Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko tilannut kirjoja Adlibris.com:sta?

Vierailija
14.12.2014 |

Minulla aika huono kokemus: tilaamani kirjat laitettiin postiin vasta 8 vrk tilauksesta, vaikka lupaus on 3-5.

Lisäksi ihmettelen: maksoin kirjat verkkopankkimaksulla. Siellä näkyi tililläni kirjojen hinta varauksena jonkun aikaa. Ja yhtäkkiä se varaus oli poistunutkin, eikä kirjoja kuitenkaan oltu veloitettu tililtäni. Soitin asiakaspalveluun, sieltä sanottiin vaan, että kaikki ok, ja kirjat postitetaan minulle ihan heti.

Postin kautta katsoin tunnuksilla, missä vaiheessa kirjat ovat tulossa. Siellä mm. viesti, ettei  postiennakkomaksua.

Siis mitä? Tälle firmalle ei kelpaa verkkopankkimaksu eikä edes postiennakko. Onkohan siellä paketissa lasku, jos minä joskus edes saan ne kirjat?

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adlibris kuuluu samaan konserniin makujakauppa.fi:n kanssa, joka on, mikäli mahdollista vieläkin surkeampi. Varokaa huijarifirmoja,

Vierailija
82/115 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään toimitusvahvistuksen tilauksesta, jonka tein kuukausi sitten joulukuun alkupuolella. Eivät ehtineet kirjat jouluksi eivätkä uudeksi vuodeksi. Saa nähdä ehtiikö ystävänpäiväksi. Eivät ole vastanneet sähköposteihin.

Mitä on tosiaan tapahtunut firmalle, josta olen ongelmitta tilaillut jo yli vuosikymmenen.  Tuskin jatkossa tilaan mitään kun ei huvita kuukausikaupalla odotella muutaman euron säästön takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna tilasin, paketti tänään noudettavissa. Nopeaa!

Vierailija
84/115 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon tilannut varmaan 20 kertaa kirjoja, leluja ym. Oon todella tyytyväinen. Tilaan tänäkin vuonna ison osan joululahjoja Adlibriksesta.

Minä tilasin tuotteita heiltä hyvissä ajoin joulukuun alussa, eivätkä ne kerenneet jouluksi perille. Nopeammin sain jopa kiinasta tilatut lahjat. En ymmärrä mikä mättää, miksi on noin hidasta tai miksi luvata nopeaa toimitusta jos niin ei ole? Tulee vain mieleen, että onkohan tämä seuraava konkurssiin menevä yritys.

Vierailija
85/115 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Teillä siis hyviä kokemuksia. Ymmärrän sen, että joidenkin kirjojen kohdalla tilausajat voivat pidentyä.

Mutta miten ihmeessä kirjoja ei ole veloitettu tililtäni? Maksoin ne verkkopankin kautta ja tililläni näkyi varaus ko. summalle. Yhtäkkiä varaus oli poistunut tililtäni, eikä kirjoja kuitenkaan ole veloitettu. Postin lähetystiedoissa on tieto, että kirjat on lähetetty, myös postin tieto, ettei postin ennakkomaksua.

Liekö ikinä saan noita kirjoja, ja miten ne lie maksan.

Mulla on joskus tapahtunut tuollaisia, mutta ne olivat luottokortin kanssa ja johtuivat siitä, että oli mustan perjantain ruuhka ja toinen johtui siitä, että myyjä oli naputellut luottokorttini luvut väärin.

Kannattaa varmaan soittaa omaan pankkiin ja kysy sieltä, mistä tällainen voisi johtua?

Vierailija
86/115 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut adlibriksestä todella paljon kirjoja menneiden vuosien aikana. Kokemukset ovat olleet kaikinpuolin hyvät sekä asiakaspalvelun, nopeuden ja laadun suhteen, mutta nyt on tapahtunut jotain ja toiminta on hidastunut radikaalisti. Miksi? Syytä voi vain miettiä. Onko johto vaihtunut, meneekö yrityksellä huonosti, onko työntekijöitä vähennetty?

Siellä on ollut halvemmat hinnat, mutta joku hinta on myös omalla ajalla ja sillä meneekö asiat mönkään hitaan toimituksen vuoksi. Esim joulu, omat työt venyy jne. Ei todellakaan maksa vaivaa odotella viikkokaupalla jotain minkä vain voisi hakea samalla vaivalla kaupasta tai tilata toisesta nettiputiikista.

Tässä oppikirjamainen esimerkki kuinka menettää uskollinen asiakas. Ei pahoitteluja, ei selittelyjä, jätetään asiakas tylysti epätietoisuuteen odottelemaan. Laskunkin sain eräpäivineen ennen kirjoja.

Vierailija
87/115 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
88/115 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilauksessani kaikki paitsi maksu meni pieleen.

Tilaukseni toimitusaika luvattu jouluksi, mutta viivästyi yli 2 viikkoa.

Tilaukseni toimitettiin kahdessa erässä vaikka tuotetta luvattiin olevan varastossa.

Tilaukseni toimitettiin aivan väärään postiin vaikka yhteystiedot olivat oikeat. (80 km ylimääräistä ajoa)

Asiakaspalveluun mahdotonta saada yhteyttä sähköpostilla tai puhelimella (puhelinnumeroa ei löydy mistään)

Ala-arvoista!

Vierailija
89/115 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes sähköposteihin ei enää vastata. On varmaan konkurssikypsä yritys, varokaa,

Vierailija
90/115 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kanta-asiakas kirjoitti:

Edes sähköposteihin ei enää vastata. On varmaan konkurssikypsä yritys, varokaa,

Asiakaspalvelusta vastataan useamman päivän päästä. Eli jos on vaikka peruuttamassa tai muuttamassa tilaustaan ja asioi sen tiimoilta asiakaspalveluun, sieltä saatetaan vastata sen jälkeen kun alkuperäinen tilaus on jo ehtinyt lähteä.

Vierailija
91/115 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sieltä kirjat tulee nyt taas nopeasti, mutta noutopaikka ja -tapa niillä vaihtuu kummasti. Postiin tilasin mutta schenker sen kuitenkin kuljetti.

Vierailija
92/115 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut 3.12.2018 kirjoja ja osa niistä on tullut mutta 2 kirjaa ei vielä tullut. Olen soittanut kaksi kertaa, robotti vastaa ja 3 sähköpostia lähetin mutta vastausta en saanut. En koskaan tilaan heiltä vaikka olen aikaisemmin tilannut jo kaksi kertaa.

Vierailija
93/115 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa perivät viime vuonna ennakkotilauskirjasta Klarna-maksun ja jouduin odottamaan pari kuukautta rahojen palauttamista (tuote ei ikinä valmistunut edes). Ja kun kukaan ei tiennyt missään mitään....

Niin pihalla olivat, että jouduin printtaamaan maksurivin tiedot noille, koska heillä ei vissiin ole reskontaa tai kirjanpitoa ollenkaan :D

Vierailija
94/115 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin kirjan ja maksoin sen firman kortilla.

Missään vaiheessa en saanut vahvistusta maksusta alv-erittelyin, ly-tunnuksineen kirjanpitoa varten. Luulin, että lasku/kuitti tulee viimeistään toimituksen mukana niin kuin muillakin toimijoilla.

Ohjeessa luvatun Klarna -palvelun kautta en saanut laskua myöskään, koska en muka ollut tilannut mitään.

Lisäksi en saanut mitään ilmoitusta tavaran saapumisesta enkä edes siitä tietä tietoa mihin tavara tulee. Aloin noin 10 päivän jälkeen  ihmettelemään toimitusta. Löysin Schenkerin jäljitysnumeron. Heidän lokissa oli maininta, että mulle on lähetetty tekstiviesti 13.1.2020 klo 10:04. Ihan puppua. Tarkistin, että mitään SMS-viestiä ei ole tullut. No, selvisi, että toimitus oli K-market eri kaupunginosassa. Ei siis normaali postinumeroa vastaava toimituspaikka.

Kiitos vain surkeasta palvelustanne! Eiköhän noita kirjoja voi ostaa muualtakin kuin teiltä. Hyvästi!

Vierailija
95/115 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan hyvä firma jos tilaat sellaista mitä on helposti saatavilla. Näillä vain tuppaa olemaan muka myytävänä läjäpäin vaikeasti saatavia ja jopa kaikkialta muualta loppuunmyytyjä kirjoja joihin lupaavat vielä muka vain muutaman päivän toimitusajan. Kuitenkin sitten noin viikon kuluessa ilmoittavat ettei tuotetta olekkaan ja lupaavat että Klarna palauttaa rahat. Paitsi että minä en ole kyllä puoliakaan niistä rahoista takaisin tilille saanut.

Eli niin kauan kuin tilaat sellaista mikä on helposti saatavilla etkä mene perumaan itse niitä tilauksia niin hyvin toimii. Kannattaa kuitenkin varoa sillä isoa osaa näiden tuotteista ei oikeasti ole saatavilla vaan ovat siellä vain mainoksen vuoksi.

Vierailija
96/115 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmeniä kertoja olen tilannut ja hyviä kokemuksia. Joskus toimitusaika on kestänyt oletettua pidempään, mutta en ole kokenut sitä niin suureksi haitaksi, että tilaisin muualta etenkin kun adlibriksessa on yleensä halvempaa ja kirjavalikoima on suuri. Äidilläni tosin oli vuosia sitten jotain häikkää laskun kanssa, mutta en muista siitä sen tarkemmin. Muistan, että kirosi sitä miten vaikeaa oli saada asiakaspalveluun yhteyttä ja jotain kieliongelmia (puhuivat ruotsia?) siinä käsittääkseni oli tms.

Mulla on ollut taas muita ongelmia sen ablibriksen kanssa. Mainostavat ilmaisia posteja "tämän päivän" ajan, kassalla toki muistetaan ne postit erikseen tililittää asiakkaalta. En tykkää, vaikuttaa ostopäätökseen tuollaiset turhat mainokset, jotka ei pidä edes sivuillaan paikkaansa. Onko muuten laitointa väittää ilmaisia posteja ja sitten tilausvahvituksessa kuitenkin ottaa asiakkaalta sen 3.00€ postista? Olen jo miettinyt tilaamista Wish-palvelusta, sieltä sentään nuo kohdat täyttyy, vaikka osa tavaroista on muuten roskaa, muistikirjat voisin tilaa jatkossa sieltä.

Vierailija
97/115 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää luotettava.

Kirjoista joita eivät voi toimittaa on hankalaa ja jopa mahdotonta saada rahojaan takaisin , vaikka esittää tiliotteelta että on maksanut ne klarnan kautta , joka taasen ei ota asiaan kantaa muuten kuin että on ruuhkaa.

Lisäksi asiakapalvelun suomen kielen tuottaminen on vaillinaista

Eli en enää käytä mokoman firman palveluja , pitäköön rahansa.

Vierailija
98/115 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo , nyt neljä kuukautta ja toistakymmentä sähköpostia , eikä rahoja ole tullut takaisin maksetusta ja adlibriksin sittenmin perumasta kaupasta (ei ollut enää saatavilla)

Eli yksi entinen asiakas lisää.

Vierailija
99/115 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän epäluuloisena laitoin tilauksen, mutta kaikki meni niinkuin piti ja paketti tuli luvatussa viidessä arkipäivässä.

Vierailija
100/115 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muttei huvita enää. Joka kerta on kestänyt todella kauan.

Eikä muutenkaan huvita tukea ahvenanmaalaista firmaa, joka saa ansaitsematonta kilpailuetua erityisoikeuksiensa takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän