Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyvää alkoholi on tuonut elämääsi?

Vierailija
16.10.2021 |

Mä en ole koskaan juonut alkoholia. En ole kokenut siihen mitään tarvetta. Sitä pidetään outona ja mulle on yritetty selittää, että sitä nyt vaan pitää juoda.
En oo koskaan nähnyt sen vaikuttavan ihmiseen positiivisesti. Yhdetkään juhlat ei oo ollu paremmat siksi, että ihmiset on juonu. Kukaan ei oo humalassa hauskempi, fiksumpi tai kauniimpi.
En tarvitse alkoholia rentoutumiseen, koska rentoudun liikunnalla. Osaan puhua ihmisten kanssa ilman, että tarvitsen alle edes sitä yhtä. En siis keksi ainuttakaan syytä, miksi joisin edes yhtä lasillista, kun en sitä tarvitse. Myöskään terveysvaikutuksia alkoholilla ei ole, vaikka niillä yritetäänkin juomista välillä perustella.
Miksi siis alkoholia käytetään? Mitä hyvää sen juomisesta on seurannut?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavia kännejä.

Vierailija
2/46 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmissuhdeongelmia, taloudellisia vaikeuksia, valvottuja öitä, itsetunto-ongelmia ja itsekunnioituksen romahtamista, fyysistä pahoinvointia, liikapainoa, huonoa mainetta nyt ainakin alkoholi on tuonut elämääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kerrat, kun naisen kanssa on päässyt säätämään ihan mitä tahansa, on pohjalla ollut jonkunmoinen alkoholijuomakokoelma ja sen kirvoittama seurallisuus.

Pari työpaikkaakin olen saanut alkoholijuomien sävyttämissä verkostoitumisissa, eli parin bissen kanssa kapakassa tuttujen ja heidän tuttujen kanssa.

Kaikki sadat soittamani musiikkikeikat on tullut soitettua parin oluen sävyttämänä, ja aina on tullut mieleen improvisoida sellaisia asioita, joita ei selvin päin tekisi ja joka kerta ne on vain parantaneet keikkaa. Olen kuunnellut nauhoituksia niistä keikoista selvin päin ja ihmetellyt, että mistähän helvetistä tuokin juttu tuli keksittyä, kun noin hyvin toimii. Selvin päin on vaan liian varovainen ja estynyt.

Vierailija
4/46 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on nautintoaine. Ne juhlat ja fiksuus ja hauskuus kauneus etc TUNTUU paremmilta pikku hiprakassa.

Ei silti, en itsekään käytä alkoholia juuri nimeksikään, eikä se sinänsä tuokaan mitään ihmeellistä lisää elämään ja ne jotka olettavat sen tuovan ja yrittävät saada siitä enemmän, kuin on saatavissa, tulevat ennemmin tai myöhemmin pettymään. Näin on myös elämän muiden nautintojen kanssa, jos niistä tulee se elämän pääsisältö, eikä mauste niin metsään mennään.

Vierailija
5/46 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yhden tunnetun julkkiksen hairahtumaan ja siittämään minulle avioliittonsa ulkopuolisen lapsen.

Vierailija
6/46 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmissuhdeongelmia, taloudellisia vaikeuksia, valvottuja öitä, itsetunto-ongelmia ja itsekunnioituksen romahtamista, fyysistä pahoinvointia, liikapainoa, huonoa mainetta nyt ainakin alkoholi on tuonut elämääni.

Ja nämä ovat sitä hyvää. En halua kuulla mitä pahaa alkoholi on tuonut elämääsi.

Vierailija
7/46 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena join alkoholia. Luulin saavanikin siitä jotain. Nyt olen keski-iässä. Enää en ole käyttänyt alkoholia vuosiin juuri lainkaan. Se ei kiinnosta ollenkaan. Mikään alkoholin aiheuttama tunne ei ole aito, sillä se on päihtymystä ja menee ohi muutamassa tunnissa. Perään tulee laskuhumala. Nykyään on vaikea tavoittaa sitä nuorta itseä, joka alkoholin kanssa läträsi.

Vierailija
8/46 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjo44hki kirjoitti:

Sain yhden tunnetun julkkiksen hairahtumaan ja siittämään minulle avioliittonsa ulkopuolisen lapsen.

Miehet tykkää siittää aina välillä, koska siittäminen tuntuu hyvältä.

Vierailija
9/46 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, pillua on tullut, ja aikas monta kertaa..

Vierailija
10/46 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kerrat, kun naisen kanssa on päässyt säätämään ihan mitä tahansa, on pohjalla ollut jonkunmoinen alkoholijuomakokoelma ja sen kirvoittama seurallisuus.

Pari työpaikkaakin olen saanut alkoholijuomien sävyttämissä verkostoitumisissa, eli parin bissen kanssa kapakassa tuttujen ja heidän tuttujen kanssa.

Kaikki sadat soittamani musiikkikeikat on tullut soitettua parin oluen sävyttämänä, ja aina on tullut mieleen improvisoida sellaisia asioita, joita ei selvin päin tekisi ja joka kerta ne on vain parantaneet keikkaa. Olen kuunnellut nauhoituksia niistä keikoista selvin päin ja ihmetellyt, että mistähän helvetistä tuokin juttu tuli keksittyä, kun noin hyvin toimii. Selvin päin on vaan liian varovainen ja estynyt.

Ota oppia ja vähemmällä viinalla jatkossa sanat kuviot.

Sehän on hyvä, että relaa. Viina in hyvä renki.

Jossain vaiheessa et enää tarvitse alkoholia, kun olet oppisi saanut.

Vierailija
11/46 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten, kun opit ihan oikeasti soittamaan, huomaat, että selvin päin se soitto kulkee. Jälki on harkitumpaa ja tarkempaa. Tietysti kovan luokan ammattimuusikko pystyy soittamaan pienessä pierussakin, mutta jos hyvin pitää soittaa, niin ammattimuusikko pistää pullon pois.

Vierailija
12/46 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, pillua on tullut, ja aikas monta kertaa..

No, joo. En mä olis muuten antanut. Ristiriitaiset tunteet itsellä naisena.

Niin ujo muuten, että vaan sitten kännissä tyypistä viis.

Kovasti häpesin jälkeenpäin sitä avoimmuutta.

Nykyään ajattelen, että elettyä elämää.

Toiste en viittis. Sekoittua tuli😳🤭🤗👀

Ehkä vähän turhan rankka reitti aikuisuuteen.

Mutta näin on.

Vierailija
13/46 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin hauskoja iltoja. Uusia tuttavuuksia, joista osasta on tullut ystäviä. Yksi näistä baari-iltojen aikana tavatuista henkilöistä johti aikoinaan siihen, että löysin hänen kauttaan työpaikan ja olen kyseisellä alalla nykyään yrittäjä. Pari kivaa parisuhdettakin on illanvietoista peräisin. Että ei voi sanoa, että alkoholi tuottaisi pelkkää paskaa elämään, minulla ainakin alkoholi on, ei suoraan, vaan johdannaisesti, aiheuttanut hyvääkin. Jos olisin ollut absolutisti, en luultavasti olisi lähtenyt mihinkään hillumaan enkä olisi tavannut koskaan näitä ihmisiä. Missä sitten olisin nyt? En tiedä, ehkä asiat olisi vieläkin paremmin kuin nykyään, tai sitten huonommin. En kadu mitään. Kaikki tietävät kyllä, että alkoholissa ei ole mitään terveellistä eikä ihminen sitä tarvitse. Se on vain elämää, elämän valintoja, kukin tekee tavallaan. 

Vierailija
14/46 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ei ole tuonut mitään hyvää elämääni. Sensijaan kaikki tyhmät jutut elämässäni olen tehnyt humalassa. Siitä syystä en enää käytä alkoholia. En ole myöskään koskaan

nähnyt ihmistä jolle alkoholi sopii.

Vierailija
15/46 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran vähän käytän ettei mitään ongelmia ole alkoholista tullut ja olen paljon rennompi ja sosiaalisempi humalassa ja aika monta kertaa olisi jäänyt pi#lua saamatta selvinpäin.

Vierailija
16/46 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeutta. Olin nuorena niin estoinen ja ujo, että en olisi tutustunut yhteenkään mieheen ilman alkoholia. Onneksi olen vanhemmiten tullut rohkeammaksi, enkä enää tarvitse alkoholin tuomaa rohkaisua, rentoutusta välillä vain.

Vierailija
17/46 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholilla on terveysvaikutuksia, mutta vain melko pienillä käyttömäärillä – optimi olisi 0,5-1 annosta päivässä, siis myös optimaalisempi kuin absolutismi.

Suosittelen kokeilemaan vaikka caffé correttoa (sambucalla) Roomassa hieman koleana aamuna. Alkoholia on korkeintaan senttilitra.

Syvään päätyyn päästyään voi ottaa vaikka lasillisen samppanjaa romanttisessa seurassa. Ei ole mikään pakko juoda enempää.

Ihania kokemuksia.

Vierailija
18/46 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rohkeutta. Olin nuorena niin estoinen ja ujo, että en olisi tutustunut yhteenkään mieheen ilman alkoholia. Onneksi olen vanhemmiten tullut rohkeammaksi, enkä enää tarvitse alkoholin tuomaa rohkaisua, rentoutusta välillä vain.

Näin on. Aito rohkeus löytyy viinapullosta.

Vierailija
19/46 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää paskaa. Kännääminen alkoi 15 vuotiaana ja käyttö oli humalanhakuista masennus sekoilua joka kesti toiset 15 vuotta. En muistele hyvällä.

Vierailija
20/46 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota oppia ja vähemmällä viinalla jatkossa sanat kuviot.

Sehän on hyvä, että relaa. Viina in hyvä renki.

Jossain vaiheessa et enää tarvitse alkoholia, kun olet oppisi saanut.

Ja mikä arvo siinä on, että samat kuviot tekisi ilman alkoholia, jos se alkoholi ei ole mikään ongelma muutenkaan? 

Listaan voisin lisätä, että hyvin alkoholipitoisesta yhden-illan jutusta tuli lopulta vaimo ja yhdessä oltu ne neljännesvuosisata. Monta muutakin hyvää asiaa se alkoholi on tuonut. 

En ymmärrä, miksi joidenkin pitää suhtautua tähän alkoholiin noin ehdottomasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi