Bmi 21 ja kuulemma "pulska"
Olen liikunnallinen kolmikymppinen nainen, treenaan 3-5 kertaa viikossa, keskipitkä. Normaalisti painoindeksini on ollut siinä 21 kieppeillä ja siinä tasossa olen voinut syödä terveellisesti mutta kunnolla huolehtimatta kaloreista.
Tämä vuosi on kuitenkin ollut tosi raskas monella tapaa ja olen huomaamattani laihtunut aivan normaalipainon alarajalle, bmi 18 hujakoille. Kuukautiset on jääneet pois parina kertana ja olo on kurja ja väsynyt.
Siksi yllätyin tosi paljon kun mies totesi ohimennen että näytän nyt paljon paremmalta kuin ennen ja että kieltämättä olin aika pulskassa kunnossa ennen hoikistumista.
Olen oikeasti järkyttynyt että hän on ajatellut noin, koska bmi 21 on mielestäni terve hoikka normaalipaino aikuiselle ihmiselle. Vaatteet oli kokoa s ja liikunnan vuoksi myös lihasmassaa löytyy.
En tiedä oliko hän vain ajattelematon, mutta alkoi koko tyyppi tympäistä. Miten kävisi jos hankittaisiin lapsia, raskausaikana paino kuitenkin nousee? Olisinko hänen silmissään silloin valtava läski?
Mitä mieltä olette?
Kommentit (35)
Mieti jos lihot siitä vielä 10 kiloa ja olet tyytyväinen elämääsi. Tottakai tarvitset myös suuremman kuppikoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeps, tommosia miehiä on. Exäni (joka oli hoikka ns. läpipasko) sanoi armollisesti, että häntä ei haittaa minun ylipainoni. Painan siis 53 kg ja olen 166 cm pitkä.
Hän ylpeästi kertoi pysyvänsä hoikkana urheilematta siksi, että "puuhailee kotona paljon", kuten tyhjentää tiskikoneen ja ripustaa pyykkiä. Ja söi siis suklaata, viinereitä, pizzaa jne , mutta ei lihonut.
Homotutka hälyttää vähän myös, jos haluaa naisen näyttävän kropaltaan ihan lapselta
Homo ja pedofiili ovat mielestäsi sama asia?
Lyhyillä BMI 21 on ihan eri asia kuin pitkällä. Ihmiset ovat kolmiulotteisia, ei kaksiulotteisia. Lyhyt voi olla pulska kun BMI on 21.
Tämä laskin ottaa huomioon pituuden: https://people.maths.ox.ac.uk/trefethen/bmi_calc.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeps, tommosia miehiä on. Exäni (joka oli hoikka ns. läpipasko) sanoi armollisesti, että häntä ei haittaa minun ylipainoni. Painan siis 53 kg ja olen 166 cm pitkä.
Hän ylpeästi kertoi pysyvänsä hoikkana urheilematta siksi, että "puuhailee kotona paljon", kuten tyhjentää tiskikoneen ja ripustaa pyykkiä. Ja söi siis suklaata, viinereitä, pizzaa jne , mutta ei lihonut.
Homotutka hälyttää vähän myös, jos haluaa naisen näyttävän kropaltaan ihan lapselta
Homo ja pedofiili ovat mielestäsi sama asia?
On, jos on Helsinki City Boy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulitko, että tytöt ympäri maailman laihduttavat pakonomaisesti ihan vain huvin vuoksi? Hoikkuus nyt vain on kaunista, ei siihen mikään kehopositiivisuus auta.
Bmi 21 ON hoikka.
Ehkä Suomessa pidetään hoikkana, mutta muualla maailmassa pidetään jo aika tukevana.
On sinulla vielä vähän kiloja karistettavana, tarkalleen miehen painon verran elämästäsi pois.
Yksi sankari menneisyydestä tökki lonkkaLUITANI ja sanoi että tossa on vähän ylimääräistä. Poistin ylimääräiset n. 100kg elämästäni. Tuli todella kevyt olo sen jälkeen.
Loput suhteet ovat kaatuneet muihin asioihin, mutta painoani nämä muut miehet eivät kommentoineet mitenkään. Osan eroista jälkeen ollut raskas olo, toisin kuin tuosta yhdestä törpöstä eroamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyillä BMI 21 on ihan eri asia kuin pitkällä. Ihmiset ovat kolmiulotteisia, ei kaksiulotteisia. Lyhyt voi olla pulska kun BMI on 21.
Tämä laskin ottaa huomioon pituuden: https://people.maths.ox.ac.uk/trefethen/bmi_calc.html
No herttileijaa. Tosiaan, jos aikuisen pituus on alle 125 cm, niin perinteisellä tavalla mitattu bmi 21 voi tosiaan yltää uudella tavalla mitattuun 25:een. Montakos sen pituista aikuista on osunut silmiin lähiaikoina? Niin?
Vierailija kirjoitti:
Tuo laskin tuottaa normaalista BMI-kaavasta reilusti poikkeavia lukuja vain jos on todella lyhyt (alle 160) tai todella pitkä (yli 180).
Muuten erot on vähäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulitko, että tytöt ympäri maailman laihduttavat pakonomaisesti ihan vain huvin vuoksi? Hoikkuus nyt vain on kaunista, ei siihen mikään kehopositiivisuus auta.
Bmi 21 ON hoikka.
Ehkä Suomessa pidetään hoikkana, mutta muualla maailmassa pidetään jo aika tukevana.
No ei pidetä. Pliis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heteronaisena pidän itse ainakin ihan aikuisista miehistä, niinkun homotkin. Mutta ilmeisesti kannattaa nyt viedä lapset huostaan tän kommenkin valossa. Ihan varmuuden vuoksi. Lapset on niin kovin samannäköisiä kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo laskin tuottaa normaalista BMI-kaavasta reilusti poikkeavia lukuja vain jos on todella lyhyt (alle 160) tai todella pitkä (yli 180).
Muuten erot on vähäisiä.
Totta se on. Silti on mielestäni parempi kuin perus BMI. Esimerkiksi jonkun 180 cm naisen on keskimäärin vaikeampi päästä alle 20 BMI kuin 155 cm. Jotkut asettaa tuollaisia tavoitteita. Pitäisi huomioida, että BMI ei kohtele eri pituisia täysin yhdenvertaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bmi 21 ON hoikka.
Kaukoidässäkin, missä suosituksia joudutaan rukkaamaan sopimaan paikallisten ruumiinrakenteeseen, terveysriskit alkavat kohota vasta bmi 23+, vastaa meidän 25+. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten erot on vähäisiä.
Totta se on. Silti on mielestäni parempi kuin perus BMI. Esimerkiksi jonkun 180 cm naisen on keskimäärin vaikeampi päästä alle 20 BMI kuin 155 cm. Jotkut asettaa tuollaisia tavoitteita. Pitäisi huomioida, että BMI ei kohtele eri pituisia täysin yhdenvertaisesti.
Mulla pituutta 167 cm eli bmi aika sama molemmilla kaavoilla
ap
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miehet nyt on tollasia. Mun exäkin. Kertoo enemmän heidän mieltymyksistään kuin susta.
Mistä he meinaavat löytää naisen, joka on terve mutta samalla alipainoinen, ja tällainen luonnostaan? Tuollaisia luonnonoikkuja on ehkä 1-2% väestöstä. Tai sitten pitää ottaa syömishäiriöinen, joka sitten taas on kaikkea muuta kuin terve.
Bmi 21 ON hoikka.