Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko yksinäinen ihminen turn-off:(

Vierailija
14.10.2021 |

Jos kärsii yksinäisyydestä. Onko tämä paha asia. Jos vaikka kertoisin treffikumppanille tai duunikaverille, että olen yksinäinen niin suhtautuuko ne minuun negatiivisemmin. Pitävätkö minua luuserina tai vastenmielisenä?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle? Kuka siitä sun yksinäisyydestä saa tietää, jos kerta olet yksinäinen? Turn offi olisi siitä ruikuttaminen.

Vierailija
2/30 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ennemmin päin vastoin, jos kyseessä on täyspäinen aikuinen ihminen. Jos ihminen alkaa tuon takia suhtautua sinuun negatiivisemmin, hän ei ole tutustumisen arvoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta avauksesta selvisi syy yksinäisyyteesi. Sinulla on surkea itseluottamus ja minäkuva. Sille kannattaa tehdä jotain, niin voit sitten saada positiivisemman maailmankuvan ja niitä kavereita tai kumppanin:)

Vierailija
4/30 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään niin outoa kuin yksinäisyys. Maailmassa on enemmän ihmisiä kuin koskaan eli miten sitä edes päätyy yksinäiseksi?

Vierailija
5/30 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin yksin kuin aina menossa ylisosiaalisten ihmisten kanssa. :) -Lauri

Vierailija
6/30 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itsekin aika yksinäinen ja en kyllä kertoisi heti alkuun yksinäisyydestä. En usko että se on ainakaan mikään myyntiargumentti heti kärkeen. Eri asia jos on jo syvempi suhde. Joskus luin kun joku koulukiusattu oli tajunnut että häntä kiusattiin siksi että oli yksin, ei siis niin että hän kiusaamisen vuoksi oli yksi. Joten tarkoitan vaIn että itse se yksinäisyys voi olla negatiivinen asia ihmisille.

Vierailija
7/30 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus yksinäisyydelle on selkeä syy, esimerkiksi pissipäisyys.

Vierailija
8/30 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, mutta riippuu vähän syystä. Suoriltaan en lähde syyttämään, että ihminen on epäonnistunut jos hänellä ei ole ystäviä, koska niin voi käydä kenelle vaan ja syy voi olla joku ymmärrettävä, kuten elämäntilanne tai ahdistuneisuus ja sosiaalinen pelko. Valitettava tosiasia on, että jotkut ovat yksinäisiä siksi, kun puuttuu edellytykset pitää yllä ihmissuhteita - on liian tylsä (mutta itselleen ei kelpaa yhtä tylsät kaverit, vaan yrittää roikkua menevien ja aktiivisten varjossa aina aikansa), tai on luonnevikainen niin, että kaikkien kavereiden kanssa menee sukset ristiin. Mutta nämä huomaa aika pian tutustuttaessa.

Vierailija
9/30 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta avauksesta selvisi syy yksinäisyyteesi. Sinulla on surkea itseluottamus ja minäkuva. Sille kannattaa tehdä jotain, niin voit sitten saada positiivisemman maailmankuvan ja niitä kavereita tai kumppanin:)

Totta. Jos toisen jutut ovat pelkkää ruikuttamista ja itsesääliä, niin ei varmasti kukaan halua olla edes kaveri. Epäilen kuitenkin, että ap ja samanlaiset tyypit pystyvät asialle tekemään mitään, joten luultavasti he jäävät yksinäisiksi. Muita asiasta ei voi syyttää.

Vierailija
10/30 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se. Ihmisistä tulee hyvin varovaisia, kun tulee puhetta esimerkiksi juhannuksenvietosta tai uudenvuodenaatosta. On aika ikävää kuulla tuttavan äänestä eräänlainen äkkipysäys siinä kohdassa, kun hän huomaa joutuneensa vaarallisille vesille ja yrittää pyöritellä sanojaan niin, etten minä vahingossakaan käsittäisi väärin saaneeni kutsun tai peräti tuppautuisi oma-aloitteisesti mukaan. Juhla-ajan jälkeen minullekin kerrotaan, mitä tehtiin, mutta minulta ei kysytä, mitä tein; kaikki tuttavat ja sukulaiset tietävät jo parinkymmenen vuoden ajalta, että minä olen aina yksin.

Ensimmäinen vastaaja otti ikävän asenteen. Ihmisellä voi olla hyvänpäiväntuttuja, ja silti hän on yksin ja yksinäinen. Ne hyvänpäiväntutut, työkaverit ja sukulaiset, joilla on omat perheet ja porukat, nimittäin rupattelevat hetken ja painuvat sitten parempaan seuraan.

Vierailija
11/30 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei, mutta riippuu vähän syystä. Suoriltaan en lähde syyttämään, että ihminen on epäonnistunut jos hänellä ei ole ystäviä, koska niin voi käydä kenelle vaan ja syy voi olla joku ymmärrettävä, kuten elämäntilanne tai ahdistuneisuus ja sosiaalinen pelko. Valitettava tosiasia on, että jotkut ovat yksinäisiä siksi, kun puuttuu edellytykset pitää yllä ihmissuhteita - on liian tylsä (mutta itselleen ei kelpaa yhtä tylsät kaverit, vaan yrittää roikkua menevien ja aktiivisten varjossa aina aikansa), tai on luonnevikainen niin, että kaikkien kavereiden kanssa menee sukset ristiin. Mutta nämä huomaa aika pian tutustuttaessa.

Ja en siis sitä tarkoita, että introvertit olisi tylsiä, mutta jotkut ihmiset on ulospäin suuntautuneisuudesta riippumatta sellaisia että ei ole omaa makua tai mielipidettä mistään. Semmoista ei oikein kukaan jaksa.

Vierailija
12/30 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Miksi ap on yksinäinen? Joku ajatus pitää löytyä syyksi.

Vierailija
13/30 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein täällä av:lla valitetaan yksinäisyydestä, mutta sitten tyyppi onkin naimisissa ja on ehkä lapsiakin. Sellainen ei tiedä yksinäisyydestä mitään.

Vierailija
14/30 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse yksinäinen ja en voisi todellakaan sanoa oikeastaan kenellekään olevani sellainen. En pystyisi tunnustamaan sitä oikeastaan kuin sellaiselle joka itsekin olisi ja samoja kokemuksia. Kerran jo paljon nuorempana menin puhumaan aiheesta eräällä tutulle joka itsekin aika yksinäinen ja hänkin kommentoi, että eikö sinulla ole ketään ystävää. Silloin pidin pokkani jotenkin, mutta jälkeenpäin tuo on aina mielessä, että hänkin ihmetteli, vaikka en olisi uskonut sitä. Miten sitten joku todella paljon ihmisiä elämässään omaava suhtautuisi siihen kaikkeen. Veikkaan, että vielä huonommin, mutta tietysti ihmisissä eroja. On se vaikea asia. Itsellä paljon syynä menneisyyden kokemukset ja en osaa tai uskalla tutustua muihin ja olen tottunut olemaan liikaa yksin. Jotenkin ajattelen niin, että monelle varmaan ystävien määrä on jokin sellainen osoitus, että ihminen on hyvä tyyppi. Monet voivat ajatella näin ja ymmärrän sen. Sellaiseen ihmiseen voi olla jotenkin "turvallisempaa" tutustua kuin johonkin "arveluttavaan" yksinäiseen. 

Vierailija
15/30 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään niin outoa kuin yksinäisyys. Maailmassa on enemmän ihmisiä kuin koskaan eli miten sitä edes päätyy yksinäiseksi?

Et taida tietää että yksinäisyys on nykyään yleisempää kuin koskaan aiemmin ihmiskunnan historiassa?

Ihmiset näyttää olevan vähemmän yksinäisiä kuin koskaan ennen (somessa, puheissaan, jne.) mutta todellisuudessa yksinäisyydestä kärsii iso osa ihmisistä. Se ei näy päällepäin ja ihmisillä voi olla laajat verkostot mutta silti kokevat yksinäisyyttä.

Vierailija
16/30 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos tulisit selittämään minulle töissä, että olet yksinäinen, niin pitäisin sinua hieman outona. Luultavasti väistelisin sinua siitä eteenpäin, sillä en jaksa mitään ruikuttamista, surunaamoja ja itsesääliä.

En myöskään haluaisi, että alat toivomaan minusta itsellesi enempää kuin työkaveria. Jos meistä ei ole tullut siihen mennessäkään hyviä kavereita, niin en usko, että kaveruudestamme tulee ikinä yhtään sen enempää. Ystävyys on sen verran iso juttu minulle, että en voi ottaa mitään säälikavereita, vaan ystävyys on aitoa ystävyyttä, tasapuolista, lämmintä ja välittävää.

Tilannesilmää pitää siis olla ja muistaa, että ruikuttaminen ja säälin kerjääminen on todella tylsää.

Vierailija
17/30 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos tulisit selittämään minulle töissä, että olet yksinäinen, niin pitäisin sinua hieman outona. Luultavasti väistelisin sinua siitä eteenpäin, sillä en jaksa mitään ruikuttamista, surunaamoja ja itsesääliä.

En myöskään haluaisi, että alat toivomaan minusta itsellesi enempää kuin työkaveria. Jos meistä ei ole tullut siihen mennessäkään hyviä kavereita, niin en usko, että kaveruudestamme tulee ikinä yhtään sen enempää. Ystävyys on sen verran iso juttu minulle, että en voi ottaa mitään säälikavereita, vaan ystävyys on aitoa ystävyyttä, tasapuolista, lämmintä ja välittävää.

Tilannesilmää pitää siis olla ja muistaa, että ruikuttaminen ja säälin kerjääminen on todella tylsää.

Sinä et kuulosta sellaiselta ihmiseltä, jolta tuollainen onnistuu.

Vierailija
18/30 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus yksinäisyydelle on selkeä syy, esimerkiksi pissipäisyys.

Miten sitten kaikilla pissipää kiusaajilla on aina kavereita, lapsia ja aviomies? Ei varmaan kukaan ole koskaan ihmiskunnan historiassa ole joutunut ujon yksinäisen ihmisen järjestelmällisen kiusaamisen kohteeksi? En ainakaan itse ole koskaan kuullut sellaisesta.

Vierailija
19/30 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää että yksinäisyys on nykyään yleisempää kuin koskaan aiemmin ihmiskunnan historiassa?

Ihmiset näyttää olevan vähemmän yksinäisiä kuin koskaan ennen (somessa, puheissaan, jne.) mutta todellisuudessa yksinäisyydestä kärsii iso osa ihmisistä. Se ei näy päällepäin ja ihmisillä voi olla laajat verkostot mutta silti kokevat yksinäisyyttä.

Jaaha, vai että ihan ihmiskunnan historiat vedetään nyt tähän mukaan. Jos joku on tähän aikaan yksinäinen, niin hän ei ole edes yrittänyt etsiä ystävää oikeasti. Juuri nyt ihmisillä on todella valtavat mahdollisuudet viestitellä vaikka kuinka monen ihmisen kanssa ympäri maapalloa.

Vierailija
20/30 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole turn off. Olisi vain ihanaa löytää toinen yksinäinen jonka kanssa synkkaa hyvin.