Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lihavat ja tekosyyt

Vierailija
12.12.2014 |

Suvussamme on mummillani, äidilläni, äidin siskolla, serkullani ja mulla vajaatoiminta ja suht pahana ollut. Kaikki olleet aina pienikokoisia ja laihoja iästä, arvoista ja muista sairauksista huolimatta. Itse olen ainoa joka nyt parin vuoden sisällä lihonut 25 kg (mulla myös 1 tyypin diabetes ollut ihan alta kouluikäisestä saakka). Ihan omaa syytäni ylipaino, masistellut eron jälkeen ja syönyt kilo tolkulla karkkia, suklaata, roskaruokaa you name it...ja lopettanut salin sekä muun liikunnan. Eli voin katsoa peiliin, en syyttää arvoja, geenejä, sairauksia tai "no mutta kun en laihdu" "syön vaan omenan päivässä" yeah right! Väitän et 99 % ihmisistä kusettaa itseään ja muita siinä ohella...ylipainoisista hyvin pieni osa on niitä joilla lääkitys, sairaus tms vaikuttaa eikä omilla tavoilla ole mitään merkitystä muka. Av:lla on kaikki nämä yhdessä paikassa kätevästi edustettuna. En käsitä miksi osa ei vaan pysty myöntämään että on itse syypää ja sitten tehdä asialle jotain! Itsekin teen niin enk mainosta sairauksiani syynä ylipainoon kaikkialla. Ihan suoraan myönnän et söin päin seiniä ja en liikkunut. Pää pois pyllystä ja peilin eteen. Vaan siten voi tulla muutosta et hyväksyy tosiasiat itselleen ja sitten muille.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:16"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 21:23"]No, minä lihoin oman ahmimiseni takia, mutta ahmimisen laukaisi masennus ja sitä edeltänyt kriisijakso elämässä. Sitten sain lääkityksen, joka ei lihota, mutta tekee painonpudotuksesta haasteellista: tadaa! Kilot ovat ja pysyvät! [/quote] Minäkin söin itseni ylipainoiseksi. Masennuslääke ei kuitenkaan tee laihduttamisesta helppoa. Miksi muuten pelkän veden juonti turvottaa niin pirusti? Mitä kannattaa juoda?

[/quote]

Siis apua, et kai sä tosissasi kysy tällaista? Mitä kannattaisi juoda veden sijaan? OIkeasti?

Et sä sen parempaa juotavaa voi löytää kuin vesi. Sen sijaan sä voisit tarkastaa syömisiäsi, jos esim. syöt voimakkaasti suolaista ruokaa, niin se sitoo nestettä elimistöön, ja silloin turvottaa. Eikä ole mitään väliä onko se juomasi neste vettä, mehua vai kahvia. Tosin jälkimmäiset sitten tuo mukanaan sokeria tai kofeiinia, jotka on aina paljon haitallisempia kuin se pelkkä vesi. Myös monet lääkkeet aiheuttavat nesteen kertymistä. Mutta siihenkään ei auta sen nesteen vaihtaminen vedestä joksikin muuksi.

Vierailija
2/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit kun Areeenassa ei ole enää nähtävissä sitä yhtä tosi hyvää dokumenttia lihavuudesta. Siinä todettiin ihan samaa, mitä tuo yksi tuolla sanoi: oikeasti tämä läskivaino tulee yhteiskunnalle huomattavasti kalliimmaksi ja ihmisille tuhoisammaksi kuin ylipaino.

Ihmisiä pitäisi kannustaa vain ja ainoastaan hyvinvointiin, oman itsensä rakastamiseen ja terveellisiin elämäntapoihin. Ikävä kyllä nämä usein liitetään laihduttamiseen, vaikka niin ei ole. Ja vielä niin, että ihmisen täytyisi laihtua tullakseen terveeksi. Oikeasti niin ei ole, ja kuten kaikki tutkimuksetkin näyttävät, pysyvä laihtuminen on todella vaikeaa ja vain harva siihen pystyy. Sen sijaan jatkuva laihduttaminen ja siihen käytettävät mitä epätoivoisimmat keinot sairastuttavat ihmiset henkisesti, saavat ihmiset lihomaan kerta kerralta pahempiin lukuihin jne.

Eli ihmisiä pitäisi kannustaa vain ja ainoastaan terveisiin elämäntapoihin, ei laihduttamiseen. Liikkumaan, koska se on terveyden kannalta aivan avainasia ja syömään mahdollisimman terveellisesti. Se, laihtuuko siinä ohessa on täysin sivuseikka, kunhan paino ei toki myöskään enää nousisi, jos ylipainoa jo on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ylipainoinen ja ihan itse itseni lihottanut. Muhun kyllä vaikuttaa herkästi kaikki hormonihoidot ja mielialalääkkeet, ne yllyttää syömään. Mutta ilman jälkimmäisiä en voi olla. Voisin olla syömättä, mutta en halua. Ylipaino ja liika syöminen on musta aika pieni pahe. En käytä alkojolia enkö tupakoi, joten olen ihan tyytyväisenä ja hyvällä omatunnolla läski. :-)

Vierailija
4/29 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että aloittajan piti mainita omat sairautensa kilpparista diabeteksen kautta masennukseen.

Vierailija
5/29 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/29 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/29 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te tyytyväiset "läskit ja terveet", käsi sydämelle, jos teillä olisi lapsi ja hän olisi yhtä lihava kuin te, ettekö olisi huolissanne hänenkään terveydestään? Tai koira, kissa?

Vierailija
8/29 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ihan omaa syytä on oma läskiys mutta ei se ole koko totuus.

Eipä annettu lapsena mahdolloisuutta olla normaalipainoinen ja sitten kun lihoin niin minua, lasta alettiin syyllistää siitä ja kaikesta tästä seurasi huono itsetunto ja tietoisuus että minua ei hyväksytä sellaisena kuin olen. Eikä hyväksytä vieläkään koska olen lihava.

No nyt kun terveys alkaa pettää niin apua saan ja toivottavasti saan laihdutettua mutta mistä löytäisin itsekunnioituksen ja hyvän itsetunnon? Näiden asioiden saaminen kuntoon on sata kertaa vaikeampaa kuin terveiden elämäntapojen opettelu.

Vierailija
9/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhuu siis kilpirauhasen vajaatoiminnasta jota täällä aina kerrotaan syyksi. Av:llä kommenttejen perusteella satoja lihavia joilla ko sairaus on syynä siihen....
T:Ap

Vierailija
11/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä lihoin oman ahmimiseni takia, mutta ahmimisen laukaisi masennus ja sitä edeltänyt kriisijakso elämässä. Sitten sain lääkityksen, joka ei lihota, mutta tekee painonpudotuksesta haasteellista: tadaa! Kilot ovat ja pysyvät!

Vierailija
12/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihon koska syön herkkuja. Ihan vitusti. Ei tekosyitä. Ruoka on hyvää.

Vierailija
13/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tääkin sama trolli. Vittu keksikää nyt uusia jo.

Vierailija
14/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 21:17"]

Suvussamme on mummillani, äidilläni, äidin siskolla, serkullani ja mulla vajaatoiminta ja suht pahana ollut. Kaikki olleet aina pienikokoisia ja laihoja iästä, arvoista ja muista sairauksista huolimatta. Itse olen ainoa joka nyt parin vuoden sisällä lihonut 25 kg (mulla myös 1 tyypin diabetes ollut ihan alta kouluikäisestä saakka). Ihan omaa syytäni ylipaino, masistellut eron jälkeen ja syönyt kilo tolkulla karkkia, suklaata, roskaruokaa you name it...ja lopettanut salin sekä muun liikunnan. Eli voin katsoa peiliin, en syyttää arvoja, geenejä, sairauksia tai "no mutta kun en laihdu" "syön vaan omenan päivässä" yeah right! Väitän et 99 % ihmisistä kusettaa itseään ja muita siinä ohella...ylipainoisista hyvin pieni osa on niitä joilla lääkitys, sairaus tms vaikuttaa eikä omilla tavoilla ole mitään merkitystä muka. Av:lla on kaikki nämä yhdessä paikassa kätevästi edustettuna. En käsitä miksi osa ei vaan pysty myöntämään että on itse syypää ja sitten tehdä asialle jotain! Itsekin teen niin enk mainosta sairauksiani syynä ylipainoon kaikkialla. Ihan suoraan myönnän et söin päin seiniä ja en liikkunut. Pää pois pyllystä ja peilin eteen. Vaan siten voi tulla muutosta et hyväksyy tosiasiat itselleen ja sitten muille.

[/quote]

No mutta mä olen läski ja terve. Ollut aina. Ihmeellistä että sä olet ollut noin sairas jo laihana, koska av-totuuden mukaan vain läskit sairastuu ja tulee kalliiksi. Häpeä sinä ja koko sukusi, senkin yhteiskunnan rahojen tuhlaajat. Ei auta laihuus noin paskoilla geeneillä. Näillä mun geeneillä taas voi painaa rauhassa yli 100 kiloa ja porskuttaa.

Vierailija
15/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon monesti miettinyt että oisinko näin lihava jos ei ois dm1:stä. Ennen kuin sairaus todettiin olin laiha kuikelo, mutta sitten piti syödä 7 kertaa päivässä. Yhtä syömistä koko ajan. Se on ainakin alkusysäys, ei kuitenkaan koko totuus.

Vierailija
16/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 21:23"]

No, minä lihoin oman ahmimiseni takia, mutta ahmimisen laukaisi masennus ja sitä edeltänyt kriisijakso elämässä. Sitten sain lääkityksen, joka ei lihota, mutta tekee painonpudotuksesta haasteellista: tadaa! Kilot ovat ja pysyvät!

[/quote]

Mikä lääke ja miten haittaa painonpudotusta?

Vierailija
17/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oikeesti kellään ole uusia aloituksia tehtävänä? Nämä samat nyt pyörii päivästä toiseen. Noh, tällä aloituksella kalastellaan vain yläpeukkuja, lihavien ihmisten vihaajien nimittäin. Niin ja mahdollisimman pitkää taisteluketjua toivoo ap tästä, juupas eipäs leikkiä. Huoh...

Vierailija
18/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 21:34"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 21:23"]

[/quote]

Mikä lääke ja miten haittaa painonpudotusta?

[/quote]

Neurolepti, vaikuttaa ilmeisesti niin että saisin syödä alle tuhat kcal päivässä jos haluaisin laihtua. Ja liikun päivittäin jne. eli en jaksa millään tuolla kalorimäärällä. Minulle sopii aika harva lääke, joten mielummin pidän pääni kunnossa ja pysyn läskinä, kuin laihdun ja sekoan.

Vierailija
19/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muiden väitteet liikuttavat sinua, lyllerö?

Vierailija
20/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heheeee..sääli vaan et kukaan meistä ei käytä julkista terv huoltoa ja sain diabetekseni jälkitautina lapsena. Heh toi oli niin hyvä!!
Totta av:lla se meneekin näin.
Onneks on sairauksista huolimatta vakkarityö ja vakuutukset kunnossa joten voimme käydä yksityisellä eikä hoidattaa verorahoilla sairauksiamme.