Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis, enkö saa nyt 2. koronarokotusta, koska olen sairastanut koronan? Ja tästä syystä en saa koronapassia?

Vierailija
16.10.2021 |

Muita samassa tilanteessa olevia? Voiko tuo oikeasti pitää paikkansa? Asun pk-seudulla ja en pääse sitten minnekään ilman tuota passia.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viranomaisille ei kannata kertoa. Valehtele aina tarvittaessa ja hae se rokote.

Ja meinaat että tieto ei välittyisi, kun kyseessä on sama viranomainen, joka on todentanut koronaan sairastumisen ja antaa sen rokotteen?

Vierailija
22/81 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tuo perustuu, ette rokotetta ei saa.

Tuleeko sitä jotenkin yliannos vasta-aineita, jos elimistössä on jo taudin antama vaste sekä yhden rokotteen antama.

Kummallista että tuo käytäntö kuitenkin vaihtelee alueittain, joissakin kaupungeissa sen kuitenkin voi saada.

Onko THL antanut tästä jonkun koko maata kattavan vahvan suosituksen.  Tietääkseni ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko sitä jotenkin yliannos vasta-aineita, jos elimistössä on jo taudin antama vaste sekä yhden rokotteen antama.

Kummallista että tuo käytäntö kuitenkin vaihtelee alueittain, joissakin kaupungeissa sen kuitenkin voi saada.

Onko THL antanut tästä jonkun koko maata kattavan vahvan suosituksen.  Tietääkseni ei ole.

V...u näitä suosituksia ja "vahvoja" suosituksia. Suomessa lässytetään ja tulos on pelkkää jatkuvaa sekoilua.

Vierailija
24/81 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustuu kunnan omaan päätökseen ja tapaan tulkita THL:n ohjetta.

Vierailija
25/81 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannassa on todistus myös sairastetusta koronasta.

Vierailija
26/81 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä, että riittävän koronasuojauksen laiminlyönneitä hieman näpäytetään.

Vierailija
27/81 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin että 6 kk päästä sairastamisesta vasta eka rokote. Toisesta ei ollut nitään puhetta. Odottelen tässä marraskuuhun. Ennemmin eivät anna. Piti mennä lasten kanssa mm keilaamaan syyslomalla. Ei onnistu. Marin vois nyt tulla kertomaan meidän lapsille miksi kaikki kiva odotettu on nyt sitten peruttu.

Vierailija
28/81 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuvuodesta sairastin. Kyllä minullakin on tuttuja, jotka sairastaneet koronan ja saaneet kaksi rokotusta, mutta he sairastaneet viime vuonna. Osa saanut jo kolmannenkin rokotuksen. Tämä THL:n uusi linjaus, että koronan sairastaneet saavat vain yhden rokotuksen, tuli syyskuussa voimaan.

Vierailija
29/81 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pääse minnekään? Ihme ajattelu. Minä pääsen kaikkialle minne haluan, vaikka en koronapassia käytä. Olen saanut molemmat rokotteet.

Vierailija
30/81 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL:n sivuilta kopioitu:

Miten toimin, kun olen sairastanut koronan ja olen saanut vain 1. rokotteen?

THL:n ohjeistuksen mukaan PCR-testillä varmistetun koronataudin sairastaneille voidaan antaa kahden sijasta vain yksi koronarokoteannos. Jos yhden rokoteannoksen saanut henkilö sairastuu rokotteen saamisen jälkeen koronavirustautiin, ei ole enää tarvetta antaa toista rokoteannosta. Sekä EU:ssa että Suomessa selvitetään tällä hetkellä, miten koronatodistus muodostetaan jatkossa tällaisessa tilanteessa. Tällä hetkellä henkilö voi matkustaessa hyödyntää sairastamistodistusta ja / tai 1. annoksen rokotustodistusta.

EU-maiden välillä on eroja ja jokainen EU-maa on tehnyt omat päätöksensä, hyväksyykö se sairastetun koronan ja yhden rokotteen yhdistelmän riittäväksi todistukseksi matkustettaessa maasta toiseen. Tarkista ennen matkustamista kohdemaan ajantasaiset vaatimukset rajanylityskriteereistä

Vierailija
31/81 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

korona huhtikussa, 1rokote elokuussa, 2. lokakuussa. Ei mitään ongelmaa, kiittelivät vaan, kun hain rokotukset. Uudellamaalla. Ei tuo puoli vuotta sairastamisesta pidä paikkaansa.

Vierailija
32/81 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

korona huhtikussa, 1rokote elokuussa, 2. lokakuussa. Ei mitään ongelmaa, kiittelivät vaan, kun hain rokotukset. Uudellamaalla. Ei tuo puoli vuotta sairastamisesta pidä paikkaansa.

Minäkin Uudellamaalla ja näin minulle sanottiin.

T. Koronan sairastanut eikä passia

Vierailija
33/81 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin että 6 kk päästä sairastamisesta vasta eka rokote. Toisesta ei ollut nitään puhetta. Odottelen tässä marraskuuhun. Ennemmin eivät anna. Piti mennä lasten kanssa mm keilaamaan syyslomalla. Ei onnistu. Marin vois nyt tulla kertomaan meidän lapsille miksi kaikki kiva odotettu on nyt sitten peruttu.

Haistappa nyt jalkojen väli sen Marinisi kanssa. Terveysviranomaiset nämä päättää.

Vierailija
34/81 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus.

Vierailija
35/81 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannassa on todistus myös sairastetusta koronasta.

On kyllä, mutta se on voimassa vain 6 kk. Myös minulle sanottiin keväällä sairastumisen jälkeen, että käy ottamassa rokote vasta lähempänä sitä 6 kk. Ja nyt olen ottanut yhden rokotteen, mutta passi ei ole voimassa. Joku tässä systeemissä mättää.

Vierailija
36/81 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuvuodesta sairastin. Kyllä minullakin on tuttuja, jotka sairastaneet koronan ja saaneet kaksi rokotusta, mutta he sairastaneet viime vuonna. Osa saanut jo kolmannenkin rokotuksen. Tämä THL:n uusi linjaus, että koronan sairastaneet saavat vain yhden rokotuksen, tuli syyskuussa voimaan.

Voisi linjaus näkyä siinä passissakin sitten... passiin vaaditaan edelleen kaksi rokotetta, olit sitten sairastanut tai et.

Vierailija
37/81 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itsekään tiedä, mutta ei tuo noin tule menemään ainakaan pitkään. Sairastaminen + 1 rokotus suojaa taatusti paremmin kuin 2 rokotusta, mutta nämä passipäättäjät eivät tajua sitä. Samassa tilanteessa olen juu.

Ja vielä paremmin suojaisi kun olisi koronan sairastaminen ja 2 rokotusta. En ymmärrä miksi kunnat pihistelee, rokotteita on laarit täynnä eikä rokotuspisteillä ole mitään tunkua.

Epäloogista touhua.

Vierailija
38/81 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Et pääse minnekään” – joudut siis lähtemään baarista klo 01 etkä saakaan bilettää klo 05 asti. Muuta vaikutustahan koronapassilla ei tällä hetkellä ole, ja tuokin vaikutus on vain osassa maata.

Vierailija
39/81 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin et pääse ilman passia? Eikö se ole käytössä vain yökerhoissa ym paikoissa joissa sen avulla voi kiertää rajoitukset?

Vierailija
40/81 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis saathan sinä todistuksen sairastetusta koronasta, eli sinun osaltasi se on koronapassi.