Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyvää alkoholi on tuonut elämääsi?

Vierailija
16.10.2021 |

Mä en ole koskaan juonut alkoholia. En ole kokenut siihen mitään tarvetta. Sitä pidetään outona ja mulle on yritetty selittää, että sitä nyt vaan pitää juoda.
En oo koskaan nähnyt sen vaikuttavan ihmiseen positiivisesti. Yhdetkään juhlat ei oo ollu paremmat siksi, että ihmiset on juonu. Kukaan ei oo humalassa hauskempi, fiksumpi tai kauniimpi.
En tarvitse alkoholia rentoutumiseen, koska rentoudun liikunnalla. Osaan puhua ihmisten kanssa ilman, että tarvitsen alle edes sitä yhtä. En siis keksi ainuttakaan syytä, miksi joisin edes yhtä lasillista, kun en sitä tarvitse. Myöskään terveysvaikutuksia alkoholilla ei ole, vaikka niillä yritetäänkin juomista välillä perustella.
Miksi siis alkoholia käytetään? Mitä hyvää sen juomisesta on seurannut?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni. Olin työmatkalla ja työkaveri "pakotti" minut hotellin aulabaariin yhdelle illlalla. Vastoin tapojani liityin hänen seuraansa.

Tapasin siellä mukavan miehen, josta tulikin sitten puolisoni. 

Vierailija
42/46 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä juuri nuo mukavat kännit. Siihenhän se jää :) Itse aloitin sober curious kokeilun ja jätin kaiken alkoholin. Nykyään juon pippaloissa missä juodaan ja kyllä se on edelleen hauskaa. Myönnän siirtyneeni pelkkään satunnaiseen kännijuomiseen, mutta esim dinnereillä, illanistujaisissa ja formaaleissa juhlissa juon alkoholitonta. Näitä juhlia on ehkä 6-10x vuoteen missä juon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta kovastakin juhlinnasta sekä selvinpäin olemisesta juhlissa. Enää en juurikaan käytä alkoholia, mutta nuorena tuli juhlittua enemmän ja kyllä se tunnelma on vaan eri humaltuneena, kuin selvinpäin. Alkoholia nauttineena ihmiset ovat vapautuneempia. Nuoruuden juhlinnan myötä olen saanut monia kymmeniä hauskoja muistoja, lukuisia uusia tuttavuuksia ja löytyipä eräästä opiskelutapahtumasta nykyinen aviomieskin.

Kyllä mäkin olen aina osannut keskustella ja tutustua ihmisiin selvinpäinkin, mutta kännissä yhteenkuuluvuuden tunne on ihan eri. Vapautuneisuuden takia myös kynnys uusiin kokemuksiin ja seikkailuihin on paljon pienempi, joista sitten syntyy hauskoja muistoja.

Mulla alkoholin käyttö oli onneksi aina hallinnassa ja kokemukset ovat ainoastaan hyviä. Sittemmin olen rauhoittunut enkä jaksa enää bilettää. Krapulakin on liittynyt seuraan näin "vanhemmiten", sitä ei nuorempana tullut.

Vierailija
44/46 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö A joi itsensä sairaalakuntoon, jonne poliisit B ja C A:n veivät. Hoitaja D ja poliisi C huomasivat toisensa, aloittivat suhteen, josta syntyi lapset DC1, DC2, DC3, suhde jatkuu. Voi sanoa henkilön A alkoholin käytön tuoneen hyvää ainakin C:n ja D:n elämään, tuskin olisivat muuten tavanneet edes. A:n elämä ei sujunut yhtä hyvin.

Vierailija
45/46 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivomaani irtoseksiä olen saanut baarista vain ja ainostaan ollessani känniääliö. Kohteliaana, keskustelevana, mutta hieman ujona miehenä en ole omana itsenäni kelvannut. Kun sama mies on ollut hieman liiveihin uiva sössöttäjä, niin flaksi on käynyt ihan "tasokkaiden" naisten, ei minkään pubiruusujen kanssa. Tämä on itselleni yksi elämän suurista mysteereistä.

Nykyään iän myötä tuohon "vauhtiin" ei enää pääse, väsymys ja uupumus iskee ensin. Siksi en nykyään juurikaan juo itseäni enää humalaan.

Vierailija
46/46 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan siivota. Vihaan siivoamista mutta alkoholin avustuksella suoriudun haastavammistakin siivoushommista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä