Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

WC tukossa, eikä ole "putkireiskaa" tällä hetkellä. Ihanaa...

Vierailija
16.10.2021 |

Onko teillä tehonnut se, että olette pistäneet kiehuvaa vettä ja desin tiskiainetta? Jonkilaisen neuvon vain löysin netistä, että ensin desi tiskiainetta vaikuttamaan 20 minuutiksi, sitten kiehuvaa vettä ja pitäis muka auttaa.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä syyt miksi putkireiskaa ei suositella WC-pönttöön: 

1. vesi laimentaa sitä niin paljon, että teho jää pieneksi

2. se syövyttää pöntön pinnan, eli tämä juuri mitä moni on epäillyt

Eli kiellettyä se ei ole, mutta ei suositeltavaakaan. Eli kun laitatte sitä ja käytätte muita keinoja apuna, ne on itse asiassa ne muut keinot, mitkä siihen ovat paremmin vaikuttaneet. 

Vessan saa kyllä tukkoon ihan sillä itsellään ja paperilla, jos sitä menee kerralla paljon. Ei ne hetkessä hajoa. Yleensä syynä on huonosti suunnitellut, loivat, kaadot tai liian jyrkät mutkat putkistossa tai liian pienet halkaisijat putkistossa. Jäteviemäreissä ei koskaan saa olla yli 45 asteen kulmia missään. Täällä joku joskus väitti, että putkirempan voi suunnitella kuka tahansa tai tehdä ilman suunnitelmia. Putkiremppa on kyllä helpoin LVI-suunnittelun ala, mutta ihan kuka tahansa ei näitä asioita osaa ottaa huomioon, jos ei ole kokemusta. Yleensä tukos on siinä lähellä pyttyä, sillä ne huonoimmat suunnittelut löytyvät juuri siitä asuntojen kohdalta. Täällä on jo ap saanut paljon hyviä neuvoja ilman sitä putkireiskaa, joten en enää toista samoja. 

Vierailija
42/48 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kuin laittaa pesuaine joka rikkoo veden pintajännituksen. Odota ja vedä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuokrarivarissa ja jokin liian pieni halkaisija, tms. suunnitteluvirhe on pytyssä, kun monta kertaa on paskallakäynnin jälkeen tukkeutunut, onneksi siitä näkyvältä osalta pytyn pohjalta ennenkuin se menee sinne hajulukon taa näkymättömiin. Olen sorkkinut sitä paskakasaa vanhalla siivousmopin varrella, josta katkesi se moppiin klikattava pää, niin ei niin väliä jos likaantuu, tietysti pesen sen kun tukos on selvitetty.

On se kyllä kun ei enää vessojakaan osata suunnitella toimivaksi. Tässä asunnossa oli muitakin hölmöyksiä tehty rakennusvaiheessa ja virolaisia tunareita tietysti tekemässä niitä...

Vierailija
44/48 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronarokote on kokeellinen myrkkyrokote joka tappaa tervettä immuunijärjestelmää,eli ihmiset piikitetään sairaaksi.

Vierailija
45/48 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun vuokrarivarissa ja jokin liian pieni halkaisija, tms. suunnitteluvirhe on pytyssä, kun monta kertaa on paskallakäynnin jälkeen tukkeutunut, onneksi siitä näkyvältä osalta pytyn pohjalta ennenkuin se menee sinne hajulukon taa näkymättömiin. Olen sorkkinut sitä paskakasaa vanhalla siivousmopin varrella, josta katkesi se moppiin klikattava pää, niin ei niin väliä jos likaantuu, tietysti pesen sen kun tukos on selvitetty.

On se kyllä kun ei enää vessojakaan osata suunnitella toimivaksi. Tässä asunnossa oli muitakin hölmöyksiä tehty rakennusvaiheessa ja virolaisia tunareita tietysti tekemässä niitä...

Kyse ei ole siitä, etteikö suunniteltaisi kunnolla, vaan usein siitä, että suunnitelmia ei noudateta ja suunnitelijoita ei kutsuta työmaakokouksiin, kun halutaan säästää - tai pimittää mitä siellä tehdään. Rakennuskonsultti on ainoa valvoja, eikä hänellä ole tarpeeksi LVI-teknistä osaamista. Joskus kyllä on suunniteltukin huonosti, on niitä aika kamalia yrityksiä nähty. Putkiremppa on helppo suunnitella kokeneelle, joten niitä usein laitetaan harjoittelijoiden töiksi ja valvonta laiminlyödään. 

Vierailija
46/48 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma hoidettu, moikkaa!

T. Ap

Vierailija
47/48 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paksua rautalankaa, vaikka metallisesta hengarista ja sillä tukos auki.

Rautalankaa hengarista ja vettä sankosta, melkoisia kuninkasideoita tässä ketjussa. Pitäisikö kokeilla WC-tukoksen avaamista myös kenkällä ja langakerällä?

Vierailija
48/48 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tätä lukiessa kiittelin mielessäni, ettei wc ole mennyt koskaan tukkoon sieltä hajulukon tuolta puolelta, no paha karma iski ja heti kävi sitten ensimmäisen kerran koskaan sillä tavalla!

Kaadoin Fairya pyttyveden sekaan, toiveena, että se alentaisi veden pintajännitystä, ja mahdollisesti siitä oli apua, kun lähtikin sitten vetämään.

Näin on mulle käynyt ennenkin. Sitä mitä erehtyy kiittelemään, juuri se menee seuraavaksi pieleen! Näinollen minun ei kannata yrittääkään olla positiivinen, hyvilläni jostain asiasta, se näköjään tuo vain lisää ongelmia ja kiitelty asia on sitten tuomittu menemään pieleen heti seuraavaksi :/

Tällaisten kokemusteni vuoksi uskon johonkin yliluonnolliseen mitä tiede ei pysty selittämään. Toisilla vain on jostain syystä parempi tuuri ja minä olen vissiin ollut jossain muualla kun tuuria on jaettu :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän