Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi täällä vihataan lapsettomuudesta kärsiviä?

Vierailija
14.12.2014 |

Eikö lapsettomuutta saa surra?

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:47"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:42"]Elämässä on normaalia, ettei saa kaikkea, mitä haluaa. En minäkään saa puhjenneen allergian takia koiraa, enkä huonon taloudellisen tilanteeni vuoksi todennäköisesti koskaan omaa kesämökkiä. Kumpaakin olen toivonut nuoresta saakka. Sellaista se on, eikä asia siitä miksikään parane, vaikka kuinka ryhtyisin uhriksi. [/quote] no ei tässä nyt mistään uhriksi rupeamisesta ole kyse, vaan siitä, että miksei lapsettomuutta saa SURRA ja puhua siitä täällä ilman vittuilevia kommentteja. Kiva, jos sinä selvisit noista menetyksistä pelkällä olankohautuksella, kaikki eivät ehkä ole yhtä vahvoja kuin sinä.

[/quote]
Se, mikä sinusta on vain "suremista", voisista näyttää juuri sellaiselta uhriasemaan asettumiselta. Itsensä määritteleminen lapsettomuuden kautta ei ole sinullekaan hyödyllistä.
[/quote] minä en määrittele itseäni lapsettomuuden kautta. Olen paljon muutakin, kuin se, joka ei tule raskaaksi. Mutta kenelläkään, joka ei ole minun kengissäni kulkenut ja kokenut tätä tuskaa, mitä minä olen kokenut, ei ole varaa arvostella minun suremistani!

Vierailija
22/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:24"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:18"]Koska lapsettomuus ei ole mikään tragedia. Jotkut saa, jotkut ei, ihan niinkuin miljoonissa muissakin asioissa. Aina voi adoptoida tai oppia elämään sen asian kanssa, että elämä ei ole reilua. Kenellekään. Ei edes niille jotka niitä lapsia saavat. [/quote] no vähän sama asia kuin sanoisi jollekkin, jonka läheinen on juuri kuollut, että "mitä sinä nyt sitä suret, kaikkihan me kuollaan". [/quote] Eihän ole. Kukaan ei ole kuollut. [/quote] unelma on kuollut vittupää.

[/quote]

Samoin näköjään sinun aivotoimintasi. Sure ennemmin sitä.
[/quote] sinulla sitä aivotoimintaa ei ole, kun et kykene tuntemaan minkäännäköistä empatiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:47"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:42"]Elämässä on normaalia, ettei saa kaikkea, mitä haluaa. En minäkään saa puhjenneen allergian takia koiraa, enkä huonon taloudellisen tilanteeni vuoksi todennäköisesti koskaan omaa kesämökkiä. Kumpaakin olen toivonut nuoresta saakka. Sellaista se on, eikä asia siitä miksikään parane, vaikka kuinka ryhtyisin uhriksi. [/quote] no ei tässä nyt mistään uhriksi rupeamisesta ole kyse, vaan siitä, että miksei lapsettomuutta saa SURRA ja puhua siitä täällä ilman vittuilevia kommentteja. Kiva, jos sinä selvisit noista menetyksistä pelkällä olankohautuksella, kaikki eivät ehkä ole yhtä vahvoja kuin sinä. [/quote]
Se, mikä sinusta on vain "suremista", voisista näyttää juuri sellaiselta uhriasemaan asettumiselta. Itsensä määritteleminen lapsettomuuden kautta ei ole sinullekaan hyödyllistä. [/quote] minä en määrittele itseäni lapsettomuuden kautta. Olen paljon muutakin, kuin se, joka ei tule raskaaksi. Mutta kenelläkään, joka ei ole minun kengissäni kulkenut ja kokenut tätä tuskaa, mitä minä olen kokenut, ei ole varaa arvostella minun suremistani!

[/quote]

Miksi ei ole?

Vierailija
24/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vihataan kaikkia ihan tasapuolisesti.

Vierailija
25/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lapselliset ja lapsettomuudesta kärsivätkään pysty ja kykene asettumaan sellaisen ihmisen asemaan, joka ei lasta halua. Ette edes yritä. Miksi minun pitäisi itkeä puolestanne?

Sainpahan ainakin empatiatestistä paremmat pisteet kuin itsekäs lapsettomuudesta kärsivä.

Vierailija
26/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:47"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:42"]Elämässä on normaalia, ettei saa kaikkea, mitä haluaa. En minäkään saa puhjenneen allergian takia koiraa, enkä huonon taloudellisen tilanteeni vuoksi todennäköisesti koskaan omaa kesämökkiä. Kumpaakin olen toivonut nuoresta saakka. Sellaista se on, eikä asia siitä miksikään parane, vaikka kuinka ryhtyisin uhriksi. [/quote] no ei tässä nyt mistään uhriksi rupeamisesta ole kyse, vaan siitä, että miksei lapsettomuutta saa SURRA ja puhua siitä täällä ilman vittuilevia kommentteja. Kiva, jos sinä selvisit noista menetyksistä pelkällä olankohautuksella, kaikki eivät ehkä ole yhtä vahvoja kuin sinä. [/quote]
Se, mikä sinusta on vain "suremista", voisista näyttää juuri sellaiselta uhriasemaan asettumiselta. Itsensä määritteleminen lapsettomuuden kautta ei ole sinullekaan hyödyllistä. [/quote] minä en määrittele itseäni lapsettomuuden kautta. Olen paljon muutakin, kuin se, joka ei tule raskaaksi. Mutta kenelläkään, joka ei ole minun kengissäni kulkenut ja kokenut tätä tuskaa, mitä minä olen kokenut, ei ole varaa arvostella minun suremistani!

[/quote]

Minusta on tyhmää rvelloa negatiivisissa tunteissa vuosikausia, niin kuin jotkut lapsettomat tekevät. Oman elämänsähän se siinä pilaavat, mutta kyllä aikuisten ihmisten voisi kuvitella suhtautuvan tällaisiin vastoinkäymisiin vähän rakentavammin. Elämässä on kuitenkin paljon tärkeämpiäkin asioita kuin lisääntyminen.

Vierailija
27/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:56"]

[/quote]

Miksi ei ole?
[/quote] onko tosiaan noin vaikeaa yrittää edes asettua toisen asemaan, että ymmärtäisi miksi se on kipeä asia ja miksi ei ole mukavaa kun lyötyä lyödään vielä uudestaan? Katso lastasi ja kysy itseltäsi miltä sinusta tuntuisi kun et olisikaan koskaan häntä saanut.

Vierailija
28/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:56"]

[/quote]

Minusta on tyhmää rvelloa negatiivisissa tunteissa vuosikausia, niin kuin jotkut lapsettomat tekevät. Oman elämänsähän se siinä pilaavat, mutta kyllä aikuisten ihmisten voisi kuvitella suhtautuvan tällaisiin vastoinkäymisiin vähän rakentavammin. Elämässä on kuitenkin paljon tärkeämpiäkin asioita kuin lisääntyminen.
[/quote] mistä sinä tiedät kauanko olen asiassa "vellonut" ?

Vierailija
29/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:16"]Eihän lapselliset ja lapsettomuudesta kärsivätkään pysty ja kykene asettumaan sellaisen ihmisen asemaan, joka ei lasta halua. Ette edes yritä. Miksi minun pitäisi itkeä puolestanne?

Sainpahan ainakin empatiatestistä paremmat pisteet kuin itsekäs lapsettomuudesta kärsivä.
[/quote] minä pystyn. Ei ole niin vaikea tajuta, etteivät kaikki halua samoja asioita elämältään.

Vierailija
30/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:16"]

Eihän lapselliset ja lapsettomuudesta kärsivätkään pysty ja kykene asettumaan sellaisen ihmisen asemaan, joka ei lasta halua. Ette edes yritä. Miksi minun pitäisi itkeä puolestanne?

[/quote]bravo! tuo upea empatiakykysi on tässä ketjussa kyllä jo huomattu.

Vierailija
31/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
32/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:56"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:47"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:42"]Elämässä on normaalia, ettei saa kaikkea, mitä haluaa. En minäkään saa puhjenneen allergian takia koiraa, enkä huonon taloudellisen tilanteeni vuoksi todennäköisesti koskaan omaa kesämökkiä. Kumpaakin olen toivonut nuoresta saakka. Sellaista se on, eikä asia siitä miksikään parane, vaikka kuinka ryhtyisin uhriksi. [/quote] no ei tässä nyt mistään uhriksi rupeamisesta ole kyse, vaan siitä, että miksei lapsettomuutta saa SURRA ja puhua siitä täällä ilman vittuilevia kommentteja. Kiva, jos sinä selvisit noista menetyksistä pelkällä olankohautuksella, kaikki eivät ehkä ole yhtä vahvoja kuin sinä. [/quote]
Se, mikä sinusta on vain "suremista", voisista näyttää juuri sellaiselta uhriasemaan asettumiselta. Itsensä määritteleminen lapsettomuuden kautta ei ole sinullekaan hyödyllistä. [/quote] minä en määrittele itseäni lapsettomuuden kautta. Olen paljon muutakin, kuin se, joka ei tule raskaaksi. Mutta kenelläkään, joka ei ole minun kengissäni kulkenut ja kokenut tätä tuskaa, mitä minä olen kokenut, ei ole varaa arvostella minun suremistani! [/quote] Minusta on tyhmää rvelloa negatiivisissa tunteissa vuosikausia, niin kuin jotkut lapsettomat tekevät. Oman elämänsähän se siinä pilaavat, mutta kyllä aikuisten ihmisten voisi kuvitella suhtautuvan tällaisiin vastoinkäymisiin vähän rakentavammin. Elämässä on kuitenkin paljon tärkeämpiäkin asioita kuin lisääntyminen. [/quote] mistä sinä tiedät kauanko olen asiassa "vellonut" ?

[/quote]

En tiedäkään. Kaikki eivät puhu jatkuvasti sinusta. Jos luet viestini uudelleen, huomaat minun puhuvan "joistakuista lapsettomista". Olen itse nähnyt läheltä tällaisia tapauksia. Kun ihminen itse suhtautuu tunteisiinsa vuosien ajan todella epärakentavasti, hän kaivaa vain omaa kuoppaansa syvemmäksi.

Vierailija
33/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:16"]

[/quote]

[/quote]

Mietipä nyt asiaa hiukan. Millä tasolla lapsettomaksi vapaaehtoisesti jäävä tarvitsee empatiaa? Minä ihan luulin, että te velat haluatte olla lapsettomia, mutta se nyt olikin siis surua herättävä päätös teillä?

;-)

PS: lapsettomaksi jääminen, lapsien haluaminen ja hankkiminen - kaikki ne ovat yhtä itsekkäitä päätöksiä, ja niin niiden kuuluu ollakin! Kaikki isot elämää koskevat päätökset ovat itsekkäitä, eikä muutoin voisi ollakaan, koska epäitsekkäästi ja uhrautuen tehtyjen, vastenmielisten valintojen seurauksia olisi liian raskas kantaa koko loppuikänsä.

Vierailija
34/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:56"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:47"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:42"]Elämässä on normaalia, ettei saa kaikkea, mitä haluaa. En minäkään saa puhjenneen allergian takia koiraa, enkä huonon taloudellisen tilanteeni vuoksi todennäköisesti koskaan omaa kesämökkiä. Kumpaakin olen toivonut nuoresta saakka. Sellaista se on, eikä asia siitä miksikään parane, vaikka kuinka ryhtyisin uhriksi. [/quote] no ei tässä nyt mistään uhriksi rupeamisesta ole kyse, vaan siitä, että miksei lapsettomuutta saa SURRA ja puhua siitä täällä ilman vittuilevia kommentteja. Kiva, jos sinä selvisit noista menetyksistä pelkällä olankohautuksella, kaikki eivät ehkä ole yhtä vahvoja kuin sinä. [/quote]
Se, mikä sinusta on vain "suremista", voisista näyttää juuri sellaiselta uhriasemaan asettumiselta. Itsensä määritteleminen lapsettomuuden kautta ei ole sinullekaan hyödyllistä. [/quote] minä en määrittele itseäni lapsettomuuden kautta. Olen paljon muutakin, kuin se, joka ei tule raskaaksi. Mutta kenelläkään, joka ei ole minun kengissäni kulkenut ja kokenut tätä tuskaa, mitä minä olen kokenut, ei ole varaa arvostella minun suremistani! [/quote] Minusta on tyhmää rvelloa negatiivisissa tunteissa vuosikausia, niin kuin jotkut lapsettomat tekevät. Oman elämänsähän se siinä pilaavat, mutta kyllä aikuisten ihmisten voisi kuvitella suhtautuvan tällaisiin vastoinkäymisiin vähän rakentavammin. Elämässä on kuitenkin paljon tärkeämpiäkin asioita kuin lisääntyminen. [/quote] mistä sinä tiedät kauanko olen asiassa "vellonut" ?

[/quote]

En tiedäkään. Kaikki eivät puhu jatkuvasti sinusta. Jos luet viestini uudelleen, huomaat minun puhuvan "joistakuista lapsettomista". Olen itse nähnyt läheltä tällaisia tapauksia. Kun ihminen itse suhtautuu tunteisiinsa vuosien ajan todella epärakentavasti, hän kaivaa vain omaa kuoppaansa syvemmäksi.
[/quote] mikä on sinusta sallittu aika joka saa kestää asian suremisessa ja sen hyväksymisessä? 2 päivää, 2 viikkoa, kenties 2 kuukautta? Osaatko vastata? Niimpä, ihmisillä ottaa oma aikansa asian yli pääsemisessä. Mikä sinä olet siitä mitään sanomaan.

Vierailija
35/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

27, elämässä itse asiassa ei ole juurikaan tärkeämpiä asioita kuin syntymä ja kuolema.

Vierailija
36/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:01"]

27, elämässä itse asiassa ei ole juurikaan tärkeämpiä asioita kuin syntymä ja kuolema.

[/quote]

No sittenhän on ihan sama vaikka kaikki kuolisivat heti synnytyksen jälkeen. Voi että kun olet liikuttavan yksinkertainen. Elämässä on nimen omaan tärkeää se mitä siinä syntymän ja kuoleman välissä on.

Vierailija
37/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti en vihaa mutta olen kyllästynyt siihen itsekeskeisyyteen ja ulinaan. Olen myös kärsinyt lapsettomuudesta ja käynyt hoidoissa. Sain kuitenkin yllättäen sitten luomulapsen. Ystäväni, joka oli yrittänyt lasta vähemmän aikaa, sai itkupotkukohtauksen minun raskaudestani. Raskausaikana tuin häntä hoidoissa puhumatta lainkaan omasta tilastani. Kun lapsi syntyi, ystävä loukkaantui, kun minulla ei vauvalta ollut aikaa keskittyä yhtä paljon häneen. Siis voi vittu oikeasti. 

Vierailija
38/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
39/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu että jos ihminen ei osaa kypsästi käsitellä lapsettomuuttaan, vaan saa noita raivareita ja heittäytyy ihan kakaraksi itsekin, niin ei sellainen varmaan kovin kypsä äidiksi olisikaan.

Saa surra jos ei mene nallekarkit tasan, mutta se miten suree ja sitä ilmentää, on varmaan oleellisempia seikkoja, mitä tulee tähän miksimeitävihataanuliulikysymykseen.

Vierailija
40/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:27"]Jotenkin tuntuu että jos ihminen ei osaa kypsästi käsitellä lapsettomuuttaan, vaan saa noita raivareita ja heittäytyy ihan kakaraksi itsekin, niin ei sellainen varmaan kovin kypsä äidiksi olisikaan.

Saa surra jos ei mene nallekarkit tasan, mutta se miten suree ja sitä ilmentää, on varmaan oleellisempia seikkoja, mitä tulee tähän miksimeitävihataanuliulikysymykseen.
[/quote] kai sitä nyt saa raivarit kun täällä saa tällaista paskaa niskaan vaikka asiallisesti kysyy! Voi nyt jumalauta oikeesti! Katso peiliin! Uskomaton vastaus taas vaihteeks, huhhuh...