättää vakavaa huolta” https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008309727.html
No nyt ei tarvitse miettiä tuleeko tehohoitopaikat riittämään. Eivät tule. Jos futisporukka toi satoja tartuntoja niin nyt niitä tulee saman verran kahdesti päivässä.
Teholle joutuu sadoista tartunnan saaneista ehkä 1 jos sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpäsairaat hoidetaann ihan normaalisti ja hyvin. Älkää levitelkö tollaista paskapuhetta. Hysteerian lietsontaa.
Ei hoideta! Leikkauksia tullaan siirtämään ja ei pelkästään syöpäsairaiden vaan muidenkin pitkäaikaissairaiden. Heikot väistyvät vayvojen terveiden ja työikäisten tieltä. Emme voi elää riskiryhmäläisten vankina, koska talous ja yhteiskuntaa ei voi sulkea! Mitä Ruotsi edellä, sitä Suomi perässä.
Menkää kapakkaan passin kans! Pitäkää hauskaa, tuhlatkaa, ryypätkää, uhkapelatkaa ja nai....
Kirurgitko ne siellä teholla niitä kolmea potilasta hoitaa, kun ei ehdi enää syöpäsairaitakaan leikata...?
Ei noin tyhmää taida oikeasti ollakaan, mutta kommentoin nyt kumminkin sen verran että ongelma ei ole kirurgien puutteessa vaan siinä että se leikkauspotilas tarvitsee leikkauksen jälkeen tehohoitoa, joten jos tehohoitopaikkaa ei ole tarjolla niin leikkaus jää tekemättä. Ehdointahdoin ei haluta toteuttaa sitä vanhaa vitsiä missä leikkaus onnistui mutta potilas kuoli, ymmärräthän?
No siinä tapauksessahan noita tehohoitopaikkoja tulisi olla ihan satamäärin jokaisessa sairaalassa, jos joka ikinen potilas viedään leikkauksen jälkeen sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpäsairaat hoidetaann ihan normaalisti ja hyvin. Älkää levitelkö tollaista paskapuhetta. Hysteerian lietsontaa.
Ei hoideta! Leikkauksia tullaan siirtämään ja ei pelkästään syöpäsairaiden vaan muidenkin pitkäaikaissairaiden. Heikot väistyvät vayvojen terveiden ja työikäisten tieltä. Emme voi elää riskiryhmäläisten vankina, koska talous ja yhteiskuntaa ei voi sulkea! Mitä Ruotsi edellä, sitä Suomi perässä.
Menkää kapakkaan passin kans! Pitäkää hauskaa, tuhlatkaa, ryypätkää, uhkapelatkaa ja nai....
Kirurgitko ne siellä teholla niitä kolmea potilasta hoitaa, kun ei ehdi enää syöpäsairaitakaan leikata...?
Ei noin tyhmää taida oikeasti ollakaan, mutta kommentoin nyt kumminkin sen verran että ongelma ei ole kirurgien puutteessa vaan siinä että se leikkauspotilas tarvitsee leikkauksen jälkeen tehohoitoa, joten jos tehohoitopaikkaa ei ole tarjolla niin leikkaus jää tekemättä. Ehdointahdoin ei haluta toteuttaa sitä vanhaa vitsiä missä leikkaus onnistui mutta potilas kuoli, ymmärräthän?
No siinä tapauksessahan noita tehohoitopaikkoja tulisi olla ihan satamäärin jokaisessa sairaalassa, jos joka ikinen potilas viedään leikkauksen jälkeen sinne.
Potilaat viedään heräämöön jossa ovat siihen asti kun heräävät. Ei niitä minnekään teholle viedä jos ei ole tehohoitopotilas.
Rokotteen PITI OLLA vapaaehtoista mutta nyt Jo kiristetään ja uhkaillaan et "pitää ottaa pitää ottaa"ja syyllistämistä perään! Kiukutelkaa ja raivotkaa rauhassa nazzit, minä olen mieluummin"itsekäs saasta" kuin vaarannan terveyteni kokeellisella myrkyllä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kaksi koronaan sairastunutta, kumpikin hoikkia ja urheilullisia, toinen vähän yli 40 v. ja toinen noin 55 v. Toinen oli teholla, toinen keuhkokuumeessa kotona lääkärin valvonnassa.
Minä tunnen myös monta, ja kotona sairastivat ihan tavallisena flunssana.
Korona rokotteet pitäisi laissa kieltää. Näistä rokotteista sairastuu ja joutuu sairaalaan. Rokote sisältää hopeateetä ja hopeavettä. Ne myrkyllisiä keholle. Älkää hyvät ihmiset ottako näitä myrkkypiikkejä. Ne vievät terveyden.
Vierailija kirjoitti:
Rokotteen PITI OLLA vapaaehtoista mutta nyt Jo kiristetään ja uhkaillaan et "pitää ottaa pitää ottaa"ja syyllistämistä perään! Kiukutelkaa ja raivotkaa rauhassa nazzit, minä olen mieluummin"itsekäs saasta" kuin vaarannan terveyteni kokeellisella myrkyllä!
Ei se nyt kyllä myrkkyä ole. Rokotteilla tosin on aina jotain vaikutuksia. Sitä ihmettelen, kuinka nämä koronarokotteen vastustajat ovat uskaltaneet ottaa aiemmat rokotteensa. Nämä rna-rokotteethan ovat todella hienostuneita verrattuna niihin piikkeihin, mitkä lyötiin mitään kyselemättä jokaiselle lapselle viime vuosisadan puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki rahat menevät eläkeläisille ja EUlle. Ei ihme että pieni määrä potilaita aiheuttaa kaaosta.
Olen edelleen etätyössä, en käy ravintoloissa ym, tilaan ruuat kotiin. Riskini sairastua tautiin on nollissa (97% suomalaisista ei ole sairastunut) täällä perähikiällä. Miksi syytetään rokottamattomia kun pitäisi syyttää esim. niitä jotka toivat koronan kesällä EM-kisoista, yrityksiä jotka tuovat halpatyöntekijöitä (joilla korona) ja muita turisteja/bilettäjiä/vaihto-oppilaita jotka tautia oikeasti levittävät? Nyt kaikki on muka rokottamattomien syytä. Teholla ollut 20 tuplarokotettua, hehän eivät toki kuormita kun ovat parempaa väkeä. Itkeäkö vai nauraa tätä järjetöntä narratiivia.
Miksi voi miksi vtussa rajoilla ei testattu tautia? 700 testaamatonta EM-turistia päästettiin rajan yli, siinä lienee pääsyy tälle aallolle. Suomessa on huonompi tilanne kuin Ruotsissa. Mutta joo "korona on ohi, nyt on aika bailata!"..
Juuri näin. Järjetöntä touhua. EM-turistithan tämän meneillään olevan tautivyöryn saivat aikaan. Kesäkuun alussa tartuntamäärät olivat todella pieniä. Ja sekin nyt ilmeisesti on vastuullisesti elävien rokottamattomien ihmisten syy.
Rokottamaton ei elä vastuullisesti. Voit selittää naama sinisenä, miten syöt d-vitamiinia, ulkoilet raikkaassa ulkoilmassa, et koskaan käy, etkä koskaan ole käynytkään ravintoloissa, pidät maskia, pidät turvavälejä ja hörpit hopeavetta. Mutta tosiasia on se, että sinä olet täysin vastuuton niin kauan kunnes otat rokotteen. Olet luopio, joiden määrä on lyönyt ällikällä kaikki normaalit kansalaiset. Et välitä kanssaihmisistäsi (etkä itsestäsikään) lainkaan. Olet myös tyhmä, koska uskot kaiken, mitä netissä joku hourupää suustaan oksentaa, jos se vaan sopii sinun ääliöagendaasi. Sen lisäksi olet säälittävä ja uhriutuva marttyyri, joka teeskentelee kokevansa suurtakin "painostusta", vaikka koko kansakunta joutuu tanssimaan sinun pillisi mukaan ja se tulee ihan h e l v e t i n kalliiksi.
Luehan tekstisi ja mieti sopisiko tuo kuvaus itseesi enemmänkin.
Noin. Olen nyt lukenut tekstini uudelleen ja olen edelleen samaa mieltä. Joku raja tyhmyydelläkin ja amerikkalaisten kritiikittömällä kopioimisella! Pakkorokotukset voimaan, kun kerran tartuntatautilakikin sen mahdollistaa tai sitten kyörätään rokottamattomat sivummalle yhdessä vertailemaan, että kumpi olisi kivempi ivermektiini vai hopeavesi. Voisivat siellä rauhassa odotella "pitkäaikaisvaikutuksia" ja fanittaa ääriuskonnollisia ja äärioikeistolaisia rokotevastaisia sekopäitä ja tehdä täysin lähdekritiikitöntä "tutkimusta" netin likaviemäreissä.
Sinä puolestasi ohitat kaikki he, joille rokote on suurempi riski kuin rokottamattomuus. Eivät kaikki rokottamattomat usko salaliittoteorioihin, vaan ihmisillä on myös terveydellisiä syitä jättää rokote ottamatta.
-eri
Kyllä, mutta vain hyvin pieni osa rokottamattomista on niitä, jotka oikeasti eivät lääketieteellisistä syistä voi rokotetta ottaa. Sitä suuremmalla syyllä kaikkien niiden, joilla ei tällaista syytä ole, pitäisi nyt heti käydä se rokote ottamassa. Niin suojataan niitäkin, jotka eivät itse voi suojata itseään.
Lopetas jo toi "suojaan muita" teeskentely. Tuolla hyvesignaloinnilla ei ole mitään pohjaa. Siitä on vain mediassa otettu lyömäase, jolla syyllistetään pientä osaa väestöstä, eli rokottamattomia.
.
Lopettaisit itse tuon termin käyttämisen väärissä yhteyksissä. Signaloi mitä signaloit, mutta pysy kotonasi, jos et kunnioita etkä arvosta toisten ihmisten oikeutta elämään.
Näinhän se on, että tolta porukalta korsi katkeaa aika helposti.
Oli tilanne mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luen aina lääkeselosteet, ihan jokaisesta lääkkeestä. Sitä juuri tarkoitin, että seuraan tilannetta, kun rokotteen sivuvaikutukset alkavat selvitä, jolloin niiden perusteella voi arvioida omalla kohdalla tilanteen. En nimenomaan tuosta sydälihastulehduksesta ole huolissani.
Ne ovat selvillä. Rokotteita on annettu miljoonittain ja taas miljoonittain maailmanlaajuisesti. Pitkän ajan kuluttua ilmenevät mystiset sivuvaikutukset taas ovat rokotteilla äärimmäisen harvinaisia, joten mitään hörhöjen ennustamaa kahden vuoden jälkeen kupsahtamista ei ole odotettavissa
Audrey Hepburn aiheutti aikanaan lyhyen tukan muodin. Nykyään rintasyöpä hoidot tiputtavat hiukset ja sen jälkeen moni ei enää haluakaan pitkää liima tukkaa.