Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vaaka näytti aamulla 85,5kg...

Vierailija
15.12.2014 |

...pituutta 160cm.

Huoh!

Laihduttamisen vaikeus ja herkkujen syönnin helppous. Illalla herkkuhimo iskee pahimmin!? 

Mitäs sille illalliselle herkkuhimolle tekisi?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita vieroittaa itsesi sokerista, tiedän että se ei ole helppoa. Palkitse itsesi jotenkin ei siis herkuilla vaikka uudella vaatteella tms muulla mieleisellä ostoksella. Pidä ateriarytmit tasaisina. Kun makean himo iskee ota ensin vaikka hedelmä.

Vierailija
22/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 10:21"]

Eikö yhtään okseta olla oman nahan sisällä noiden läskimassojen kanssa? Ihan vilpittömästi haluan tietää.

[/quote]

Vilpittömästi kysyt niin vilpittömästi vastaan, että oksettaa. 

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 10:22"]

Ap:lle haluan sanoa, että laihduta! Tee tietoinen päätös vaihtaa elämäntapoja. Päätä. Syö oikein. Painosi laskee, itsetuntosi nousee. Olen itse juuri laihduttanut 20 kg ja siksi voin sanoa kokemuksesta, että se kannattaa. Helppoa se ei aluksi ole, mutta äärimmäisen palkitsevaa.

[/quote]

Olen ainakin yrittänyt "päättää" monta kertaa, että laihdutan. Mistä sait sisäisen motivaation, kipinän? "Repsahditko"? Mitä sitten tapahtui?

Millä tavalla aluksi ei ole helppoa? 

-ap

Vierailija
24/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta herkut. Itse tykkään juurikin makeasta, karkista sun muusta. Lopetin ne ja kerran viikossa annan itseni retkahtaa. Pahimpaan hätään vedän klementiinejä..

Vierailija
25/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mun olisi sitten pitänyt syödä? En tee itselleni eri ruokia kuin lapsille. Heille nyt oli muusia ja kastiketta, joten sitä söin.

Olisiko onni ja mun kilojen pelastus se että olisin syönyt kaksi pihviä? Vai mitä mun pitäisi syödä? Jotain hiton rahkaa? Ei kiitos. Ja muuten, ihanko olette sitä mieltä että nuo ruuat aiheuttavat lihomisen? Jumalatonta mättöä???

2

Vierailija
26/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kipinän katsomalla itsestäni ottamaani valokuvaa ja vaatteista, jotka eivät enää mahtuneet päälle.

Vedin alkuun todella tiukkaa linjaa, jotta paino lähtisi laskuun. Söin kolmen tai neljän tunnin välein ja välissä vain join vettä. Alkuun katsoin sen kellosta ajat.

Repsahdin monta kertaa. Esimerkiksi kylässä söin kohteliaisuussyistä mitä tarjottiin. Mutta otin itsestäni kuvia, mittasin itseäni kahden viikon välein ja kirjasin tuloksia ylös. Se kannustaa kummasti!

Tsemppiä ap!

Vierailija
27/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras keino on olla rehellinen itselleen. Milloin olet syönyt tarpeeksi karkkia makeanhimon sammuttamiseen? Se, että vetää karkkia pahaan oloon asti kielii siitä, ettei kuuntele itseään. Aikuisen oppia tietämään, että milloin on oikeasti nälkä ja milloin haluaa vain mässäillä. Myös ravintotietous auttaa. Esim 2 on aivan pihalla eikä mikään ihme ettei laihdu.

Vierailija
28/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, olen ollut samassa tilanteessa kuin sinä, pahemmassakin. Painoin toukokuussa 103,9 kg. Nyt 79,4 kg. Lopetin laihduttamisen ja aloin syödä normaalisti, oikeaa ruokaa. Syön viidesti päivässä ja pidän niistä kiinni. Ilman säännöllistä ruoka-aikaa söisin nälkääni ihan mitä vain - sitä teinkin ennen. Laihduttaminen oli aina kituuttamista jollain pussikeitoilla tai porkkanan järsimistä, aina tuskaa. Ja onnistuneenkin laihduttamisen jälkeen palasin normaaliruokavaliooni, joka oli juuri sellaista herkkua herkkujen perään. Ei mitään rajaa!

Luepa nämä aloitukseni: http://www.vauva.fi/keskustelu/4311904/ketju/olen_laihtunut_11_kiloa_josta_10_2_kiloa_taytta_rasvaa

http://www.vauva.fi/keskustelu/4300310/ketju/5_kuukaudessa_paino_pudonnut_14_kiloa_rasvaprosentti_4_prosenttiyksikkoa

Kokonaispudotusta toukokuusta on jo yli 24 kiloa, josta nyt 22 kiloa täyttä rasvaa! Kaikki on terveellisen ruokavalion ansiota, lisäboostia tulee liikunnasta. Tämä on ihanaa, enkä tajua, miksen ole aiemmin vain syönyt normaalisti. Kun syö viidesti päivässä, ei sellaista holtitonta ahmimishimoa edes tule niin helposti.

Olen aina halunnut nopean painonpudotuksen ja bikinikuntoon viikoissa. Nyt tajusin vihdoinkin, ettei pikadieetit auta pidemmän päälle. Pysyvä elämäntapamuutos auttaa pitämään kilot poissa myös tulevaisuudessa. SUOSITTELEN!

T.Entinen tosi läski, nykyinen lievästi ylipainoinen, tuleva normaalipainoinen.

Vierailija
29/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla niin vaikeaa? Liiku monipuolisesti ja säännöllisesti, eli siis lihaskuntoa ja kestävyyttä, hanki askelmittari ja kävele vähintään 10 000 askelta päivässä. Älä osta kotiin herkkuja, vaan napostele mandariineilla, minitomaateilla, porkkanoilla tai omenoilla. Jos kaipaat kahvin kylkeen makeaa, osta rusinoita tai banaaneja.

Mieti myös, minkä painoisena ja minkälaista elämää olet valmis elämään. Jos haluat painaa 60kg, muttet ole valmis liikkumaan, ei herkkuja paljoa vedellä. Jos taas muutama kerta viikossa jumppaa ja 70kg elopainoa ovat sinulle sopiva tilanne, voit syödä jo herkkuja vapaammin. Et tarvitse laihdutuskuuria, vaan pysyvän elämäntapojen muutoksen. Jos tulet pohdinnoissasi siihen tulokseen, ettet ole valmis liikkumaan tai syömään terveellisemmin, et tule laihtumaan.

Itse tiedän, että voisin olla hoikempi, mutta tässä elämäntilanteessa en ehdi lisätä treenimääriä ja viikonloput menevät koko ajan jossain kylässä tai juhliessa herkkulautasten äärellä, joten en jaksa ottaa asiasta stressiä. Tiedän, että laihdun, jos vähennän herkkujen määrää ja ehdin käymään jumpalla vaikka kerran viikossa enemmän. Ei siinä ole mitään monimutkaista.

Vierailija
30/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko iltaisin nälkäinen? Mulla auttaa, kun herkkuhimon iskiessä päätän että syön ensin hyvän iltapalan ja vasta sitten lähden lähikauppaan jos edelleen tekee herkkuja mieli. Iltamässäilyn välttelyyn on auttanut myös se, että keksii jotain muuta tekemistä kuin tvn katselua, tietokoneella olemista tai lukemista.

Vierailija
31/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 10:00"]

...pituutta 160cm.

Huoh!

Laihduttamisen vaikeus ja herkkujen syönnin helppous. Illalla herkkuhimo iskee pahimmin!? 

Mitäs sille illalliselle herkkuhimolle tekisi?

[/quote] Jokaisella omat keinot ja se, mikä toimii yhdelle ei toimi toiselle.

Haluan kuitenkin tsempata sinua: Olemme saman pituisia ja kolme vuotta sitten vaakani näytti 159 kiloa. Tänä aamuna lukemat olivat 72,7. Ja kun oli aikoinaan kerran alkuun päässyt, niin ei ole tehnyt tiukkaakaan... Päinvastoin on väliin pitänyt varrutella, ettei menisi liian nopesti ja tulisi "löysää nahkaa"...

(PS. Jossain vaiheessa voi vaihtaa iltakarkit sokeroituihin pakstemustikoihin - ja vaikka alussa laittaisi paljonkin sokeria, niin sen pikkuhiljainen vähentäminen ei sitten enää kirpaisekkaan.)

Vierailija
32/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 10:21"]

Eikö yhtään okseta olla oman nahan sisällä noiden läskimassojen kanssa? Ihan vilpittömästi haluan tietää.

[/quote] Ighan vilpittömästi haluan todeta, että olet oksettava ihminen.

Vierailija
33/54 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain eilen jumpattua 30min, eli olen hankkinut itselleni jumppa dvd:n kotiini. 

MUTTA eilen taas se herkkuhimo iski illalla ja tuli mässättyä suklaalevy&karkkia siihen päälle :( Mies yleensä käy ostamassa nuo herkut. 

-ap-

Vierailija
34/54 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalliseen herkkuhimoon auttaa se, että syöt aamusta lähtien tasaisesti! Ei liian pitkiä syömisvälejä! Voit myös painottaa vaikka lounasta, kylläiseksi pitäs tulla mutta ei ähkyyn. Jos syöt pikkusalaatin lounaaksi ja aamupalaksi ei mitään, on loppupäivä ymmärrettävästi himoa kaikkeen mistä saa nopeasti energiaa

Vierailija
35/54 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 10:32"]Lopeta herkut. Itse tykkään juurikin makeasta, karkista sun muusta. Lopetin ne ja kerran viikossa annan itseni retkahtaa. Pahimpaan hätään vedän klementiinejä..
[/quote]

Täällä vierottaudutaan paraikaa sokerista. Aina, kun himo iskee syön banaaneja ja klementiineja niin paljon kuin vain jaksan/haluan, jotta se karkinhimo menee ohi. Viikoloppuisin elän kyllä herkutellen, itselläni tosin ei ole ylipainoa vaan pelkästään hirveä jopa sairas sokerinhimo.

Vierailija
36/54 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

W

Vierailija
37/54 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 10:39"]Mitä mun olisi sitten pitänyt syödä? En tee itselleni eri ruokia kuin lapsille. Heille nyt oli muusia ja kastiketta, joten sitä söin.

Olisiko onni ja mun kilojen pelastus se että olisin syönyt kaksi pihviä? Vai mitä mun pitäisi syödä? Jotain hiton rahkaa? Ei kiitos. Ja muuten, ihanko olette sitä mieltä että nuo ruuat aiheuttavat lihomisen? Jumalatonta mättöä???

2
[/quote] Tää on just se ongelma.. Haluaa laihtua, mutta ei tehdä mitään muutoksia mihinkään. "En mä kyllä ala.. Tätä ruokaa en voi sietää.. Tästä en todellakaan luovu.. Jne."

Vierailija
38/54 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 10:07"]Miksi noita syömishimoja tulee? Itselleni ihan vieras ilmiö. T. BMI 19
[/quote]

Sama täällä. Minulla on myös lähes jatkuvasti nälkä, mutta entäs sitten? En vain syö! Helppoa. Mitä sitten jos on himo?! Ei se tarkoita etta ruokaa pitää suuhun änkeä! Jättää vain syömättä. Kyllähän minä käsiäni kontrolloin.

Vierailija
39/54 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo

Vierailija
40/54 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paleo kick start! Löytyy googlella. Jo 11 kg pois ja olo on hyvä. Makeanhimo poissa, nälkää ei tarvi kärsiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi