Kuinka paljon saatte sosiaalietuja, ja mistä koostuu?
Kun täällä puhutaan varallisuudesta ja veloista, niin olisi kiva myös tietää, että miten menee tulonsiirtojen varassa elävillä.
Kuinka paljon saatte kuukaudessa erilaisia tukia/etuja/lisiä ja mistä kaikesta nämä koostuvat?
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:42"]
Kelalta tulee 4200 euroa kuussa sisältäen lapsilisät. Muita tukia emme saa.
[/quote]
no nyt on asiaa!
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:33"]
Lapsilisä kahdesta lapsesta + kotihoidontuki.
[/quote]
pummi siipeijä mee töihin
[/quote]Itse olet kade!
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:44"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:33"] Lapsilisä kahdesta lapsesta + kotihoidontuki. [/quote] pummi siipeijä mee töihin [/quote]Itse olet kade!
[/quote]
kadehdin sun valtavaa kotihoidontukea, haluaisin sen omien rahojeni lisäksi, sillä voisi ostaa hammastikkuja kun sisäfilee jäi hampaiden väliin.
Lapsilisä kahdesta lapsesta + kotihoidontuki lisineen. Tekevät yhteensä n 800e. Tippuu nyt 700 euroon kun aloitin ilta- ja viikonlopputyöt.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:43"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:40"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:39"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:37"]
Lapsilisää kahdesta lapsesta, kohta enää yhdestä. Viime vuonna sain aikuiskoulutusrahaa 9 kuukautta.
[/quote]
menisit sinäkin töihin
[/quote]
Työssä olen ollut viimeiset 14 vuotta. Työn ohessa opiskelen ja siksi sain aikuisopintorahaa.
[/quote]
Etkö sinä osaa mitään, kun pitää opiskella?
[/quote]
:D vain idiootti luulee että yksi opiskelu riittää koko iäksi! fiksu opiskelee läpi elämän ja oppii koko ajan uutta, kehittää itseään ja työnkuvaansa.
Tulomme koostuvat lapsilisistä rapiat 900 euroa, toimeentulotuesta kaikille rapiat 2600, sosu maksaa vuokran.
2xlapsilisä, päivähoidon (omavastuun maksan itse) ja koulutuksen. Lääkkeistä ja terveydenhuollosta satunnaisesti.
Nämä ekana tuli mieleen.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:38"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:16"]
1890e vanhempainpäivärahaa. Pian palaan taas töihin :)
[/quote]
mee töihin
[/quote]
En ole ensimmäinen kirjoittaja mutta.. eikö tuosda aika selvällä suomenkielellä lue että pian palaamassa hyvin ansaitulta äitiyslomalta töihib,
Lapsi nukkui sossun sängyssä ja sossun hoitopöydässä laitoin vaipat. Monta vuotta tilanne ollut se että ei mitään tukia, ei edes asumistukea (asun omistusasunnossa) ja lapseni täysi-ikäinen. Eli tulee toimeen omillaan ja mies ei ole avittamssa, eronnut ja taloudellinen koheni nopeasti.
Kolmesta lapsesta lapsilisän ja kahdesta elatustuen, koska heidän isänsä ei maksa elatusapua.
N. 800€ kuussa sisältäen lapsilisän yhdestä, vanhempainpäivärahan.
Määräaikainen työkyvyttömyyseläke ja eläkkeensaajan hoitotuki 1300 €.
Korkeakouluopiskelijan opintotuki n. 500 euroa. Tuen lisäksi minulla on viikonloppusiivoustyö ja rahoillani tulen toimeen ihan mukavasti. Valmistun aikataulussa ja omalla alallanikin vaikuttaisi olevan nyt kivasti töitä. :)
Kiitollinen olen ollut jokaisesta saamastani eurosta ja maksan iloiten kaiken takaisin ja enemmän sitten veroina.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:44"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:33"] Lapsilisä kahdesta lapsesta + kotihoidontuki. [/quote] pummi siipeijä mee töihin [/quote]Itse olet kade!
[/quote]
kadehdin sun valtavaa kotihoidontukea, haluaisin sen omien rahojeni lisäksi, sillä voisi ostaa hammastikkuja kun sisäfilee jäi hampaiden väliin.
[/quote]
Sori, tuli vahingossa yläpeukku!
Lapsilisä yh-korotuksella yhdestä lapsesta, opintotuki (amk), asumistuki (n. 400€), Kela maksaa osan elareista (~65€). Toimeentulotukeenkin olisin oikeutettu mutta en ole vielä tarvinnut. Opintolainaa nostan.