Oletko tilannut kirjoja Adlibris.com:sta?
Minulla aika huono kokemus: tilaamani kirjat laitettiin postiin vasta 8 vrk tilauksesta, vaikka lupaus on 3-5.
Lisäksi ihmettelen: maksoin kirjat verkkopankkimaksulla. Siellä näkyi tililläni kirjojen hinta varauksena jonkun aikaa. Ja yhtäkkiä se varaus oli poistunutkin, eikä kirjoja kuitenkaan oltu veloitettu tililtäni. Soitin asiakaspalveluun, sieltä sanottiin vaan, että kaikki ok, ja kirjat postitetaan minulle ihan heti.
Postin kautta katsoin tunnuksilla, missä vaiheessa kirjat ovat tulossa. Siellä mm. viesti, ettei postiennakkomaksua.
Siis mitä? Tälle firmalle ei kelpaa verkkopankkimaksu eikä edes postiennakko. Onkohan siellä paketissa lasku, jos minä joskus edes saan ne kirjat?
Kommentit (115)
Tilasin kummilapselle joululahjaksi lelun, joka ”lähetetään 2-5 päivässä”. Tilauksesta on nyt 12 päivää, eikä sitä ole lähetetty vieläkään. Ostin toisen lahjan kaupasta, koska tuo tilaamani ei tietenkään ehdi enää jouluksi.
Tilaan kirjani vain tuolta. Tänä vuonna tilannut sieltä varmaan 15-20 kertaa. Jokaisella kerralla kirjat ovat tulleet 2-3 arkipäivässä tilauksesta eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Lisäksi on hyvin kilpailukykyiset hinnat.
Tottakai on ymmärrettävää, että aina ei voi mennä putkeen.
Tilaan sieltä aina, jos saan halvimman hinnan. Joskus Suomalaisessa on jotain parempia tarjouksia, mutta hyvin harvoin.
Tilasin ensimmäistä kertaa nyt black fridayna (itselleni :D) joululahjaksi muutaman kirjan. Plussaa tosi edullisista hinnoista, mutta tosiaan se jokaisen kirjan erikseen lähettäminen on todella typerää. Tulivat kuitenkin peräkkäisinä päivinä perille, niin mikä järki tehdä turhaa jätettä?
Tilasin muutama tunti sitten 6 kirjaa.
Tilaan aina silloin tällöin Adlibriksestä, olen tilannut jo monta vuotta.
Ei ole koskaan ollut mitään suurta ongelmaa, joskus olen saanut 2 pakettia ei mutta se ei haittaa.
Hitaanpuoleinen, mutta muuten ei mitään ongelmia.
Kirjat oli hyvän hintasia mutta kyllä pistää vi*uttamaan nuo pitkät toimitus ajat. Pitäis kyllä nykypäivänä pystyä toimittamaan puolet nopeammin
Oppijaikäkaikki kirjoitti:
Kirjat oli hyvän hintasia mutta kyllä pistää vi*uttamaan nuo pitkät toimitus ajat. Pitäis kyllä nykypäivänä pystyä toimittamaan puolet nopeammin
Sama. En osannut arvata että lukiokirjan tilatessa mitään ei tapahdu viiteen päivään, tosin ihme kyllä pätkähti tänään postiluukusta kun perjantaina ilmoitettiin että on lähetetty. Loppuja tuotteita vielä odottelen, osa ehkä huomenna ja osa joskus tulevaisuudessa - ei ole tullut vielä ilmoitusta toimituksesta.
Kai sitä on tottunut liian hyvälle, kun monista muista liikkeistä toimitus tapahtuu jo seuraavana päivänä viimeistään.
Noihin toimitusaikoihin sen verran, että Adlibriksellä luultavasti ei ole valtaosaa myymistään kirjoista missään omissa varastoissa. Kirja siis tilataan tavarantoimittajalta ja sitten postitetaan asiakkaalle. Siihen nähden toimitus sujuu varsin nopeasti. Englanninkieliset kirjat ainakin tulevat nopeammin kuin Suomalaisesta tilattuna.
Hei
Minulla on ollut aikaisemmin hyviä kokemuksia Adlibriseltä, mutta sattui yhden kerran, että he pitävät verkkosivuillaan saatavista kirjoista, mitä todellisuudessa ei olekkaan saatavilla. He lähettivät sähköpostia, että nyt kirjaa on saatavilla ja maksoin sen. He ovat Klarnan kanssa tekemisissä, mutta Klarna ei ole tähän päivään maksanut takaisin kirjaa, mitä en koskaan saanut. Klarna ensin valehteli chatin kautta, ettei heillä näy koko maksua? Ja lähetä tilinumero, kun heidän verkkosivuillaan sanotaan, että tilinumero halutaan vain yli 400 euroa maksavista tuotteista ja minun oli alle reippaasti. Lähetin postia Adlibrikselle, ja he kertoivat, että kyllä Klarnan tulee se maksaa. Ja Klarna vastaa, etteivät he maksa takaisin suoraan maksettuja tuotteita, jos olet maksanut sen omalta tililtä suoraan? Eli mitenhän se takaisin maksu periaate heillä on takaisin maksussa ellei se suoraan sanottuna ole se, että asiakas aina maksaa omalta tililtään? Eli mitä kautta sitten? Sveitsin tililtä kenties? Yritykset pompottavat vastuuta toisilleen ja lupailevat sitä ja tätä. Mitään ei tapahtu. Minun mielipiteeni on se, että suuret yritykset kaatuvat ennenpitkään, kun huijaavat asiakkaitaan ja pompottavat vastuuta toisilleen. Eli älä tilaa enää ikinä Adlibrikseltä tai ole tekemissä yritys Klarnan kanssa.
Nyt jo kahdesti käynyt niin, että tilauksesta ei kuulu mitään yli viikkoon ja sitten tulee sähköpostin ilmoitus, että osa tilaamastasi tuotteista onkin loppunut ja se toimitetaan myöhemmin. Ei edes pahoitteluja, vain ilmoitus!
Samassa sähköpostissa ilmaistiin surkuhupaisalla tavalla, että otamme nyt tilauksesi käsittelyyn ja USKOMME VOIVAMME lähettää nämä loput tuotteet (jotka eivät olleet loppuneet tavarantoimittajalta) normaalin toimitusajan puitteissa. Eli 8 päivää sitten tekemäni tilaus otettiin nyt vasta käsittelyyn, kun ensin on odotettu yli viikko, että saataisiin tuotteet tavarantoimittajalta!
Nettisivuilla luvataan kaikkien tavaroiden löytävän tiensä asiakkaalle max 5 päivän kuluessa. Miten he voivat sanoa, että tuotteet tulevat normaalin toimitusajan puittessa, kun tilauksesta on kulunut 8 päivää ennen kuin sitä aletaan edes pakkamaan! Viimeinen kerta kun tilaan täältä mitään!
Kysyin erästä asiaa reilu viikko sitten enkä vieläkään ole saanut vastausta.
Jennuli kirjoitti:
Nyt jo kahdesti käynyt niin, että tilauksesta ei kuulu mitään yli viikkoon ja sitten tulee sähköpostin ilmoitus, että osa tilaamastasi tuotteista onkin loppunut ja se toimitetaan myöhemmin. Ei edes pahoitteluja, vain ilmoitus!
Samassa sähköpostissa ilmaistiin surkuhupaisalla tavalla, että otamme nyt tilauksesi käsittelyyn ja USKOMME VOIVAMME lähettää nämä loput tuotteet (jotka eivät olleet loppuneet tavarantoimittajalta) normaalin toimitusajan puitteissa. Eli 8 päivää sitten tekemäni tilaus otettiin nyt vasta käsittelyyn, kun ensin on odotettu yli viikko, että saataisiin tuotteet tavarantoimittajalta!
Nettisivuilla luvataan kaikkien tavaroiden löytävän tiensä asiakkaalle max 5 päivän kuluessa. Miten he voivat sanoa, että tuotteet tulevat normaalin toimitusajan puittessa, kun tilauksesta on kulunut 8 päivää ennen kuin sitä aletaan edes pakkamaan! Viimeinen kerta kun tilaan täältä mitään!
Näinpä. Näitä "odotamme voivamme" -viestejä kyllä satelee.
Olen kirjoittanut tässä ketjussa näemmä aiemminkin, uskaltauduin nyt taas tilaamaan kuitenkin kun näitä tuotteita ei saa oikein mistään.
Tein tilauksen 16.6., ja jo samana päivänä sain viestin että pari tuotetta on tavarantoimittajalta loppu, joten näitä en tule saamaan ja luultavasti saan klarnalta rahat takaisin ja "odotamme voivamme blaablaa".
22.6. sain viestin että pari tuotetta on viivästynyt "mutta odotamme voivamme lähettää ne piakkoin" ja "odotamme voivamme lähettää loput tuotteet normaalin toimitusajan sisällä"
Siis tuotteet luvataan lähettää 2-5 päivän kuluessa, ja sitten tuossa vaiheessa, 6 päivää tilauksesta "odotetaan voivansa lähettää normaalin toimitusajan sisällä"?
No, eilen 26.6. tuli sitten ilmoitus että tilaukseni on lähetetty, eihän siinä mennyt kuin 10 päivää. Ja nyt sitten odottelen varmaan vähintään viikon kun tulee schenkerillä mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa...
Usein olen tilannut ja hyvin toiminut vaikka toimitusajat venyneet viime aikoina. Kerran ihmettelin kun tilausta käsiteltiin (vai lukiko tiedoissa silloin peräti että pakataan) varmaan viikko ja kun kirja lopulta tuli oli sitä selvästi luettu lähes puoleen väliin. Mutta tarvitseehan pakkaajatkin jotain luettavaa ruokatauoilleen...
Minä olen ihan tyytyväinen. Olen tilannut askartelujuttuja ja kirjoja. Englanninkieliset kirjat ovat välillä jopa edullisempia kuin Amazonissa. Ainoa miinus on, että ilmainen postitus on Schenkerin kautta, eli menee minulla Ärrälle. Postin kautta toimitettuna taas maksaa. Pakettiautomaatti olisi itselle kätevämpi kuin hakea pidemmän matkan päästä Ärrältä, jonne ei muuta asiaa ole.
Varoitus: eivät maksa rahoja takaisin, kun kauppa peruuntuu. Perivät maksut etukäteen kuin h---rat.
Varoitus: eivät maksa rahoja takaisin, kun kauppa peruuntuu. Perivät maksut etukäteen kuin h---rat.
Tilasin Adlibris.comista kirjan, jonka toimitusajaksi tilauksesta luvattiin pari, kolme päivää. Nyt reilua viikkoa myöhemmin tilaus kuulemma lähteekin toimittajalta vasta viikon päästä. Eli 2-3 päivästä näyttää heillä tulevan 2-3 viikkoa. Tämä oli ensimmäinen ja viimeinen tuote, jonka heiltä tilaan. Pitäydyn tästä lähtien esim. Amazonissa, jonka kanssa ei useiden kymmenien tilausten kokemuksella ole koskaan ollut mitään huomauttamista. Onko suomenkielisille kirjoille jokin oikeasti luotettava verkkokauppa?
Koska ihmiset näköjään eivät lue kaikkia viestejä, niin tässä olisi kertauksena toimitusajoista ja siitä, miksi tilatut tuotteet saattavat tulla kahdessa tai useammassa paketissa:
Vierailija kirjoitti:
Noihin toimitusaikoihin sen verran, että Adlibriksellä luultavasti ei ole valtaosaa myymistään kirjoista missään omissa varastoissa. Kirja siis tilataan tavarantoimittajalta ja sitten postitetaan asiakkaalle. Siihen nähden toimitus sujuu varsin nopeasti. Englanninkieliset kirjat ainakin tulevat nopeammin kuin Suomalaisesta tilattuna.
Itse tilaan useamman kerran vuodessa AdLibrikseltä kirjoja ja sarjakuvia. Toimitus on varsin nopeaa, lasku tulee sähköpostiin 14 vrk:n maksuajalla, ei postikuluja ja noutopaikkana läheinen R-kioski. Löytyy sellaisiakin kirjoja, joita ei oikein muuten löydä. Ainoastaan kerran olen joutunut turvautumaan BookDepositoryyn.
Paitsi että tänään tuli ilmoitus, että pari viikkoa sitten tilaamani kirjaa ei saakaan. :( Olisivat aiemmin ilmoittaneet, niin olisin tilannut muualta.