Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheet, saivatko kaikki lapset

Vierailija
25.12.2014 |

Saivatko kaikki lapset tasapuolisesti lahjoja vai suosittiinko jotain?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 Mikä periaate estää Legojen ostamisen? Tai kauko-ohjattavien?

Koska ne on kivoja? Teillä oli varmaan monta käpylehmän aihiota paketissa.

Vierailija
2/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kouluikäiset lapset sai ihan reilusti enemmän kuin yhteinen 9kk tyttäremme. Tuo pienin ei vielä niin määrästä perusta :) Jouduin kyllä kysymään mieheltä, että aikooko hän ostaa jotakin myös tyttärellemme sen jälkeen kun kantoi kotiin useamman sadan euron edestä isompien leluja ja pelejä. "Aijuu joo" oli vastaus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on leikki-ikäinen lapsi edellisestä liitosta ja asuu meillä. Meillä on myös yhteinen lapsi ja hän on vauva. Voin kertoa, että miehen lapsi sai enemmän, koska ostamme vauvalle jatkuvasti kaikkea mitä tarvitaan ja hän ei vielä ymmärrä pakettien päälle olisi ollut hullua ostaa hänelle läjäpäin lahjoja ja itse avata ne. Molemmat saivat kuitenkin runsaasti lahjoja, koska esimerkiksi omat vanhempani ja isovanhempani ostavat molemmille lapsille saman verran lahjoja. Tosin mieheni lapsi sanoo minua myös äidiksi ja mieltää minun vanhempani mummoksi ja paapaksi.

Vierailija
4/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen, että 22 tulisi vastaamaan, mikä periaate estää ostamasta Legoja?

Vierailija
5/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se tuo nuorin saa reilusti enemmän, koska hän on ainoa, jota voi enää lapseksi edes sanoa (14v). Aikuiset lapset saa toki lahjat, mutta jokainen yhden ja arvo on vain max 100€ / hlö.

Vierailija
6/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin omalle lapselle, joka sai myös minun sukulaisiltani lahjoja. En laskenut määrää. Lisäksi lapsi meni viettämään joulua isälleen, jossa sai tietääkseni muutaman paketin.
Miehen lapsi vietti joulun äidillään, mutta pidennämme joulua vielä viikonlopulle, jotta mies ja lapsensa pääsee viettämään joulua lapsensa kanssa. Miehen lapselle ostin yhden paketin ja en tiedä, kuinka paljon lapsi saa isältään tai isän puolen sukulaisilta.
Molemmat lapset alle 5-vuotiaita.

Omalle lapselleni olen tämän viikonlopun selittänyt, että miehen lapsi saa lahjoja vielä nytkin, kun ei ole kaikkia lahjojaan avannut vielä, vaikka pukki ne jouluna toikin. Lisäksi askartelimme miehen lapselle joulukoristeen, jotta oma lapseni tuntee olevansa yhtä tärkeässä roolissa ja oppii antamisen iloa, joka tässä tilanteessa on tuoda lämmintä tunnelmaa ja iloa toisille.

Minä ja mieheni ollaan suurinpiirtein yhtä varakkaita, että lahjat jatkossakin tulee olemaan aikalailla saman arvoisia. Lapsilla jonkun verran ikäeroakin, että kun toinen sitä kännykkää tarvitsee, niin toinen ei tunne siitä kuitenkaan pahaa mieltä, kun toinen saa ja toinen ei.

Vierailija
7/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan täällä miehen suvun ostamat lahjat miehen lapselle jää tänne. Jos se on max 4pv kk täällä ni hittoako ne romut täällä makaa ja vie tilaa muutenkin pienessä kämpässä.

Vierailija
8/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saivat, aivan erityisesti kiinnitettiin huomiota siihen :) Miehen teinipoika meinasi jäädä aika vähille lahjoille äidin puoleisen sukunsa vuoksi, mutta ostettiin itse sitten hänelle suhteessa enemmän. 

Vierailija
9/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saivat.

Vierailija
10/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapset saivat saman verran lahjoja. Myös rahallinen arvo suunnilleen sama.

Vierailija
11/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei! Ostin omalle 5v 10 lahjaa, yhteiselle 16 ja miehen muksuille kolme:) voin sanoo rehellisesti että en välitä miehen kakaroista. Ois helpompaa jos ne vaik muuttaisit kauas pois.

Vierailija
12/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempi sai enemmän, koska on vielä ihan laps, jolle joulu on lahjat.

Vierailija
13/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät saaneet. Jokainen sai toivoa pari lahjaa mitä tarvitsivat/halusivat ja ne ostettiin. Yksi halusi kännykkää, toinen tietokonetta. Kännyn saanut toivoi ja sai viimeksi tietokoneen ja toisinpäin. Minusta on aivan typerä ajatusmaailma että ostetaan vaikka sitten krääsää jotta kaikki saa varmasti samalla rahalla kamaa. Vielä typerämpää on opettaa se lapsille.

Vierailija
14/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ostanu viikonloppulapselleen mitään. Minä sen sijaan sain 3 arvokasta lahjaa :)

Vierailija
15/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean vaikea on olla ihan tarkalleen tasapuolinen, kun meillä on yksi yhteinen lapsia ja sitten minulla on edellisestä liitosta lapsi ja lapsen isän lahjoista ei voi tietää yhtään etukäteen. Me ostetaan molemmille lapsille pari heidän toivomaa lahjaa ja pari yllätystä yleensä ja sitten summaksi menee se mikä kulloinkin menee. Keskiverrosti kai teinin lahjat on kalliimpia kuin nuoremman, mutta ei tietty aina. 

Tänä vuonna poika ei ollut saanut kuin setelin isältään. Tämä selvästi loukannut teiniä, koska kokee ettei isä ole nähnyt hänen eteensä vaivaa. Liekö 8 lapseni äitipuoli...

Vierailija
16/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 23:48"]

Mun mies ei ostanu viikonloppulapselleen mitään. Minä sen sijaan sain 3 arvokasta lahjaa :)

[/quote]

Koetko voittaneesi nyt lapsen, kun sait mieheltä lahjoja ja tämä ei?

Sinä ja joku muukin tässä ketjussa kuulostaa - jos ei aivan psykopaatilta - niin täydellisen empatiakyvyttömältä narsistilta.

Vierailija
17/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki saivat mitä toivoivat ja vähän ekstraa. rsim 4vn lahjat olivat satoja euroja edullisempia kuin 14vn lahjat mutta niitä oli varmasti 5 enemmän.

Vierailija
18/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat ja yhteiset sai paljon, miehen teinit namipussit.

Vierailija
19/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin mun ja miehen yhteiselle ja miehen lapsille lahjat. Yhteinen sai meiltä himpun verran enemmän koska hänellä ei ole etäperhettä. Miehen lasten äiti taas ostilapsilleen sen verta lahoja et sen osalta tilanne oli ns. tasan. Toki miehen teinien lahjat ovat rahallisesti kalliimpia kuin meidän yhteisen 4vn lahjat, mutta määrällisesti nuorimmat saivat eniten lahjoja. Kaikki olivat tyytyväisiä ja se lienee pääasia.

Vierailija
20/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset saa enemmän, kun miehen lapsilla on kuitenkin äitinsäkin antamassa lahjoja. Suhde luokkaa 60-70% siitä, mitä yhteiset saa eli enemmän kuin tasan puolet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi