Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töihin miesystävän firmaan? Mies: ”Lähetä mulle avoin hakemus”

Vierailija
14.10.2021 |

Olemme seurustelleet miehen kanssa vuoden alusta lähtien. Minulla on opiskelijana rahat tiukilla ja hän tietää sen, ja olemme ajatelleet, että voisin mennä miesystävän firmaan tekemään pientä hommaa siten, että tienaisin alle tulorajan. Osa-aikaiseksi siis. Myyjän paikka on vapaana, eikä siihen tarvitse koulutusta. Tekisin arkisin aina, kun on aikaa.

Miesystävä on vihjaillut asiasta ihan selkeästi aiemmin, olemme suunnitelleet syksyllä aloitusta jo keväällä, mutta koska tämä lukukausi lähti käyntiin vähän nihkeästi, otin itse asian puheeksi vasta nyt. Hän sanoi: ”lähetä mulle avoin hakemus vaikka sähköpostiin”.

Mies tietää työhistoriani ja tuntee minut, mitä muuta voin hakemussa kertoa? Miksi minun täytyy kirjoittaa hakemus? Pitääkö yrityksillä (osakeyhtiö, jos merkitystä) olla joku virallinen rekrytointi, eikä töihin voi vaan… no, mennä?

Kuulosti vaan oudolta. Täällä varmasti tiedetään paremmin. Kiitos!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei päätä palkkaamisesta yksin. Eikä tuo nyt ole vaikeaa laittaa sitä avointa hakemusta. Näyttää pahalta jos hakijoita on useampi ja kävelet ohi hakematta. Asia tulee ilmi niin voi herättää työntekijöissä nurinaa.

Mitä hittoa! Osa-aikamyyjäksi!

Opiskelijalle ihan sopiva homma.

Vierailija
22/24 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa maailman huonoimmalta idealta. Edes ystävän kanssa ei mielellään kannattaisi työskennellä saman katon alla, ainakaan kovin pitkään. On pian entinen kaveri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osakeyhtiöllä on muitakin omistajia kuin vain ap:n miesystävä, niin tottahan täytyy olla hakemus töihin.   Että on jotain palkata ap duuniin, jokin fakta takana.

Koska jos oy:ssä on useimpia osakkeiden omistajia eli omistajia, ei yksi heistä voi tehdä päätöksiä noin vain, kysymättä muilta.

Uuden, väliaikaisenkin työntekijän palkkaamisesta ja tuntimääristä ja tarpeellisuudesta pitää puhua ja sopia muiden kanssa.

Uudesta työntekijästä on aina myös menoja firmalle, palkan lisäksi tulevat sivukulut, työterveys ja vakuutus.

Vierailija
24/24 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei nyt käynyt ilmi, onko siellä firmassa muitakin töissä kuin tämä mies. Ja onko ne muutkin osakkaita vai mikä on kuvio. 

Vierestä olen seurannut opiskelijoiden pikkufirmaa, jossa on muutama osakas. Nämä kun miettivät yhtä tuttuansa töihin, niin ei häntä pyydetty mitään hakemusta tietenkään lähettämään, kun tunsivat ja tiesivät hänet. Mutta antoivat harjoitustehtävän ja halusivat nähdä miten suoriutuu. Ja haastattelu perään. 

Ap:lle sanoisin, että kannattaa se soppari tehdä määräaikaisena. Siltä varalta, ettei se jää roikkumaan ikuisiksi ajoiksi. Sen voi kyllä aina uusia tarpeen mukaan. Mutta jos vaikka tiet eroaa tai ap valmistuu eikä löydä töitä, niin ei ole sitten tuo yksi työsuhde siellä roikkumassa ja vaikeuttamassa työttömyyskorvausten saamista, kun katsotaan että työllistyy puolison yrityksessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme