Olen kolmen lapsen äiti enkä ikinä
tee ns. perusruokia esim. makaronilaatikkoa, jauheliha-, nakki-, makkarakastiketta, kinkkukiusausta, keitettyjä perunoita. On mielestäni maailman tylsimmän makuista ruokaa. Olenko ainoa?
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:58"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:55"]On niin hienoa olla mahdollisimman vähän perinteinen suomalainen. Ripaus piri-piriä ja tupsaus thai-maustetta tekaa tavallisestakin kotiäidistä hiukan eksoottisemman ja paremman. [/quote] Ei se ole mistään hienoudesta kiinni! En vaan tykkää "suomalaisesta" ruoasta enkä ymmärrä miksi mun pitäisi sitä syödä? Ettei kenellekkään tule paha mieli?
[/quote]
Saat toki syödä mitä lystäät, mutta "paha mieli" joillain varmaan johtui siitä, että vähättelet muiden mieltymyksiä.
Juu, yllätys, et ole ainoa, joka ei laita nakkisoppaa. Luulitko todella olevasi?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:14"]Juu, yllätys, et ole ainoa, joka ei laita nakkisoppaa. Luulitko todella olevasi?
[/quote] Luulin. Ainakin täällä av:lla.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:58"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:55"]On niin hienoa olla mahdollisimman vähän perinteinen suomalainen. Ripaus piri-piriä ja tupsaus thai-maustetta tekaa tavallisestakin kotiäidistä hiukan eksoottisemman ja paremman. [/quote] Ei se ole mistään hienoudesta kiinni! En vaan tykkää "suomalaisesta" ruoasta enkä ymmärrä miksi mun pitäisi sitä syödä? Ettei kenellekkään tule paha mieli?
[/quote]
Saat toki syödä mitä lystäät, mutta "paha mieli" joillain varmaan johtui siitä, että vähättelet muiden mieltymyksiä.
[/quote] Miten vähättelen? Jos sanoisin pitäväni enemmän hameista kuin housuista, niin pitääkö housuja käyttävien loukkaantua? Vai onko ruoka niin pyhä asia, että sitä ei saa arvostella?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:58"]
[/quote]
Sä saat syödä vaikka koiran raatoja, peruskysymys on se, miksä sä tuut pätee tällä? Jotku syö perusruokia, jotku jotain muuta. Olet ihan yhtä naurettava kuin se mamma, joka tulee joka toiseen ketjuun kertomaan, että hänen lapsi tykkää fetasta - no niin muuten tykkää aika moni muukin lapsi.
Ja tiesitkö - niihin ns. perusruokiinkin voi laittaa muita mausteita kuin pippuria ja suolaa? Mähän vasta hurja oon - onkohan ainut - oonhan - kukaan ei oo koskaan laittanut chiliä jauhelihakastikkeen, muut ku mä.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:58"]
[/quote]
Sä saat syödä vaikka koiran raatoja, peruskysymys on se, miksä sä tuut pätee tällä? Jotku syö perusruokia, jotku jotain muuta. Olet ihan yhtä naurettava kuin se mamma, joka tulee joka toiseen ketjuun kertomaan, että hänen lapsi tykkää fetasta - no niin muuten tykkää aika moni muukin lapsi.
Ja tiesitkö - niihin ns. perusruokiinkin voi laittaa muita mausteita kuin pippuria ja suolaa? Mähän vasta hurja oon - onkohan ainut - oonhan - kukaan ei oo koskaan laittanut chiliä jauhelihakastikkeen, muut ku mä.
[/quote] Luitko yhtään aiempia kommentteja?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:16"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:14"]Juu, yllätys, et ole ainoa, joka ei laita nakkisoppaa. Luulitko todella olevasi? [/quote] Luulin. Ainakin täällä av:lla.
[/quote]
Ai sinä olet sitten hienostuneisuuden ruhtinatar junttien palstalla? Eihän tänne kukaan fiksu kirjoita, paitsi toki sinä valistusmielessä. Eihän siinä sitten mitään.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:58"]
[/quote]
[/quote] Keskustelu on pätemistä? Halusin tietää onko kaikkien suurinta herkkua makaronilaatikko. Osan on, osan ei. Vielä kiinnostaisi tietää mitä muut tekevät sen "perusruoan" sijaan.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:16"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:14"]Juu, yllätys, et ole ainoa, joka ei laita nakkisoppaa. Luulitko todella olevasi? [/quote] Luulin. Ainakin täällä av:lla.
[/quote]
Ai sinä olet sitten hienostuneisuuden ruhtinatar junttien palstalla? Eihän tänne kukaan fiksu kirjoita, paitsi toki sinä valistusmielessä. Eihän siinä sitten mitään.
[/quote] Kyllä tänne kirjoitetaan myös ihan viihdemielessä ;)
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:50"]Hyvin harvoin minäkään, mutta kerropa mitä sitten teet ruuaksi? [/quote] Aika paljon intialaissävytteisiä ruokia, tomaattipohjaisia kastikkeita, patoja, wokkeja, kasvisruokaa. Sellaisia, joissa on muitakin mausteita kuin suolaa ja pippuria :)
[/quote]
Sä olet mun käly! Mummolassa veljenlapset syö innolla makaronilaatikkoa ja uunilohta selittäen, että "näissä maistuu ruoka eikä polta suuta".
Paras ruoka on sellaista, että se maistuu itsenään, ilman mausteita. Niillä vain korostetaan makua, ei peitetä.
Mikä tämän avauksen pointti on? Miten lasten määrä liittyy siihen, millaista ruokaa laittaa? En mäkään laita avauksessa mainituista ruuista muita kuin keitinperunoita, mutta en toisaalta myöskään kuvittele, että olisi jotenkin harvinaista olla niitä laittamatta.
Kaikkien pitäis älytä olla nirsoilematta ruoasta. Ihmeellistä erikoisuuden tavoittelua. Suomalaisten makuaisti on tehty suomalaiselle perusruoalle! Turha suutaan on polttaa väkevillä mausteilla.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:30"]Mikä tämän avauksen pointti on? Miten lasten määrä liittyy siihen, millaista ruokaa laittaa? En mäkään laita avauksessa mainituista ruuista muita kuin keitinperunoita, mutta en toisaalta myöskään kuvittele, että olisi jotenkin harvinaista olla niitä laittamatta.
[/quote] Avauksen pointti on keskustelu. Yleensä keskustelupalstalla pointti on keskustelu. Lapsien määrä ei ollut mitenkään merkityksellinen. Olen sitä mieltä, että valtaosa lapsiperheistä ei ainakaan arkena syö juuri muuta kuin noita perusjuttuja.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:50"]Hyvin harvoin minäkään, mutta kerropa mitä sitten teet ruuaksi? [/quote] Aika paljon intialaissävytteisiä ruokia, tomaattipohjaisia kastikkeita, patoja, wokkeja, kasvisruokaa. Sellaisia, joissa on muitakin mausteita kuin suolaa ja pippuria :)
[/quote]
Sä olet mun käly! Mummolassa veljenlapset syö innolla makaronilaatikkoa ja uunilohta selittäen, että "näissä maistuu ruoka eikä polta suuta".
Paras ruoka on sellaista, että se maistuu itsenään, ilman mausteita. Niillä vain korostetaan makua, ei peitetä.
[/quote] Saatan olla ;) Paitsi mausteinen on eri asia kuin tulinen.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:30"]Mikä tämän avauksen pointti on? Miten lasten määrä liittyy siihen, millaista ruokaa laittaa? En mäkään laita avauksessa mainituista ruuista muita kuin keitinperunoita, mutta en toisaalta myöskään kuvittele, että olisi jotenkin harvinaista olla niitä laittamatta. [/quote] Avauksen pointti on keskustelu. Yleensä keskustelupalstalla pointti on keskustelu. Lapsien määrä ei ollut mitenkään merkityksellinen. Olen sitä mieltä, että valtaosa lapsiperheistä ei ainakaan arkena syö juuri muuta kuin noita perusjuttuja.
[/quote]
Mutta pidät niitä kuitenkin perusjuttuina? Minä taas en.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:00"]
"Makaronilaatikkoa, jauheliha-, nakki-, makkarakastiketta, kinkkukiusausta." - - Itse tuunaan niitä kasviksilla, yrteillä ja fondeilla.
[/quote]
Tämä ehkä onkin juuri se kamalin vaihtoehto... Jos tollaista mummolaruokaa haluaa silloin tällöin retroillessaan tehdä, pahin moka olisi fiksata sitä mikä ei ole rikki. Nakkikastike herne-maissi-paprikalla tai kinkkukiusaus muutamalla basilikanlehdellä...?
[/quote] Just näin :) T.Ap