Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi täällä vihataan lapsettomuudesta kärsiviä?

Vierailija
14.12.2014 |

Eikö lapsettomuutta saa surra?

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:54"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:48"]Toivottavasti herkät (lapsettomuudesta kärsineet/kärsivät) ihmiset ymmärtävät suojella itseään eivätkä osallistu tällaisiin keskusteluihin. [/quote] Tätä minäkin toivon, onneksi itselläni on sen verran paksu nahka, ettei tunnu missään. Ihmettelen kyllä ihmisten ilkeyttä. Ei kukaan mene sokeutuneelle ihmisellekään selittämään, että tässä nyt kävi näin, get over it. Ja mitä sä tommosesta uliset.

[/quote]

yleensä eivät tuolla samalla intensiteetillä ja raivolla ulise. Käsittelevät ongelmaansa rationaalisemmin.

Ei näy viestejä joissa sanotaan että näkevä ei voi koskaan ymmärtää tätä tragediaani ja miksi minua vihataan.
[/quote] ei kai kukaan normaali ihminen näkövammaista vihaakaan? ja kaikki lapsettomuutta käsittelevä keskustelu on sinun mielestäsi ulinaa?

Vierailija
82/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 21:18"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:54"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:48"]Toivottavasti herkät (lapsettomuudesta kärsineet/kärsivät) ihmiset ymmärtävät suojella itseään eivätkä osallistu tällaisiin keskusteluihin. [/quote] Tätä minäkin toivon, onneksi itselläni on sen verran paksu nahka, ettei tunnu missään. Ihmettelen kyllä ihmisten ilkeyttä. Ei kukaan mene sokeutuneelle ihmisellekään selittämään, että tässä nyt kävi näin, get over it. Ja mitä sä tommosesta uliset. [/quote] yleensä eivät tuolla samalla intensiteetillä ja raivolla ulise. Käsittelevät ongelmaansa rationaalisemmin. Ei näy viestejä joissa sanotaan että näkevä ei voi koskaan ymmärtää tätä tragediaani ja miksi minua vihataan. [/quote] ei kai kukaan normaali ihminen näkövammaista vihaakaan? ja kaikki lapsettomuutta käsittelevä keskustelu on sinun mielestäsi ulinaa?

[/quote]

Tässä ketjussa on sitä ulinaa. Se on järjetöntä ulisemista kun raivotaan, eikä yritetäkään tajuta mitään mitä toiset yrittää selittää. Harvemmin sitä törmää viesteihin joissa omaa lapsettomuutta käsitellään järkevästi ja ollaan valmiita kuuntelemaan muitakin.

Ei se lapsettomuus siitä katoa vaikka kaikki velat poljettaisiin suohon ja heidän suunsa teipattaisiin.

Ei se lapsettomuusongelma parane, vaikka kaikki maailman ihmiset nyyhkyttäisivät vieressä, että kuinka kamalalta tuntuu kun ette voikaan saada haluamaanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
84/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 21:18"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:54"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:48"]Toivottavasti herkät (lapsettomuudesta kärsineet/kärsivät) ihmiset ymmärtävät suojella itseään eivätkä osallistu tällaisiin keskusteluihin. [/quote] Tätä minäkin toivon, onneksi itselläni on sen verran paksu nahka, ettei tunnu missään. Ihmettelen kyllä ihmisten ilkeyttä. Ei kukaan mene sokeutuneelle ihmisellekään selittämään, että tässä nyt kävi näin, get over it. Ja mitä sä tommosesta uliset. [/quote] yleensä eivät tuolla samalla intensiteetillä ja raivolla ulise. Käsittelevät ongelmaansa rationaalisemmin. Ei näy viestejä joissa sanotaan että näkevä ei voi koskaan ymmärtää tätä tragediaani ja miksi minua vihataan. [/quote] ei kai kukaan normaali ihminen näkövammaista vihaakaan? ja kaikki lapsettomuutta käsittelevä keskustelu on sinun mielestäsi ulinaa?

[/quote]

Tässä ketjussa on sitä ulinaa. Se on järjetöntä ulisemista kun raivotaan, eikä yritetäkään tajuta mitään mitä toiset yrittää selittää. Harvemmin sitä törmää viesteihin joissa omaa lapsettomuutta käsitellään järkevästi ja ollaan valmiita kuuntelemaan muitakin.

Ei se lapsettomuus siitä katoa vaikka kaikki velat poljettaisiin suohon ja heidän suunsa teipattaisiin.

Ei se lapsettomuusongelma parane, vaikka kaikki maailman ihmiset nyyhkyttäisivät vieressä, että kuinka kamalalta tuntuu kun ette voikaan saada haluamaanne.
[/quote] ei parane ei, mutta ihan pienen pienikin myötätunto voisi olla paikallaan tuon kaiken ilkeilyn sijaan. Ei varmaan ole liikaa pyydetty.

Vierailija
85/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:17"]

Ei, jos sen tekee syyllistämällä niitä joilla on lapsia. Halutaan tarkoituksella herättää ikävän olon kun itse on lapsen saanut.

[/quote]

Tätä on alapeukutettu paljon. Miksi? Siksikö että lapsettomuutta täytyy saada surra syyllistämällä niitä jotka ovat lapsen saaneet?  Ei saisi olla muillakaan lapsia kun ei itselläkään ole. Se on ehkä sellainen mentaliteetti, jonka takia lapseton ei saa niin paljon empatiaa ja sympatiaa kun tahtoisi.

Ketään ei vihata sen takia ettei kykene raskautumaan. Jos joku raskautumaan kyvytön saa vihaa osakseen, se hyvin todennäköisesti johtuu hänen omasta käytöksestään. Asia on minun mielestäni yksinkertainen.

Vierailija
86/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:44"]

Mikä muuten on lapsettomuutta pahempi kriisi? Minä en osaisi laittaa järjestykseen kenenkään kriisejä ja suruja.

[/quote]

Vaikkapa läheisen kuolema tai vakava sairaus. 

[/quote]

Nää, ei sekään kaikkia hetkauta. Vakavasti sairaskin voi elää oikein hyvää elämää. Tai voi olla, että se kuollut omainen ei ollut rakas ja kuolemasta pääsee yli hyvinkin helposti.

Huomaatkos, ei ole olemassa mitään, joka ei voisi jollekulle olla valtava kriisi ja toiselle taas aika evvk.

Vierailija
87/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi täällä yleistetään kaikki lapsettomuushoidoissa käyvät/käyneet katkeriksi itsekkäiksi ym? joo, tunnustan aikanaan kävimme 3v erittäin rankoissa lapsettomuus hoidoissa, joista suureksi onneksemme tuloksena nyt jo kohta täysi-ikäinen fiksu komea täysin terve nuori mies. eilisessä ketjussahan hoidoilla saatuja lapsiahan sanottiin ulkonäöltään erilaisiksi ja sairaiksi ihmisiksi. monet ystävistämme saivat hoitojemme aikana lapsia, ja kyllä väitän että jokaisen lapsen syntymää osasimme iloita ja olla onnellisia heidän puolestaan. jos jonkun mielestä olimme itsekkäitä, olkoon niin. mielestäni haimme apua ongelmaan johon apua oli onneksi saatavilla. lapsettomuus (en tarkoita vela) on asia, johon ei sitä kokemattoman kannattaisi voimakkaasti ottaa kantaa, koska ei voi tietää miltä se oikesti tuntuu kun lasta toivoo mutta sitä ei vaan luonnollisinin keinoin onnistu saamaan.

Vierailija
88/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:53"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:48"]

Toivottavasti herkät (lapsettomuudesta kärsineet/kärsivät) ihmiset ymmärtävät suojella itseään eivätkä osallistu tällaisiin keskusteluihin.

[/quote]

jotenkin ovat kai koukuttuneet tuohon vihaamisen tunteeseen ja itse haluavat sitä lietsoa lisää.

[/quote]

Näinpä. En ymmärrä noita vihaisia veloja, jotka täälläkin haukkuvat äitejä raivohulluiksi, vaikka heillä itsellään vaahto tursuaa huutavasta suusta. Oikeasti, mitä he saavat siitä, että notkuvat Vauva-lehden nettisaitilla haukkumassa äitejä ja vihaamassa lapsettomuudesta kärsiviä. Huokaus, sääliksi käy.

Vierailija
89/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:17"]

Ei, jos sen tekee syyllistämällä niitä joilla on lapsia. Halutaan tarkoituksella herättää ikävän olon kun itse on lapsen saanut.

[/quote]

Tätä on alapeukutettu paljon. Miksi? Siksikö että lapsettomuutta täytyy saada surra syyllistämällä niitä jotka ovat lapsen saaneet?  Ei saisi olla muillakaan lapsia kun ei itselläkään ole. Se on ehkä sellainen mentaliteetti, jonka takia lapseton ei saa niin paljon empatiaa ja sympatiaa kun tahtoisi.

Ketään ei vihata sen takia ettei kykene raskautumaan. Jos joku raskautumaan kyvytön saa vihaa osakseen, se hyvin todennäköisesti johtuu hänen omasta käytöksestään. Asia on minun mielestäni yksinkertainen.

[/quote]

Enpä ole koskaan kuullut kenenkään lapsettomuudesta kärsivän SYYLLISTÄVÄN lapsia saaneita. Kadehtivan kyllä. Pitäisiköhän sinun hiukan miettiä, miten nuo kaksi tunnetta eroavat?

Eivätkä he ajattele, ettei muilla saisi olla lapsia, vaan surevat sitä, etteivät itse saa. Asia tulee ymmärrettävästi mieleen aina, kun joku kertoo omia vauvauutisiaan. Vähän samaa kuin jos joku olisi juuri eronnut ja ystävä hehkuttelisi siinä vieressä uutta rakastettuaan. Tai joku saa lottovoiton ja itse olet jäänyt työttömäksi ja laskeskelet, riittääkö eurot maitoon. Järjellä tietää oikein hyvin, ettei se toisen onni ole itseltä pois, mutta silti voi tuntua pahalta ja katkeruus siitä, ettei itsellä ole nousee pintaan.

Tuota ei vaan saisi näemmä sanoa ääneen ilman, että joku evvk-vela tai muuten vaan asian suhteen empatiasokea hermostuu.

Vierailija
90/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä kysyä, jos ei kestä kuulla totuutta.

Vierailija
91/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:17"]

[/quote]

[/quote] Minä en ainakaan ole ketään lapsen saanutta syyllistänyt. Vaikka koenkin joskus epäreiluutta esim. siitä, miksi jotkut vanhemmaksi kykenettömät saavat lapsia ja minä en. Mutta tämä lienee inhimillistä? Aina olen iloinnut ystävieni raskauksista ja olen onnellinen heidän puolestaan. Eivät he ole syy lapsettomuuteeni. Kateutta tunnen joskus hiljaa mielessäni, sen myönnän. Mutta en syyllistä.

Vierailija
92/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko että kukaan lapsettomuudesta kärsivä ei olisi koskaan mitenkään syyllistänyt yhtään ketään.

Vierailija
93/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 21:52"]En oikein usko että kukaan lapsettomuudesta kärsivä ei olisi koskaan mitenkään syyllistänyt yhtään ketään.
[/quote] en minäkään. En usko, että kukaan ei olisi koskaan syyllistänyt ketään. Mutta että lapseton syyllistää lapsen saanutta, siis mitä?

Vierailija
94/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 21:52"]En oikein usko että kukaan lapsettomuudesta kärsivä ei olisi koskaan mitenkään syyllistänyt yhtään ketään.
[/quote] en minäkään. En usko, että kukaan ei olisi koskaan syyllistänyt ketään. Mutta että lapseton syyllistää lapsen saanutta, siis mitä?
[/quote] siis lapsettomuudesta kärsivä, ei lapseton

Vierailija
95/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:44"]

Mikä muuten on lapsettomuutta pahempi kriisi? Minä en osaisi laittaa järjestykseen kenenkään kriisejä ja suruja.

[/quote]

Vaikkapa läheisen kuolema tai vakava sairaus. 

[/quote]

Niin ei voi järjestää...minulle henk.kohtaisesti yhtä isoja kriisejä esim. läheisen kuolema lapsettomuuden kanssa.

Vierailija
96/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten et ole paljoa tätäkään palstaa lukenut.

Vierailija
97/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:07"]No sitten et ole paljoa tätäkään palstaa lukenut.
[/quote] kuka?

Vierailija
98/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:07"]No sitten et ole paljoa tätäkään palstaa lukenut. [/quote] kuka?

[/quote]

Tuo joka ei ole kuullutkaan mistään syyllistämisestä, mitä lapsettomat harjoittavat.

Vierailija
99/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:07"]No sitten et ole paljoa tätäkään palstaa lukenut. [/quote] kuka?

[/quote]

Tuo joka ei ole kuullutkaan mistään syyllistämisestä, mitä lapsettomat harjoittavat.
[/quote] no minkälaisia syyllistämistä täällä on sitten ollut?

Vierailija
100/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:10"]

[/quote]

[/quote] oletko nyt sekoittanut lapsettomat (velat) ja lapsettomuudesta kärsivät?