Kotidopplerista..
Heips, olen tässä pohtinut, että voisinkohan olla pidemmällä raskaudessa kuin menkkojen loppumisesta voisi laskea. Ei paljoa, mutta esim kierron verran.
Minulla on tuo Angel Sounds jumper kotidoppler ja ekan kerrain sain vauvan sykkeen kuulumaan viikolla 9+3 (oletettavasti). Ääni oli hyvin vahva ja selkeä ja kuului n 5cm lantioluusta keskemmälle. Ei siis kovinkaan alhaalta, mutta ei nyt tietty korkealtakaan. Mistä kohtaa te olette saaneet sykkeen kuulumaan noilla viiikoilla? Onko ollut selkeä? Entä esim viikolla 13, mistä silloin kuului?
Kiitos vastauksista!
Kommentit (9)
Mulla ei saatu neuvolassakaan vielä rv 9 tai 10 sykettä kuulumaan, koska kohtu oli vielä niin alhaalla lantiossa häpyluun takana. Voi siis hyvin olla, että olet hiukan pidemmällä.
Minulla saatiin rv 10 kuulumaan sykkeet. Ja jostain karvoituksen luotahan ne löytyy.
Lisää kokemuksia!
Minulla siis kolmas raskaus menossa. Voisiko uudelleensynnyttäjällä kohtu "nousta" nopeammin? Ekassa raskaudessa minulla oli alussa tiputteluvuotoa, tokassa selkeästi olin raskaana kun menkatkin loppuivat. Sen puolesta olisi outoa että olisi tullut valemenkat. Mutta taas, vatsa ei ole edellisissä raskauksissa ollut tässä vaiheessa vielä todellakaan näin iso, olen pistänyt tämän vain turvotuksen piikkiin mutta tiedä sitten.. En osaa tunnustella missä kohtaa kohtu voisi olla.
Ap
Onnea ja menestystä ultraäänisekoiluihin... Aiheuttaa ainakin jyrsijöillä ongemia kehityksessä eräiden tutkimusten mukaan.
Multa saatiin neuvolassa kuulumaan viikolla 9, esikoinen kyseessä ja valmiiksi rasvakudosta tiellä. Kotiin ostin vasta vko 16 kun tuli huolia, joten en tiedä koska kotona oisin kuullut. Mutta mahdollista se on vko 9:kin.
Se ultraääni (doppler) vähän niinkuin ravistelee soluja irti toisistaan ja se saattaa olla vahingollista kehityksen herkässä vaiheessa. Kannattaa miettiä kuinka kauan, missä vaiheessa ja millä tehoilla moisia vehkeitä käyttelee.
Lisää haluaisin kokemuksia, mistä kohtaa olette kuullet sydänäänet esim viikoilla 12-14?
Ap
Up