Suomen naurettavan pienet tuloerot
Pienituloinen saa kuukaudessa käteen 1760 euroa.
Keskituloinen saa kuukaudessa käteen 2283 euroa.
Suurituloinen saa kuukaudessa käteen 3349 euroa.
Mikäli keski- ja suurituloisella on lapsis päivähoidossa niin he maksavat korkeampaa päivähoitomaksua.
Suomi on sairas maa
Kommentit (11)
sinun mielestä varmaan tuloverotkin on pieniä...
Ja verotus tasaa tuonkin tehokkaasti. Kaikille noille tulee loppupeleissä saman verran rahaa käteen.
Sosialismia. Sitähän se on. Taloudellisessa mielessä ei juurikaan kannata korkeasti kouluttautua mutta onhan siinä kouluttautumisessa sitten monia muita hyviä puolia kuin pelkkä raha.
USA:lle ynnä muille täällä nauretaan aina räkä poskella, mutta korkeakoulutus jenkkilässä tietää käytännössä heti ja aina sitä, että tienaat siihen vähemmän kouluttautuneeseen nähden moninkertaisesti.
Vierailija kirjoitti:
ja nämä luvut on peräisin mistä?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/12dce571-b7ec-4a01-a6d0-6b060eec0…
No mä saan käteen noin 5600€ ja vaimo 3200€, ei siis kannata tutkia vain alarajoja.
Minusta Suomessa on aika passelit tuloerot. Suurituloisin desiili kuitenkin saa tuplasti sen, mitä pienituloisimpaan desiiliin kuuluva. Vaikka peruspalkan ylimenevästä osuudesta verottaja vie puolet, silti se ainakin minua motivoi tekemään lisää töitä.
Vierailija kirjoitti:
No mä saan käteen noin 5600€ ja vaimo 3200€, ei siis kannata tutkia vain alarajoja.
90% saa alle 3349 euroa kuussa käteen
Työmyyrä kirjoitti:
Minusta Suomessa on aika passelit tuloerot. Suurituloisin desiili kuitenkin saa tuplasti sen, mitä pienituloisimpaan desiiliin kuuluva. Vaikka peruspalkan ylimenevästä osuudesta verottaja vie puolet, silti se ainakin minua motivoi tekemään lisää töitä.
Ei saa edes tuplasti mikäli on lapsia päivähoidossa. Lisäksi pienituloinen saa palkkanssa päälle vielä asumistukea
Ei ole ainakaan turhia kannustimia työntekoon...
Koskahan romahtaa?