Haluaisitko itsellesi kukattoman haudan
Kommentit (22)
En halua minkäänlaista hautaa! En hautakiveä, muistolaattaa tai mitään muutakaan. Tuhkaus ja pahviuurna. Tuhkat ripotellaan jonnekin, pahviuurna poltetaan. Ne, jotka haluavat minut muistaa, muistavat ilman mitään hautapaikkaakn.
Kyllä. Minun haudallani ei tarvitse kenenkään käydä, ihan vaan velvollisuudesta. Olen sanonut sen myös läheisilleni. Myös hautajaiset mahdollisimman pienet. Ja jos ennen kuolemaani sairastun johonkin muistisairauteen, ei tarvitse käydä hoitokodissa katsomassa, en minä silloin siitä enää tajua mitään. Eli nyt kun olen elossa ja tajuissani niin silloin tulkaa mieluummin käymään.
kun olen kuollut:Minun tuhkat heitetään mereen.En tarvitse kukkia, en kauniita laatoja,tai isoa hautakiveä.
Vierailija kirjoitti:
En halua minkäänlaista hautaa! En hautakiveä, muistolaattaa tai mitään muutakaan. Tuhkaus ja pahviuurna. Tuhkat ripotellaan jonnekin, pahviuurna poltetaan. Ne, jotka haluavat minut muistaa, muistavat ilman mitään hautapaikkaakn.
Samat sanat :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat sanat :)
Sama mulla. Ei ole kukaan, joka tulisi haudalle.
Haluan että kukat jätetään vaan kauppaan tai luontoon.
Aion kuolla pois pian niin olen pitkään miettinyt näitä.
Ei ole toivoa eikä elämää ja mua ei kiinnosta vaikka mut haudattaisiin pahvilaatikossa.
Täys rahastusta se kuoleminenkin perhana
No tässäkin on taas yksi asia jossa ei haluamisiani kysellä. Siitä saisi olla jo iloinen, jos päädyn hautaan edes säällisessä ajassa kuoleman jälkeen enkä muumioidu kotiini sen jälkeen kun olen kuolannut eteisen lattialla esim viikon jonkun sairauskohtauksen jälkeen.
Ei minua ole kukaan hautaamassa eikä haudastani myöskään huolehtimassa. Ja aivan sama, ihan tässä eläessä minä niitä läheisiä ihmisiä ja muutenkin sosiaalista elämää olisin kaivannut. En minä niillä enää kuolleena mitään tekisi.
Minä haluan elää ja sitten kuolla. Ja muut jatkakoot elämäänsä sitten edelleen.
En minä sitä hautaa katsele, joten ihan sama. Ehkä tuhkan voi kuopata/sirottaa jonnekin rakkaaseen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
En minä sitä hautaa katsele, joten ihan sama. Ehkä tuhkan voi kuopata/sirottaa jonnekin rakkaaseen paikkaan.
Täähän se ois.
En halua hautaa enkä kiveä vaan tuhkauksen. Kukat nautin kun olen elossa.
Vierailija kirjoitti:
En, haluan haudalleni mieluiten kukkia 🌹🌸🌿🌻🏵🌱🥀💮🌷🌺
Meinasitko kastella niitä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Minun haudallani ei tarvitse kenenkään käydä, ihan vaan velvollisuudesta. Olen sanonut sen myös läheisilleni. Myös hautajaiset mahdollisimman pienet. Ja jos ennen kuolemaani sairastun johonkin muistisairauteen, ei tarvitse käydä hoitokodissa katsomassa, en minä silloin siitä enää tajua mitään. Eli nyt kun olen elossa ja tajuissani niin silloin tulkaa mieluummin käymään.
Muistisairas kyllä aistii, että käymässä on joku rakas. Vaikka ei täysin tunne.
Järkyttävä asenne sinulla.
Kukattoman kyllä, mutta ei tietenkään rikkaruohollisen. Kaunis laatoitus jolle voi laittaa kynttilän, kun haiku ja ikävä tulee.