WC tukossa, eikä ole "putkireiskaa" tällä hetkellä. Ihanaa...
Onko teillä tehonnut se, että olette pistäneet kiehuvaa vettä ja desin tiskiainetta? Jonkilaisen neuvon vain löysin netistä, että ensin desi tiskiainetta vaikuttamaan 20 minuutiksi, sitten kiehuvaa vettä ja pitäis muka auttaa.
Kommentit (48)
Ei siihen mitään tiskiainetta tarvitse tai kiehuvaakaan vettä yleensä. Kokeile kaataa 10l sankolla kovalla paineella vettä sinne ja se voi jo yksin riittää. Ellei lähde tällä niin lämmin vesi hajottaa vessapaperin nopeammin kuin viileä.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen mitään tiskiainetta tarvitse tai kiehuvaakaan vettä yleensä. Kokeile kaataa 10l sankolla kovalla paineella vettä sinne ja se voi jo yksin riittää. Ellei lähde tällä niin lämmin vesi hajottaa vessapaperin nopeammin kuin viileä.
En todellakaan 10 litraa vettä huvin ja urheilun vuoksi ruve kaatamaan, jos ei hyötyä kuitenkaan ole. Muutenkin täällä Turussa päin vesi tuntuu olevan kultaakin pian arvokkaampaa.
Kädellä vaan työnnät, ei siihen mitään kiehuvaa vettä tarvita.
Kannattaa pestä käsi huolella sen jälkeen eikä kaivella nenää ja korvia silmien hieromisesta puhumattakaan.
Käy karhupumppu ja pumppaa ite pois.
Ämpärillisen vettä hujautat vauhdilla viemäriin, kohta vetää. Ei tarvitse tiskiainetta eikä myöskään keittää. Halpakin on.
Terv. Turkulainen myös
ei putkireiskaa saa vessanpyttyyn laittaa. tai saa mutta ei se siellä auta. sehän on vaan se pieni mutka siinä pytyn jälkeen, missä tuke on.
Paksua rautalankaa, vaikka metallisesta hengarista ja sillä tukos auki.
Lukee kodin putkimiehessä, ettei saa laittaa wc-pönttöön. Olen ajatellut että se johtuu myrkyllisyydestä.
Kiehuvaa vettä, ja pyykinpesuainetta.
Putkireiskalla tai kiehuvalla vedellä saat pöntön halki. Sit tarvitaan aitoa putkimiestä. Laita sitä vettä sinne pyttyyn niin tulee painetta tukokseen.
Itse olen kädellä ottanut jos se tukos on siinä mutkassa. Vedän pois sen sieltä. Ja työnnän eteenpäin. Sitten vetää pönttöä monta kertaa. Pestä kädet kunnolla.
Joku pitkä, taipuisa mutta jäykkä esine (metallihenkari, pölyhuiskan varsi tms) ja työnnät sen sille ja muljuttelet. Lähtee varmasti tukos.
Jos tukossa olevaan Wc:hen kaataa vettä, se vesi voi olla hetken päästä lattialla.
Jos on normaali tukos, lähtee kyllä viimeistään pumpulla. Jos käy niin kuin meille viime talvena, että vessa meni niin pahasti tukkoon, ettei kaikki kotikonstit ja yksi avausyritys huoltomiesten toimesta auttaneet, voi olla, että pönttö on irrotettava, että tukos lähtee. Toivottavasti on vain perus "liikaa vessapaperia"-tukos, eikä esim. irronnut ja sitten kotikonstein putkenavaajalla sinne pönttöön sulatettu wc-raikastin :D
eri. WC pöntössä voi olla ihan mitä tahansa, siellä voi olla meidän hukassa oleva kani jota ei ole nähty moneen päivään, jos lapset ovat laittaneet tai sinne on voinut pudota meikkejä, peili yms....
Itse olen saanut rimakepillä ja kuumalla vedellä tukoksen avattua
Vierailija kirjoitti:
Jos tukossa olevaan Wc:hen kaataa vettä, se vesi voi olla hetken päästä lattialla.
Jos on silmät voi katsoa ettei näin käy. Vaikka ei avautuisikaan kerralla niin se vesi tihkuu hiljalleen tukoksen läpi.
Suihkulla vain vettä isolla paineella.