Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako masennuslääkkeitä syödä, jos mieli kohenee, mutta ne lihottaa?

Vierailija
14.10.2021 |

Eli tässä omassa tapauksessani vaihtoehdot on olla masentunut, ahdistunut ja sosiaalisten tilanteiden pelkoinen hoikka, tai sitten normaali ja iloinen ylipainoinen. Toki myönnän, että lihominen varmasti johtuu siitä että tulee ruokaa ja herkkuja mätettyä enemmän koska ruokahalu nousee ja kylläisyyden tunne on poissa lääkkeiden takia, ja samalla itsekontrolli puuttuu että kontrolloisi ruokavaliotaan eikä halua elää näläntunteen kanssa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt lääkkeet tietysti, oma hyvinvointi on tärkeintä, ei ulkonäkö ja myös lihava voi näyttää hyvältä.

Vierailija
2/20 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti ne lääkkeet vie myös seksihalut, ja kun lihoaa niin eipä ole miehiä jonossa muutenkaan. Mutta samalla voi olla onnellisena ihan itsekseen, eikä edes kaipaa huomiota miehiltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No iloisena ja paremmin voivana lisäät liikuntaa ja aktiivisuutta, jotta paino ei ainakaan enempää nouse.

Vierailija
4/20 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen mässäilyyn vois varautua niin että ostaa ainakin sen terveellisemmän vaihtoehdon esim sipsien tilalle linssisipsiä, karkkia sen pienemmän pussin, limuista kevyt versiot...

Vierailija
5/20 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras mennä terapiaan ja keskittyä hoitamaan oireiden aiheuttaja. Lääkkeitä tyrkytetään koska se on helppoa lääkärillekin.

Vierailija
6/20 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin vaikeasti masentuneena mirtatsapiinia pari vuotta. Painoa tuli 35 kg, vaikka mielestäni en syönyt tavallista suurempia annoksiakaan. Masennukseen se ei auttanut. Oli painajaisia ja harhoja. Vai orgasmikyvyn.

Nyt lääkkeen lopetuksesta on jo 15 vuotta. Kilot on pysyneet.

On olemassa parempia, uudempia lääkkeitä, jotka eivät lihota, eikä niillä ole vaikutusta seksuaalisiin toimintoihin. Ilman muuta pyydät vaihtamaan lääkkeen.

Vierailija
7/20 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No iloisena ja paremmin voivana lisäät liikuntaa ja aktiivisuutta, jotta paino ei ainakaan enempää nouse.

Noi lääkkeet nostaa painoa elämäntavoista riippumatta. Siihen ei auta dieetit eikä liikunta.

Vierailija
8/20 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras mennä terapiaan ja keskittyä hoitamaan oireiden aiheuttaja. Lääkkeitä tyrkytetään koska se on helppoa lääkärillekin.

Helppo se on sanoa, että sen kus vaan menet terapiaan. Ei sinne pääse juuri kukaan jos ei omasta pussista maksa (ei ole halpaa hupia!).  Muutenkin jos lääkkeet auttaa, niin eikö silloin ole ollut aivoissakin jotain vikaa, mitä ei terapia yksinään välttämättä korjaa?

Vierailija
9/20 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi lääkkeet nostaa painoa elämäntavoista riippumatta. Siihen ei auta dieetit eikä liikunta.

Omalla kohdallani kyllä uskon, että ihan vain se, mitä olen suuhuni mättänyt on nostanut painon. Koska nyt syön yksinkertaisesti enemmän kuin ennen kun ruokahalu on suurentunut.

Vierailija
10/20 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi mielialalääkkeet lihottavat? Itse söin Cipralexia 2- vuotta, laihduin, kun sain elämäni järjestykseen. Ruokahalu normalisoitui, söin terveellisesti ja pystyin jatkamaan normaalia elämää.

Vierailija
11/20 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi mielialalääkkeet lihottavat? Itse söin Cipralexia 2- vuotta, laihduin, kun sain elämäni järjestykseen. Ruokahalu normalisoitui, söin terveellisesti ja pystyin jatkamaan normaalia elämää.

Sinä söit sellaista lääkettä, joka ei yleensä lihota. Ei ne kaikki tietenkään lihota, mutta joillekin ihmisille saatta toimia vain se lihottava lääke.

Vierailija
12/20 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ennen kuullut kenestäkään jota Cipralex ei ole lihottanut. Kavereistani muutama on tuota syönyt ja jokainen lihoi. Ylimääräisestä painosta taitaa tosin päästä eroon ainakin vähän sitten kun lääkehoito lopetetaan.

Vierailija
13/20 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cipralexilla on yleisenä haittavaikutuksena sekä ruokahalun väheneminen että ruokahalun lisääntyminen.

Vierailija
14/20 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin monta vuotta essitalopraamia ja lihoin n. 10 kilon vuositahtia. Osansa toki oli masennuksellakin, mutta lääkkeen lopetettuani tajusin, että kylläisyyden tunne oli ollut täysin hukassa. Se palasi n. 2 viikon sisällä lääkkeen lopettamisesta. Nyt olen sitten laihtunut n. 10kg per vuosi. Masennus on onneksi ohi, ja rukoilen, ettei se enää koskaan tule takaisin.

Vierailija
15/20 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cipralex itselläni vähensi ruokahalua. Laihduin 10kg, kun vuoden ajan söin kyseistä lääkettä.

Vierailija
16/20 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimii taas toisinpäin seksihalujen kanssa: jos en syö masennuslääkettä, en halua seksiä. Toisen kosketus tuntuu epämiellyttävältä. Elämä on niin paljon parempaa lääkkeen kanssa. Tietysti paino on ongelma. Kylläisyyden tunnetta tai ähkyn tunnetta ei tule. Voisin syödä jatkuvasti.

Vierailija
17/20 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ojasta allikkoon, se lihavuus masentaa sitten lopullisesti ja sitten ei ole voimia alkaa enää laihduttaan, jätä mömmöt 

Vierailija
18/20 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin vaikeasti masentuneena mirtatsapiinia pari vuotta. Painoa tuli 35 kg, vaikka mielestäni en syönyt tavallista suurempia annoksiakaan. Masennukseen se ei auttanut. Oli painajaisia ja harhoja. Vai orgasmikyvyn.

Nyt lääkkeen lopetuksesta on jo 15 vuotta. Kilot on pysyneet.

On olemassa parempia, uudempia lääkkeitä, jotka eivät lihota, eikä niillä ole vaikutusta seksuaalisiin toimintoihin. Ilman muuta pyydät vaihtamaan lääkkeen.

No, se ei ainakaan lääkkeistä johdu.

Vierailija
19/20 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syönyt vain sitalopraamia ja essitalopraamia (jota syön edelleen) niiden alimmalla hoitoannoksella ja painoon tai ruokahaluun eivät vaikuttaneet mitenkään.

Vierailija
20/20 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puhe nyt masennus- vai mielialalääkkeistä? Ensiksi mainitut eivät lihota - ainakaan ne, joita olen itse käyttänyt. Viimeksi mainituista ei taas ole mitään apua masennukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi