Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko, jos anoppi antaisi joululahjan vain lapsille ja miehellesi?

Vierailija
13.12.2014 |

En oikein tiedä, mitä ajatella. (Lahjat tulivat siis postissa, joten siksi tiedän jo.)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei ole kyllä kiva :( varsinkin jo anopit ja appiukotkin lahjotaan.. meillä näin on tapana, joten kyllä, loukkantuisin

Vierailija
2/21 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa. Jos lahjoja olisi ollut vain lapsille, en olisi kiinnittänyt koko asiaan huomiota, mutta vain toisen aikuisen huomioiminen tuntuu hassulta. Vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi. Mies on hänen poikansa ja lapset lapsenlapsiaan.

Vierailija
4/21 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi aikuisille ei voinut ostaa yhteistä lahjaa (lakanoita, suklaata jne), miksi vain miehelle? aika sivistymätöntä.. tuletteko hyvin toimeen?

mitähän anoppi tuumaisi jos ostaisit muille lahjat paitsi hänelle..?

Vierailija
5/21 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on aika erikoista. Loukkaantuisin minäkin. Oletko aiempina vuosina saanut lahjan?

Omat vanhempani muistavat joka joulu myös puolisoitamme. miehen vanhemmilta en saanut mitään muutamana seurustelumme ensimmäisenä vuotena, mitä pidin jotenkin epäkohteliaana, kun muiden lasten puolisoita kuitenkin 'lahjottiin'. Eihän aikuisille välttämätä tarvitse ollenkaan antaa lahjoja, mutta ikäväähän tollanen on, että vaan joku jää ilman.

Vierailija
6/21 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi on juntti.
Nyt lähetät äkkiä hänelle jonki kivan paketin, joka on vain sulta. Luulis sitte ymmärtävän moukkamaisen käyttäytymisensä...

Vierailija
7/21 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5:lle. Mielestäni tulemme ihan hyvin toimeen. Tiedän, lapsellista, mutta olen ostanut hänelle jo lahjan ja nyt ei tekisi mieli antaa sitä...

Vierailija
8/21 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan usein anopille lahjan mieheni puolesta, eli se on tietysti meiltä kaikilta, mutta pääasiassa mieheltä koska hänen äitinsähän se on. Anoppi ostaa lapsille tietysti ja omalle lapselleen vaikka kerraston. Yleensä ei kyllä osta enää mitään kun on jo vanha, antaa miehelleni rahaa, ja sillä ostetaan sitten lapsille jotain mitä ovat toivoneet. Anoppi ei todellakaan osaisi ostaa minulle mitään, enkä nykyään käykään siellä kuin ehkä kerran vuodessa, mies käy monta kertaa viikossa, ja ottaa joskus lapset mukaan kun ajattelee että äitinsä jaksaa. Ei minunkaan äitini osta tai anna rahaa kuin lapsille ja minulle, jos yrittää ostaa miehelleni niin se on sitten joku konvehtirasia. Äitini sanoi että tänä vuonna hänkin antaa vaan rahaa pari kymppiä lapsenlapsille per naama, ja lapsilleen ehkä vähän enemmän. lapsia kun on neljä, ja lapsenlapsia on miehensä kanssa yhteensä jo 9.

Vierailija
9/21 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6:lle. Muistaisin, että anoppi on aiempina vuosina antanut lahjan, tai sitten minulle ja miehelle yhteisen lahjan. Olen myös aina antanut hänelle joululahjan, jos joku kysyy...

Vierailija
10/21 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 00:03"]

5:lle. Mielestäni tulemme ihan hyvin toimeen. Tiedän, lapsellista, mutta olen ostanut hänelle jo lahjan ja nyt ei tekisi mieli antaa sitä...

[/quote]

ymmärrän tunteesi ihan täysin... Minä sain joskus anopilta muovikukan... anoppien ja miniöiden välit taitaa olla usein aika mutkikkaita... Toisaalta, omalta äidiltäni en ole vuosiin saanut mitään.. Mutta, miehesi ostaa sinulle varmasti jotain ihanaa ;) sitäpaitsi, jos anoppisi asuu jossain iivantiirantypykässä niin, mitä väliä?

piristyhän nyt!

Vierailija
11/21 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 00:05"]

Minä ostan usein anopille lahjan mieheni puolesta, eli se on tietysti meiltä kaikilta, mutta pääasiassa mieheltä koska hänen äitinsähän se on. Anoppi ostaa lapsille tietysti ja omalle lapselleen vaikka kerraston. Yleensä ei kyllä osta enää mitään kun on jo vanha, antaa miehelleni rahaa, ja sillä ostetaan sitten lapsille jotain mitä ovat toivoneet. Anoppi ei todellakaan osaisi ostaa minulle mitään, enkä nykyään käykään siellä kuin ehkä kerran vuodessa, mies käy monta kertaa viikossa, ja ottaa joskus lapset mukaan kun ajattelee että äitinsä jaksaa. Ei minunkaan äitini osta tai anna rahaa kuin lapsille ja minulle, jos yrittää ostaa miehelleni niin se on sitten joku konvehtirasia. Äitini sanoi että tänä vuonna hänkin antaa vaan rahaa pari kymppiä lapsenlapsille per naama, ja lapsilleen ehkä vähän enemmän. lapsia kun on neljä, ja lapsenlapsia on miehensä kanssa yhteensä jo 9.

[/quote]

Jotain aikuisille yhteistä olisi ihan turha ostella, lakanoita ja pyyhkeitä ja muuta roinaa on liikakin. Ne lahjat joita toivon on sellaisia joista anoppi ei tiedä mitään, esim. kirja.

Vierailija
12/21 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai loukkaantuisin, mutta jos olisin henkisesti kypsä, hoksaisin pian ja leppyisin alta aikayksikön!

Vierailija
13/21 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 00:00"]No on aika erikoista. Loukkaantuisin minäkin. Oletko aiempina vuosina saanut lahjan?

Omat vanhempani muistavat joka joulu myös puolisoitamme. miehen vanhemmilta en saanut mitään muutamana seurustelumme ensimmäisenä vuotena, mitä pidin jotenkin epäkohteliaana, kun muiden lasten puolisoita kuitenkin 'lahjottiin'. Eihän aikuisille välttämätä tarvitse ollenkaan antaa lahjoja, mutta ikäväähän tollanen on, että vaan joku jää ilman.
[/quote]

Minäkään en saanut ensimmäisenä virallisena yhteisenä jouluna lahjaa poikaystävän vanhemmilta, vaikka annoin heille. Minusta se oli outoa. Poika on heidän ainokaisensa ja ensimmäisessä oikeassa suhteessa nyt, että jos eivät vain ole tottuneet... No ei, oli se silti outoa ja epäkohteliasta. Olemme siis kuitenkin aika tuttuja poikaystävän vanhempien kanssa: olemme käyneet usein kylässä, olemme olleet koira- ja talovahtina jne ja he kyllä tuntuvat aidosti pitävän minusta. Ja ovat sivistyneitä, normaalit käytöstavat omaavia ihmisiä. Ja annoin lahjani vielä vkoa ennen joulua, joten olisihan heillä ollut aikaa hankkia minulle kohteliaisuussyistä lahja, vaikkeivat olisikaan alunperin mitään oma-aloitteisesti hommannetkaan.. Mistähän johtuu...

Vierailija
14/21 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, se on aina tehnyt niin. En kaipaa mitään lahjoja, mulla on kaikkea mitä tarviin. Anoppi ostaa lapsille lahjat ja miehelle antaa rahaa.
Mun vanhemmat tekee samoin, mutta antavat rahaa meille yhteisesti.

Vierailija
15/21 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.

up

Vierailija
16/21 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole anoppia, mutta loukkaantuisin. En siksi, että haluaisin _saada_ lahjan eli tavaraa itselleni, vaan siksi, että lahjan antaminen kulttuurissamme on tapana läheisille ja siksi tuntuisi kurjalta.

Vierailija
17/21 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi, jos jäisin ilman lahjaa anopilta.

t. Miniä, joka sai anopilta lahjaksi laminoidun BMI-taulukon

Vierailija
18/21 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 00:37"]

En loukkaantuisi, jos jäisin ilman lahjaa anopilta.

t. Miniä, joka sai anopilta lahjaksi laminoidun BMI-taulukon

[/quote]

Tää on ihan paras!

Vierailija
19/21 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

17, tuota tarkoitan. En kaipaa mitään, mutta tuo tuntuu syrjään jättämiseltä. Hyvä esimerkki siitä, että lahjoissa on kyse paljon muusta kuin itse siitä tavarasta... Ap

Vierailija
20/21 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan loukkaantuisi. En edes haluaisi anopilta mitään. Omat vanhempani antavat minulle pienen lahjan ja appivanhemmat miehelleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi