Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi täällä vihataan lapsettomuudesta kärsiviä?

Vierailija
14.12.2014 |

Eikö lapsettomuutta saa surra?

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:24"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:18"]Koska lapsettomuus ei ole mikään tragedia. Jotkut saa, jotkut ei, ihan niinkuin miljoonissa muissakin asioissa. Aina voi adoptoida tai oppia elämään sen asian kanssa, että elämä ei ole reilua. Kenellekään. Ei edes niille jotka niitä lapsia saavat. [/quote] no vähän sama asia kuin sanoisi jollekkin, jonka läheinen on juuri kuollut, että "mitä sinä nyt sitä suret, kaikkihan me kuollaan".

[/quote] lapsettomuus on suuri tragedia heille jotka haluaa oman biologisen lapsen

Vierailija
62/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytäämpä näin päin: Miten itse olisitte reagoineet, jos ette olisikaan saanut lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole huomannut että täällä vihattaisiin sellaisia jotka eivät voi saada lapsia.

Sen kyllä ymmärrän että kun joku tulee dissaamaan perheitä tai lapsia vauva.fi av-palstalle, niin silloin saa vihat niskaansa ja pitää saadakkin.

Vierailija
64/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:07"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:59"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:50"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:04"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:01"] 27, elämässä itse asiassa ei ole juurikaan tärkeämpiä asioita kuin syntymä ja kuolema. [/quote] No sittenhän on ihan sama vaikka kaikki kuolisivat heti synnytyksen jälkeen. Voi että kun olet liikuttavan yksinkertainen. Elämässä on nimen omaan tärkeää se mitä siinä syntymän ja kuoleman välissä on. [/quote] No ei. Vaan sinä tuossa nyt typerä ja lapsellinen olet. Totta kai lapset ovat hiton tärkeitä, oikeastaan tärkein asia mitä on! Kuolema tietenkin on tärkeä, mutta epämieluisa asia - vaikeatkin asiat voivat olla tärkeitä, vaikkakin pelottavia. Jos sinä et tykkää lapsista, niin se on oma asiasi, et silti voi siitä tehdä yhtään mitään johtopäätöksiä siitä, ovatko lapset ja lapsia koskevat unelmat MUILLE ihmisille tärkeitä vai ei. Mitä itse pidät tärkeämpänä asiana ihmisille heidän omaa elämäänsä koskien? Rakastetun löytymistä - kas, mutta monet haluavat elää sinkkuna ja yksin. Terveyttä - kas, moni sairas ja vammainen elää hyvää ja onnellista elämää- Mielekästä työtä - no, moni työtön elää hyvää elämää ja on niitä sellaisiakin, jotka eivät työtä kaipaa ollenkaan (jos elanto muuten sujuu joten kuten). Rikkautta ja rahaako? No niitäkin ilman moni elää mielekkäästi. Ei sellaista olekaan kuin kaikille yhtenäinen ja sama arvohierarkia.   [/quote] Mutta ilman lasta ei voi elää niinkö? Lapsettomuudesta kärsivät (jotkut) ovat jotenkin vajonneet aggressiivisen sekopäiselle tasolle, jossa millään muulla ei ole väliä, kuin sillä heidän oman geenipoolinsa jatkumisella. Kaikki muu on täysin mitätöntä kun heidän oma egonjatkeensa uhkaa jäädä toteutumatta. Ei työttömät tai rakkaudessa pettyneet sekoa tuolla tavalla. Kyse on kuitenkin vaan hormooneista ja jos omaa tahtoa löytyy, voi käsitella tuotakin "ongelmaa" järkevästi. Ei se tietenkään onnistu jos ei edes halua päästä asiasta yli, vaan takertuu tuohon haavaansa ja repii sitä joka paikassa toisten silmille. [/quote] onko lasten hankinta egonjatketta, siis oikeasti? Onko sinulla lapsia? Oletko hankkinut niitä egonjatkeeksi? Jessus sentään.

[/quote]

Sitähän se on parhaimmillaan ja pahimmillaan. Tehdään ja valmistetaan ihminen. Elävä olento jolla on omat geenit. Omat minun maailman parhaat geenini. Oma maailman paras maailman kuva syötetään tälle maailman tärkeimmälle ja maailman rakkaimmalle olennolle. Tätä maailman rakkainta ja tärkeintä olentoa suojellaan aivan kaikelta mahdolliselta pahalta ja ollaan valmiita tappamaan kaikki maailman ihmiset jos ne uhkaisivat tätä maailman tärkeintä ihmistä. Maailman tärkein ihminen hän on siksi kun hän on MINUN oma lapseni. Minun geenit, minun arvot ja opetukset. Minun muokkaama mieli ja minun SUORITUKSENi ilmentymä. Minun valitsemat vaatteet ja minun minun minun kaikki.

Joo en ole tehtaillut lapsia.

Vierailija
65/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:17"]

Te vihaajat, oletteko kaikki veloja vai onko teillä lapsia? Jotenkin ymmärrän vielä, että velat eivät välttämättä tätä asiaa voi tajuta, mutta jos täällä on sellaisia kellä on lapsia ja silti laukoo noita käsittämättömiä kommentteja, niin täytyy sanoa, että olen sanaton.

[/quote]

Lapsettomuus voi olla iso tai pieni pettymys, mutta siihen reagoiminen voi myös olla rakentavaa tai ei-rakentavaa. Muiden suhtautuminen pettymyksen kokeneeseen ihmiseen on yleensä suhteessa siihen, miten pettynyt ihminen itse suhtautuu siihen.

Sinänsä on kyllä huono idea ripustaa koko onnellisuutensa yhden niin epävarman asian kuin vanhemmaksi tulon varaan.

Vierailija
66/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:44"]

Mikä muuten on lapsettomuutta pahempi kriisi? Minä en osaisi laittaa järjestykseen kenenkään kriisejä ja suruja.

[/quote]

Vaikkapa läheisen kuolema tai vakava sairaus. 
[/quote] lapsettomuus voi olla jollekin yhtä suuri suru, kuin mainitsemasi asiat.

Vierailija
67/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:25"]

Kysytäämpä näin päin: Miten itse olisitte reagoineet, jos ette olisikaan saanut lapsia?

[/quote]

Olisin pohtinut asian selväksi ja sitten suunnannut energiani johonkin muuhun. Lapsettomuushoitojen lopettamisen jälkeen olisi voinut tuntua jopa helpottavalta, kun asian saa kunnolla päätökseen. Ei minulle ole ollut koskaan epäselvää, etteikö myös lapseton elämä voisi olla aivan yhtä hyvää kuin vanhemmankin elämä. Voisinolla onnellinen sekä vanhempana että lapsettomana. 

Vierailija
68/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:07"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:59"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:50"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:04"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:01"] 27, elämässä itse asiassa ei ole juurikaan tärkeämpiä asioita kuin syntymä ja kuolema. [/quote] No sittenhän on ihan sama vaikka kaikki kuolisivat heti synnytyksen jälkeen. Voi että kun olet liikuttavan yksinkertainen. Elämässä on nimen omaan tärkeää se mitä siinä syntymän ja kuoleman välissä on. [/quote] No ei. Vaan sinä tuossa nyt typerä ja lapsellinen olet. Totta kai lapset ovat hiton tärkeitä, oikeastaan tärkein asia mitä on! Kuolema tietenkin on tärkeä, mutta epämieluisa asia - vaikeatkin asiat voivat olla tärkeitä, vaikkakin pelottavia. Jos sinä et tykkää lapsista, niin se on oma asiasi, et silti voi siitä tehdä yhtään mitään johtopäätöksiä siitä, ovatko lapset ja lapsia koskevat unelmat MUILLE ihmisille tärkeitä vai ei. Mitä itse pidät tärkeämpänä asiana ihmisille heidän omaa elämäänsä koskien? Rakastetun löytymistä - kas, mutta monet haluavat elää sinkkuna ja yksin. Terveyttä - kas, moni sairas ja vammainen elää hyvää ja onnellista elämää- Mielekästä työtä - no, moni työtön elää hyvää elämää ja on niitä sellaisiakin, jotka eivät työtä kaipaa ollenkaan (jos elanto muuten sujuu joten kuten). Rikkautta ja rahaako? No niitäkin ilman moni elää mielekkäästi. Ei sellaista olekaan kuin kaikille yhtenäinen ja sama arvohierarkia.   [/quote] Mutta ilman lasta ei voi elää niinkö? Lapsettomuudesta kärsivät (jotkut) ovat jotenkin vajonneet aggressiivisen sekopäiselle tasolle, jossa millään muulla ei ole väliä, kuin sillä heidän oman geenipoolinsa jatkumisella. Kaikki muu on täysin mitätöntä kun heidän oma egonjatkeensa uhkaa jäädä toteutumatta. Ei työttömät tai rakkaudessa pettyneet sekoa tuolla tavalla. Kyse on kuitenkin vaan hormooneista ja jos omaa tahtoa löytyy, voi käsitella tuotakin "ongelmaa" järkevästi. Ei se tietenkään onnistu jos ei edes halua päästä asiasta yli, vaan takertuu tuohon haavaansa ja repii sitä joka paikassa toisten silmille. [/quote] onko lasten hankinta egonjatketta, siis oikeasti? Onko sinulla lapsia? Oletko hankkinut niitä egonjatkeeksi? Jessus sentään.

[/quote]

Sitähän se on parhaimmillaan ja pahimmillaan. Tehdään ja valmistetaan ihminen. Elävä olento jolla on omat geenit. Omat minun maailman parhaat geenini. Oma maailman paras maailman kuva syötetään tälle maailman tärkeimmälle ja maailman rakkaimmalle olennolle. Tätä maailman rakkainta ja tärkeintä olentoa suojellaan aivan kaikelta mahdolliselta pahalta ja ollaan valmiita tappamaan kaikki maailman ihmiset jos ne uhkaisivat tätä maailman tärkeintä ihmistä. Maailman tärkein ihminen hän on siksi kun hän on MINUN oma lapseni. Minun geenit, minun arvot ja opetukset. Minun muokkaama mieli ja minun SUORITUKSENi ilmentymä. Minun valitsemat vaatteet ja minun minun minun kaikki.

Joo en ole tehtaillut lapsia.
[/quote] joo sen huomaa. Menkää velat muualle, kun tämä aihe ei teitä kosketa millään lailla.

Vierailija
69/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:18"]

Koska lapsettomuus ei ole mikään tragedia. Jotkut saa, jotkut ei, ihan niinkuin miljoonissa muissakin asioissa. Aina voi adoptoida tai oppia elämään sen asian kanssa, että elämä ei ole reilua. Kenellekään. Ei edes niille jotka niitä lapsia saavat.

[/quote]

Lapsettomuus ON tragedia ja vaatii oman suruprosenssinsa käsitellä se asia...prosessi, jonka pystyy lopettamaan vasta kun lapsen saaminen joko biologisesti tai adoption kautta on loppuunkäsitelty. Tuo suruprosessi on yleensä pitkä suruprosessi luopumisesta vanhemmuudesta ja lapsesta ja siihen kuuluu erivaiheet. On totta, että lapsettomuuden kanssa pystyy ja voi jatkaa elämää kuten vaikka näkökykykynsä menettänyt henkilö....

Nykyään olen yhden lapsen äiti - entinen lapseton. Lapsettomuus voi olla koko identeettiä ravisteleva asia - koko elämää ravisteleva asia eikä siis mikään pikku juttu.

Nykyisin saan nauttia äitiydestä ja olen joka päivä onnellinen lapsestani, mutta muistan hyvin sen ajan kun tuntui pahalta kuulla raskausuutisia ja nähdä maha pystyssä olevia naisia. Aina kuitenkin iloitsin ystävien raskauksista vaikka samaan aikaan tuli oma suru lapsettomuudesta vasten kasvoja. Näistä tuntemuksista kerroin myös ystäville, niin ymmärsivät paremmin.

Vierailija
70/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:07"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:59"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:50"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:04"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:01"] 27, elämässä itse asiassa ei ole juurikaan tärkeämpiä asioita kuin syntymä ja kuolema. [/quote] No sittenhän on ihan sama vaikka kaikki kuolisivat heti synnytyksen jälkeen. Voi että kun olet liikuttavan yksinkertainen. Elämässä on nimen omaan tärkeää se mitä siinä syntymän ja kuoleman välissä on. [/quote] No ei. Vaan sinä tuossa nyt typerä ja lapsellinen olet. Totta kai lapset ovat hiton tärkeitä, oikeastaan tärkein asia mitä on! Kuolema tietenkin on tärkeä, mutta epämieluisa asia - vaikeatkin asiat voivat olla tärkeitä, vaikkakin pelottavia. Jos sinä et tykkää lapsista, niin se on oma asiasi, et silti voi siitä tehdä yhtään mitään johtopäätöksiä siitä, ovatko lapset ja lapsia koskevat unelmat MUILLE ihmisille tärkeitä vai ei. Mitä itse pidät tärkeämpänä asiana ihmisille heidän omaa elämäänsä koskien? Rakastetun löytymistä - kas, mutta monet haluavat elää sinkkuna ja yksin. Terveyttä - kas, moni sairas ja vammainen elää hyvää ja onnellista elämää- Mielekästä työtä - no, moni työtön elää hyvää elämää ja on niitä sellaisiakin, jotka eivät työtä kaipaa ollenkaan (jos elanto muuten sujuu joten kuten). Rikkautta ja rahaako? No niitäkin ilman moni elää mielekkäästi. Ei sellaista olekaan kuin kaikille yhtenäinen ja sama arvohierarkia.   [/quote] Mutta ilman lasta ei voi elää niinkö? Lapsettomuudesta kärsivät (jotkut) ovat jotenkin vajonneet aggressiivisen sekopäiselle tasolle, jossa millään muulla ei ole väliä, kuin sillä heidän oman geenipoolinsa jatkumisella. Kaikki muu on täysin mitätöntä kun heidän oma egonjatkeensa uhkaa jäädä toteutumatta. Ei työttömät tai rakkaudessa pettyneet sekoa tuolla tavalla. Kyse on kuitenkin vaan hormooneista ja jos omaa tahtoa löytyy, voi käsitella tuotakin "ongelmaa" järkevästi. Ei se tietenkään onnistu jos ei edes halua päästä asiasta yli, vaan takertuu tuohon haavaansa ja repii sitä joka paikassa toisten silmille. [/quote] onko lasten hankinta egonjatketta, siis oikeasti? Onko sinulla lapsia? Oletko hankkinut niitä egonjatkeeksi? Jessus sentään. [/quote] Sitähän se on parhaimmillaan ja pahimmillaan. Tehdään ja valmistetaan ihminen. Elävä olento jolla on omat geenit. Omat minun maailman parhaat geenini. Oma maailman paras maailman kuva syötetään tälle maailman tärkeimmälle ja maailman rakkaimmalle olennolle. Tätä maailman rakkainta ja tärkeintä olentoa suojellaan aivan kaikelta mahdolliselta pahalta ja ollaan valmiita tappamaan kaikki maailman ihmiset jos ne uhkaisivat tätä maailman tärkeintä ihmistä. Maailman tärkein ihminen hän on siksi kun hän on MINUN oma lapseni. Minun geenit, minun arvot ja opetukset. Minun muokkaama mieli ja minun SUORITUKSENi ilmentymä. Minun valitsemat vaatteet ja minun minun minun kaikki. Joo en ole tehtaillut lapsia. [/quote] joo sen huomaa. Menkää velat muualle, kun tämä aihe ei teitä kosketa millään lailla.

[/quote]

Tässä huomaa taas sen miten rajoittunutta ajattelu on lapsettomuudesta kärsivällä. Ketjussa kysytään miksi meitä ulisioita vihataan. Nyt siihen ei sitten saa yrittää vastata. Joo ja en vihaa ketään joka suree lapsettomuuttaan normaaliälyisellä ja rakentavalla tavalla. En edes viha kaltaisiasi raivohulluja, kerron vaan miksi en sympatiseeraa teitä.

Vierailija
71/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele ettei lapsia putkahda, jos on itse lietsonut itsensä sairaanloiseen raivoon ja vihaan. Varmasti silloin on kehossakin kortisolitasot niin pilvissä, ettei ne siittiöt suostu pulahtamaan sinne minne pitäisi. Luontoäiti on viisas.

Vierailija
72/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsettomuuden takia tuntuu koko elämä menevän pilalle, on lapsen saaminen selvästikin pakkomielle. Miettikää, jos joku itkeskelisi vuosia sitä, ettei päässytkään unelma-alalleen. Normaali reaktio on hyväksyä tapahtunut ja pohtia, miten muuten voisi toteuttaa arvojensa mukaisia tekoja. 

Vierailija
73/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on pelkästään positiivinen asia, jos joku ei kykene tekemään lisää ihmisiä tälle ylikansoitetulle maapallolle.

Vierailija
74/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti herkät (lapsettomuudesta kärsineet/kärsivät) ihmiset ymmärtävät suojella itseään eivätkä osallistu tällaisiin keskusteluihin.

Vierailija
75/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vihataan myös imettämättömiä, imettäneotä, uraäitejä ja kotiäitejä, sektiolla synnyttäneitä ja alateitse synnyttäneitä, yh- äitejä, teiniäitejä, liian nuoria ja vanhoja...

Vierailija
76/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:48"]

Toivottavasti herkät (lapsettomuudesta kärsineet/kärsivät) ihmiset ymmärtävät suojella itseään eivätkä osallistu tällaisiin keskusteluihin.

[/quote]

jotenkin ovat kai koukuttuneet tuohon vihaamisen tunteeseen ja itse haluavat sitä lietsoa lisää.

Vierailija
77/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:48"]Toivottavasti herkät (lapsettomuudesta kärsineet/kärsivät) ihmiset ymmärtävät suojella itseään eivätkä osallistu tällaisiin keskusteluihin.
[/quote] Tätä minäkin toivon, onneksi itselläni on sen verran paksu nahka, ettei tunnu missään. Ihmettelen kyllä ihmisten ilkeyttä. Ei kukaan mene sokeutuneelle ihmisellekään selittämään, että tässä nyt kävi näin, get over it. Ja mitä sä tommosesta uliset.

Vierailija
78/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:44"]

Mikä muuten on lapsettomuutta pahempi kriisi? Minä en osaisi laittaa järjestykseen kenenkään kriisejä ja suruja.

[/quote]

[/quote]

No jos vaikka jäätelötötterön toinen pallo putoaa kävelykadulle.

Vierailija
79/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:54"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:44"]

[/quote]

[/quote]

No jos vaikka jäätelötötterön toinen pallo putoaa kävelykadulle.
[/quote] joo oot vela, mutta miksi vihaat lapsia?

Vierailija
80/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:54"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:48"]Toivottavasti herkät (lapsettomuudesta kärsineet/kärsivät) ihmiset ymmärtävät suojella itseään eivätkä osallistu tällaisiin keskusteluihin. [/quote] Tätä minäkin toivon, onneksi itselläni on sen verran paksu nahka, ettei tunnu missään. Ihmettelen kyllä ihmisten ilkeyttä. Ei kukaan mene sokeutuneelle ihmisellekään selittämään, että tässä nyt kävi näin, get over it. Ja mitä sä tommosesta uliset.

[/quote]

yleensä eivät tuolla samalla intensiteetillä ja raivolla ulise. Käsittelevät ongelmaansa rationaalisemmin.

Ei näy viestejä joissa sanotaan että näkevä ei voi koskaan ymmärtää tätä tragediaani ja miksi minua vihataan.