Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kertoo mielestäsi ihmisestä, jos ei kuuntele musiikkia?

Vierailija
16.10.2021 |

Moni tuntuu kuuntelevan aina jotain. Bussissa, suorassa, junassa, tiskatessa, kotona, lenkillä, autossa. Jotkut puolestaan eivät lähes ikinä kuuntele ellei joku muu halua esim. laittaa musiikkia.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi enoistani oli täysin epämusikaalinen, hän laittoi radion kiinni jos sieltä alkoi kuulua musiikkia. Muut enot sentään kuuntelivat musiikkia ja yksi jopa soitti viulua.

Vierailija
2/30 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi kaveria, jotka eivät koskaan kuuntele musiikkia. Ihan normaaleja ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soitan pianoa itse keskinkertaisesti, mutta oman pimputukseni lisäksi en musiikkia juuri kuuntele paitsi ehkä just jossain juhlissa, joissa soittaa joku bändi tai on muuten taustamusiikkia. Nautin hiljaisuudesta.

Vierailija
4/30 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovainen?

Vierailija
5/30 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksi kaveria, jotka eivät koskaan kuuntele musiikkia. Ihan normaaleja ihmisiä.

Oletko kysynyt heiltä, että miksi eivät kuuntele?

Vierailija
6/30 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä soitan pianoa itse keskinkertaisesti, mutta oman pimputukseni lisäksi en musiikkia juuri kuuntele paitsi ehkä just jossain juhlissa, joissa soittaa joku bändi tai on muuten taustamusiikkia. Nautin hiljaisuudesta.

Lisäys tähän. Jos harjoittelen uutta kappaletta pianolla, niin silloin kuuntelen Youtubesta, koska haluan arvioida, kuinka hyvin soitan tai miltä suunnilleen pitäisi kuulostaa.

Vierailija
7/30 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvinpäin en kuuntele lainkaan, humalassa nuoruusajan suosikit Popeda ja Klamydia uppoaa.

Vierailija
8/30 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ainakin ollut vuosienkin mittaisia kausia etten ole juuri kuunnellut. Nyt on taas sellainen kausi että huudatan aika usein koko päivän.

Vierailija
9/30 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi enoistani oli täysin epämusikaalinen, hän laittoi radion kiinni jos sieltä alkoi kuulua musiikkia. Muut enot sentään kuuntelivat musiikkia ja yksi jopa soitti viulua.

Pelkkö musiikin kuunteleminenhan joka päivä jatkuvasti ei tee ihmisestä musikaalista.

Vierailija
10/30 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huomannut, että en kuuntele enää melkein ollenkaan musiikkia. Jos haluan taustahälyä niin laita jonkun podcastin tmv kuulumaan. Äänikirjat ei toimi kun niitä pitäisi oikeasti kuunnella.

Vierailija
11/30 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikkien pitäisi kuunnella musiikkia? Ihan jokaisen oma valinta eikä sen pitäisi muita vaivata. 

Itse tykkään kuunnella musiikkia, mutta en mä sitä aina jaksa. Olen töissä vanhuspuolella ja siellä on välillä kova hälinä ja työvuoron jälkeen kaipaan rauhallisuutta ja hiljaisuutta. On muuten todella ärsyttävää kun töissä jotkut laittavat radion huutamaan heti aamusta, mä kyllä kylmästi laitan sen hiljempaa. En vain jaksa heti aamusta sitä mölyä ja sen radion voi laittaa hiljaisemmallekin. Olenkin sanonut, että kyllä mua ottaa vanhana päähän jos tuodaan päiväsaliin aamulla ja heti siellä musiikki huutaa. En tajua miksi ei voi aloittaa aamua rauhallisesti ilman radion huutamista. Sitä musiikkia voi huudattaa sitten kotona.

Vierailija
12/30 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allah kieltää

Vierailija
13/30 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kuuntele oikeastaan ollenkaan musiikkia. En kuuntele ikinä radiosta, Youtubesta/vastaavasta ja autossakin pidän radion kiinni tai puhekanavalla, ellei joku muu mukana olijoista halua kuunnella. En käy myöskään konserteissa, yökerhoissa tai festareilla. Oikeastaan kuulen musiikkia vain kaupoissa, ja se on minulle aika yhdentekevää. Mielestäni olen ihan tavallinen nuori aikuinen, en uskovainen tai muutenkaan kai erityisen omituinen tyyppi. En vain saa musiikista mitään iloa/tunnetta ja se on joko ärsyttävää tai neutraalia taustarenkutusta. Kuuntelen mieluummin puhetta tai luen tekstiä, ja muistojakin saan helpommin esimerkiksi tuoksumuistoista tai hauskoista hetkistä muiden ihmisten kanssa. Ja olen kyllä kokeillut kappaleita varmaan jokaisesta genrestä räpistä iskelmään, mutta mikään kappale ei saa aikaan halua kuunnella uudestaan, enkä myöskään innostu tanssimaan musiikin tahtiin.

Vierailija
14/30 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuuntelen usein, kotioloissa. En koskaan muualla.

Vierailija
15/30 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään paljoa kuuntele musiikkia.

Kotona nautin hiljaisuudesta.

Bussimatkoilla kuuntelen kyllä, koska en halua kuulla muiden matkustajien juttuja enkä sitä yleistä hälinää.

Varmasti myös se vaikuttaa, että töissä on ääntä ja melua sekä lisäksi aina jotain musiikkia (mihin en itse edes voi vaikuttaa).

Vierailija
16/30 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntele musiikkia. Miksi sinä kuuntelet? Elämässä muutakin tekemistä.

Vierailija
17/30 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuan, mutta en pysty täysin menemään ihmisen nahkoihin joka ei Kuuntele musiikkia koskaan.

Vierailija
18/30 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkö musiikin kuunteleminenhan joka päivä jatkuvasti ei tee ihmisestä musikaalista.

Musikaalisuus on myös kykyä nauttia musiikista. Epämusikaalisella ei sellaista ole.

"Tutkimusten mukaan vain noin 4 prosenttia ihmisistä on epämusikaalisia. Puhutaan amusiasta, joka voi olla joko synnynnäistä tai seurausta aivovammasta. Tällaisille ihmisille musiikki ei tuota hyvää oloa eivätkä he erota erikorkuisia ääniä toisistaan.

Musikaalisuus ei ole pelkkää soitto- tai laulutaitoa, se on myös kykyä nauttia musiikin kuuntelemisesta ja kykyä erottaa eri korkuisia ja eri kestoisia ääniä toisistaan."

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/05/19/musikaalisuus-periytyy

Vierailija
19/30 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin päätoimisesti ravintiolamuusikkona muutaman vuoden ja sen jälkeen päätoimisena tiskijukkana melkein 20 vuotta. Nykyään ei soi musiikki edes autossa. Kuuntelen vain ja ainoastaan puheohjemia, jos jotain kuuntelen. Yleensä nautin vaan syvästä hiljaisuudesta, kuten nytkin.

Vierailija
20/30 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuro.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi