Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa mennä kaksivuotiaan kanssa kahdestaan anoppilaan jouluksi

Vierailija
15.12.2014 |

Mies haluaa lähteä viikkoa ennen joulua parin viikon ajaksi anoppilaan, halusin tai en. Yritin jo pidempään pyytää, että voisiko sinne mennä vasta aatonaattona tms. ja palata kotiin välipäivinä, niin voisin itsekin tulla mukaan. Itselläni on menoa vielä tämän viikon lopulla, joten en senkään puolesta pääse lähtemään ja ennen kaikkea en haluaisi mennä appivanhempien nurkkiin sohvasänkyyn nukkumaan ja valmiin pöydän ääreen (anoppi haluaa syödä _omia_ tönkkösuolattuja ruokiaan) pariksi viikoksi. Mieheni sen sijaan on odottanut jo pari kuukautta innolla, että pääsee passattavaksi ja odottelemaan seuraavaa ateriaa tai kahvittelua.

Itseäni ahdistaa suuresti joutua eroon lapsestani pariksi viikoksi. Mielestäni niin pitkä aika erossa äidistä on liikaa niin pienelle lapselle myöskin. Jos poika itkisikin, mies ei kunnolla edes lohduta häntä, varsinkin jos poika itkisi minun perääni. Mies on muutenkin "ominut" pojan vastoin tahtoani jo ihan pienestä lähtien ja on vienyt hänet pari kertaa aikaisemmin pariksi päiväksi vasten tahtoani anoppilaan siten, että olen ollut kuopuksen kanssa kotona kaksin. Mies on sellainen, että en vain voi sanoa hänelle vastaan tai minun käy todella huonosti (hän heittää mut oikeasti ja konkreettisesti retuuttaen ulos talosta pihalle ilman avaimia ja rikkoo sillä välin tavarani). Olen kuitenkin itse ollut suurimman osan ajasta molempien lasten kanssa, sillä mies on melko pitkiä päiviä töissä. Lueskelin myös, että niin pitkä aika erossa äidistä on pahaksi lapselle.

Mitä voisin tehdä saadakseni miehen mielen kääntymään, jotta hän ei veisi poikaa niin pitkäksi ajaksi pois? En ole koskaan omin päin soittanut hänen vanhemmilleen ja mies on aika ilkeä suustaan ja varmasti puhuisi minusta pahaa, jos soittaisin suoraan hänen vanhemmilleen ja vetoaisin heihin. Ahdistaa. :(

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttäytyy väkivaltaisesti, ilmota poliisille! Sillon ei saa lasta mukaansa. En mä tollasen hullun kanssa lastani antais mihinkään.

Vierailija
2/48 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä et voi mennä sitten perässä, kun olet vapaalla?

Vierailija
4/48 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tuollaisen sekopään kanssa?!

Vierailija
5/48 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:17"]

Miksi sinä et voi mennä sitten perässä, kun olet vapaalla?

[/quote]

Tätä mies ehdotti, mutta junalippu on melko kallis ja junassa on riski saada flunssatartunta jne. Lisäksi en edes haluaisi mennä sinne anoppilaan oikeastaan enää ikinä. Jouduin olemaan siellä viime kesänä koko kesän ja se oli aivan hirveää. :( Silloinkin yritin puhua miehelle, että olisimme olleet siellä vain maksimissaan kaksi viikkoa (se pari viikkoa kesälomalla ois vielä mennyt), mutta mies halusikin olla siellä kesäkuusta elokuulle ja vedätti koko ajan lisäaikaa. Olin läpeensä katkera, kun viimein pääsimme sieltä pois. Pitkäaikaistyötön anoppini katsoo minua nenänvarttaan pitkin ja pitää kelvottomana, kun en passaa riittävästi hänen sovinistista poikaansa. Appeni puhelee härskejä sovinistivitsejä ja pitää hänkin minua jotenkin huonona, kun poikansa ilkeät puheet ovat jättäneet jälkensä.

En keksi heidän kanssaan mitään juteltavaakaan, joten pysyttelen vierashuoneessa niin paljon kuin mahdollista ja pyytelen mieheltä, että menisimme kävelyretkille tai jonnekin muualle käymään, mutta mies vain mielellään pysyttelisi siellä äitinsä passattavana sen sijaan että saisimme olla keskenämme. Tilanne on kaiken kaikkiaan ahdistava. Kaipa sinne on taas pakko mennä - halusin tai en - sillä en halua olla lapsesta erossa. Mies uhkaili samaa kesälläkin: joko menen sinne kärsimään mukaan tai joudun olemaan erossa lapsestani - vaihtoehtoja ei ole. :(

Vierailija
6/48 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä pn pelottava mies sinulla. Kannattaisikohan sinun kysyä joltain perheväkivaltaan erikoistuneelta raholta neuvo tämän palstan lisäksi? Tiedäthän, että miehesi on kertomasi perusteella liian väkivaltainen ja omavaltainen suhteessa lapseenne? Sinuna ajattelisin myös ennen kaikkia nyt turvallisuutta koko perheen kannalta. Jos ero ei tule kyseeseen ihan heti, yrittäisin vain selvitä nyt ensin joulun ajasta. Sopisin, että tulisin itse sen nuoremman lapsen kanssa anoppilaan myöhemmin. Näin se kaksi vuotias ei olisi kovin pitkään erossa ja ikävöisi. Suunnittelisin sinuna tulevaisuutta kovasti, taloudellista itsenäisyyttä yms. Yrittäisin kaikin keinoin ystävystyä  appivanhempian kanssa ja saamaan selvyyttä miksi mies on noin epästabiili ja saako sitä mitenkään rauhoittumaan ja aikuistumaan. Miksi hän ei arvosta sinua? Huomioi, miten perheessänsä kohdellaan anoppiasi, eli miehesi äitiä. Mistä miehesi on saanut epäinhimillisen asenteen sinua kohtaan? Miksi yksi lapsi olisi enemmän hänen määräysvallassansa? Miksi teidän perhe ei olisi hänen mielestänsä oma yksikkönsä? Onko perhe hänelle vain vallan ja hyväksikäytön tyyssija? Näitä kysyn sinulta... onko näissä ajatuksissani sinusta järkeä?

Vierailija
7/48 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:22"]

Miksi olet tuollaisen sekopään kanssa?!

[/quote]

Sitten jos eroaisin, olisin yh tai pahimmassa tapauksessa mies mustamaalaisi minut, enkä saisi lapsia itselleni. Mies on myös ottanut suuren osan rahoistani (menot meillä menee 50/50, joten itselleni ei jää mitään säästöön), sillä hänellä on paljon suurempi palkka ja menot ovat hänen tuloluokkansa mukaiset. Niinpä hänellä itsellä jää runsaasti rahaa säästöön ja itse kitkutan ja menee todella tarkoille mun rahani jopa (pari kertaa oon joutunut lainaamaan rahaa vanhemmiltani samaan aikaan kun mies on laittanut ylimääräiset sijoituksiinsa). Jos mulla olisi säästöjä, voisin hankkia vuokra-asunnon tai jopa ostaa oman asunnon, jonne muuttaa. Nyt olen täysin tyhjän päällä. Lähtisin käytännössä kodittomaksi. :(

Vierailija
8/48 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletappa lähimmän turvakodin numero ja kysy heidän mielipidettä.

ihan vinkkinä että tekisit lapsillesi palveluksen jos nyt eroaisit. Jos odotat vielä vuoden pari niin erotessanne saatat menettää lapset miehellesi. Pieniä lapsia jotka ovat olleet äidin hoivissa tuskin määrätään isälle. Ja lapset eivät ole vielä pahasti traumatisoituneen mutta entä jos joutuvat koko lapsuuden katsomaan tuollaista parisuhdetta?

Vierailija
9/48 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset ajautuu tämmöisiin suhteisiin...

Vierailija
10/48 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yllä oleva on todellakin totta niin lähtisin aika liukkaasti lasten kanssa turvakotiin.

Hullu mies.

Vierailija
11/48 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kamalaa elämäsi tuntuu olevan, hae apua ja kerro tilanteestasi ulkopuoliselle. Ei kuulosta kovin hyvälle perhemallille. sairastut vielä itse jos tuon annat jatkua.

Vierailija
12/48 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla noin vässykkä!

Vierailija
13/48 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä töissä te oikein olette, kun kumpikin voi olla anoppilassa koko kesän, kesäkuusta-elokuulle? Taidat olla provo joka unohti, että normaalit ihmiset saa vain 1kk kesäloman.

Vierailija
14/48 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos tilanne olisi toisenlainen - äiti viemässä lasta kesäksi ja jouluksi vanhempien luo ja mies siitä ottaisi nokkiinsa - mies olisi täysi sika.

Hyvä oivallus ap.

Vierailija
15/48 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko naimisissa? omaisuushan menee erossa puoliksi niin sinä et jää tyhjän päälle.

LÄHDE tuosta liitosta, ei tuo ole ns normaalia elämää ollenkaan.

Vierailija
16/48 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan myös soittoa esimerkiksi turvakotiin. Kerrot rauhallisesti tilanteesi. Siellä on ammattitaitoinen ja puolueeton ihminen langanpäässä.

Vierailija
17/48 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ongelmasi ei ole joulun aikataulut, vaan alistava ja sinuun epäkunnioittavasti suhtautuva aviomies! Tämä ei ole ainoastaan sinun, vaan myös lastesi ongelma. Heille kehittyy vääristynyt malli parisuhteesta tuota teidän touhuanne katsellessa.

Suositan että annat miehen mennä anoppilaansa ja käytät itsellesi jäävän ajan eron huolelliseen suunnittelemiseen. Eropaperit tiskiin sitten joulun jälkeen kun mies palaa kotiin. Toisena vaihtoehtona, jos haluat yrittää korjata mielestäni jo hyvin kieroutuneelta kuulostavaa suhdettanne: sano miehelle suoraan, että sinua ei saa alistaa tuolla tavalla, mm. lasta pelinappulana käyttäen kiristää sinua toimimaan tahtosi vastaisesti. Kerro, että appivanhempasi kohtelevat sinua huonosti etkä halua enää tavata heitä ellei mies ota asiaa kunnolla heidän kanssaan puheeksi ja ala olla sinun puolellasi. Muista äänittää tämä keskustelu siltä varalta, että mies ei kestä suoraa konfrontaatiota ja flippaa jotenkin. Saat siitä sitten ainakin todistusaineistoa huoltajuusneuvotteluihin.

Älä hyvä ihminen anna kohdella itseäsi tuolla tavalla kuin eläintä! Ansaitset parempaa, ja on sinun omalla vastuullasi vaatia sitä tai lähteä vahingoittavasta suhteesta. Kukaan muu ei sinun puoliasi pidä, jos et edes sinä itse.

Vierailija
18/48 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yym, tässä on nyt kolme jaarittelevaan ja pitkäveteistä aloitusta. Tämä + auta väsyttyttä äitiä + kaduttaa 3. lapsi. Kaikki niin pitkä veteisiä ettei oikein jaksa lukea, liekkö sama tyyppi kirjoittanut.

Vierailija
19/48 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä tarina on totta, niin melkoinen mies sulla on. Nyt kannattaisi oikeasti alkaa suunnitella "miten pääset pois". ja hankkia todistajia tulevaisuutta varten, jos mies heittäytyy hankalaksi ja haluaa lapset vaikk aoikeusteitse. Kerrot ihmisille hänestä, kerrot henkisestä väkivallasta ym  Jos lyö, menet lääkäriin ja vaadit sinne papereihin merkinnät. Myöhemmin voit hakea itsellesi yksinhuoltajuutta ja sinulla on todisteita kertynyt. Yhteishuoltajuuteen ei kannata suostua, jos välit ei toimi. Silloin menetät myös päätäntävaltasi. Ja minäkin kehotan ottamaan yhteyttä turvakotiin  ym 

Vierailija
20/48 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä provo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi