Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miljoonaperijä "Tommi" HS:ssa

Vierailija
13.12.2014 |

On niin käsittämätön tarina, että toivottavasti toimittaja on tarkastanut faktojen paikkansa pitävyyden eikä sinisilmäisesti kirjoittanut totena jonkun patologisen satusetän fantasiaa. Itse en usko tuosta sanaakaan.

http://www.hs.fi/raha/a1418361695962

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Ahlströmin perijä elää vaatimattomasti vuokralla Kaskisaaressa.

Vierailija
62/95 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 13:10"]

Se Ahlströmin perijä elää vaatimattomasti vuokralla Kaskisaaressa.

[/quote]

Kaskisaaressa voi varmaan asua vuokralla. Mutta Kaskisaaressa voi asua vaatimattomasti vuokralla luultavasti ainoastaan jossain portinvartijan talossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 00:21"]

svanka

ommi oli selvästi täyttä paskaa. Ahlstöm taas tynnyrissä kasvanyt

T

[/quote]

Vanhan rahan lapset yleensä ovat tynnyrissä kasvaneita. Heihin iskostetaan jo hyvin varhain se käsitys, että kaikilla suomalaisilla on ihan samat mahdollisuudet kuin heilläkin. Tämä tulee hyvin ilmi Niclas Ahlströmin haastattelusta. Niclas myös mainostaa itseään LinkedInissä sanalla selfemployd. Juu... Ihan niinkin yksinkertainen asia kuin jatko-opinnot ovat heille helpompia kuin tavalliselle rahvaalle. Moni saa jo lukion aikana yksityisopetusta ja käy valmennuskursseilla, jotta ovet vaikeasti sisäänpäästäviin yliopistonlinjoihin aukeaisivat. Lisäksi monet vanhan rahan perheet ovat ruotsinkielisiä, kuten Ahströmit, ja esim. Hankeniin on huomattavasti helpompi päästä kuin entiseen Kauppakorkeaan. Jos ei opinahjojen ovet aukea Suomessa, voi hakea myös Ruotsiin tai muualle Eurooppaan. Raha ei ole ongelma. Esim. Liliuksen kolmesta lapsesta vain yksi suoritti korkeakoulututkinnon Suomessa (luonnollisesti Hankenissa), muut Englannissa.

Oman kohtalonsa herra... todellakin.
[/quote]
Ei herranjumala. Älä jaksa jauhaa mistään tavallisesta rahvaasta. Ihan kuule lukemalla pääsee Suomessa näihin kouluihin, ja jos pääsee sisälle, voi lähteä vaihtoon ja siihen saa todella hyvät tuet valtiolta.

Vierailija
64/95 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 13:04"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 12:59"]

Miten paljon sitä omaisuutta pitää olla, että tulee 700 000 euron perintöverot?

[/quote]

2 114 000 burtto, verojen jälkeen jää 1 414 000 euroa. 

[/quote]

Ja tämä vasta se pieni ennakkoperintö!
[/quote]
Sehän oli asuntoina ja metsänä... Äkkiäkös niistä tuo summa tulee.

Vierailija
65/95 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 13:04"] [quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 12:59"] Miten paljon sitä omaisuutta pitää olla, että tulee 700 000 euron perintöverot? [/quote] 2 114 000 burtto, verojen jälkeen jää 1 414 000 euroa.  [/quote] Ja tämä vasta se pieni ennakkoperintö! [/quote] Sehän oli asuntoina ja metsänä... Äkkiäkös niistä tuo summa tulee.

[/quote]

No niin niin. Pointtini oli, että tuo oli Tommin tarinan mukaan vasta pieni siivu, ja tulossa on vielä monin kerroin enemmän. Tuttavapariskunnalta.

Aika uskomaton tarina, kaiken kaikkiaan.

Vierailija
66/95 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 11:59"]Jooh, en ole toimittaja, mutta olen kyllä joskus keksinyt nettikeskustelussa jonkun "tosielämän" esimerkin. Anonyyminä se on helppoa. Omissa esimerkeissäni pyrin kuitenkin realistisuuteen, jos ei sitten jonkun huumorivaikutuksen vuoksi tule liioiteltua. Tällöin ideana on, että sen liioittelun huomaa helposti.

Tuon tommin tarinassa jäi ihmetytämään se, että jos tommille kerran annetaan ennakkoperintö, tuleeko sen noille antajille yllätyksenä että siinä on aivan järjettömät perintöverot jotka erääntyy ns. heti. Ei kait tarkoituksena ole antaa omaa kiinteää omaisuutta tälle perijälle, ja sen jälkeen jäädä seuraamaan kun ulosottomies pakkohuutokauppaa sen alle todellisen arvonsa kun sitä käteistä ei tullut annettua niiden verojen maksuun?
[/quote]
Ihmettelin itse ihan samaa! Varsinkin kun jutussa oli että ennakkoperintö oli testi,
että rupeaako mopo keulimaan. Ostaako uusia autoja jne. Mutta samassa kerrottiin ettei kiinteän omaisuuden muuttaminen rahaksi ollut yksinkertaista ja siksi jättiverojen maksamisessa vaikeuksia. Hieman ristiriitaista. Juttu haisee ja kovasti.

Vierailija
67/95 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 11:59"]Jooh, en ole toimittaja, mutta olen kyllä joskus keksinyt nettikeskustelussa jonkun "tosielämän" esimerkin. Anonyyminä se on helppoa. Omissa esimerkeissäni pyrin kuitenkin realistisuuteen, jos ei sitten jonkun huumorivaikutuksen vuoksi tule liioiteltua. Tällöin ideana on, että sen liioittelun huomaa helposti. Tuon tommin tarinassa jäi ihmetytämään se, että jos tommille kerran annetaan ennakkoperintö, tuleeko sen noille antajille yllätyksenä että siinä on aivan järjettömät perintöverot jotka erääntyy ns. heti. Ei kait tarkoituksena ole antaa omaa kiinteää omaisuutta tälle perijälle, ja sen jälkeen jäädä seuraamaan kun ulosottomies pakkohuutokauppaa sen alle todellisen arvonsa kun sitä käteistä ei tullut annettua niiden verojen maksuun? [/quote] Ihmettelin itse ihan samaa! Varsinkin kun jutussa oli että ennakkoperintö oli testi, että rupeaako mopo keulimaan. Ostaako uusia autoja jne. Mutta samassa kerrottiin ettei kiinteän omaisuuden muuttaminen rahaksi ollut yksinkertaista ja siksi jättiverojen maksamisessa vaikeuksia. Hieman ristiriitaista. Juttu haisee ja kovasti.

[/quote]

Mun mielestä testi on feilattu, jos ennen mukavasta miehestä tuli Roope Ankkaa pahempi kitsastelija. En antaisi hänelle yhtään enempää ja katuisin tuonkin antamista.

Vierailija
68/95 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lakkasin uskomasta "Tommin" olemassaoloon sillä rivill, kun se muka väitti, että pankki ei antanut lainaa perinönä saatua kiinteätä ja säännöllistä vuokratuloa tuottavaa omaisuutta vastaan. Tottakai olisi antanut, sehän olisi ollut pankille varma tuloa ilan minkäänlaisia riskejä! 

TämÄn äärimmäisen epuäusottavuuden jälkeen tarina omistusasuntoa "vaativasta" naisesta ei kuulostanut nää kun lassukoitten kuvitelmalta. Sen lehtiroskispiheilyn toisaalta uskon kyllä, tunnen itsekin kirppareita harrastavia miljönäärejä.

Vierailija
69/95 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 13:29"]

Mä lakkasin uskomasta "Tommin" olemassaoloon sillä rivill, kun se muka väitti, että pankki ei antanut lainaa perinönä saatua kiinteätä ja säännöllistä vuokratuloa tuottavaa omaisuutta vastaan. Tottakai olisi antanut, sehän olisi ollut pankille varma tuloa ilan minkäänlaisia riskejä! 

TämÄn äärimmäisen epuäusottavuuden jälkeen tarina omistusasuntoa "vaativasta" naisesta ei kuulostanut nää kun lassukoitten kuvitelmalta. Sen lehtiroskispiheilyn toisaalta uskon kyllä, tunnen itsekin kirppareita harrastavia miljönäärejä.

[/quote]

Miksihän sitä kiinnostaisi jotkut Hagelstamin luettelot, kun ei aio itse rahaa käyttää mihinkään arvoesineiden hankintaan. Vai onko hoidettava ja hallittava omaisuus taidetta ja muita arvoesineitä. 

Vierailija
70/95 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio ottaa kantaa tähän kyseisen lehtijutun Tommiin, mutta olen ammatiltani juristi. En itse hoida perintöasioita, mutta yliopistoaikoina sitä kuuli opetustilanteissa ja harjoittelupaikoissa tarinoita jotka ovat tämän Tommi-jutun tyyppisiä. Eräskin vanhempi mieskollega sanoi, että kerran meinasi perinnön edunsaaja tipahtaa tuolilta kun kuuli paljon peri rahaa, kun oli luullut ko. Henkilön olevan köyhä ja veloissa.
Että ainakin minun korviini tämä hesarin juttu on teoriassa mahdollinen.
Ja -anteeksi vain- minusta tämä keskustelu kuulostaa kateellisten panettelulta. :) oma mieheni on perinyt vanhemmiltaan muutaman miljoonan (asunto-sijoituksiba ja osakkeina lähinnä) ja hänkin ihan oikeasti penkoo kaikki alelaarit ja käyttää ihan tavallisia vaatteita :)

Vierailija
71/95 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 13:35"]

En aio ottaa kantaa tähän kyseisen lehtijutun Tommiin, mutta olen ammatiltani juristi. En itse hoida perintöasioita, mutta yliopistoaikoina sitä kuuli opetustilanteissa ja harjoittelupaikoissa tarinoita jotka ovat tämän Tommi-jutun tyyppisiä. Eräskin vanhempi mieskollega sanoi, että kerran meinasi perinnön edunsaaja tipahtaa tuolilta kun kuuli paljon peri rahaa, kun oli luullut ko. Henkilön olevan köyhä ja veloissa. Että ainakin minun korviini tämä hesarin juttu on teoriassa mahdollinen. Ja -anteeksi vain- minusta tämä keskustelu kuulostaa kateellisten panettelulta. :) oma mieheni on perinyt vanhemmiltaan muutaman miljoonan (asunto-sijoituksiba ja osakkeina lähinnä) ja hänkin ihan oikeasti penkoo kaikki alelaarit ja käyttää ihan tavallisia vaatteita :)

[/quote]

Eli on kateellisten panettelua kyseenalaistaa lukemansa? Muistaakseni Minttiskin käytti samaa taktiikkaa.

P.S. Tavallisten vaatteiden käyttämisessä ei ole mitään vikaa, mutta tämän lisäksi Tommi "kerää pulloja, ajaa vanhalla pilkkahintaan ostetulla autolla ja asuu vuokralla työsuhdeasunnossa". Ja dyykkaa lehtiä tietysti. Varsinkin se menee jo ajatuksena vähän överiksi, että miljoonaperijä käyttää aikansa niin epätuottavaan työhön kuin pullojen keräilyyn.

Vierailija
72/95 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

S

Vierailija
73/95 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne alelaarit ja "tavalliset" vaatteet tai kirpparilleilla käyminen olekaan mikään ihmejuttu miljonäärillä, mutta tuon jutun tarinat ovat. Minäkin tunnen pari sikarikasta, jotka tykkäävät kirpparilöydöistä eivätkä tunne mitään tarvetta ostella jotain merkkivaatteita, mutta roskisten dyykkaaaminen ja pihistely ja muiden ihmisten varominen  eivät ole enää ihan normisettiä. Lisäksi, Tommin jutut ovat älyttömiä, vaikka tilaisi kaikki Suomessa ilmestyvät ilmestyvät lehdet, niihin tuskin saisi menemään 2000e vuodessa, minkä lisäksi väite, että oikeasti rikkaat piilottelevat rahojaan eivätkä niistä puhu, ei pidä paikkaansa. Kun se raha on tavallinen asia, kyllä siitä voi myös puhua. Vaikka nuorena olisikin ollut köyhä.

Vierailija
74/95 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaapi tämä stoori olla silkkaa palturia. Ja testimielessä annetaan kiinteistöjä ja muuta. Toivottavasti eivät ole montaa testanneet, saattaisi nääs "miljoonaomaisuus" huveta äkkiä.

Mutta kun luin noita kommentteja, niin moni av mamma tuntuu uskovan.

Vierailija
75/95 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 13:48"]

Taitaapi tämä stoori olla silkkaa palturia. Ja testimielessä annetaan kiinteistöjä ja muuta. Toivottavasti eivät ole montaa testanneet, saattaisi nääs "miljoonaomaisuus" huveta äkkiä. Mutta kun luin noita kommentteja, niin moni av mamma tuntuu uskovan.

[/quote]

Hesarinkin kommentoijat ovat nykyään automaattisesti AV-mammoja?

Vierailija
76/95 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 13:35"]En aio ottaa kantaa tähän kyseisen lehtijutun Tommiin, mutta olen ammatiltani juristi. En itse hoida perintöasioita, mutta yliopistoaikoina sitä kuuli opetustilanteissa ja harjoittelupaikoissa tarinoita jotka ovat tämän Tommi-jutun tyyppisiä. Eräskin vanhempi mieskollega sanoi, että kerran meinasi perinnön edunsaaja tipahtaa tuolilta kun kuuli paljon peri rahaa, kun oli luullut ko. Henkilön olevan köyhä ja veloissa.
Ja -anteeksi vain- minusta tämä keskustelu kuulostaa kateellisten panettelulta. :) oma mieheni on perinyt vanhemmiltaan muutaman miljoonan (asunto-sijoituksiba ja osakkeina lähinnä) ja hänkin ihan oikeasti penkoo kaikki alelaarit ja käyttää ihan tavallisia vaatteita :)
[/quote]ja minun mieheni peri Steven Jobsin. Sieltä vasta tuli rahaa, toistasataa miljoonaa.

Vierailija
77/95 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 13:29"]

[/quote]

Ja osaa perityistä kiinteistöistäkään ei voi myydä verojen kattamiseksi, kun niihin kiinteistöihin pitää ensin "tutustua". Jutun perusteella kyse oli sijoitusasunnoista, joiden muuttaminen rahaksi tuskin on mitään rakettitiedettä.

Vierailija
78/95 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 13:35"]En aio ottaa kantaa tähän kyseisen lehtijutun Tommiin, mutta olen ammatiltani juristi. En itse hoida perintöasioita, mutta yliopistoaikoina sitä kuuli opetustilanteissa ja harjoittelupaikoissa tarinoita jotka ovat tämän Tommi-jutun tyyppisiä. Eräskin vanhempi mieskollega sanoi, että kerran meinasi perinnön edunsaaja tipahtaa tuolilta kun kuuli paljon peri rahaa, kun oli luullut ko. Henkilön olevan köyhä ja veloissa.
[/quote]ja minun mieheni peri Steven Jobsin. Sieltä vasta tuli rahaa, toistasataa miljoonaa.
[/quote]ihan oikeasti!? Siis voi hitsi! Miksi mulle ei ikinä käy noin?

Vierailija
79/95 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 13:35"]En aio ottaa kantaa tähän kyseisen lehtijutun Tommiin, mutta olen ammatiltani juristi. En itse hoida perintöasioita, mutta yliopistoaikoina sitä kuuli opetustilanteissa ja harjoittelupaikoissa tarinoita jotka ovat tämän Tommi-jutun tyyppisiä. Eräskin vanhempi mieskollega sanoi, että kerran meinasi perinnön edunsaaja tipahtaa tuolilta kun kuuli paljon peri rahaa, kun oli luullut ko. Henkilön olevan köyhä ja veloissa. Että ainakin minun korviini tämä hesarin juttu on teoriassa mahdollinen. Ja -anteeksi vain- minusta tämä keskustelu kuulostaa kateellisten panettelulta. :) oma mieheni on perinyt vanhemmiltaan muutaman miljoonan (asunto-sijoituksiba ja osakkeina lähinnä) ja hänkin ihan oikeasti penkoo kaikki alelaarit ja käyttää ihan tavallisia vaatteita :) [/quote]ja minun mieheni peri Steven Jobsin. Sieltä vasta tuli rahaa, toistasataa miljoonaa.

[/quote]

Valehtelija! MINUN mieheni peri Steve Jobsin. Tapasivat sattumalta Applen pikkujouluissa, kun Steveltä oli jäänyt vessapaperirulla roikkumaan lahkeesta. Mieheni pelasti Steven nololta tilanteelta, ja hän oli tästä niin liikuttunut, että teki siltä istumalta testamentin.

Vierailija
80/95 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen näkökulmasta tahallaan piheilevä miljonääri on sata kertaa pahempi kuin tavallinen köydä duunari. Eihän tuollaisen kanssa voisi koskaan saada omaa elintasoaan mitenkään kohennettua, koska toinen haluaisi pakosta asua kurjasti ja ajella romulla (toki romulla on varaa ajaa, kun on varaa korjauttaa siitä koska tahansa mikä tahansa auton arvoa suurempi vika). Ei auttaisi, vaikka nainen itse tienaisi kohtuuhyvin. Elintaso olisi pidettävä kurjana joka tapauksessa. Huokaus.