Mieheni ajotyyli aiheuttaa mulle hermoromahduksen!
Heti, kun liukkaat kelit tuli niin ajetaan "kahva eellä". Melkein joka mutkaan otetaan vauhtia ja sitten tsuibaillaan ja en mä edes tiedä miten se sen tekee, mut mua pelottaa ihan hirveesti. Ja jossain tyhjällä torilla vedetään sit käsijarrukäännöksiä. Ei siinä muuten mitään mut kun pelottaa oikeesti.
Millanen ajotyyli teidän ukkeleilla on ja harrastaako kukaan muu tuota samaa? Niin ja tää kyseinen kaveri on siis jo 45 v.
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 12:18"]
Heh, tuli mieleen entinen työpaikka. Ison varaston piha, jossa nuo teini-ikään jämähtäneet äijät kävi talvisin vetelemässä käkkärikäännöksiä. Kerran pomolla meni täysin hermot kun nää vatipäät taas ajo pihalle: veti kaikki portit kiinni, soitti poliisit paikalle ja kuunteli hymyssä suin näiden elämänkoululaisten vittuilua. Lähtivät nöyrinä poikina portista ulos poliisien saattelemana :D
[/quote] Mikä lie ollu se synti?
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 12:15"]
Mulla jos vahingossa vähäkin lipsahtaa niin häpeän hiki pukkaa ohimoille, eihän kukaan vaan nähnyt?
[/quote]
Ja sä ilmeisesti olet se vastuuntuntoinen Mies, joka osaa ajaa!
Nelivedolla menee vielä paremmin kuin takavedolla.
ESP sallivampaan asentoon niin a vot!
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 11:54"]Parempihan se on ekojen liukkaiden aikana taas mieleen muistutella miten se auto liukkailla käyttäytyy. Naistenkin olis hyvä sitä tehä, niin eivät menisi paniikkiin kun se perä irtoo mutkassa yllättäen.
Mulla on ikävä kyllä etuvetonen auto, ni en jaksa alkaa kikkailee ja leikkii sillä, mutta jos takvetonen olis niin tasan leikkisin! :) Sillä sitä autonhallintaa parhaiten oppii!
[/quote]
Niinpä, samaa mieltä! Varsinkin kun etuvetoisen talvikäyttäytyminen on välillä tosi epäloogista ja harvempi hiemankaan arka kuski osaa/uskaltaa korjata käsijarrulla. Inhoan etuvetoja, eikä meille sellaista kyllä koskaan tule. Oon törmänny kavereissa näihin naisiin jotka auton sladitellessa heittää kädet irti ratista silmien päälle ja kiljuu. Itse juuri äsken kun kävin asioilla ilman lapsia, perseilin takavetoisella autolla. Toki sellaisessa paikassa missä ei ollut muuta liikennettä. Hehe.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 12:20"]
Heh, tuli mieleen entinen työpaikka. Ison varaston piha, jossa nuo teini-ikään jämähtäneet äijät kävi talvisin vetelemässä käkkärikäännöksiä. Kerran pomolla meni täysin hermot kun nää vatipäät taas ajo pihalle: veti kaikki portit kiinni, soitti poliisit paikalle ja kuunteli hymyssä suin näiden elämänkoululaisten vittuilua. Lähtivät nöyrinä poikina portista ulos poliisien saattelemana :D
[/quote]
Luvattoman alueelle tunkeutumisen ja trukkiliikenteen häiritsemisen lisäksi varmaan lähinnä pomon henkilökohtaisen vitutuskäyrän nostaminen.
Täällä 27vuotias harrasti samaa, nyt ei enää pahemmin sillon kun ite oon kyydissä. Se on niin raivostuttavaa. Jos joskus erehtyy mun aikana leikkimään niin huudan ja nalkutan. Ei se jaksa sitä kuunnella niin lopettaa sitten.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 12:25"]Nelivedolla menee vielä paremmin kuin takavedolla.
ESP sallivampaan asentoon niin a vot!
[/quote]
No sehän varsin riippuu nelivedosta, esim joku Nissan Qashqai on ihan höpöhöpö. Oikeassa nelivetoautossa mitään ESP:tä tai muita rajottimia oo, kaasua ja jarrua painellaan yhtä aikaa ;) t. jeepisti.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 11:08"]
Mun mies on todella varma kuski, ei ole tarvetta näytellä egoa pikkupoikien vaaratempuilla, kun oikeasti osaa ajaa.
[/quote]
Eikös tästä ollut jotain tutkimustakin, että miehet kehittyvät kuskeina ja saavat varmuutta ajoonsa mm. sen vuoksi, että pelleilevät autoillaan kuin pikkupojat - näinollen tietävät ja tunnistavat tilanteet helpommin tosipaikankin tullen, että koska auto lähtee lapasesta ja miten toimia, kun niin käy.
[/quote]
Kuulostaa muuten loogiselta.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 12:20"]
[/quote]
Luvattoman alueelle tunkeutumisen ja trukkiliikenteen häiritsemisen lisäksi varmaan lähinnä pomon henkilökohtaisen vitutuskäyrän nostaminen.
[/quote] Katos kun kuvittelin niiden olleen sun työkavereita.
Aikuinen mies menee luistelemaan auton kanssa tyhjälle torille?
Jätä se sika.
Oioi, pitäskö ostaa takatuuppari? Nuoruuteni ajoin noin. T:N45