Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi täällä vihataan lapsettomuudesta kärsiviä?

Vierailija
14.12.2014 |

Eikö lapsettomuutta saa surra?

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kun av-mammojen mielestä kaikki kyllä kykenevät saamaan lapsia ja ne, joilla lapsia ei ole, ovat itsekkäitä. Täällähän vallitsee sellainen mentaliteetti, että jos kerran minä, niin silloin kyllä kaikki muutkin tai jos en minä, ei silloin kulaan muukaan. Lisäksi nämä tantat eivät hyväksyminkäänlaisia selityksi ja syitä. Heille kaikki syyt ovat tekosyitä. Kyllä lapsia saa, vaikkei olisi edes kohtua, vähän kärjistäen sanottuna.

Vierailija
2/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jos sen tekee syyllistämällä niitä joilla on lapsia. Halutaan tarkoituksella herättää ikävän olon kun itse on lapsen saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapsettomuus ei ole mikään tragedia. Jotkut saa, jotkut ei, ihan niinkuin miljoonissa muissakin asioissa. Aina voi adoptoida tai oppia elämään sen asian kanssa, että elämä ei ole reilua. Kenellekään. Ei edes niille jotka niitä lapsia saavat.

Vierailija
4/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptiolapsen saa,inen on paljon vaikeampaa kuin biolapsen. Aina ei todellakaan voi adoptoida! Mistä ihmeestä moinen käsitys?

Vierailija
5/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten minä voin varmaan alkaa ulisemaan ja syyllistämään toisia, koska minulla ei ole unelma duunia tai töitä ylipäätään, eikä minulla on luonnostaan kaunista kehoa ja kasvoja. Niin ja minulta puuttuu sisarukset. Eikä ole edes hevosta. Niin se vaan on ettei kukaan pysty minua ymmärtämään.

Ehkä kaikkein eniten ärsyttää noissa marttyyrilapsettomissa se kun he eivät kyseenalaista halujaan lainkaan.

Miksi se lapsi on pakko saada? No siksi kun muillakin on ja ei haluta olla "huonompia" eikä tyytyä vähempään.

Vierailija
6/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:18"]Koska lapsettomuus ei ole mikään tragedia. Jotkut saa, jotkut ei, ihan niinkuin miljoonissa muissakin asioissa. Aina voi adoptoida tai oppia elämään sen asian kanssa, että elämä ei ole reilua. Kenellekään. Ei edes niille jotka niitä lapsia saavat.
[/quote] no vähän sama asia kuin sanoisi jollekkin, jonka läheinen on juuri kuollut, että "mitä sinä nyt sitä suret, kaikkihan me kuollaan".

Vierailija
7/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:18"]

Koska lapsettomuus ei ole mikään tragedia. Jotkut saa, jotkut ei, ihan niinkuin miljoonissa muissakin asioissa. Aina voi adoptoida tai oppia elämään sen asian kanssa, että elämä ei ole reilua. Kenellekään. Ei edes niille jotka niitä lapsia saavat.

[/quote]

Sinäkö sen määräät, mitä ihmiset saavat surra ja mitä ei? Perhettä koskevat unelmat ovat aina henkilökohtaisia.

Sitä paitsi huonoa tuuria ja epäreiluutta nimenomaan ihmiset surevat. "Miksi juuri minä sairastuin syöpään" - paljon siinä auttaakin tieto, että kolmasosa ihmisistä sairastuu jossain elämän vaiheessa....

Ap, tunnevammaisuus on monen av-mamman silminpistävin ominaisuus, neloskommentoijankin. Siksi.

Vierailija
8/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:18"]

[/quote]

Sinäkö sen määräät, mitä ihmiset saavat surra ja mitä ei? Perhettä koskevat unelmat ovat aina henkilökohtaisia.

Sitä paitsi huonoa tuuria ja epäreiluutta nimenomaan ihmiset surevat. "Miksi juuri minä sairastuin syöpään" - paljon siinä auttaakin tieto, että kolmasosa ihmisistä sairastuu jossain elämän vaiheessa....

Ap, tunnevammaisuus on monen av-mamman silminpistävin ominaisuus, neloskommentoijankin. Siksi.

[/quote] juuripa näin.. En voi ymmärtää tätä ihmisten ilkeyttä. Ap

Vierailija
9/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:22"]

No sitten minä voin varmaan alkaa ulisemaan ja syyllistämään toisia, koska minulla ei ole unelma duunia tai töitä ylipäätään, eikä minulla on luonnostaan kaunista kehoa ja kasvoja. Niin ja minulta puuttuu sisarukset. Eikä ole edes hevosta. Niin se vaan on ettei kukaan pysty minua ymmärtämään.

Ehkä kaikkein eniten ärsyttää noissa marttyyrilapsettomissa se kun he eivät kyseenalaista halujaan lainkaan.

Miksi se lapsi on pakko saada? No siksi kun muillakin on ja ei haluta olla "huonompia" eikä tyytyä vähempään.

[/quote]

Eivät lapsettomuudesta kärsivät muita syyllistä. He surevat. Koeta oppia ymmärtämään ero.

Lapsen kaipuu on ihmisen syvimpiä tunteita, verrattavissa läheisyyden ja rakkauden kaipuuseen. Se, että juuri SINÄ et lapsia halua, ei tarkoita, että muutkaan eivät voi haluta.

Vierailija
10/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vihataan ihan yleisesti lapsettomia, lapsellisia, abortintekijöitä, adoptioon antaneita, lapsen pitäneitä, nuoria vanhempia, vanhoja vanhempia, köyhiä vanhempia, rikkaita vanhempia. Ihan kaikkia.

Tämä on av. Ei kai muuta voi näiltä kaheleilta palstailijoilta odottaakaan.

Vierailija
11/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

taasko aiheesta pakoo avata ketju? vastahan eilen aiheesta keskusteltiin. ketjusta tuli todella törkeä! haaskat haukkuivat hoidoissa kävijät ja hoidoista syntyneet lapset.

Vierailija
12/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui listasta sekä hoidoilla että luonnollisesti lapsen saaneet.

11

Vierailija
13/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:31"]taasko aiheesta pakoo avata ketju? vastahan eilen aiheesta keskusteltiin. ketjusta tuli todella törkeä! haaskat haukkuivat hoidoissa kävijät ja hoidoista syntyneet lapset.
[/quote] no anteeksi, on mennyt kyseinen ketju ohi. Ap

Vierailija
14/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä on normaalia, ettei saa kaikkea, mitä haluaa. En minäkään saa puhjenneen allergian takia koiraa, enkä huonon taloudellisen tilanteeni vuoksi todennäköisesti koskaan omaa kesämökkiä. Kumpaakin olen toivonut nuoresta saakka. Sellaista se on, eikä asia siitä miksikään parane, vaikka kuinka ryhtyisin uhriksi.

Vierailija
15/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:24"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:18"]Koska lapsettomuus ei ole mikään tragedia. Jotkut saa, jotkut ei, ihan niinkuin miljoonissa muissakin asioissa. Aina voi adoptoida tai oppia elämään sen asian kanssa, että elämä ei ole reilua. Kenellekään. Ei edes niille jotka niitä lapsia saavat. [/quote] no vähän sama asia kuin sanoisi jollekkin, jonka läheinen on juuri kuollut, että "mitä sinä nyt sitä suret, kaikkihan me kuollaan".

[/quote]

Eihän ole. Kukaan ei ole kuollut.

Vierailija
16/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:42"]Elämässä on normaalia, ettei saa kaikkea, mitä haluaa. En minäkään saa puhjenneen allergian takia koiraa, enkä huonon taloudellisen tilanteeni vuoksi todennäköisesti koskaan omaa kesämökkiä. Kumpaakin olen toivonut nuoresta saakka. Sellaista se on, eikä asia siitä miksikään parane, vaikka kuinka ryhtyisin uhriksi.
[/quote] no ei tässä nyt mistään uhriksi rupeamisesta ole kyse, vaan siitä, että miksei lapsettomuutta saa SURRA ja puhua siitä täällä ilman vittuilevia kommentteja. Kiva, jos sinä selvisit noista menetyksistä pelkällä olankohautuksella, kaikki eivät ehkä ole yhtä vahvoja kuin sinä.

Vierailija
17/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:24"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:18"]Koska lapsettomuus ei ole mikään tragedia. Jotkut saa, jotkut ei, ihan niinkuin miljoonissa muissakin asioissa. Aina voi adoptoida tai oppia elämään sen asian kanssa, että elämä ei ole reilua. Kenellekään. Ei edes niille jotka niitä lapsia saavat. [/quote] no vähän sama asia kuin sanoisi jollekkin, jonka läheinen on juuri kuollut, että "mitä sinä nyt sitä suret, kaikkihan me kuollaan".

[/quote]

Eihän ole. Kukaan ei ole kuollut.
[/quote] unelma on kuollut vittupää.

Vierailija
18/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:18"]

[/quote]

[/quote]

En, jokainen voi surra mitä haluaa. Mutta se että lapsettomuudesta tehdään ihan järkyttävä numero, on täysin älytöntä touhua. Ja jos käykin niin että lapseton pariskunta sen lapsen tavalla tai toisella saa, niin sen jälkeen alkaa valitus ettei se ollutkaan sitä mitä odotettiin.

Vierailija
19/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:24"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:18"]Koska lapsettomuus ei ole mikään tragedia. Jotkut saa, jotkut ei, ihan niinkuin miljoonissa muissakin asioissa. Aina voi adoptoida tai oppia elämään sen asian kanssa, että elämä ei ole reilua. Kenellekään. Ei edes niille jotka niitä lapsia saavat. [/quote] no vähän sama asia kuin sanoisi jollekkin, jonka läheinen on juuri kuollut, että "mitä sinä nyt sitä suret, kaikkihan me kuollaan". [/quote] Eihän ole. Kukaan ei ole kuollut. [/quote] unelma on kuollut vittupää.

[/quote]

Samoin näköjään sinun aivotoimintasi. Sure ennemmin sitä.

Vierailija
20/107 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:47"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:42"]Elämässä on normaalia, ettei saa kaikkea, mitä haluaa. En minäkään saa puhjenneen allergian takia koiraa, enkä huonon taloudellisen tilanteeni vuoksi todennäköisesti koskaan omaa kesämökkiä. Kumpaakin olen toivonut nuoresta saakka. Sellaista se on, eikä asia siitä miksikään parane, vaikka kuinka ryhtyisin uhriksi. [/quote] no ei tässä nyt mistään uhriksi rupeamisesta ole kyse, vaan siitä, että miksei lapsettomuutta saa SURRA ja puhua siitä täällä ilman vittuilevia kommentteja. Kiva, jos sinä selvisit noista menetyksistä pelkällä olankohautuksella, kaikki eivät ehkä ole yhtä vahvoja kuin sinä.

[/quote]
Se, mikä sinusta on vain "suremista", voisista näyttää juuri sellaiselta uhriasemaan asettumiselta. Itsensä määritteleminen lapsettomuuden kautta ei ole sinullekaan hyödyllistä.