Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko ostaa miehelle yllätyslahjaksi koiran?

koira lahjaksi
14.10.2021 |

Meillä on ennestää koiria mutta niistä ei rodullisesti miellytä yksikään miestä koska ovat minun koiria. Miehelle lähellä sydäntä on ihan muun rotuinen. Olisiko ihan hölmöä hankkia sellainen hänen tietämättään ja viedä joku päivä yllätyspaketti hänelle? Hän tekee pitkää työpaivää joten koiranhoito jää minulle kuten noiden muidenkin. Mutta mitä mieltä olette yleisesti koiran antamisesta lahjaksi kun kuitenkin lahjan antaja huolehtii koiran hyvinvoinnista kun puoliso itse ei yksinkertaisesti ehdi olla koiran kansa niin paljon kuin tarvitsisi. Olen nyt alustavasti kuulostellut ulkomailta tarjontaa ja muutama varteenotettava löytyi. Joku selitys pitäisi keksiä miehelle miksi lähden viikonlopuksi pois, kävisin katsomassa lentäen noita pentuja ja hakemassa sitten myöhemmin mikäli nyt pennut nyt miellyttää ja kasvattaja haluaa meille pennun myydä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranpennun pitää matkustaa uuteen kotiin nimenomaan sen henkilön sylissä, josta tulee sille ykkösihminen. Miten ajattelit tämän hoitaa?

Vierailija
22/27 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraa ei osteta kaupan hyllyltä!

Mitäs jos miehes ei edes halua lisää koiria?

Itse harkitsin omaa koiraa yli 10 vuotta ja sittenkin ei uni tullut silmään kun päätöksen tein!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta samalla 10 vuoden ruoat, pentukoulu, tuhat rullaa kakkapusseja, 3 petiä, eläinvakuutus, sekä joku joka rakastaa sitä ja haluaa sen ikiomaksi ja lenkkeilemään 3 krt päivässä.

Nämä kaikki on jo tässä taloudessa kunnossa. Pentukouluja ei tarvita, osaamme kouluttaa koirat itsekin sen verran mitä niiden halutaan osaavan. Ruokkia osaamme, syötämme laadukkaita kuivaruokia sekä suurimmaksi osaksi raakaa ja rahaa on riittävästi jonka vuoski emme tarvitse vakuutuksia. Paskapusseja on jo ennestään kun niitä käytämme joka päivä. Minähän sen(kin) vien ulos silloin kun mies töissä, tottakai. Koiramme ulkoilevat 3-4h välein, paitsi öisin. Mutta kuten edellisenkin saman rtuisen kanssa, hän hoiti sitä kun työltään ehti, loput jäi minulle. Pitää nyt miettiä saako hän paketin vai ei.

Vierailija
24/27 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiranpennun pitää matkustaa uuteen kotiin nimenomaan sen henkilön sylissä, josta tulee sille ykkösihminen. Miten ajattelit tämän hoitaa?

No ei kyllä tarvitse. Minun kaksi koiraani ovat lentäneet rahtina, toinen jenkeistä ja toinen italiasta ja hyvinhän nuo ovat kiintyneet minuun vaikka eivät sylissäni matkustaneet van tulivat ihan yksin ja minö olin kentällä vastassa. Tällä perusteella harvempi voisi edes koiraa ottaa jos sen koiran tarvitsee matkustaa sen ykkösihmisen sylissä kotiin, monelta jäisi ulkomailta koira hankkimatta.

Vierailija
25/27 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiraa ei osteta kaupan hyllyltä!

Mitäs jos miehes ei edes halua lisää koiria?

Itse harkitsin omaa koiraa yli 10 vuotta ja sittenkin ei uni tullut silmään kun päätöksen tein!

Kasvattaja ei ole kaupanhylly. No jos se siitä on puhunut edellisen kuoltua ja haaveillut että milloinkohan sellaiselle olisi aikaa ja selkeästi ilmaissut halunsa hankkia sellaisen, niin kyllä tuo tarkoittaa minun käsityksen mukaan että haluaa kyseisen rotuisen koiran. Ainoa este on tällä hetkellä tuo työ. Ainoa mikä mietityttää on että edellinen oli ns.täydellinen niin vertaako sitten liikaa tätä uutta siihen entiseen ja pettyy kun onkin erilainen. Toki järki-ihmisenä varmasti tajuaa että ei saa samanlaista, jokainen on yksilö.

Vierailija
26/27 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei saa antaa eläintä lahjaksi.

Linkkiä tähän lakipykälään?

Vierailija
27/27 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä yleensä täältä kyselet, itse tunnet miehesi, elämäntilanteenne jne. Tee omat päätöksesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän