Paljonko saatte palkkaa?
Keskiansiot mitä lehdissä ilmoitetaan näyttää ällistyttävän isoilta. Paljonko ihmiset oikeasti saa?
Kommentit (85)
Reilut 7000 €/kk, johtaja teollisuudessa enkä ole enää ihan nuori.
3300 peruspalkka, en tee mitään extraa. Yläkoulun ope.
9500 eikä meinaa riitta pakollisiin menoihin
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 02:05"]Paljonkohan lähihoitajana tienaisi? Tuttava suositteli opiskelemaan
[/quote]
Itsellä keskimäärin kuussa lisineen bruttona 2100e.
Noin 1600 euroa verojen jälkeen. Työni on osa-aikainen.
Vähän vajaa 4000 e. Aineenopettaja lukiossa. Ensi vuonna tulee 10% korotus peruspalkkaan eli palkka nousee n. 300 euroa.
Osa-aikainen myyjä noin 1000 euroa kuussa jää käteen.
900e-1600e/kk.. et kyllä näillä palkoilla kouluun hakee ennemmin ku on tuntityöntekijänä..
No itse olen perusinsinööri muutaman vuoden kokemuksella, brutto (siis jos se lasketaan koko vuoden ansioista /12, eli kaikki mahdolliset lisät mukana) on 3300e/kk ja netto 2250e/kk - siihen nähden kuinka usea samankaltaisella koulutuksella (puhumattakaan korkeammin koulutetuista) on työelämässä, ei koko Suomen keskiansiot kuulosta lainkaan epärealistisilta.
Ja 54 korjaa vielä että keskimääräiset tulot 1000e koska eipä noita tuntejakaan niin vaan heru kun koulut lomailee ja yt:t kiehuu jokapaikassa.
2536e/kk. Tosin verojen ja yelin jälkeen lähtee vielä hoitolasten ruuat ja askartelu tarvikkeet yms. Käteen jää himpun alle 2000e/kk. Teen tosin 50h/viikko töitä. Niin ja maksan yeliä mahdollisimman vähän, mikä kerryttää eläkettä yös vähän, mutta en usko, että eläkkeitä on tässä nykyisessä ittakaavassa enää ede olemassa jos kus 40v. Päästä.
Osa-aikainen postinlajittelija (4vrk/vko), yötyö, väh. 2100 brutto.
42. Joo keskitason esimies ministeriössä.
Yrittäjä, 200h/kuukausi, 1200-1600 brutto.
Kaikkii maksuihin, veroihin ja kuluihin yli 2500€/kuukaudessa.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 07:24"]6400 brutto valtiolla.
[/quote]
sulla on varmaan johtotehtäviä tai esimiesasema?
Mulla valtiolla aluehallinnossa "vaativat asiantuntijatehtävät" 4000 e.