Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä, raamatunlukija

Vierailija
15.10.2021 |

Kerroinkin taannoin, että olen ehtinyt Suuren Kirjan puoleen väliin, puoliväli on nyt ylitetty ja USKON, että ehdin kuin ehdinkin lukea opuksen loppuun ennen suurta juhlaa, Joulua. Olen uutta isoa kokemusta rikkaampi, iso oli urakka, mutta joka hetki ison kokemuksen arvoinen.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu on ihan täyttä passskaa saaatana. Samoin Koraani hah hah hah! :-)

Kasvaako sinulla sarvet, muistutatko tätä 👿

Vierailija
22/41 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla viiitunmoinen luuzeri jos tuhlaa aikaansa Raamatun tai Koraanin passskajuttujen parissa.hehehhehe

Hah hah hah! Juuri näin! :-)))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysitkö sen kohdan missä sanotaan, että jos mies on aasin kulkeman päivämatkan päässä kotoaan on hän sillä seudulla poikamies?

😀😀😀😀😀 Onko sen vaimo kanssa neiti naimaton sitten samaan aikaan ja voi ottaa toisen miehen .

Vierailija
24/41 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysitkö sen kohdan missä sanotaan, että jos mies on aasin kulkeman päivämatkan päässä kotoaan on hän sillä seudulla poikamies?

Löysin, hyvä kun sinäkin löysit.

Tätä ohjetta olen noudattanut koko sen ajan kun olen naimisissa ollut.

Sen takia vaimollasi onkin aina ollut toinen mies sillä aikaa koska hän on ollut naimaton sen aikaa ja vapaa . Vaimoa ei myös hylätä .

Vierailija
25/41 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu käskee naista vaikenemaan seurakunnassa ja kieltää naista opettamasta miestä.

Vierailija
26/41 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavali kyllä käskee naista olemaan hiljaa seurakunnankokouksessa mutta ei ole kieltoa koko kirjassa ettei saisi opettaa miestä.

Miellä on monia hyviä naisia Raamatunopettajina ,he eivät häiritse kokouksia-

Vierailija
27/41 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh viiiitun Raamattu ja Koraani on täyttä viiitun passkaa saaatana... ;-)

Täysin totta, hah hah hah! :-D

Vierailija
28/41 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paavali kyllä käskee naista olemaan hiljaa seurakunnankokouksessa mutta ei ole kieltoa koko kirjassa ettei saisi opettaa miestä.

Olet väärässä. Luepa Ensimmäisen Timoteuksen kirjeen toisen luvun 11. ja 12. jae:

"Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti."

Vierailija
29/41 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet hidas lukija.

Raamattua tulee lukea vähän kerrallaan. Ajatellen ja miettien.

Vierailija
30/41 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet hidas lukija.

Mitä pitää ajatella? Sitäkö, että kaikista Raamatussa mainituista tappajista Jumala on tappanut eniten porukkaa?

Vierailija
31/41 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on rienaaja. Raamattu ei ole kirja, joka luetaan pötkönä kannesta kanteen.

Raamatun merkitys on sen hengellisessä sisällössä, joka avautuu vain silloin, kun lukija on Pyhän Hengen vaikutuksen alla.

Muuten on aivan sama, lukeeko vaikka savonsanomien vuosikerran läpi maratonina.

Et tule hullua hurskaammaksi.

Vierailija
32/41 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Luepa Ensimmäisen Timoteuksen kirjeen toisen luvun 11. ja 12. jae:

"Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti."

Sitä en salli että aviovaimo hallitsee  aviomiestään .On toisessa Raamatunkäänöksessä.

Vierailija
33/41 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet hidas lukija.

Mitä pitää ajatella? Sitäkö, että kaikista Raamatussa mainituista tappajista Jumala on tappanut eniten porukkaa?

Viikatemies on kyllä ahkerin.

Vierailija
34/41 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsi minulle joku viisas lause sieltä, oon rikki

Jeremia 29:11

Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.

Eix oikein jännää miten Jeesus puhuu ja kun se syntyi ihmiseksi juutalaiset löi sen ristille Jesaja kirjan 53 mukaan . 😎😎😎😎😎🤩😎🤩😎🤩😎🤩😎🤩

Vierailija
35/41 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu käskee naista vaikenemaan seurakunnassa ja kieltää naista opettamasta miestä.

Ei tollasta kohtaa ole. Nainen pitää turpansa kiinni seurakunnan kokouksissa ja kysyy kotonaan mieheltään. Ei saa juoruta eikä olla monitouhuinen. Ei salli naisen opettavan seurakunnassa . Ja nainen on miehelleen alamainen ja mies rakastaa vaimoaan. Jos on johtavassa asemassa mies niin perhe tottelee Jeesuksen asioissa miestä. Tavalliset miehet on tavallisia tekee töitä . Huomaatteko eron siihen miten käyttäydytään seurakunnassa ja miten vapaa ajalla arjessa . Miten taas tehtävissä ja työssä. Älkää sekoittako asioita arkeen missä puhutaan seurakunnasta .

Vierailija
36/41 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on apostoli kirjoittanut joskus että kirkossa naiset pitää suunsa kiinni se ei koske kotia tai arkielämää. Kunhan ei juoruile.

Vierailija
37/41 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännittäviä kertomuksia jotka voivat myös olla esikuvallisia.

Vanhassa testamentissa on paljon  suoraa Jumalan puhetta.

Valitun kansan historian ympärillä tapahtuvaa. Kristityillä on samat juuret ja lupaukset edelleen.

Aika paljon ne tappoi profeettoja niinku Jeesuksenkin . Risti oli juutalainen tapa kohdella ryöväreitä ja päästää yksi kerran vuodessa . Myös ruoskittivat Jeesuksen sekä Paavalia ruoskivat . Ei ehkä ole mitään yhteistä kristittyjen kanssa . Sorry. Menet sinne vuorille anomaan armoa.

Vierailija
38/41 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet hidas lukija.

Raamattu on sekava kokoelma kirjoja, joista suurin osa on kirjoitettu 2000 vuotta sitten tai ylikin. Siihen aikaan oli hieman eri käsitys kirjallisuudesta, ei se ole mikään tämän hetken hittiromaani jonka lukee yhdessä päivässä. 

Suuri osa Raamatun kirjoista on sukuluetteloita ja listoja siitä, mitä kukakin VT:n tyyppi teki, kuivaa historiikkia. Sitten on välissä vähän kiinnostavampia kohtia, kuten Psalmit ja Jobin kirja. 

Aloittaisin itse Uudesta Testamentista, mutta hatunnosto sille joka jaksaa lukea koko Raamatun.

Vierailija
39/41 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen syömänkään pidä joka ei töitä tee. Työmies on palkkansa ansainnut . Olette pidättänyt työmiesten palkat. Jos olen liikaa verottanut maksan 4 kertaisesti takaisin. Nainen ei saa olla juoruinen eikä puuhastella turhissa eikä sekaantua hänelle kuulumattomiin. Eksytyksen kavalissa juonissa,opintuulten viskelemiä naisparkoja. Aina opetusta saamassa eikä koskaan pääse totuuden tuntoon. Tuliko varastettua ?? Väärennettyä??? Hups synti. Oikein ruoskivat paavalinkin kun se todisti Jeesuksen syntyneen ihmiseksi messiaaksi .

Vierailija
40/41 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juutalaiset ruoskitti ihmisiä . Mitä mieltä ruoskinnasta ????