Koira hoitoon 2-viikoksi 280€?
Eli kotihoitoon menisivät. Kaksi isoa koiraa. Eli 10 € olisi päivä taksa per koira. Onko jees?
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:31"]
Oletteko miettineet jos sattuu jotain? Onko hoitopaikassa vakuutukset? Me jätettiin yksityishenkilölle hoitoon ja koira putosi korkealta, vammautui ja lasku olisi ollut 6000e ja ei varmuutta kuntoutumisesta. Vakuutuksia ei ollut joten.. Tietysti jos koiralla itsellään on ell kulu vakuutus niin sitten tilanne helpompi.
[/quote]
Ei ole vakuutuksia, en ole tullut ajatelleeksi. Tietysti missä vaan voi sattua ihan hyvä pointti. Uskon että sen saa liitettyä kyllä omaan koira vakuutukseen koska vaikka en itse ollut paikalla koirani oli. Toivottavasti mitään ei käy, ei kiva hoitajalle, mutta aina ei voi välttyä.
Oletteko miettineet jos sattuu jotain? Onko hoitopaikassa vakuutukset? Me jätettiin yksityishenkilölle hoitoon ja koira putosi korkealta, vammautui ja lasku olisi ollut 6000e ja ei varmuutta kuntoutumisesta. Vakuutuksia ei ollut joten.. Tietysti jos koiralla itsellään on ell kulu vakuutus niin sitten tilanne helpompi.
[/quote]
Minusta tuolla yksityisellä hoitajalla ei tarvii olla vakuutusta. Kyllä se on koiran omistajan oma huoli maksaa vakuutus.
Jos sattuu jotain, too bad, mutta omistaja maksaa.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:28"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:26"]
No en enää ihmettele miksi meille niin mielellään tuodaan eläimiä hoitoon.. en pystyisi itse ehdottamaan rahakorvausta eikä kukaan sitä ole oma-aloitteisesti ottanut puheeksi. 6
[/quote]
Ehkä nyt voitkin sitten pyytää asiallisia korvauksia, tai et ota niitä hoitoon.
[/quote]En välitä. Iloahan niistä eläimistä on. Jos joku ei tahdo hoidosta maksaa ei sitten.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:28"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:26"]
No en enää ihmettele miksi meille niin mielellään tuodaan eläimiä hoitoon.. en pystyisi itse ehdottamaan rahakorvausta eikä kukaan sitä ole oma-aloitteisesti ottanut puheeksi. 6
[/quote]
Ehkä nyt voitkin sitten pyytää asiallisia korvauksia, tai et ota niitä hoitoon.
[/quote]
Niin ja ehkä ystävä on eriasia kuin ulkopuolinen tuttu esim jostain koiranhoito sivustolta tai ystävän kautta kuultu hoitaja.
[/quote]Ai ystäviä voi hyväksikäyttää? Kai sitä nyt jotain voisi maksaa. Edes arvokkaamman viinin jos rahaa ei tahdo antaa.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:36"]
[/quote]
Minusta tuolla yksityisellä hoitajalla ei tarvii olla vakuutusta. Kyllä se on koiran omistajan oma huoli maksaa vakuutus.
Jos sattuu jotain, too bad, mutta omistaja maksaa.
[/quote]
Olen samaa mieltä. Meillä on tapana tehdä kirjallinen sopimus että maksan jos jotain sattuu niin olen korvausvelvollinen.
ap
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:33"]
Hyvä eläimille on päästä kotihoitoon tuttuun paikkaan. Kyllä aina sydämestä viilsi kun hauva koirahotelliin jätettiin matkan ajaksi. Koiran hoito tuli kalliimmaksi kuin isännän ja emännän lentoliput! Halpa hinta tuo on. Tosin itse en veloittaisi mitään jos meille tulisi ystävän kissa tai koira hoitoon. Tutut ruoat toki saisi olla matkassa, mutta kyllä herkut tulisivat meiltä. (Ja haukkumiset kun on karvakorva lihotettu;))
[/quote]
Onnistuu noin, jos vastavuoroisesti teette, otatte hoitajan koirat hoitoon yhtä pitkiksi ajoiksi.
Muuten täysin toisten hyväksikäyttöä. Ihmiset ei ilkee kieltäytyä, mutta varmasti ei koiranne ole tervetulleita ilmaishoitoon.
Kyllä mä melkein lähtisin siitä, että lähipiirissä koiraa hoidetaan pro bono. En siis itse pyytäisi rahaa tutun koiran hoitamisesta, mutta toisaalta jos veisin oman koirani hoitoon muualle kuin vanhempieni, siskoni tai anoppini luo, tarjoutuisin maksamaan. Sellaiselle tyypille, jonka en tiedä varsinaisesti HALUAVAN koiraa hoitoonsa en edes ehdottaisi.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:40"]
Kyllä mä melkein lähtisin siitä, että lähipiirissä koiraa hoidetaan pro bono. En siis itse pyytäisi rahaa tutun koiran hoitamisesta, mutta toisaalta jos veisin oman koirani hoitoon muualle kuin vanhempieni, siskoni tai anoppini luo, tarjoutuisin maksamaan. Sellaiselle tyypille, jonka en tiedä varsinaisesti HALUAVAN koiraa hoitoonsa en edes ehdottaisi.
[/quote]
Kaikilla ei ole tuttuja joille laittaa koiria, joskus on turvauduttava ulkopuoliseen joka ei halua juuri niitä koiria välttämättä, mutta ottaa koska hoitaa koiria ja tykkää koirista ja saa siitä tienestejä lisäksi.
Jos koira sairastuu hoitolassa, niin eläinlääkärikulut menee kyllä omistajan piikkiin. Hoitolan vakuutus ei korvaa sairastumisia. Kannattaa keskustella valmiiksi miten menetellään jos hoidettava sairastuu, eli missä on 'oma' lääkäri vai viedäänkö lähimmälle eläinlääkärille. Myös onko sairauskuluvakuutus sellainen, että menee suoraan veloitettavaksi vakuutusyhtiöltä.
Ystävälleni tuli yli 400 euron maksettavat, plus matkakulut kun hoitoeläin sairastui.
Olin ulkomailla töiden vuoksi kaksi kuukautta. Koirani (2 isoa) olivat hoidossa ystävän luona kahden kuukauden ajan. Maksoin siitä hänelle 1800€ + kustansin koirieni ruoat.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:40"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:33"]
Hyvä eläimille on päästä kotihoitoon tuttuun paikkaan. Kyllä aina sydämestä viilsi kun hauva koirahotelliin jätettiin matkan ajaksi. Koiran hoito tuli kalliimmaksi kuin isännän ja emännän lentoliput! Halpa hinta tuo on. Tosin itse en veloittaisi mitään jos meille tulisi ystävän kissa tai koira hoitoon. Tutut ruoat toki saisi olla matkassa, mutta kyllä herkut tulisivat meiltä. (Ja haukkumiset kun on karvakorva lihotettu;))
[/quote]
Onnistuu noin, jos vastavuoroisesti teette, otatte hoitajan koirat hoitoon yhtä pitkiksi ajoiksi.
Muuten täysin toisten hyväksikäyttöä. Ihmiset ei ilkee kieltäytyä, mutta varmasti ei koiranne ole tervetulleita ilmaishoitoon.
[/quote]
Kyllä ihan hyvästä sydämestämme otamme ystävien eläimiä hoitoon. Oma on jouduttu lopettamaan, niin ikävä on karvaista kaveria.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:49"]
Olin ulkomailla töiden vuoksi kaksi kuukautta. Koirani (2 isoa) olivat hoidossa ystävän luona kahden kuukauden ajan. Maksoin siitä hänelle 1800€ + kustansin koirieni ruoat.
[/quote]
Hyvin tehty :)
No onhan tuo ihan mukava raha ansaita verotonta tuloa koiran hoitajalle.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:49"]
[/quote]
Ihan hyvä deal.
Vrk. a'30e ja koirat sai kai olla vapaana?
Ystäväni asuu ok-talossa jossa on aidattu aika iso piha. Mutta toki koiria joutuu siltikin lenkityttämään ja mun koirat on erittäin aktiivisia ja niitä täytyy paljon myös aktivoida, pelkkä lenkitys ei riitä.
Tiedän että ystävälläni on ollut kova homma koirien kanssa, kun tunnen itse omat koirani ja tiedän mitä ne vaativat. Hyvin ystävä suoriutui ja onneksi on eläinrakas ihminen hänkin.
Olen siis tuo joka kirjoitti että olin ulkomailla kaksi kuukautta ja koirani olivat sen aikaa ystäväni luona hoidossa.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 17:17"]
Ystäväni asuu ok-talossa jossa on aidattu aika iso piha. Mutta toki koiria joutuu siltikin lenkityttämään ja mun koirat on erittäin aktiivisia ja niitä täytyy paljon myös aktivoida, pelkkä lenkitys ei riitä.
Tiedän että ystävälläni on ollut kova homma koirien kanssa, kun tunnen itse omat koirani ja tiedän mitä ne vaativat. Hyvin ystävä suoriutui ja onneksi on eläinrakas ihminen hänkin.
Olen siis tuo joka kirjoitti että olin ulkomailla kaksi kuukautta ja koirani olivat sen aikaa ystäväni luona hoidossa.
[/quote]
Minusta korvauksesi oli oikein kohtuullinen. Vaikka kyseessä on ystävä vaivasta pitää palkita :) Kyllä koirista on hommaa, varsinkin talossa jossa koiriin ei ole totuttu kuin hoidon yhteydessä muistaa sitä aina että olihan hommaa ja vipellystä kun hoidokit lähtee :)