Paljonko tililläsi on rahaa?
Entäs velkaa? Koetko olevasi hyvissä varoissa?
Ihan uteliaisuuttani pohdin...
Kommentit (172)
Säästötilillä n. 4 900 e, käyttötilillä n. 390 e. Velkaa n. 17 400 e, jota lyhennän kuukausittain.
Noin 400€
Olen opiskelija, joten huonomminkin voisi olla. Velkaa ei ole.
Tilillä parikyt donaa, velkaa(asunnosta) jotain 150 tuhatta, kämpän lisäksi sijoituksia vähän alle 100 donitsia. En tunne olevan erityisen varoissani, en voi lopettaa työntekoa, en hankkia mitään erikoisempaa (oikeasti elämää muuttavaa) asuntoa jne.
Toisaalta ostoksilla ei tarvitse juuri miettiä onko johonkin varaa, eikä pelätä pesukoneen hajoamista minään maailmanlopun tapahtumana. Kassavirta kääntyisi kylläkin äkkiä miinusmerkkiseksi jos ostaisi kaikki vaatteet, huonekalut ja viihde-elektroniikan mitä mieleen tulee.
Käyttötilillä 350e, etutilillä 2500e ja ASP:llä 550e. Velkaa 2400 (opintolaina), jota en vielä maksa.
T: 21-vuotias työtön
Tilillä 9€. Ulosotossa 50 000 €.,En koe olevani hyvissä kantimissa, mutta en huoli. Kaikki selviää kyllä.
Pakko kommentoida- elämäni ekaa kertaa tälle palstalle. Faktahan on jotakuinkin se, että ihminen kasvattaa menojaan melkolailla tulojen suhteessa: pienellä tulee tarvittaessa usein toimeen, ja toisaalta aika isollakin omaisuudella voi joutua kitkuttelemaan, jos virittää talouden menot liian lähelle kipurajaa.
Meillä talouden tilivarat käteisenä 30k huitteilla, miehellä jonkin verran osakesijoituksia, ja mulla (perittyä) kiinteistöomaisuutta n. 500k verran. Toisaalta, meillä yhteensä lainaa melkein 300k, olen toista vuotta täysin palkattomalla (ja tuettomalla) opintovapaalla, ja eletään pelkästään miehen tuloilla (n. 70k/vuosi miinus progressioverotus...) Koska asuntolaina on kuitenkin hiivatinmoinen (lyhennykset 1500e/kk) ja autolaina paukkuu siihen päälle, niin kyllä kuukausittain saa miettiä, mihin rahat riittää. Moni tuttu ilman isohkoa omaisuutta ja pienemmällä liksalla elää arjessa paljon leveämmin. Ugh olen puhunut, ehkä seuraava kommentti täällä taas 10v päästä... :)
Tää on kyl hauska palsta! Tavallista enemmän huumoria ja vähemmän ilkeilyä...
Vähä alle 800e . Velkaa en oo mihkää enkä kellekää. Oon työmarkkinatuella joten näil tuloil ei pahemmi velkoi makseltas.
Tilillä nyt tällä hetkellä 300e, olen työtön ja lähdössä opiskelemaan. Velatonta omaisuutta kiinteistössä n.150t.(sijoitus) Ja omaeläkesäästöt n.13t. Velkaa 53t. Nyt pienet tulot, mutta vain väliaikaista.
Käyttötilillä n. 6 tuhatta. Säästötilillä enemmän. Talo ja metsää omistuksssa yhdessä miehen kanssa. Ei velkaa. Olen tyytyväinen taloudelliseen tilanteeseeni.
Tilillä 940e. Mun osuus veloista noin 60 000€. Pärjätään. Kaikki kyllä menee, mitä tulee.
Käyttötilillä n. 1 500, säästätileillä yhteensä n. 12 000, kolme velatonta sijoitusasuntoa, lainaa n. 165 000. Ihan ok rahatilanne, palkka ei ole mikään erikoinen, mutta säästöön jää silti vähän, vaikka matkustetaan neljä kertaa vuodessa ja laina lyhenee vuokratulojen avulla hyvin.
Asuntosäässtötilillä n. 20 000. Ei velkaa,tarkoitus säästää asuntoa varten että saa lainaa
Voi kamala, itse en voi edes kuvitella, miltä tuntuisi, jos tilillä olisi vaikkapa 10000. Sekoaisin varmasti onnesta. Tälä hetkellä minun ja miehen yhteisellä tilillä 1325 ja ollaan mielestämme kohtuu hyvin varoissa. Joskin joululahjat vielä ostamatta.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:30"]
Noin 26 000 000. Osakkeina. Ihan ok.
[/quote]
Miksi alapeukku? Haluatko nähdä tiliotteen?
[/quote]
mitä väliä mitä peukkuja sinne tulee? Koeta kestää. Kyllä saa mielipiteitä olla.
Eikä mua ainakaan kiinnosta kenenkään tiliotteet.
Kiinnostais mieluummin "onnellisuusote.