IL: Nyt puhuu tehohoitolääkäri: ”Emme jaksa enää” Tehohoitolääkärin mukaan hoitohenkilökunta on aivan loppu.
Ottakaa nyt ihan oikeasti niitä rokotteita.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/35a746af-e1df-4212-8680-2a26e463…
Kommentit (1190)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vika ei ole rokottamattomien! Vaan päättäjien, kun pitivät rajat auki eivätkä laittaneet sinne valvottuja karanteeneja. Minä en ole kohta 2 vuoteen poistunut kotoa juuri muualle kuin kauppaan ja apteekkiin enkä vanhempia lukuunottamatta ole juuri ketään tavannut. Olen eläkkeellä, joten tämä mahdollista. Aina käytän ffp2 tai ffp3 kaupassa. 1 rokote otettu, toista en ota, koska sivuvaikutukset. Minä EN suostu syyllistymään siksi, että päättäjämme mokasivat koko homman, piste! Pysyn tosin kotona varmaan jatkossakin
Oletko kuullut hoitaja ja lääkäripulasta. Yhä useampi hoitaja lähtee alalta, eikä edes koulutukseen ole halukkaita.
Ja mitå tulee koronan testaukseen ja jäljitykseen, niin ne käsiparit ovat muusta hoitotyöstä pois.
Ystävä on kätilö ja siirretty koronan testaukseen synnytyssalista ja tekee 10-12 työpäivää ja yhdellä kätilöllä voi olla 4-5 synnytystä yhtä aikaa ja on vain ajan kysymys, jos ongelmatilanne, mitkä seuraukset.
Itse tunnen ihmisiä, jotka ovat jääneet varasijoille sairaanhoitajakoulutuksen pääsykokeissa. Eli hakijoita on kyllä reilusti vielä tänäkin vuonna.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma ettei tällaisessa poikkeustilanteessa voida avata niitä rahahanoja ja maksaa lisää työvoimasta jota löytyisi HETI jos sitä oikeasti pyydettäisiin. Ei, suomessa pitää pihistellä jopa terveydenhuollossa, ei makseta uusille hoitajille ei millään ja tilanne kasaantuu mutta hyvä että rahan tunkeminen kehitysapuun ja afghanistaniin toimii esteettömästi myös koronan aikana;) Miettikää mitä niilläkin miljoonilla olisi voitu tehdä tämän tilanteen hyväksi..
Tästähän uutisoitiin joku päivä. Haastattelussa oli Tehyn edustaja, hoitajia ja sairaalan johdosta ja kaikki kertoivat, ettei edes rahalla ei saada hoitajia töihin. Jo nyt maksetaan ylitöistä tuplapalkka ja moni hoitaja on tehnyt 10-16h työpäivää eli pahimmillaan kaksi työvuoroa putkeen, jos joku on sairastunut.
Ja nyt ei enää raha pure, koska hoitajat eivät vain jaksa ja työuupumus.
Ei edes halukkaita saada koulutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Erityisen tärkeetä ne rokotteet ottaa on sellasen, jolla vastustuskyky on syystä tai toisesta heikentynyt. Silloin ei enää nuori ikä, hoikkuus ja terveelliset elintavat suojaa.
Tällöin rokotteesta huolimatta joutuu letkun varteen. Tärkeintä on pysyä varjojen mailla, jotta ei saa koronaa alunperinkään.
Bussikuskit piikille kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotevastaiset ovat murhaajia. Tämä on fakta.
Meetkö kertoo ton meidän ruokakaupan kassamyyjälle jonka perhe ei ole rokotettu koska pelkää sivuoireita . Nuori aikuinen mies jostain arabiasta tulleet. Meillä on siis myyjiä joita ei ole rokotettu ja te syytätte asiakkaita . Tuskin Kokki tarjoilija on rokotettu ??? Entä postin jakajat sitten ?? Entä taksi ja bussi kuskit tuskin nekään. Entä opettajat ja lasten hoitajat saati lasten vanhemmat. Rakennusmiehiä ei ole rokotettu koska ulkomaalaisia . Entä kirppikset pitääkö niissä desinfioida täitä ja syyhypunkkia. Entä rokotukset myyjillä ,tuskin on. Onko roska autojen kuljettajat rokotettu ? Roska astiat pesty ???? Tuskin. Ravintoloiden tarjoilijat kokit ja tukkumyyjät rokotettu entä kuorma-auton kuljettajat ???
Kaikki autoilijat ovat myös potenttiaalisia sarjamurhaajia.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Sanna antoi 8mrd meidän köyhän Suomen rahoja Italialle(maailman kahdessanneksi suurin talous). Sillä olisi jo kummasti saanut lisää henkilökuntaa sairaaloihin.
Me tarvitaan kapakoihin lisää tarjoilijoita, eikä mitään tylsiä sairaanhoitajia sairaaloihin. Pääsee hoitajatkin virkistäytymään discoteekkiin!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää montako normaalipainoista, terveellisesti elävää, perustervettä, alle 40-vuotiasta naista on joutunut teho- tai sairaalahoitoon.
Miksi haluat? Koska itse olet tällainen, ja haluat naiivisti uskoa, että sairaalaan joutuminen ei koskaan voisi olla sinun kohtalosi?
Kysyjä on just sen tasoinen pälli, että se ongelma voi iskeä häneenkin sitä kautta, että kun rokottamattomia on tarpeeksi tukkimassa tehohoidon, niin jos hän tai hänen läheisensä joutuukin onnettomuuteen tai sairastuu äkisti, niin hoitoa ei saa, kun kaltaisensa ovat siellä viemässä hoitopaikat.
Kunpa rokottamattomat koronapotilaat voitaisiin jollain lailla koko ajan siirtää muiden potilaiden tieltä pois, ja jos jonkun on kuoltava, niin se on rokottamaton, eikä joku muu.
Eli ennemmin kuolkoot terve työssä käyvä veroja maksava lakia noudattava rokottamaton kuin sairas itse valinnoillaan terveytensä tuhonnut rikostaustan omaava verovaroilla elätettävä rokotettu?
Molempia näitä ihmistyyppejä on erittäin paljon Suomessa.
Joo, mieluummin kuolkoot rokottamattomat koronaan, ja niinhän heitä kuoleekin. Oma valinta.
Tajuatko kuinka vähän suomalaisia on? Miksi toivot oman maalaistesi kuolemaa? Oletko kenties anti-suomihullu?
Tajuatko kuinka psykopaatilta kuulostat?
Vierailija kirjoitti:
n32 sh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää montako normaalipainoista, terveellisesti elävää, perustervettä, alle 40-vuotiasta naista on joutunut teho- tai sairaalahoitoon.
Myös me perusterveet, alle 40-vuotiaat ja terveellisesti elävät naiset voimme tartuttaa tautia eteenpäin, etenkin jos emme ota rokotetta.
Ihan oikeesti. Menkää kouluun ja opiskelkaa edes perusteet siitä miten rokotukset toimivat. Tai käyttäkää siihen edes sitä nettiä, mikä jokaiselle näyttää suodun.
Menisit itse. Oikean rokotteen teho on 10-vuotta, tämä ei täytä kriteereitä ja edelleen tartutat virusta muihin. Vedä se maski naamaan ja pysy kotona.
No kyllä sitä peruskoulun oppimäärää tarvitset sinä. On paljon rokotteita, joiden teho ei ole lähellekään 10 vuotta. Eikä minkään rokotteen teho ole 100 prosenttia koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika helevetin monta.
Toi ylipainosta hokeminen on niin väsynyttä läppää. Yhtälailla koronan takia on ollut tehohoidossa ja kuollut urheilullisia ja hoikkia. Liekö sydämessä silloin ongelmaa. Rokottamattomat ovat nyt ihan v...un itsekästä porukkaa, jotka pitkittävät tätä pandemiaa. Joku rangaistus olisi paikallaan.
Mä olen tuosta toiseksi viimeisestä lauseesta hieman eri mieltä. Omassa lähipiirissäni on rokottamattomia, joista suurin osa uskoo tosissaan ja kaikenmaailman huuhaafoliohattuteorioihin tulevista mullistuksista ja uudesta maailmanjärjestyksistä. Tämä taas saa heissä aikaan järkyttävää pelkoa.
Itse olen kohta täysin rokotettu, ja olen itse saanut näiltä (suurin osa korkeasti koulutettuja ihmisiä) viestiä, etteivät valitettavasti voi olla kanssani tekemisissä koska rokotteesta saamani myrkyt vaikuttavat heihinkin aiheuttaen heissä vuotohäiriöitä ja pahimmillaan veritulppia.
Ymmärrän täysin, että jonkun terveydentila voi olla sellainen että mikään rokotteista ei ehkä tule kysymykseen, mutta muuten jotenkin tosi surullista. Että aikuiset ihmiset uskovat moisiin asioihin ja levittävät tuota propagandaa kirkkaassa päivänvalossa kaikille, halusipa sitä kuunnella tai ei.
En voi tätä ymmärtää, mutta en puhuisi itsekkyydestä, vaan disinformaation kavalista vaikutuksista. Taitaa kuitenkin olla niin, että sen leviämistä on vaikea estää - muuten kai siihen olisi keksitty jo keino.
Vierailija kirjoitti:
Siis hetkinen, teholla 3 koronapotilasta ja kaikki romahtaa? Jos Suomessa on näin surkea terveydenhuolto niin syyttävä sormi kannattaa osottaa sinne eduskuntaan. Hoitohenkilökunta on ollut ihan loppu jo viimeiset 10 v ainakin.
Päijät-Sotella on 7000 työntekijää. Jos tällä määrällä työntekijöitä ei pystytä hoitamaan kuin 3 tehopotilasta, on vika jossain muualla kuin eduskunnassa (vaikka on muita sairauksia jne.).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat? Koska itse olet tällainen, ja haluat naiivisti uskoa, että sairaalaan joutuminen ei koskaan voisi olla sinun kohtalosi?
Kysyjä on just sen tasoinen pälli, että se ongelma voi iskeä häneenkin sitä kautta, että kun rokottamattomia on tarpeeksi tukkimassa tehohoidon, niin jos hän tai hänen läheisensä joutuukin onnettomuuteen tai sairastuu äkisti, niin hoitoa ei saa, kun kaltaisensa ovat siellä viemässä hoitopaikat.
Kunpa rokottamattomat koronapotilaat voitaisiin jollain lailla koko ajan siirtää muiden potilaiden tieltä pois, ja jos jonkun on kuoltava, niin se on rokottamaton, eikä joku muu.
Eli ennemmin kuolkoot terve työssä käyvä veroja maksava lakia noudattava rokottamaton kuin sairas itse valinnoillaan terveytensä tuhonnut rikostaustan omaava verovaroilla elätettävä rokotettu?
Joo, mieluummin kuolkoot rokottamattomat koronaan, ja niinhän heitä kuoleekin. Oma valinta.
Onnea teille ketkä jäätte tänne. :D Taitaa maailma olla toisenlainen, kun jäljellä on vain rokotetut riskiryhmäläiset ja terveet rokotetut. Paljon jää teidän terveiden harteille kannettavaksi tulevaisuudessa, vaikka korona olisikin ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei mene ihan maalaisjärjen mukaan. Minä BMI 36 keski-ikäinen kaljamahaukko olin samalla työmaalla koronaan sairastuneen nuoren miehen kanssa. Hän oli hakenut taudin Viron risteilyltä. Matkustin samassa autossa, käytiin yhdessä lounaalla ja työskenneltiin samassa huoneessa. Toinen työkaveri sai myös koronan, mutta minulle ei tullut mitään. Testattiin kolme kertaa.
Sulla on varmaan d-vitamiinitasot kunnossa. Se on se oleellisin asia taudin välttelyssä. Laihat vegeilijät voivat sairastua jolleivat ota d-vitamiinilisää.
Parasta on se, ettei rokotettuja tarvitse enää hoitaa teholla koronan vuoksi!!!! He voivat kuolla vaikka palvelukoteihin. Niin paljon on rahaa hasattu rokotteisiin, että pitäähän tämä jossakin näkyä!
Lähihoitaja siskoni ihmettelee mitä toi lääkäri hölisee,ihan normi tilanne olla 10 tuntisia päiviä ja tilanne on ihan normaali,ei hoitajat ole uupuneita,vapaata saavat pitää,on lomia yms. Tosin riippuu paikkakunnastakin.
Mitä enemmän pakotusta, sitä enemmän vastustetaan. Nyt avointa viestintää ja loppuu se sensurointi. Vaikka tämän suhteen taitaa olla myöhäistä. Luottamus on täysin mennyt.
Hese ja MC donalds myyjät rokottamatta . Miten selität ja kaupan myyjät ??? Postin kuljettajat myös . Eikö mitään vastuuta heillä . Huumepiikkiä vaihdetaan diakonissa mutta rokotusta ei oteta. Kenkä myyjää ei oltu rokotettu . Saako hampurilaisesta koronan nyt . Entä bussikuskilta ?? Kioski myyjää mies ei ole rokotettu tartuttaako se muihin . Kännykkä myyjä ei ottanut rokotusta levittääkö virusta ?? Virolaisen ruokakaupan myyjä ja autokuski ei rokotusta . Päiväkoti hoitaja ei rokotettu ulkomaalainen. Tarjoilija ei rokotettu muusta maasta. Entä urheilijat sitten , ei ole rokotettu !!! Nyrkkeijät ja muut ei rokotettu. Nuoriso ei rokotettu . Lapset ei lähiöissä ei puhu suomea . Espoossa uskontolahko ei rokotettu pelkää pedon merkkiä. Taksikuski ei rokotettu koska pelkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko kuinka vähän suomalaisia on? Miksi toivot oman maalaistesi kuolemaa? Oletko kenties anti-suomihullu?
Tajuatko kuinka psykopaatilta kuulostat?
Kyllä se osa kansasta joutaa mennä, joka ei välitä muiden terveydestä.
Hieman oudolta kuulostaa, että ihmiset, jotka ovat terveydenhoitoalalle kouluttautuneet, uhriutuvat ja valittavat jatkuvasti omasta työstään. Kyllä muillakin aloilla tehdään töitä koko ajan eikä valiteta jatkuvasti omasta työstä ja työoloista. Koulutkin ovat joutuneet sopeutumaan ja venymään todella nopeilla aikatauluilla monenlaisiin etäjärjestelyihin. Se ei ole sormia näpäyttämällä tapahtunut, vaan on vaatinut paljon ylimääräistä työtä. Miten Suomen terveydenhoito selviäisi jostakin suuronnettomuudesta? Miksi bilepääministerillä on ollut niin kova kiire purkaa kaikki rajoitukset yhtäaikaa, vaikka koronatilanne pahenee? Suurin ihmisoikeus tuntuu Suomessa olevan se, että voi bilettää yökerhoissa aamuneljään asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi tämä myös. Imetyksen vuoksi (lopetin hetki sitten, kun lapsi jo yli 1v) oon ottanut vasta yhden rokotteen. Mietin, onko mulla riski kuinka suuri vakavalle taudille nyt ennen tehosterokotetta?🤔 Ja välttelen kyllä ihmisjoukkoja ja käytän maskia ym.
En jostakin syystä löydä tietoa, paljonko kolmekymppisiä perusterveitä normaalipainoisia naisia sairaala-/tehohoidossa? Löytäisikö joku tietoa sairaalahoidetuista, muutakin, kuin ovatko rokotettu vai ei?
Tutkimusten mukaan vakavan muodon riski nousee jyrkästi painoindeksin kasvaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika helevetin monta.
Toi ylipainosta hokeminen on niin väsynyttä läppää. Yhtälailla koronan takia on ollut tehohoidossa ja kuollut urheilullisia ja hoikkia. Liekö sydämessä silloin ongelmaa. Rokottamattomat ovat nyt ihan v...un itsekästä porukkaa, jotka pitkittävät tätä pandemiaa. Joku rangaistus olisi paikallaan.
Mä olen tuosta toiseksi viimeisestä lauseesta hieman eri mieltä. Omassa lähipiirissäni on rokottamattomia, joista suurin osa uskoo tosissaan ja kaikenmaailman huuhaafoliohattuteorioihin tulevista mullistuksista ja uudesta maailmanjärjestyksistä. Tämä taas saa heissä aikaan järkyttävää pelkoa.
Itse olen kohta täysin rokotettu, ja olen itse saanut näiltä (suurin osa korkeasti koulutettuja ihmisiä) viestiä, etteivät valitettavasti voi olla kanssani tekemisissä koska rokotteesta saamani myrkyt vaikuttavat heihinkin aiheuttaen heissä vuotohäiriöitä ja pahimmillaan veritulppia.
Ymmärrän täysin, että jonkun terveydentila voi olla sellainen että mikään rokotteista ei ehkä tule kysymykseen, mutta muuten jotenkin tosi surullista. Että aikuiset ihmiset uskovat moisiin asioihin ja levittävät tuota propagandaa kirkkaassa päivänvalossa kaikille, halusipa sitä kuunnella tai ei.
En voi tätä ymmärtää, mutta en puhuisi itsekkyydestä, vaan disinformaation kavalista vaikutuksista. Taitaa kuitenkin olla niin, että sen leviämistä on vaikea estää - muuten kai siihen olisi keksitty jo keino.
Itse taas en tunne yhtäkään ihmistä, joka uskoisi mihinkään foliohattuteorioihin. Emme vain ota rokotteita sen takia, että haluamme ensin nähdä tuleeko siitä pitkällä aikavälillä haittavaikutuksia ja annamme henkemme kohtalon käsiin, kuten joka päivä muutenkin.
Edelleen mahdollisuuksia kuolla yllättäen on miljoonia joka päiväisessä elämässämme. Jos niin on tarkoitettu, sitten on.
Onpa omituinen henkilö tuossa aloituksen linkissä. Sanoo ottaneensa jo kolme rokotusta, mutta silti esiintyy täydessä hazmat-puvussa. Mitä hän pelkää, eikö ne piikit toimi?
Ja mistä ihmeen seurantalaitteista hän horisee? Ettei vain ole hiukan päästään hurahtanut?
Ja mitkä ruumisröykkiöt? Viisisataa vanhusta kuoli viime vuonna koronan kanssa.