Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kolmen lapsen äiti enkä ikinä

Vierailija
16.12.2014 |

tee ns. perusruokia esim. makaronilaatikkoa, jauheliha-, nakki-, makkarakastiketta, kinkkukiusausta, keitettyjä perunoita. On mielestäni maailman tylsimmän makuista ruokaa. Olenko ainoa?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:34"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:30"]Mikä tämän avauksen pointti on? Miten lasten määrä liittyy siihen, millaista ruokaa laittaa? En mäkään laita avauksessa mainituista ruuista muita kuin keitinperunoita, mutta en toisaalta myöskään kuvittele, että olisi jotenkin harvinaista olla niitä laittamatta. [/quote] Avauksen pointti on keskustelu. Yleensä keskustelupalstalla pointti on keskustelu. Lapsien määrä ei ollut mitenkään merkityksellinen. Olen sitä mieltä, että valtaosa lapsiperheistä ei ainakaan arkena syö juuri muuta kuin noita perusjuttuja.

[/quote]

Niin väärin, niin väärin, sinun mielipiteesi ei ole totuutta nähnytkään.
[/quote] ?

Vierailija
22/56 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ole koskaan tehty ap:n listaamia ruokia. Mutta me ollaan akateeminen lapseton kaupunkilaispariskunta ja uskoisin, että vastaavassa demografiassa on yleisempää syödä aasialaisia kuin suomalaisia ruokia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meilläkään syödä esim. nakkikastiketta, nakkikeittoa, kiusauksia, lihapullia, koska lapset ei edes tykkää niistä. Makaronilaatikko kelpaa joskus. Mut en mä tiiä onks se nyt niin mainitsemisen arvoinen asia. En ole ajatellut, että syödään jotenkin tosi erilailla kun muut.

Vierailija
24/56 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin minäkään, mutta kerropa mitä sitten teet ruuaksi?

Vierailija
25/56 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sä varmaan haluut kertoa että mitä sitte nteet:)

Vierailija
26/56 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas teen just noita ja mun mielestä ne on just parasta! :) Jo senkin vuoksi kun meillä lapset syö niitä mieluiten.

Vierailija
27/56 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:50"]Hyvin harvoin minäkään, mutta kerropa mitä sitten teet ruuaksi?
[/quote] Aika paljon intialaissävytteisiä ruokia, tomaattipohjaisia kastikkeita, patoja, wokkeja, kasvisruokaa. Sellaisia, joissa on muitakin mausteita kuin suolaa ja pippuria :)

Vierailija
28/56 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin hienoa olla mahdollisimman vähän perinteinen suomalainen. Ripaus piri-piriä ja tupsaus thai-maustetta tekaa tavallisestakin kotiäidistä hiukan eksoottisemman ja paremman.

Vierailija
29/56 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:50"]Hyvin harvoin minäkään, mutta kerropa mitä sitten teet ruuaksi?
[/quote] Aika paljon intialaissävytteisiä ruokia, tomaattipohjaisia kastikkeita, patoja, wokkeja, kasvisruokaa. Sellaisia, joissa on muitakin mausteita kuin suolaa ja pippuria :)
[/quote]

Olen kokki ja teen perusruokaa wokkien ja patojen lisäksi.
Kaikkea syödään ja saman pöydän ääressä.

Vierailija
30/56 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:55"]On niin hienoa olla mahdollisimman vähän perinteinen suomalainen. Ripaus piri-piriä ja tupsaus thai-maustetta tekaa tavallisestakin kotiäidistä hiukan eksoottisemman ja paremman.
[/quote] Ei se ole mistään hienoudesta kiinni! En vaan tykkää "suomalaisesta" ruoasta enkä ymmärrä miksi mun pitäisi sitä syödä? Ettei kenellekkään tule paha mieli?

Vierailija
31/56 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:50"]Hyvin harvoin minäkään, mutta kerropa mitä sitten teet ruuaksi?
[/quote]

No mun mielestä toikin kuulostaa aika yksitoikkoiselta. Mä oon 15 ja jos mutsi tekis AINA tommosta ruokaa niin menisin naapuriin syömään. Meillä syödään monipuolisesti, ainakin mun mielestä. Makuja tulee ympäri maailmaa ja jopa sushia ollaan tehty yhdessä äidin ja pikkuveljen kanssa. Mut silti äitin tekemä lasagne on vaan niin parata. Ja hei - on siinä muutakin kuin suolaa ja pippuria. Ehkä et osaa maustaa oikein.

Vierailija
32/56 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Makaronilaatikkoa, jauheliha-, nakki-, makkarakastiketta, kinkkukiusausta." Näihin kaikkiin voi laittaa muitakin mausteita kuin suolaa ja pippuria. Nää on meidän perheen kestosuosikkeja. :D Itse tuunaan niitä kasviksilla, yrteillä ja fondeilla. Tehdään toki muitakin ruokia kuten patoja ja kasvisruokaa, fajittaksia ja hampurilaisia.

Vierailija
33/56 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:55"]On niin hienoa olla mahdollisimman vähän perinteinen suomalainen. Ripaus piri-piriä ja tupsaus thai-maustetta tekaa tavallisestakin kotiäidistä hiukan eksoottisemman ja paremman.
[/quote] Ei se ole mistään hienoudesta kiinni! En vaan tykkää "suomalaisesta" ruoasta enkä ymmärrä miksi mun pitäisi sitä syödä? Ettei kenellekkään tule paha mieli?
[/quote] Taisit sohaista muurahaispesään ;)

Vierailija
34/56 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:00"]"Makaronilaatikkoa, jauheliha-, nakki-, makkarakastiketta, kinkkukiusausta." Näihin kaikkiin voi laittaa muitakin mausteita kuin suolaa ja pippuria. Nää on meidän perheen kestosuosikkeja. :D Itse tuunaan niitä kasviksilla, yrteillä ja fondeilla. Tehdään toki muitakin ruokia kuten patoja ja kasvisruokaa, fajittaksia ja hampurilaisia.
[/quote] Silti ne on laimeita.

Vierailija
35/56 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. :) Tosin mulla on vaan kaksi lasta, lasketaanko mies kolmanneksi? ;)

Vierailija
36/56 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:01"]Et ole ainoa. :) Tosin mulla on vaan kaksi lasta, lasketaanko mies kolmanneksi? ;)
[/quote] Ei lasketa! Hyi.

Vierailija
37/56 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:01"]Et ole ainoa. :) Tosin mulla on vaan kaksi lasta, lasketaanko mies kolmanneksi? ;)
[/quote]

Mut jos se käyttäytyy kuin uhmaikäinen kakara?

Vierailija
38/56 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:00"]

"Makaronilaatikkoa, jauheliha-, nakki-, makkarakastiketta, kinkkukiusausta." - - Itse tuunaan niitä kasviksilla, yrteillä ja fondeilla.

[/quote]

Tämä ehkä onkin juuri se kamalin vaihtoehto... Jos tollaista mummolaruokaa haluaa silloin tällöin retroillessaan tehdä, pahin moka olisi fiksata sitä mikä ei ole rikki. Nakkikastike herne-maissi-paprikalla tai kinkkukiusaus muutamalla basilikanlehdellä...?

Vierailija
39/56 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:01"]Et ole ainoa. :) Tosin mulla on vaan kaksi lasta, lasketaanko mies kolmanneksi? ;)
[/quote]

Mut jos se käyttäytyy kuin uhmaikäinen kakara?
[/quote] Jätä se sika!

Vierailija
40/56 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:55"]On niin hienoa olla mahdollisimman vähän perinteinen suomalainen. Ripaus piri-piriä ja tupsaus thai-maustetta tekaa tavallisestakin kotiäidistä hiukan eksoottisemman ja paremman.
[/quote] Kyllä nyt halvennetaan suomalaisia perusarvoja!! Kaljaa, makkaraa, kuoriperunoita ja läskisoosia ette meiltä vie!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi