Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vaaka näytti aamulla 85,5kg...

Vierailija
15.12.2014 |

...pituutta 160cm.

Huoh!

Laihduttamisen vaikeus ja herkkujen syönnin helppous. Illalla herkkuhimo iskee pahimmin!? 

Mitäs sille illalliselle herkkuhimolle tekisi?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas täällä.

Kiitos paljon vastauksistanne!

Tämä viestiketju tsemppaa mua paljon. Painoin siis toukokuussa 79 kg (nyt 85,5kg), joten olen vain lihonut viime aikoina! :( Sen takia jotain on tehtävä, koska vuoden-parin päästä tulisin tätä menoa painamaan 100kg. 

Millaista tekemistä keksisi illalle, muuta kuin koneella oloa ja tv:tä? :D 

Itsekin olen miettinyt, miten voi olla niin vaikeaa tämä laihdutus. Sen kun tietäisin, niin kertoisin. Tietysti vain on helpompaa vetää niitä mättöjä itseensä, kuin tehdä jotain. Mutta esim läskinä ulos lähteminen ei ole helppoa. Oikeasti häpeän itseäni ja inhoan esim kavereitani nähdä, kun mietin vain sitä, että he katsovat, kuinka olen lihonut entisestään/miettivät olenkohan raskaana uudestaan.

Läskit siis oikeasti vaikuttavat elämääni. 

En koe, että iltaisin olisin nälkäinen. Tulee kai jopa jotain vieroitusoireita, jos en saa  herkkuja illalla :( Ja siinä on "tekemistä" illaksi. Helpompaa avata karkkipussi, kuin kuoria porkkanoita... :(

Vierailija
2/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi "herkkumonsteri". En osta herkkuja kotiin. Tiedän että syön kokonaisen suklaalevyn jos ostan semmoisen. Jätän sen suosiolla kauppaan.

Oikeasti se porkkanoiden kuoriminen onnistuu kun päätät niin. Kuorit ja pilkot porkkana tikkuja, asettelet ne kauniisti lautaselle ja napostelet rauhassa. Aina ennen minkään asian syömistä juot lasillisen vettä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:00"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 10:21"]

Eikö yhtään okseta olla oman nahan sisällä noiden läskimassojen kanssa? Ihan vilpittömästi haluan tietää.

[/quote] Ighan vilpittömästi haluan todeta, että olet oksettava ihminen.

[/quote]

No mitäs oksettavaa tuossa muka on? Entisenä läskinä muistan että hengästyin joka asiasta, hiki tuli helposti ja hyllyvä maha iljetti. Ette te läskit voi joka asiasta olla suuttumassa. Ei se ole meidän vika. Vilpitön ihmettely on aivan ok. Ja haloo onkan se ällöttävän näköistä kun toinen pusertaa kakkoskerrokseen portaissa naama punaisena ja niska limassa. Ihra on pahan näköistä. Se johtuu siitä hyllymisestä ainakin omasta mielestä. ohis

Vierailija
4/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et osta suoraan kymmenen kiloa suklaata ja syö yhden konvehdin/palan päivässä? Opitpahan itsekuria

T.Mies, 86kg,192cm.

Vierailija
5/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, ei laihdutuskuurin tarvitse olla mikään kidutuskuuri. Kyllä mä olen välillä syönyt suklaata ja jopa sipsejä, mutta en kerralla niin paljoa, mutta jopa päivittäin voi syödä jos haluaa ja silti laihtua. Se on vaan sit pois kunnon ruoista. Itse olen siis laihtunut 10kg nyt ja ei oo ollu nälkä muutakun sillon jos en jaksa laittaa ruokaa :D Lasken vaan kalorit kaikesta ja syön max 1600kcal, useimmiten 1400. Netissä on ohjelmia millä voi laskea kalorit, ite käytän kiloklubia. Niin ja lisään vielä että olen kaikenlisäksi entinen ahmimishäiriöinen ja oikeasti olen yllättynyt miten helppoa laihdutus loppupeleissä on! Alku oli hankalin.

Vierailija
6/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli samanpainoisena kuin salama kirkkaalta taivaalta "kiitti, nyt riitti". Sen jälkeen ei ole ollut hetkeäkään vaikeaa laihduttaa, nyt 8vko myöhemmin painan 75kg ja joka viikko kahta ensimmäistä lukuunottamatta olen pe iltaisin ja lauantaisin syönyt ihan miten tykkään. Siis karkkia, leipää, pastaa tms. Arkisin syön salaatteja ja keittoja, välttelen hiilareita mutta syön esim. hedelmiä ihan hyvällä omallatunnolla. Nyt on jo vatsalaukkukin pienentynyt sen verran, ettei tuu vklp edes vedettyä hirveitä määriä, kun sekä henkisesti että fyysisesti tekee pahaa.

Vielä mulla on ainakin toiset 10kg tiputettavaa, mutta kyllä se ekakin jo tuntuu hyvältä kun vaatteet näyttää paremmalta ;)

Vierailija
7/54 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ihmeellistä että jotkut ihmettelevät, että miksi normaalipainossa pysyminen on toisille vaikeaa. Jos kaikki olisi kaikille samanlaista ja yhtä helppoa, ei olisi kuin normaalipainoisia ja tuskin tarvetta edes millekään psykologeille jos aina voisi vain päättää olevansa/tekevänsä jotakin.

Itse olin aina normaalipainoinen, kunnes iski kilpirauhasen vajaatoiminta ja väsymys, silloin tulikin paljon painoa lisää. Noh, laihdutin ne sitten pois kun jaksoin paremmin, käyttelin jotain nutriletteja ja treenasin ihan hulluna, halusin vain äkkiä takaisin kuntoon ja tietty vielä parempaan kuntoon missä edes aiemmin olin. Sitten iski kyllästyminen, ei vain jaksanut lähes joka ikinen päivä treenata ja syödä kevyesti, ajattelin että voi hieman löysäillä välillä kunnes sitten sitä painoa kertyikin takaisin aika reippaasti. Yleensä jos kilppariarvot on huonot, väsyttää ja paino junnaa samassa tai kertyy herkästi lisää mutta en voi sitä silti syyttää, itseppä olen niitä herkkuja silti syönyt enkä pitäytynyt vain kevyissä ruuissa. Se ehkä joskus huonoina jaksoina vaikeuttaa mutta kyllä senkin kanssa voi elää hoikkana jos tahtoa on. Painoin tuossa pahimmillani joku 89kg, nyt painan 83kg ja sekin hirvittää. En tykkää katsoa itseäni kuvista ja peilikuvassa ärsyttää vatsa ja reidet... Onneksi suunta on koko ajan alaspäin nyt, olen 167cm pitkä joten paljon on vielä pudotettavaa tästä ylipainosta, ihannepaino olisi jotain 58kg mutta näytän ihan ok:lle esim. 64 kiloisenakin.

Olen tosiaan tämän painoasian kanssa "kamppaillut" jo pidempään ja vasta viime aikoina tajusin, että tosiaan se että syö terveellisesti auttaa pitämään sokeririippuvuuden kurissa. Aiemmin se ei toiminut, en syönyt oikein ja tarpeeksi vaan vedin vain jotain kevytjuttuja ja välttelin kaikkea aivan liikaa. Nykyisin olen vetänyt vitamiineja oikein kunnon annostuksia (+ berocat sun muut) ja oliiviöljyä, syön proteiinia normaalisti ja lisäsin kasviksia ja marjoja ruokavalioon. Päätin yksinkertaisesti alkaa herkkulakkoon ja ihme kyllä, ensimmäistä kertaa elämässä se on ollut helppoa, kun alkuun teki mieli makeaa niin söin pari mandariinia. Syön ihan normaalia kotiruokaa, viikonloppuisin saatan syödä vähän jotain herkkuja mutta en suklaata tai karkkeja, vaan vaikka vähän ruisnaksuja ja zero-limsaa. Jotenkin ajattelen niin, että aina kun tekee mieli herkkuja niin annan sen mieliteon hetken olla ja yleensä silloin tekee mieli kun on nälkä. Jos iskee herkkuhimo, kannattaa syödä vaikka mandariini ja näkkäri, ja juoda vettä tai teetä. Ja että vaikka kroppa muka "kaipaisi" herkkuja, voin tietoisesti päättää olla niitä syömättä koska pääni pitää hallita syömistä eikä syömisten minua.

Ehkä epäonnistuin aikanaan koska yritin niin liikaa ja orjallisesti, että sellaista tahtia ja ruokavaliota ei kukaan normaali ihminen jaksa. Nykyisin koen onnistuneeni, olen löytänyt oikeat tavat syödä ja paino tippuu koko ajan, ei edes tarvitse paljon liikkua vaan jokunen kävelylenkki viikossa riittää, ei ole pakko päästä samantien siihen kuntoon että jaksaa juosta 10km nopeasti tms., vaan kuntoa ehtii pikkuhiljaa kasvattamaan. Kannattaa olla itselleen kuitenkin armollinen eikä liian ankara. Suosittelen aloittajalle että ottaa käyttöön paljon vitamiineja ja oliiviöljyä, kanaa ja kalaa sekä kasviksia ja marjoja, puuroa ja perunaa (sen terveellisyydestä voi olla montaa mieltä mutta onpahan suht. kevyttä ja täyttävää), kananmunia ja rahkaa (esim. laittaa ne marjat ja rahkan sekaisin). Kyllä se siitä kun vain päättää että ei osta kaupasta epäterveellisiä herkkuja ja pitäytyy siinä vaikka mikä olisi. Jotain pientä voi sallia itselleen vaikka viikonloppuisin, kunhan se ei tarkoita suklaalevyä. :) Oma tahto ja se että opettelee syömään ihan oikeasti oikein, auttaa pitkälle.

Vierailija
8/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hemmetti, mulla näyttää varmaan samaa. En uskalla mennä tarkistamaan tilannetta. Pituutta mulla 15 cm enemmän mutta melkoisesti ylipainoa silti.

Mä en edes syö, en herkuttele. Mun kompastuskivi on viini ja viski. Ja juuri nyt en niistä pysty luopumaan. Esimerkiksi eilen söin 2dl muusia ja 1dl jauhelihakastiketta, 3 ruispalaviipaletta. Ja siinä se.

Vierailija
9/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 10:02"]

No hemmetti, mulla näyttää varmaan samaa. En uskalla mennä tarkistamaan tilannetta. Pituutta mulla 15 cm enemmän mutta melkoisesti ylipainoa silti.

Mä en edes syö, en herkuttele. Mun kompastuskivi on viini ja viski. Ja juuri nyt en niistä pysty luopumaan. Esimerkiksi eilen söin 2dl muusia ja 1dl jauhelihakastiketta, 3 ruispalaviipaletta. Ja siinä se.

[/quote]

Eli mätit sisääsi pelkkää hiilaria..ei ihme, jos paino ei putoa.

Vierailija
10/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulee herkkuhimo, niin vedä iltapalaksi puuro. Mulla tekee nälkäsenä herkkuja mieli ja kun vetäsen ruoan ekaksi ei tee enää mieli

Vierailija
11/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 10:02"]

[/quote]

Eli mätit sisääsi pelkkää hiilaria..ei ihme, jos paino ei putoa.
[/quote]

Mun mielestä toi on huono kun ei syö tarpeeksi

Vierailija
12/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noita syömishimoja tulee? Itselleni ihan vieras ilmiö. T. BMI 19

Vierailija
13/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy vaa'alla aina iltaisin.

Vierailija
14/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 10:07"]

Miksi noita syömishimoja tulee? Itselleni ihan vieras ilmiö. T. BMI 19

[/quote]

Niin oli mullekin kunnes sairaistuin kaksisuuntaiseen ja sain lääkityksen. Paino nousi kohisten ja jatkuva näläntunne estää laihduttamisen. Veemäistä.

Vierailija
15/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastailee.

Itsekin olen miettinyt, miksi syömishimoja tulee. En tiedä. Huomaan hakevani ruuasta lohtua ja "tekemistä". Mitä muuta sitä tekisin illalla kuin istuisin ja nauttisin herkuista? :D

Olen ollut lapsena koulukiusattu lihavuuden takia. Teini-iässä laihduin ihan vain niin, että pituutta tuli lisää. "Löysin itseni", kun laihduin. Tykkäsin pukeutua, meikata, laittaa koruja. Sitten tulin raskaaksi ja lihoin. Raskauden jälkeen en olekaan enää laihtunut. Huomaan, että tämä lihavuus on todella herkkä aihe mulle. Johtuneekohan koulukiusaamisesta vai mistä, mutta  tunnen itseni täysin mitättömäksi ja arvottomaksi tällä hetkellä. 

Vierailija
16/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

säännöllinen ateriarytmi ja terveellinen, monipuolinen ruoka estää syömishimoja. Verensokeri pysyy tasaisena pitkinpäivää  eikä ee mieli ahmia.

Vierailija
17/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yhtään okseta olla oman nahan sisällä noiden läskimassojen kanssa? Ihan vilpittömästi haluan tietää.

Vierailija
18/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle haluan sanoa, että laihduta! Tee tietoinen päätös vaihtaa elämäntapoja. Päätä. Syö oikein. Painosi laskee, itsetuntosi nousee.

Olen itse juuri laihduttanut 20 kg ja siksi voin sanoa kokemuksesta, että se kannattaa. Helppoa se ei aluksi ole, mutta äärimmäisen palkitsevaa.

Vierailija
19/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/54 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen lohtusyöppö herkuttelija. Ei niin pullukka koska liikun paljon mut olisin timmi jos en jatkuen söisi.

http://lohtusyoppo.blogspot.fi/2014/12/vatsakipua-ja-viikonloppuilua.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän