Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akuutti lentopelkokriisi, apua!

Vierailija
14.12.2014 |

Minulla on paha lentopelko, ollut jo muutaman vuoden. Se tuli jotenkin alitajuisesti: aloin vain nähdä usein hämmentävän realistisia unia siitä, että olin putoavassa koneessa, ja ne unet vaikuttivat tosielämän tuntemuksiin.

Nyt sitten päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja lähteä parhaiden ystävieni kanssa yhteen kauan odotettuun tapahtumaan parin kuukauden päästä. Aluksi oli ihan hyvä fiilis, ajattelin että kyllä minä siellä lentokoneessa pärjään. Alkuvuoden lentokoneuutiset vähän pelottivat, mutta olivat kuitenkin sen verran kaukaisia että niistä en saanut mitään hirveää hysteriaa aikaiseksi.

Mutta nyt nuo venäläiskoneet ovat ottaneet oikein asiakseen pelotella siviilikoneita, ja lentopelko nostaa taas päätään ahdistuksena ja visioina venäläiskoneeseen törmäämisestä. Toistaiseksi en ole nähnyt lentoturmaunia, mutta kaikenlaisia muita painajaisia kyllä (esim. tulipaloista).

Mitä voin tehdä? Onko mitään hyviä vinkkejä lentopelon hillitsemiseen? Haluaisin tästä eroon ennen kuin paniikki iskee päälle ja peruutan kauan odottamani matkan :(

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa kirjastosta lentopelko hallintaan -kirja. Itse opin siitä rentoutustekniikoita, ne ovat kaiken a ja o.

Tosin viime kesän matkaa en uskaltanut varata kun ahdisti.

Kun yksi, kaksi lentoa lyhyen ajan sisällä sujuu hyvin niin on helpompi lähteä uudelle. Kun lentoihin tulee pitkä väli, on lähteminen aina vaikeampaa.  Varuiksi voit pyytää lääkäriltä rauhoittavaa, itse en ole vielä kokeillut (mutta suosittelevat että ota testipilleri ennen lentoa, niin tiedät miten vaikuttaa. Ei viinaa sen kanssa)

Tsemppiä.

Vierailija
2/2 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lennän rauhoittavilla lääkkeillä. Olen aina rakastanut matkustamista ja ennen lennot sujuivat ilman ongelmia. Mitään ei lennoilla ole koskaan sattunut. Pelko tuli sairauskohtauksen jälkeen. Sattui kentällä, mutta ei koneessa.

Pieni annos rauhoittavaa ja pärjään. Ja ei alkoholia missään nimessä. Matkustelusta en luovu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme