Miksi te käytätte foliovuokia juolulaatikoissa?
miksi ette osta kauniita savivuokia ja tee niitä niihin? Ei tulisi mieleenkään juhlavassa tarjoilussa laittaa foliovuokia pöytään tai tarjolle. Miksi?
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 15:36"]
Ei tartte täyttää tiskikonetta?
[/quote]
no ei kai?
Samaa olen ihmetellyt. Kertokaa joku.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 15:35"]miksi ette osta kauniita savivuokia ja tee niitä niihin? Ei tulisi mieleenkään juhlavassa tarjoilussa laittaa foliovuokia pöytään tai tarjolle. Miksi?
[/quote] koska ne viev
t vain vähän tilaa pakastimessa, ja on helppo pinota päällekkäin. Toki meillä keraamisetki vuoat on.
On meillä posliini- ja lasivuokiakin mutta niitä ei kai voi pakastaa?
Tai sit vois tehdä niihin valkosiin Uunikokki-vuokiin, 0,5 litran vuokia mahtuu uuniin neljä (ainakin oletan).
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 15:37"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 15:35"]miksi ette osta kauniita savivuokia ja tee niitä niihin? Ei tulisi mieleenkään juhlavassa tarjoilussa laittaa foliovuokia pöytään tai tarjolle. Miksi? [/quote] koska ne viev t vain vähän tilaa pakastimessa, ja on helppo pinota päällekkäin. Toki meillä keraamisetki vuoat on.
[/quote]
ok, eli toi pakastaminen on syy? Itse teen laatikot aina aattoaamuna niin ei tuota ongelmaa. Ehkä syy tosiaan siinä. Laitetaanko ne laatikoy jäisinä uuniin?
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 15:38"]
On meillä posliini- ja lasivuokiakin mutta niitä ei kai voi pakastaa?
[/quote]
juu en tiedä, kun en itse pakasta.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 15:37"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 15:35"]miksi ette osta kauniita savivuokia ja tee niitä niihin? Ei tulisi mieleenkään juhlavassa tarjoilussa laittaa foliovuokia pöytään tai tarjolle. Miksi? [/quote] koska ne viev t vain vähän tilaa pakastimessa, ja on helppo pinota päällekkäin. Toki meillä keraamisetki vuoat on.
[/quote]
ok, eli toi pakastaminen on syy? Itse teen laatikot aina aattoaamuna niin ei tuota ongelmaa. Ehkä syy tosiaan siinä. Laitetaanko ne laatikoy jäisinä uuniin?
[/quote] Suositus on, että edellisenä päivänä sulamaan jääkaappiin.
Koska en halua tehdä enempää tiskiä turhaan, meillä kun ei edes laiteta pöytään vuokia kuitenkaan, vaan otetaan eri pöydällä olevasta vuoasta ruoka suoraan lautaselle.
Sen lisäksi ei kyllä hirveästi mitkään vuoat kiinnosta noin muutenkaan.
Ei ole riittävästi niitä muita astioita. Ja foliovuokiin on helppo laittaa ja valita rasiat laatikon ja menekin mukaan. Ja sen foliorasian saa kauniiksi, kun vähän osaa tuuunaa. Nekin saa laitettua jouluiseen tunnelmaan kangasrasialla ja nauhalla.
Ei mun pakastimeen mitenkään menisi likimain 40 laatikkoa savi tai lasivuoissa. Ja sinne pakastimeen menee muutakin.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 15:37"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 15:35"]miksi ette osta kauniita savivuokia ja tee niitä niihin? Ei tulisi mieleenkään juhlavassa tarjoilussa laittaa foliovuokia pöytään tai tarjolle. Miksi? [/quote] koska ne viev t vain vähän tilaa pakastimessa, ja on helppo pinota päällekkäin. Toki meillä keraamisetki vuoat on. [/quote] ok, eli toi pakastaminen on syy? Itse teen laatikot aina aattoaamuna niin ei tuota ongelmaa. Ehkä syy tosiaan siinä. Laitetaanko ne laatikoy jäisinä uuniin? [/quote] Suositus on, että edellisenä päivänä sulamaan jääkaappiin.
[/quote]
jaa, itse laittaisin sitten foliossa olleen massan savivuokaan ja koristelisin pinnan korppujauhoilla jne
Uuni on liian pieni.Ei ole kauniita vuokia,jotka mahtuis.
Kun saan isomman uunin,niin alan käyttää esim.niitä keraamisia
-Koska ei ole säilytystiloja useille eri astioille.
-Ei tule tiskiä.
-On kätevämpi pakastaa.
Meillä on niin niukasti kaappitilaa, etten halua ostaa lisää astioita joita tarvitsee vain jouluna, kun muu vuosi pärjätään nykyisellä astiamäärällä. Käytän jouluna niitä astioita mitä on, ja loput teen foliovuokaan.
Jatkoa vielä. Viime jouluna tuunasin kaupan laatikot kerman kera niihin puolen litran Uunikokkeihin. Anoppi kehui, kuina kotitekoiset vaan on niin paljon parempia kuin kaupan.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 15:41"]
Ei ole riittävästi niitä muita astioita. Ja foliovuokiin on helppo laittaa ja valita rasiat laatikon ja menekin mukaan. Ja sen foliorasian saa kauniiksi, kun vähän osaa tuuunaa. Nekin saa laitettua jouluiseen tunnelmaan kangasrasialla ja nauhalla.
Ei mun pakastimeen mitenkään menisi likimain 40 laatikkoa savi tai lasivuoissa. Ja sinne pakastimeen menee muutakin.
[/quote]
40 laatikkoa? Ja kerrallaan syötte kaikki?
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 15:43"]
Meillä on niin niukasti kaappitilaa, etten halua ostaa lisää astioita joita tarvitsee vain jouluna, kun muu vuosi pärjätään nykyisellä astiamäärällä. Käytän jouluna niitä astioita mitä on, ja loput teen foliovuokaan.
[/quote]
siis minne teet muuten uuniruuat? Aina folioon vai? Kyllä kai kolmea uunivuokaa aina tarvitaan?
Miten voi olla joillain ihmisillä moinen kiinnostus muiden vuokiin?
Meilläpä ei ole mitään laatikoita jouluna, ajatelkaa, ei vuokia lainkaan!
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 15:42"]
-Koska ei ole säilytystiloja useille eri astioille.
-Ei tule tiskiä.
-On kätevämpi pakastaa.
[/quote]
mihin teet makaronilaatikon? Lasagnen? Jne uuniruuat?
Ei tartte täyttää tiskikonetta?