Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isoisä kommentoi lapsenlapsen pituutta, miten suhtautuisit?

Vierailija
15.10.2021 |

Tytär on pitkä eskarilainen. Tyttö kertoi, että ukki oli sanonut, että mahtaako tyttö 16-vuotiaana mahtua ovesta sisään, kun on nyt jo niin pitkä. Tämä tuli ilmi, kun tyttö oli pitkään pohtinut, käykö hänelle niin, ettei mahdu ovesta. Myös muuta pituuden kommentointia on ollut. Tyttö kasvaa +1,5 käyrällä eli on pitkä. Miten toimisitte? Kyseessä appiukko.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on juuri tuollainen "hassutteleva" isoisä.  Voi s...a että on rasittava. Välillä hassuttelut ovat todella ala-arvoisia ja niille pitäisi vaan hymistellä.

Tyyliin " Onpa outoa, ettei poika osaa edes polkupyörön rengasta paikata" Olisiko ihan vastaavasti kiva hassutella kun vaari ei osaa poistaa kännykästään tekstiviestejä. Hohoo, miten hassunhauskaa. BTW kyseinen teini ei edes omistanut pyörää.

Vierailija
42/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on juuri tuollainen "hassutteleva" isoisä.  Voi s...a että on rasittava. Välillä hassuttelut ovat todella ala-arvoisia ja niille pitäisi vaan hymistellä.

Tyyliin " Onpa outoa, ettei poika osaa edes polkupyörön rengasta paikata" Olisiko ihan vastaavasti kiva hassutella kun vaari ei osaa poistaa kännykästään tekstiviestejä. Hohoo, miten hassunhauskaa. BTW kyseinen teini ei edes omistanut pyörää.

Ihan hyvin voi tuossa tapauksessa hassutella silläkin, että vaari ei osaa poistaa tekstiviestejä. Huumorintajuinen ja hyvän itsetunnon omaava vaari vitsailee sille itsekin. Elämä on huomattavasti helpompaa, kun osaa nauraa myös itselleen. Toki sinun pyöränkumi-esimerkkisi nyt ei ollut millään tasolla samantyyppinen kommentti kuin ap:n mainitsema "mahtuukohan tyttö enää edes ovesta. Sinun esimerkkisi olisi arvostelua, ap:n esimerkki huumoria. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mä olin 14-vuotiaana 175 cm (nykyään 177) ja olin aina ylpeä kun joku kommentoi pituuttani tuohon tapaan.

Kai siinä on eroa miten tytär kasvatetaan. Joko niin että pituudesta mainitseminen on kehu tai sitten jotain negatiivista. Onneksi minut kasvatettiin ensimmäisellä tavalla.

Vierailija
44/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa.

"sun vatsas on aika iso jo"

"niin sunkin mut mun vatsa lähtee tästä kuukauden sisällä, mites sun?"

Vierailija
45/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun pappani sanoi minulle aikoinaan, että taidan kasvaa honkaakin korkeammaksi. Se oli minusta tosi hassusti sanottu ja muistan, että kikattelin sitä, että joskus voisin katsella taloja ylhäältä päin. Mutta minunpa äitini ei ollutkaan hysteerikko.

Juu sä olet jo pointtisi tehnyt selväksi, ei tarvitse enää viidettä kertaa kertoa samaa mielipidettäsi kiitos.

Ihan ensimmäistä kertaa asiasta kerroin. Jos et kykene keskustelemaan, älä lue viestejä.

Vierailija
46/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi yhden kerran taas näitä ’etsimällä etsin loukkaantumisen aiheita’. Tuskin sun lapsesta tulee yhtään pidempi, kun kukaan muu.

Että mitä hiton väliä, kenenkään sanomisilla? Miksi olet niin sen varassa, mitä muut sanoo tai ajattelee? Pientä duunia itses kanssa…

Vierailija
47/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassuttelu ja pistely/ilkeily ovat täysin eri asioita.

Vierailija
48/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut paikalla, joten mahdotonta oli asiaa kuitata hassutteluksi. Lasta itseään asia oli mietityttänyt ja minulle asiasta tänään kertoi. Tässä on maalailtu kuvaa, että olen saanut hermoromahduksen, kun lähinnä kysyin, että miten suhtautuisit. Tarkoitin, että sanoisitteko appiukolle, ettei enää kommentoisi lapsen pituutta tai hassuttelisi sen kustannuksella vai antaisitteko kokonaan olla. Sen tiedän, että monesti pituus ja lyhyys alkaa tulla ongelmaksi, kun ihmiset tarkoituksella tai tahattomasti laukovat tyhmiä kommentteja. Lapsi on vasta eskarissa, joten voisi antaa rauhan olla sellainen kuin on. Ap

Vierailija
49/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassuttelu ja pistely/ilkeily ovat täysin eri asioita.

Hassuttelun ja ilkeilyn raja on aika häilyvä. Esimerkkini oli kyseisen isoisän mielestä huumoria. Pojan mielestä ei todellakaan ollut.

Vierailija
50/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kyllä ole naiselle mikään hyvä juttu olla pitkä. Tunnen monta 180cm+ ikisinkkunaista. Lisäksi on ihan tutkittu juttu.

Ihan turha tulla sitten väittämään että olet pitkä ja miesseuraa riittää. Ei se poista noita faktoja.

Vierailija
51/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisten saatanan lumihiutaleiden vuoksi en aio enää koskaan puhua mitään naisille enkä lapsille. Olette täysin ignoressa, turha pyydellä apujakaan mihinkään, ei tipu!

Vierailija
52/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kyllä ole naiselle mikään hyvä juttu olla pitkä. Tunnen monta 180cm+ ikisinkkunaista. Lisäksi on ihan tutkittu juttu.

Ihan turha tulla sitten väittämään että olet pitkä ja miesseuraa riittää. Ei se poista noita faktoja.

Nyt niitä tutkimuksia kehiin.

Pitkää naista pidetään melko universaalisti haluttavana.

Vierailija
53/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pituus on asia, jolle ei mitään voi. Joten turha kommentti.

Vierailija
54/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsuudessani suvulla oli tapana kommentoida ulkoista olemusta; isoja jalkoja, rintojen kasvua...

Minusta se oli lapsena kiusallista ja noloa. Nyt aikuisena kun mietin , se on vielä nolompaa ja juntimpaa. Ja kyllä, olen saanut traumat naiselle isoista jaloistani. Ihan hyväntahtoisesta hassuttelusta... 

Vierailija
55/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuollaisten saatanan lumihiutaleiden vuoksi en aio enää koskaan puhua mitään naisille enkä lapsille. Olette täysin ignoressa, turha pyydellä apujakaan mihinkään, ei tipu!

Ihan WinWin-tilanne. Arvasinkin että olet mies.

Vierailija
56/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, itse olen kasvanut ympäristössä jossa pituus on hyvä asia joskaan lyhyyttäkään ei ole koskaan haukuttu tms.

Joten minusta isoisän puheet pituudesta olivat positiivinen asia ja kehu vaikka kukaan ei tietenkään omaan pituuteensa voi vaikuttaa. Mutta en siis näe isoisän kommentissa mitään kritiikkiä lasta kohtaan, päinvastoin.

Varmaankin sitten joku joka on kasvanut ympäristössä jossa (tyttöjen?) pituus on paha ja hävettävä asia kokee isoisän kommentin eri tavalla.

Minun korvaani isoisän kommentti kuulosti tosiaan ylpeältä kehaisulta.

Vierailija
57/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma anoppini täräytti eskari-ikäisestäni tämän kuullen, että ”on lihonut kovasti”.

Vierailija
58/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin suoraan isoisälle, että hän käyttäytyy loukkaavasti lasta kohtaan. Pitäisin perheen kanssa mummolakyläilyssä reilusti taukoa, jos isoisän asiaton ja ilkeä kommentointi ei lopu. Lapsen arvostelu ja haukkuminen ei ole mitään "hassuttelua" vaan tahallista ilkeilyä. Miksi annatte isovanhempien käyttäytyä rajattomasti perheessänne? Ja kuka teidän perheessä oikein määrää? Isovanhemmatko? Laittakaa tunkeileville isovanhemmille rajat!

Moni isovanhempi yrittää kumota lapsen vanhempien asettamia sääntöjä ja rajoja. Isovanhempi tuputtaa salaa lapselle herkkuja ja makeaa. Pahimpia ovat nämä, jotka tuputtavat ruoka-aineallergiselle lapselle sitä, mikä on lapselta nimenomaan kielletty. Yksi isovanhempien ärsyttävä tapa on lapsenlapsen koulumenestyksen julkinen arvostelu ja lapsen nolaaminen.

Lapsen kasvu ja kehitys, lapsen koulumenestys ja lapsen harrastukset ovat asioita, joihin isovanhempien ei tarvitse puuttua ollenkaan!

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa nyt on ongelma? Ukki vähän hassutteli ja sinulle tuli paha mieli. 

Vierailija
59/68 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mitään näiden ammattiloukkaantujien kanssa, toiselta nimeltään lumihiutaleet :/

Vierailija
60/68 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ukolle on iso kaljamaha opettaisin tyttöä kysymään, koska on ukin laskettu aika ja meinaako synnyttää alakautta. Tai voisi kysyä onko tämä impotentti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi