Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen syöny melkein kolme sipsipussia alle 24 tunnin sisällä

Vierailija
13.12.2014 |

Haukkukaapa nyt vähäsen. T. Läski.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa mitä chipsejä ammattilaiset syö

Vierailija
22/42 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi Taffeleita, Rancheja ja jotain Barbecue sipsejä. Houkuttaisi syödä se kolmas pussi loppuun, kun sisällä on sellainen loputon tyhjiö mutta tiedän, että morkkis vain pahenee. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ees pidä Barbecuesta... AP

Vierailija
24/42 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 15:06"]Normi Taffeleita, Rancheja ja jotain Barbecue sipsejä. Houkuttaisi syödä se kolmas pussi loppuun, kun sisällä on sellainen loputon tyhjiö mutta tiedän, että morkkis vain pahenee. AP
[/quote]Entä minkäkokoisia ne pussit ovat?

Vierailija
25/42 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsien mutustelu on muuten tosi huono juttu hampaillekin. Saati sitten että naama kukkii finnejä ja on pöhöttynyt suolasta.

 

Vierailija
26/42 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Megapusseja. Onko niissä n. 350 g. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/42 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo oikein ikinä saanu kauheesti finnejä. Suklaasta tosin saan paljon helpommin. Saattaa tulla 1-2 finniä ja nekin todennäkösesti selkään. Mutta vatsa pöhöttää aivan valtavasti. Näytän kuin olisin raskaana viimeisilläni. AP

Vierailija
28/42 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapissa olis vielä neljäs pussi jotain valkosipulisipsejä. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/42 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bravo

Vierailija
30/42 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 15:14"]

Bravo

[/quote]

Ei kiitos. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/42 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa ilmeisesti joku syömishäriö on kyseessä.

Oliko päätös ostaa sipsit tietoisia, vai menikö vähän niin että itse hyppäsivät kassiisi, ilman että kunnolla teit tietoisen päätöksen ostaa. Ja sitten olet mennyt äkkiä kotiin, yksin, syönyt hyvin kiireesti kerralla koko pussin, oikeastaan maistelematta ja vailla nautinnollisuutta. Sitten ollut niin ähky olo, että on ollut pakko mennä sänkyyn nukkumaan tai lepäämään ja herätessä ollut morkkis aiheesta.

Tuolla lailla mun yks kaveri kertoi tehneensä ja kyseessä oli BED. Tosin hänellä meni muutakin kuin sipsiä. Valtavia määriä herkkuja kerralla. Siinä vaiheessa kun alkoi mennä pahimmassa tapauksessa makaronia kaapista keittämättömänä, alkoi tajuta ettei homma ole tervettä ja meni terapiaan.

Aika nopeasti sai sitten järkeistettyä syömistä. Siihen auttoi se, että avautui mulle ja kannustin sinne hoitoon menoa, ja sitten syötiin usein yhdessä, tehtiin itse ruokaa, joka oli sekä terveellistä että herkullista, kaverini alkoi syödä säännöllisesti ja huolehtia ruoasta järkevästi (eikä mennyt millekään ääridieteille).

BED johtuu enemmän masennuksesta ja muista sen tyyppisistä henkisen puolen asioista, joita sitten käsitellään terapiassa. Niin saadaan poikki se yhteys ruokaan. Ruoka on ravintoa, mielenterveysasiat eri asia.

 

 

 

Vierailija
32/42 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ruokaa nyt. Perunaa tai riisiä ja kalaa tai lihaa, höyrytettyjä kasviksia, salaattia ja vaikka jotain jogurttikastiketta, tai kermakastiketta. Syö nyt hyvä ihminen ruokaa, että saat tuon ravintoainenälän pois. Sitä se tyhjiö on, sun kroppa huutaa ravintoa, ei roskaa.

 

Sitten syöt kolmen tunnin päästä taas. Vaikka omenan ja pähkinöitä tms. Sitten syöt parin tunnin päästä taas, vaikka pastaa, jotain lihaa tms ja kasviksia. Sitten syöt parin tunnin päästä taas, vaikka marjoja ja suklaakastiketta. Huomenna sama homma. Laitat kellon kolmen tunnin välein, sitten syöt jotain ravitsevaa. Sitten kun tulee ahmimishimo, vaikka kroppa siis saa tarvitsemansa ravintoaineet jo ruuasta, niin pysähdyt mietit mistä se johtuu. Oletko yksinäinen? Oletko tyytymätön? Vihaatko itseäsi? Oletko katkera? Mietit vähintään viis minuuttia että mistä tässä on oikein kyse, kirjoitat ylös muutamalla lauseella tuntemukset, ja sit jos vielä haluat, niin paa ahmien vaan. Kyllä sitäkin saa tehdä, mutta arvosta itseäs nyt sen verran että mietit vähän, miksi et anna itsellesi sitä mitä oikeasti tarvitset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/42 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juttu oli tässä niin, etten ite edes ostanu niitä. Yleensäkin on ongelmana se, etten edes oikeastaan maistele tai pureskele ruokaa vaan lapan sen suuhun. Joskus muitakin herkkuja samalla. Olen itekin vetäny makaronia kaapista keittämättömänä ja joskus söin lihaliemikuution. Teen ihan terveellistä ja hyvää kotiruokaa. Syön kasviksia jne. On tämä onneksi vähentyny mutta, kun näen sipsipussin, en kykene mitenkään hallitsemaan sitä syömistä. AP

Vierailija
34/42 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sika olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/42 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 15:23"]

No juttu oli tässä niin, etten ite edes ostanu niitä. Yleensäkin on ongelmana se, etten edes oikeastaan maistele tai pureskele ruokaa vaan lapan sen suuhun. Joskus muitakin herkkuja samalla. Olen itekin vetäny makaronia kaapista keittämättömänä ja joskus söin lihaliemikuution. Teen ihan terveellistä ja hyvää kotiruokaa. Syön kasviksia jne. On tämä onneksi vähentyny mutta, kun näen sipsipussin, en kykene mitenkään hallitsemaan sitä syömistä. AP

[/quote]

 

Ok, eli kyse ei siis ole ravintoainepuutteesta, vaan syöt suht normaalisti? Mietitkö ikinä mistä on kyse, kun siis ahmit? Onko sulla jotain tunteita joita koitat torpata? Tunkea takaisin sisälle?

Tiedän ettei tällainen neuvominen varmaan tunnu kovin kivalta, mut en voi itselleni mitään. Kärsin samansuuntaisista ongelmista ja oon ollut vuosia hoidossa. Ootko miettinyt hoitoonhakeutumista?

Vierailija
36/42 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 siis sama kiun 21

 

Vierailija
37/42 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pohjimmainen syy on se, että minulla on epäterve äiti-tytär suhde. Äitini on narsisti ja on pyrkinyt koko elämäni hallitsemaan syömisiäni ja painoani. Vielä 12 vuotta sitten painoin alle 50 kiloa ja äitini mielestä olin helvetin läski. En uskaltanut kotona syödä kuin perunoita, koska ruoka lihottaa ja äiti katsoi minua murhaavasti aina jos söin jotakin. Hän muisti aina muistuttaa minua siitä, kuinka lihava olin. Skippasin aamiaisen, söin todella vähän illallista. Söin iltapalan vasta kun äiti meni nukkumaan. Joskus jouduin menemään tyhjin vatsoin nukkumaan, kun en jaksanut valvoa niin myöhään. Ostin monta kertaa sipsipusseja piiloon ja söin niitä.  AP

Vierailija
38/42 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 15:23"]

No juttu oli tässä niin, etten ite edes ostanu niitä. Yleensäkin on ongelmana se, etten edes oikeastaan maistele tai pureskele ruokaa vaan lapan sen suuhun. Joskus muitakin herkkuja samalla. Olen itekin vetäny makaronia kaapista keittämättömänä ja joskus söin lihaliemikuution. Teen ihan terveellistä ja hyvää kotiruokaa. Syön kasviksia jne. On tämä onneksi vähentyny mutta, kun näen sipsipussin, en kykene mitenkään hallitsemaan sitä syömistä. AP

[/quote]

 

Ok, eli kyse ei siis ole ravintoainepuutteesta, vaan syöt suht normaalisti? Mietitkö ikinä mistä on kyse, kun siis ahmit? Onko sulla jotain tunteita joita koitat torpata? Tunkea takaisin sisälle?

Tiedän ettei tällainen neuvominen varmaan tunnu kovin kivalta, mut en voi itselleni mitään. Kärsin samansuuntaisista ongelmista ja oon ollut vuosia hoidossa. Ootko miettinyt hoitoonhakeutumista?

[/quote]

Skippailen välillä nykyäänkin ruokailuja ja sitten laukeaa tuo sipsinhimo. Äidin narsismista aiheutui muitakin ongelmia kuin pelkästään painojutut. Olen harkinnut hoitoa, mutta en ole kokenut ongelmaa niin pahaksi, koska en yleensä mässäile monta kertaa viikossa. Olen onnistunut kuitenkin viime vuosina pitämään sen hallinnassa, mutta yleensä jos jätän normaaliruuan syömättä niin tuo tapahtuu sitten. Ja vaikka olisin syönytkin normaalin ruuan niin sipsit ovat aika vaarallisia. AP

Vierailija
39/42 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö sopivan kokoisia annoksia normaaliruokaa? Ei siis mitään laihduttajan miniannoksia vaan mahan täyteen?

Vierailija
40/42 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, en nähnyt kakkossivun viestejä kun kirjoitin tuon edellisen

T. 28

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme