Reumalääkärini soitti juuri ja kertoi että en pääse enää jatkossa infuusioon, sillä saamaani biologista lääkettä käytetään koronan hoitoon ja nyt se menee koronapotilaille
Pitkään etsittiin sopivaa biologista, ja kun se viimein löytyi, sain toimintakykyni takaisin. Käyn kuukausittain infuusiossa, jossa saan aggressiiviseen seropositiiviseen reumaani poliklinikkamaksulla hoitoa.
Nyt reumapolilta soitettiin ja sanottiin että minun pitää siirtyä itsepistettävään versioon, jonka arvo kelakorvauksen jälkeen on 600€, eli Kelan maksukatto.
Minulla ei ole varaa käyttää nyt viittä sataa euroa loppuvuoden reumalääkkeen ja tammikuussa kuuttasataa euroa, että maksukatto tulisi täyteen. Reumani jää siis jatkossa hoitamatta.
😭
Kommentit (186)
Voi hyvää päivää mitä lietsontaa. Ja ihmisiin uppoaa kun sula voi. Me ei kyllä töissä voida käyttää syynä, että emme voi antaa tätä lääkettä sinulle kun olemme päättäneet antaa sitä toiselle potilasryhmälle. Kuka lääkäri käyttäytyy noin?
Vierailija kirjoitti:
Tosi hassua, että rokotevastaiset kirjoittaa tänne linkkejä riskeistä huuhaasivuistoille, mutta kun löytyy lääke mitä käytetään koronan hoitoon, se onkin äkkiä huijausta.
Kaksinaismoraali kukoistaa.
Tosi hassua
Ulosotto otetaan huomioon toimeentulotuessa.
Saat rahat kelasta. Tsemppiä :)
Itse olen joutunut alusta asti maksamaan biologisen lääkkeeni, joten miksi sinä saisit sen ilmaiseksi
Hyvä tietää että koronan hoitoon on lääkkeitä. En tiennyt sitä.
Muistakaa rokotetut. Jos joudutte teholle rokotteesta huolimatta ette ole omien sanojenne mukaan oikeutettu hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen joutunut alusta asti maksamaan biologisen lääkkeeni, joten miksi sinä saisit sen ilmaiseksi
Sama. Kyllä vähän kateeksi laittaa
Jotenkin tuntuu siltä, että asutte väärässä maassa!
Asun eräässä toisessa maassa ja minulla on monta autoimmuunisairautta. Täällä on jopa autoimmuunilääkäreitä ja sellainen minulle määräsi biologisen lääkkeen, jota olen käyttänyt jo kohta kolme vuotta. Sen saan ilmaiseksi, valtio maksaa.
Jossain vaiheessa suunnittelin hieman Suomeen paluuta, mutta kuulin, että kyseistä lääkettä saisin vain kaksi vuotta ja sen jälkeen maksaisin täyden hinnan. No thanks!!
Onko sinulla ylipainoa tai muita perussairauksia. Kuinka paljon tuhlaat verorahojamme vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Ulosotto otetaan huomioon toimeentulotuessa.
Saat rahat kelasta. Tsemppiä :)
Kiitos tiedosta.täytyy ainakin yrittää.😞
Sairastin koronan keväällä ja sain yhtenä lääkkeenä reumalääkettä, nimeä en nyt muista. Sen lisäksi 3 muuta lääkettä. Maksoin kaiken itse eikä ollut halpaa. Sorry ei heru multa kyyneltä nyt sulle.
Vierailija kirjoitti:
Ensin käydään läpi ns. perinteiset lääkkeet ja kun niissä ei ole enää vastetta tai eivät muuten sovi, siirrytään pistettäviin biologisiin tai tabletti biologisiin, joissa tulee tyyliin kuukaudessa vuoden lääkemaksukatto täyteen. Ja niiden jälkeen tulee sitten nämä suoneen tiputettavat biologiset, jotka maksavat potilaalle polikäynnin verran. Apn reuma on niin ärhäkkä, että on jouduttu ottamaan kaikista kovimmat ja kalleimmat biologiset tässä vaiheessa käyttöön, kun muut eivät ole syystä tai toisesta sopineet. Sinuna olisin tyytyväinen ettei sinun tarvitse vielä käyttää kaikista tymäkämpiä myrkkyjä.
t. reumapotilas, joka on kokeillut kaikkia paitsi biologisia lääkkeitä, mutta ne ovat seuraavana
Vierailija kirjoitti:
Tosi hassua, että rokotevastaiset kirjoittaa tänne linkkejä riskeistä huuhaasivuistoille, mutta kun löytyy lääke mitä käytetään koronan hoitoon, se onkin äkkiä huijausta.
Ainoastaan hedelmällisyyden vievä matolääke kelpaa. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin käydään läpi ns. perinteiset lääkkeet ja kun niissä ei ole enää vastetta tai eivät muuten sovi, siirrytään pistettäviin biologisiin tai tabletti biologisiin, joissa tulee tyyliin kuukaudessa vuoden lääkemaksukatto täyteen. Ja niiden jälkeen tulee sitten nämä suoneen tiputettavat biologiset, jotka maksavat potilaalle polikäynnin verran. Apn reuma on niin ärhäkkä, että on jouduttu ottamaan kaikista kovimmat ja kalleimmat biologiset tässä vaiheessa käyttöön, kun muut eivät ole syystä tai toisesta sopineet. Sinuna olisin tyytyväinen ettei sinun tarvitse vielä käyttää kaikista tymäkämpiä myrkkyjä.
t. reumapotilas, joka on kokeillut kaikkia paitsi biologisia lääkkeitä, mutta ne ovat seuraavana
Tiedän tuon kaiken ja minulla menee biologinen lääke kolmeen krooniseen sairauteen eli löytyy ärhäkkyyttä taudeissa, älä siitä huoli. Käytössäni siis on tymäkät myrkyt ja olen maksanut ne alusta asti itse vuosikausia.
Näin se menee nyt kaikkien sairauksien kanssa, että covid-rokottamattomien tonopäiden vuoksi monet muut vakavat sairaudenhoidot on jääneet odottamaan, tai jonot venyneet niin pitkiksi että sinä aikana on tilanne päässyt entistä pahemmaksi, varmasti on myös useita satoja kuollut tilanteeseen, joka olisi voitu estää ilman koronaruuhkauttajia.
Itselläni melko vakavia pitkäaikaussairauksia, ja minun tilannetta täytyisi seurata paljon tiiviimmin mitä nyt pystytty, ja sen huomaa. Lääkärit myös vaihtuneet lennosta ja jokainen muuttaa lääkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää mitä lietsontaa. Ja ihmisiin uppoaa kun sula voi. Me ei kyllä töissä voida käyttää syynä, että emme voi antaa tätä lääkettä sinulle kun olemme päättäneet antaa sitä toiselle potilasryhmälle. Kuka lääkäri käyttäytyy noin?
Roactemran kohdalla on ihan tunnettu tosiasia, että saatavuushäiriö johtuu räjähdysmäisestä kysynnän lisääntymisestä ympäri maailmaa. Ja kysynnän lisääntymisen taustalla on se, että lääke on hyväksytty koronapotilaiden hoitoon.
t. farmaseutti
https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/reumalaakkeen-saatavuu…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tuon kaiken ja minulla menee biologinen lääke kolmeen krooniseen sairauteen eli löytyy ärhäkkyyttä taudeissa, älä siitä huoli. Käytössäni siis on tymäkät myrkyt ja olen maksanut ne alusta asti itse vuosikausia.
Käyttämäsi lääke kuuluu sitten siihen sarjaan, jonka käyttäjä maksaa itse. Itselleni lääkäri ehdotti tiputettavaa biologista, joka maksaa polikäynnin verran, mutta pienenä sivuvaikutuksena saattaa olla mm. kuolema. Itse mieluummin käyttäisin ja maksaisin hiukan lievemmästä myrkystä lievemmillä sivuvaikutuksilla. Mutta kukin tyylillään. Jos kadehdit ap lääkkeiden edullisuutta, ole hyvä vaan, ei tästä kannata enempää kinata. Itse aion kieltäytyä ehdotetusta biologisesta, yritän jotenkin selvitä ilman, vaikka ilman lääkettä olen täysin työkyvytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttämäsi lääke kuuluu sitten siihen sarjaan, jonka käyttäjä maksaa itse. Itselleni lääkäri ehdotti tiputettavaa biologista, joka maksaa polikäynnin verran, mutta pienenä sivuvaikutuksena saattaa olla mm. kuolema. Itse mieluummin käyttäisin ja maksaisin hiukan lievemmästä myrkystä lievemmillä sivuvaikutuksilla. Mutta kukin tyylillään. Jos kadehdit ap lääkkeiden edullisuutta, ole hyvä vaan, ei tästä kannata enempää kinata. Itse aion kieltäytyä ehdotetusta biologisesta, yritän jotenkin selvitä ilman, vaikka ilman lääkettä olen täysin työkyvytön.
Aiot jäädä työkyvyttömäksi tahallaan? Ei kyllä tipu työkyvyttömyyseläkettä jos kieltäydyt lääkityksestä