Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä rahat autoiluun syrjäseudun asukkaille

Vierailija
16.10.2021 |

Aika pulma on monella syrjässä asuvalla, kun rahat vähissä ja polttoaine kallistuu ja rahat ei riitä sähköautoihin millään.
Syrjäseuduilla asuu kuitenkin hyvin paljon pienituloisia ja julkista liikennettä ei ole.
Sähkönhinta nousee kokoajan ja sekin lisää kuluja elämiseen.
Naapurin kyytiinkö pitää alkaa pyrkiä.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan verotuksessa hulppeat työmatkakorvaukset sitten.

Kuka saa ja kuka ei, kun en käy töissä kaupungin iloissa vaan olen maatalon emäntä ja joudun lapsia kuskailemaan edestakaisin.

Ja siis haluat veronmaksajat kustantamaan näitä sun lasten hummausreissuja?!

Vierailija
22/67 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoilu tulee sitä halvemmaksi, mitä pidempiä matkoja päivässä kertyy. Kannattaa laskea, josko siellä syrjäseudulla kannattaisi jo vaihtaa sähköautoon.

Kun ei pienituloinen saa lainaa. Nykyinen autoni maksoi alle 1000e, ostan toki sähköauton, kun saan sen suunnilleen samaan hintaan. Ei mulla ole yhtään mitään sähköautoja vastaan, mulla ei vaan yksinkertaisesti ole rahaa ostaa sellaista. Ja olen ajanut tuolla romiskolla nyt 4 v, eikä ole ollut mitään isoja vikoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoilu tulee sitä halvemmaksi, mitä pidempiä matkoja päivässä kertyy. Kannattaa laskea, josko siellä syrjäseudulla kannattaisi jo vaihtaa sähköautoon.

Kun ei pienituloinen saa lainaa. Nykyinen autoni maksoi alle 1000e, ostan toki sähköauton, kun saan sen suunnilleen samaan hintaan. Ei mulla ole yhtään mitään sähköautoja vastaan, mulla ei vaan yksinkertaisesti ole rahaa ostaa sellaista. Ja olen ajanut tuolla romiskolla nyt 4 v, eikä ole ollut mitään isoja vikoja. 

Tämä juuri ja polttoaineen kallistuttua on entistäkin vähemmän pelivaraa ostaa sitä sähköautoa eli kierre on köyhillä valmis.

Minäkin ostaisin heti mikäli rahaa olisi.

Vierailija
24/67 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensan hinta tuppaa aina vaihtelemaan. 70-luvulla oli energiakriisi, niin hankittiin pienempiä autoja. Nykyään maantielaivat on olleet taas muodissa. Esimerkiksi mopo kuluttaa aika vähän.

Vierailija
25/67 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt vaan sitten kaikki muutetaan kaupunkiin. Maaseutua ei tarvita mihinkään. Muistakaa sitten, kun menette kauppaan, että ulkomainen ruoka on ainoa, mitä siellä on. Ja jos joskus tulee jokin kriisi ja ruokaa ei sitten ulkomailta saakaan, niin se on voi, voi. Menkää keräämään vaikka sieniä ruuaksi. Ai niin, mutta onkohan sinne maalle enää teitäkään, kun eihän niitä kannata ylläpitää, kun ei ole asukkaitakaan. Kesämökeillekään ei tarvitse päästä tai siis jos itse kustantaa tien sinne, niin sitten. Minkäänlaista maaseutumatkailua ei tarvita myöskään. Kiinni vaan hiihtokeskukset ja muut matkailupaikat. Maaseudulla ei tarvita kauppoja tai mitään palveluita, ei siellä tarvitse junienkaan pysähtyä, kun ei ole asukkaitakaan. Kaikki vaan kaupunkeihin ja siellä myös pysytään. Tämä on osa tätä agendaa, jota nyt viedään läpi. 

Vierailija
26/67 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bensan hinta tuppaa aina vaihtelemaan. 70-luvulla oli energiakriisi, niin hankittiin pienempiä autoja. Nykyään maantielaivat on olleet taas muodissa. Esimerkiksi mopo kuluttaa aika vähän.

Vajaan tunnin työmatka autolla motarilla muuttuu mopolla pikkutiellä joksikin muuksi ja jos sitä yli tunnin mopoilua kokeilee talvipakkasessa, voi olla, että ei terveys kestä. 

Vierailija
27/67 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vanhat jotka siellä nyt asuvat ajelevat niillä parintonnin autoillaan kunnes joutuvat hoitoon tai hautaan. Polttomoottoriautoja ei poisteta vielä piiiitkään aikaan.

Joka nykyisen tiedon valossa talon kuntakeskuksesta ulkopuolelle rakentaa osaa kyllä ottaa huomioon liikkumisen vaateet. Ja jos ei osaa niin itkee ja opettelee.

Koulut lopetetaan sivukyliltä, kaupat ja muut palvelut myös.

Minua huvittaa kotikaupunki reunoilla asuvien ihmisten märinä kyläkouluista. Jokaisella kylällä ei voi olla koulua, se pitää vaan ymmärtää. Ei muutamalle penikalle kannata veronmaksajien moista kustantaa. Kun on ollut tyhmä ja rakentanut kuolevalle kylälle niin se on voi, voi!

Vierailija
28/67 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa työn perässä samalla tavalla kuin mekin kaupungissa. Saman kaupungin sisälläkin voi joutua muuttamaan useita kertoja.

Minulla on ollut Helsingissä asuessa työmatkat  Helsingin sisällä 10 min - yli tuntiin per suunta. Olen asunut jo pelkästään Helsingissä viidessä osoitteessa ja maapallolla  yli 20:ssa vaikka olenkin vasta 40 vuotias. Omistusasuntoja on ollut tänä aikana neljä ja loput vuokralla. Souluasuntoja, yksiöitä, kaksioita, perheasuntoja, kaikkea.  

Ei sitä kauaa tahdo reissata pitkää työmatkaa. Olen myös käyttänyt polkupyörää tapauksissa, joissa se on ollut nopein tapa tehdä työmatkaa. Helsingin sisälläkin on tällaisia sijainteja.

Kaupungeissa joutuu sopeutumaan, joten hanki sinäkin maalla vaikka asuntovaunu tai yksiö läheltä työpaikkaa, jos et tahdo sukutilaasi myydä! Kyllä autoilu ei saa olla pyhälehmä;) Ai niin, saako teillä asunnon myytyä? Kun normaalia palkkaa saat, niin äkkiäkös hankit kakkoskodiksi edullisen yksiön. Ne ovat vähän eri hinnoissa täällä kuin siellä.

Vierailija
29/67 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään, että asuinpaikan saa vapaasti valita. Rakennusvalvonta, ympäristövalvonta, eläinsuojelu ja pankkikin ovat vähän eri mieltä.

Vierailija
30/67 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttakoot ihmisten ilmoille jos ei ole varaa erämaassa asua.

Survoudutaanko kaikki kehä kolmosen sisäpuolelle yhteiskunnan elätettäväksi?

Ei tietenkään kun ei teillä ole vara asua siellä. Johonkin pieneen kaupunkiin kuten vaikka Äänekoski, Lieksä tai joku muu 10 000 asukkaan pikkukaupunki.

Vierailija
31/67 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa työn perässä samalla tavalla kuin mekin kaupungissa. Saman kaupungin sisälläkin voi joutua muuttamaan useita kertoja.

Minulla on ollut Helsingissä asuessa työmatkat  Helsingin sisällä 10 min - yli tuntiin per suunta. Olen asunut jo pelkästään Helsingissä viidessä osoitteessa ja maapallolla  yli 20:ssa vaikka olenkin vasta 40 vuotias. Omistusasuntoja on ollut tänä aikana neljä ja loput vuokralla. Souluasuntoja, yksiöitä, kaksioita, perheasuntoja, kaikkea.  

Ei sitä kauaa tahdo reissata pitkää työmatkaa. Olen myös käyttänyt polkupyörää tapauksissa, joissa se on ollut nopein tapa tehdä työmatkaa. Helsingin sisälläkin on tällaisia sijainteja.

Kaupungeissa joutuu sopeutumaan, joten hanki sinäkin maalla vaikka asuntovaunu tai yksiö läheltä työpaikkaa, jos et tahdo sukutilaasi myydä! Kyllä autoilu ei saa olla pyhälehmä;) Ai niin, saako teillä asunnon myytyä? Kun normaalia palkkaa saat, niin äkkiäkös hankit kakkoskodiksi edullisen yksiön. Ne ovat vähän eri hinnoissa täällä kuin siellä.

Ei se nyt ihan noin yksinkertaista ole varsinkaan, jos yhtälössä pitää huomioida omistusasunto, perhe ja puolison työpaikka.

Vierailija
32/67 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne vanhat jotka siellä nyt asuvat ajelevat niillä parintonnin autoillaan kunnes joutuvat hoitoon tai hautaan. Polttomoottoriautoja ei poisteta vielä piiiitkään aikaan.

Joka nykyisen tiedon valossa talon kuntakeskuksesta ulkopuolelle rakentaa osaa kyllä ottaa huomioon liikkumisen vaateet. Ja jos ei osaa niin itkee ja opettelee.

Koulut lopetetaan sivukyliltä, kaupat ja muut palvelut myös.

Minua huvittaa kotikaupunki reunoilla asuvien ihmisten märinä kyläkouluista. Jokaisella kylällä ei voi olla koulua, se pitää vaan ymmärtää. Ei muutamalle penikalle kannata veronmaksajien moista kustantaa. Kun on ollut tyhmä ja rakentanut kuolevalle kylälle niin se on voi, voi!

Meidän talo on rakennettu 1800 luvulla ja ihan ollaan nuorekas lapsiperhe syrjässä.

Vierailija
33/67 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestä oikeaa puoluetta ensi vaaleissa.

Vierailija
34/67 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuonko sikalan tullessani naapuriksesi eli maalta on vähän heikko muuttaa, mikäli sattuu olemaan vaikka maatalousyrittäjä.

Vierailija
35/67 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ostetaan iso talo pilkkahintaan korvesta ja sitten itketään, kun polttoaine on kallista ja joka paikkaan on pitkä matka.

Jos myisin nykyisen asutoni puolella miljoonalla, voisin ostaa samanlaisen jostain muuttotappiopitäjästä 100.000€:lla. Erotuksella saisi melkoisesti polttoainetta.

Maalla asuvilla kavereillani on kahdesta autosta ja polttoainekuluista huolimatta korkeampi elintaso kuin minulla. Silti valittavat omien valintojensa seurauksia jatkuvasti. Tervetuloa kaupunkiin.

Vierailija
36/67 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkön hinta nousee, telkkarissa sanottiin, että Suomessa on sossutuet pienituloisille, tosin niitä ei kaikki saa.

Vierailija
37/67 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ne rahat nyt yhtäkkiä loppuisivat kun ovat tähänkin asti riittäneet ja ei kai kukaan nyt ole teidän autojanne viemässä tai muuttamassa yhtäkkiä sähköautoiksi ostatte sitten aikanaan käytettynä halvemmalla kuten sen nykyisenkin kotteronne. Bensa tietysti vähän kallistuu, mutta aina voi vähentää turhaa ajelua ja sitä kyllä riittää maaseudulla ei viitsitä edes naapurissa käydä kävellen vaikka matkaa olisi 100 metriä

Vierailija
38/67 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menette töihin lähimpään kaupunkiin ja kuljette kimppakyydillä. Itse on sille kurjuudelleen tehtävä jotakin

Vierailija
39/67 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäkää PS, ainoa puolue joka vastustaa kaikkia autoilun veronkorotuksia

Vierailija
40/67 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreillä on tähän ap:n ongelmaan ratkaisu. Kulkekaa julkisilla, metrolla ratikalla bussilla. Menkää kävellen tai polkupyörällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän