Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isoisä kommentoi lapsenlapsen pituutta, miten suhtautuisit?

Vierailija
15.10.2021 |

Tytär on pitkä eskarilainen. Tyttö kertoi, että ukki oli sanonut, että mahtaako tyttö 16-vuotiaana mahtua ovesta sisään, kun on nyt jo niin pitkä. Tämä tuli ilmi, kun tyttö oli pitkään pohtinut, käykö hänelle niin, ettei mahdu ovesta. Myös muuta pituuden kommentointia on ollut. Tyttö kasvaa +1,5 käyrällä eli on pitkä. Miten toimisitte? Kyseessä appiukko.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi järkytys sentään.

Vierailija
22/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin, vaari vähän hassutteli ja sinä märehdit asiaa kuolemanvakava nettipalstalla. Olet todella ankea ihminen. Lasta tässä käy sääliksi, tollanen vanhempi lannistaa elämänilon aika äkkiä.

Vähän vaan hassutteli ja tyttö siitä kuitenkin hämmentyi? Itse olen saanut kuulla lapsesta asti painostani ja esikoiseni kohdalla yhdestä hänen ulkonäköpiirteestään todella moukkamaisia kommentteja. Meidän perheessä on nollalinja toisten ulkonäön arvostelulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on tuollainen, aina laukomassa mielipiteitään negatiiviseen sävyyn. Lapseni eivät halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä.

Sanoisin appiukolle että lopettaa ystävällisesti tytön pituuden kommentoimisen.

Vierailija
24/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 173cm naishenkilö ja toivoisin lisäpituutta vielä sellaiset 5cm nimittäin vaikka minä kuulunkin siihen pitkien ihmisten lahkoon, tunnen itseni keskimittaiseksi palikaksi.

Joten jos sinun tyttösi alkaa tuntemaan epävarmuutta siitä, että on "liian pitkä" muistuta häntä siitä, että pituus on osa häntä ja, että pitkät naiset ovat näyttäviä.

Silloin kun itse olin ala-asteella 150cm, toivoin kokoajan, että kasvaisin 180cm. Ei riittänyt pituus

Vierailija
25/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa nyt on ongelma? Ukki vähän hassutteli ja sinulle tuli paha mieli. 

Täytyy olla todella vähä-älyinen ukki jos kommentoi kenenkään ulkonäköä "hassutellakseen".

Ei, vaan täytyy olla todella pikkumainen ihminen, jos tuollaisesta mielensä pahoittaa. Varsinkaan aikuisena. Miten te selviätte esim. työelämässä, jos tuollainen harmitonkin kommentti saa itkun silmään ja herneen nenään? Ainiin, ettehän te selviäkään. Olette saikulla, koska ahistaa. 

Vierailija
26/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et nyt ainakaan pidä saarnaa vanhalle miehelle. Pappojen kuuluukin hassutella. Ei se lapsi siitä traumatisoidu. Muistelee myöhemmin hymysuin hassua pappaansa.

Vierailija
27/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen lapsi on vielä konkreettisen ajattelun vaiheessa, eikä hän ymmärrä että se oli läppä.

Lapselle kannattaa kertoa, että isoisä vain vitsaili. Ja isoisälle, että tällaiset jutut ei ole soveliaita.

Vierailija
28/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin, vaari vähän hassutteli ja sinä märehdit asiaa kuolemanvakava nettipalstalla. Olet todella ankea ihminen. Lasta tässä käy sääliksi, tollanen vanhempi lannistaa elämänilon aika äkkiä.

Vähän vaan hassutteli ja tyttö siitä kuitenkin hämmentyi? Itse olen saanut kuulla lapsesta asti painostani ja esikoiseni kohdalla yhdestä hänen ulkonäköpiirteestään todella moukkamaisia kommentteja. Meidän perheessä on nollalinja toisten ulkonäön arvostelulle.

No kai nyt hämmentyi kun äitinsä meni ihan tolaltaan tuollaisesta. Normaali äiti olisi selittänyt rennosti tytölle, että ukki vain vitsaili ja oikeasti tyttö mahtuu vallan hyvin ovesta isonakin. Ja homma olisi ollut siinä. 

Vierailija
29/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla todella vähä-älyinen ukki jos kommentoi kenenkään ulkonäköä "hassutellakseen".

Ei, vaan täytyy olla todella pikkumainen ihminen, jos tuollaisesta mielensä pahoittaa. Varsinkaan aikuisena. Miten te selviätte esim. työelämässä, jos tuollainen harmitonkin kommentti saa itkun silmään ja herneen nenään? Ainiin, ettehän te selviäkään. Olette saikulla, koska ahistaa. 

Ei saanut itkua silmään vaan halveksimaan tollasia typeriä ihmisiä. Saikulla en ole ollut mielenterveyden takia ikinä, eikä ahdista yhtään, raivostuttavaa vaan kaltaisesi idiootit ihmiset.

Vierailija
30/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kummitäti ehdotti JOKA KERTA kuin näimme, että isona minun pitää mennä missikisoihin, koska olen niin pitkä. Lähinnä naurattaa kun ajattelee niitä juttuja. 

Vierailija
31/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku yksi ja sama urpo provoilija vastailee kaikille.

Vierailija
32/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saanut itkua silmään vaan halveksimaan tollasia typeriä ihmisiä. Saikulla en ole ollut mielenterveyden takia ikinä, eikä ahdista yhtään, raivostuttavaa vaan kaltaisesi idiootit ihmiset.

Kommentistasi päätellen nimenomaan sait itkun silmään. Muutoin et noin pillastuisi mitättömästä heitosta. Tuoko sitten on sinusta fiksua käytöstä, että haukkuu idiootiksi?

Vierailija
33/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pappani sanoi minulle aikoinaan, että taidan kasvaa honkaakin korkeammaksi. Se oli minusta tosi hassusti sanottu ja muistan, että kikattelin sitä, että joskus voisin katsella taloja ylhäältä päin. Mutta minunpa äitini ei ollutkaan hysteerikko.

Vierailija
34/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että et pidä appiukosta ja yrität oikein etsimällä etsiä hänestä vikaa.

Vierailija
35/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osuit asian ytimeen. Ei ihme, että mt-ongelmat ovat räjähtäneet käsiin ja puolet nuorista aikuisista popsii mielialalääkkeitä kun ei kestetä normaalia elämää normaaleine pikku vastoinkäymisineen.

Vierailija
36/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pappani sanoi minulle aikoinaan, että taidan kasvaa honkaakin korkeammaksi. Se oli minusta tosi hassusti sanottu ja muistan, että kikattelin sitä, että joskus voisin katsella taloja ylhäältä päin. Mutta minunpa äitini ei ollutkaan hysteerikko.

Juu sä olet jo pointtisi tehnyt selväksi, ei tarvitse enää viidettä kertaa kertoa samaa mielipidettäsi kiitos.

Vierailija
37/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osuit asian ytimeen. Ei ihme, että mt-ongelmat ovat räjähtäneet käsiin ja puolet nuorista aikuisista popsii mielialalääkkeitä kun ei kestetä normaalia elämää normaaleine pikku vastoinkäymisineen.

Sun kannattaisi jotain pillereitä käydä nappaamassa kun vastailet omiin viesteihisi.

Vierailija
38/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. Seuraavan kerran kun anoppini hassuttelee minun lasteni ulkonäön kustannuksella (kuten on hassutellut omien lastensa kanssa), minä aion hassutella hänen kuivan kesän oravan olemuksestaan. Mahtaa häntä naurattaa, NIIN huumorintajuista ihmistä.

Jumalauta ole ihme että pojallaan on itsetunto-ongelmia.

Vierailija
39/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu sä olet jo pointtisi tehnyt selväksi, ei tarvitse enää viidettä kertaa kertoa samaa mielipidettäsi kiitos.

Jonnella menee tunteisiin, kun suurin osa ei olekaan samanlaisia mielensäpahoittajia kuin hän itse :D

Vierailija
40/68 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ongelma oli tuossa mikä? Itselläsi taitaa ap olla jotain ongelmaa lapsesi pituudesta jos tuo ahdisti.

Tuohan nyt oli selkeä vitsi tyyliin ”ohhoh sinäpä olet kasvanut, mahdutkohan kohta tuosta tuvan ovesta enää sisään vai osuuko pää kattoon”. Ja sitä sitten hihitellään yhdessä.

Mutta nähtävästi ap:lla on itsellään joku pituustrauma jos tuollainen täysin hyväntahtoiselta kuulostava jutustelu saa hermoromahduksen aikaiseksi.

Lapselle olisi voinut vaikka vastata kun hän kertoi isoisän kommentista että ”niin, ajattelepa jos ei enää mahtuisi ovesta, olisipa se hassu juttu, sitten me sahattaisiin ovi isommaksi…mutta ei kyllä sellaista käy, isoisä hullutteli”.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi