Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi luet velojen kommentteja väärin?

Vierailija
14.12.2014 |

Olen tosi monta kertaa huomannut, että kun vapaaehtoisesti lapseton tuo jotenkin esille sen, että hän tosiaan nauttii elämästä ilman lasta enemmän kuin nauttisi lapsiperhe-elämästä, joku vetää tästä heti herneen nenään. Alkaa kamala meuhkaaminen: "Velat väittävät, että kaikilla vanhemmilla on kurjaa! Ei varppina ole meillä kurjaa!"

Kuitenkin yhdeksän kertaa kymmenestä kommentti on koskenut vain velan omia mieltymyksiä, ei keskustelukumppanin. Monesta meistä olisi tosiaan tavattoman kurjaa joutua hoitamaan, elättämään ja kasvattamaan lasta, jota ei ole koskaan halunnut.

Toivoisin enemmän tarkkuutta ja hyvää tahtoa viestien lukemiseen. Jos joku ei pidä vanhemmuutta mielekkäänä tai arvokkaana asiana, ei se ole hyökkäys sinun vanhemuuttasi kohtaan.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin totta!

Vierailija
22/46 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän monen naisen äitiydelle on kamala uhka se, mitä joku tuntematon ihminen internetissä sanoo. Uhka on jopa niin suuri, että velat haluttaisiin häätää koko palstalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä järkyttää se, että joku haluaa elää elämäänsä eri tavalla. Ei kai siinä sen kummempaa. Näissä keskusteluissa on aina turhaa provosoitumista puolin ja toisin. 

Vierailija
24/46 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
25/46 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on taas oiva osoitus siitä kuinka velat muistuttavat Pikku Britannian sketsihahmoa, joka oli kylän ainoa homo. Sekin luuli herättävänsä paljon paheksuntaa, mutta todellisuudessa ketään ei kiinnostanut. Siinä tragediaa kyllikseen! Teitäkin paheksuvat äidit ja isät ovat ihan teidän omanne, muilla on muuta elämää.

Vierailija
26/46 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä muu kuin riidan haastaminen on tulla vauva.fi foorumille hehkuttamaan lapsettomuutta?

Sitä saa mitä on vasiten pyytänyt.

Vierailija
27/46 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 07:12"]

Tämä ketju on taas oiva osoitus siitä kuinka velat muistuttavat Pikku Britannian sketsihahmoa, joka oli kylän ainoa homo. Sekin luuli herättävänsä paljon paheksuntaa, mutta todellisuudessa ketään ei kiinnostanut. Siinä tragediaa kyllikseen! Teitäkin paheksuvat äidit ja isät ovat ihan teidän omanne, muilla on muuta elämää.

[/quote]

Heh heh. Niin osuvasti havaittu. Ilmeisesti ketjun avaaja on käynyt viidesti nostamassa omaa avaustaan :) Ketään ei kiinnosta.

Vierailija
28/46 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei kyse ole paheksunnasta vaan siitä, että velojen viestejä luetaan kerran toisensa jälkeen ilmeisen väärin. Syytä voi vain arvailla. Vastaaja 8 mainitsi riidan haastamisen. Ehkä se on tässä taustalla? -ap

Vierailija
29/46 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 08:20"]

[/quote]

Ei kyse ole paheksunnasta vaan siitä, että velojen viestejä luetaan kerran toisensa jälkeen ilmeisen väärin. Syytä voi vain arvailla. Vastaaja 8 mainitsi riidan haastamisen. Ehkä se on tässä taustalla? -ap

[/quote]

Kai sä tajusit että riidan hakija on se vala joka tulee vauvapalstalle?

Meinaatko koko päivän käydä nostelemassa tätä viestiä takaisin etusivulle?

Vierailija
30/46 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tätä nostelen, ei ap :D
T: Se 12v tyttö

Vierailija
31/46 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos niitä ketjuja ap lukisit ihan ajatuksen kanssa, niin huomaisit kyllä mistä se perhe-elämää viettävien "närkästys" (siis se että täällä kirjoittaa jotain närkästyneeseen sävyyn, ei tarkoita sitä että ihminen oikeiasti olisi närkästyksen tunteen vallassa sitä kirjoittaessaan) johtuu siitä että velan kirjoittama omakehu on kirjoitettu sellaiseen sävyyn, että se antaa ymmärtää että jos velalla on sitä ja tätä kivaa, niin se johtuu nimenomaan siitä että hänellä ei ole lapsia, ja jos jollain toisella on lapsia, ei voi olla tälläistä kivaa asiaa. Ja velat usein vielä unohtavat omista elämänsä lapsettomuuskehuista sen että elämää rajoittaa usein aika moni muu asia kuin lapset. Velojen elämä heidän kirjoitustensa perusteella on aina sellaista jonka voisi kuvitella olevan miljoonia perineen nuoren, kauniin, hoikan ja erittäin suositun vastakkaisen sukupuolen keskuudessa, ihmisen, velat on kuitenkin aika usein myös sinkkuja, työttömiä, köyhiä ja jopa rumia, ja heillä on vaativa lemmikki. En usko, ainakaan sen perusteella minkälaisia ihmisiä minä tunnen, että vela= jetset elämää.

Vierailija
32/46 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kirjoittaja närkästynyt tai ei, hänen tulisi kyllä pystyä vastaamaan toisen viestiin vääristelemättä sen sisältöä. -ap

Vierailija
33/46 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:10"]

Kuitenkin yhdeksän kertaa kymmenestä kommentti on koskenut vain velan omia mieltymyksiä, ei keskustelukumppanin.

[/quote]

Onko niiden velojen mielipide niin kovin tärkeä, että lähes joka ketjuun pitää tulla kirjoittamaan "Tässä taas yksi syy miksi minäminäminä olen onnellinen siitä, ettei minulla ole lasta"? Mitään muuta ei kyetä keskusteluun antamaan, vain sen, kuinka minäminä on lapseton. Kyllä siinä on kyse niiden halveksimisesta, joilla lapsia on.

Vierailija
34/46 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 09:18"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:10"]

Kuitenkin yhdeksän kertaa kymmenestä kommentti on koskenut vain velan omia mieltymyksiä, ei keskustelukumppanin.

[/quote]

Onko niiden velojen mielipide niin kovin tärkeä, että lähes joka ketjuun pitää tulla kirjoittamaan "Tässä taas yksi syy miksi minäminäminä olen onnellinen siitä, ettei minulla ole lasta"? Mitään muuta ei kyetä keskusteluun antamaan, vain sen, kuinka minäminä on lapseton. Kyllä siinä on kyse niiden halveksimisesta, joilla lapsia on.

[/quote]

Onko sinusta siis oikein lukea tahallaan väärin toisen viestejä, jos tämän mielipide ärsyttää? Minusta se on vain huonoa keskustelutapaa. Siitä, ettei vela pidä lapsiperhe-elämästä, ei seuraa, ettet sinä saisi siitä pitää. Tähän ei vaikuta se, ärsyttävätkö velat sinua vai eivät. -ap

Vierailija
35/46 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuntemani velat ovat koulukiusattuja kierosilmiä, läskejä tai lättäjalkoja, jotka viettävät 4-kymppisen elämää pelaamalla tietokoneella. Ilman muuta ovat kadehtimisen arvoisia! :D

Vierailija
36/46 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ainakin se on yksinomaan velan tyyli esittää asiansa, joka nostaa hiukset pystyyn. vain hänen elämäntyylinsä on oikea ja nautittava, tyhmät idiootit perustaa perheen ja tekee kamalia rääkyviä kakaroita. väitän, etten ole tätä voinut väärin ymmärtää koska itse suoraan näin sanovat.

Vierailija
37/46 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 09:27"]

Minun tuntemani velat ovat koulukiusattuja kierosilmiä, läskejä tai lättäjalkoja, jotka viettävät 4-kymppisen elämää pelaamalla tietokoneella. Ilman muuta ovat kadehtimisen arvoisia! :D

[/quote]

Toisin kuin sinun elämäsi? Katkeruus oikein huokuu viestistäsi. Toivottavasti löydät apua.

Vierailija
38/46 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 09:13"]

Oli kirjoittaja närkästynyt tai ei, hänen tulisi kyllä pystyä vastaamaan toisen viestiin vääristelemättä sen sisältöä. -ap

[/quote]

Et kuitenkaan itse noudattanut toivettasi vastauksessa 10, vaan yritit väätää sen sisällön päälaelleen.

Tuntuuko sinusta usein että kaikki muut ovat hankkalia ihmisiä?

Vierailija
39/46 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:10"]

[/quote]

[/quote]

Samaa mieltä! Varsinkin ihmetyttää tunkeminen sellaisiin ketjuihin, joissa ilmiselvästi puhutaan lapsiperhe-elämästä; esim eilen oli yksi jossa vertailtiin onko helpompaa yhden vai useamman lapsen kanssa. Ikäänkuin siinä ei olisi ollut riidan ja provokaation aihetta riittävästi, niin eikös siellä ole vela ekan viiden viestin joukossa kirjoittamassa, että kyllä kaikkein helpointa on kun ei lapsia hanki ollenkaan. No joojoo! Miten se nyt tähän liittyy? Sekin ketju muuttui velojen jankutusketjuksi.

Mä epäilen että täällä on joku yksi tai muutama sekopää vela, joka spammaa kaikki ketjut. Mä tunnen paljon ihmisiä, joilla ei omasta tahdostaan ole lapsia (eivät BTW kutsu itseään "veloiksi" tai miksikään muuksikaan - ovat vain ihmisiä joilla ei ole lapsia...) eikä kukaan heistä ole tällainen sekoboltsi. Ylipäätään tuttavapiirissäni (ikä n 28-45 v) on ihmisiä joilla on lapsia ja niitä joilla ei ole, eikä se määritä meitä mitenkään. Enemmän meitä yhdistää ja erottaa ihan eri jutut.

Vierailija
40/46 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 09:30"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 09:27"]

[/quote]

Toisin kuin sinun elämäsi? Katkeruus oikein huokuu viestistäsi. Toivottavasti löydät apua.

[/quote]

:D Älä sure, kyllä sinäkin vielä löydät jonkun koulukiusatun nössykän itsellesi. Voitte sitten yhdessä haukkua vauvapalstalla pienten lasten vanhempia ja kertoa kuinka teidän elämänne on niin paljon parempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi