Mua kiusataan koulussa.
Joka päivä. Haukutaan, syljetään päälle, salakuvataan, puhutaan pahaa selän takana. Karkaan viikonloppuna varmaan kotoa, matkustan niin pitkälle kuin pääsen enkä palaa enää.
Kommentit (42)
Faith kirjoitti:
Kuulostaa rajulta kiusaamiselta. Kerro aikuisille mielellään sekä koulussa (esim. terveydenhoitaja) että perhepiirissä (vanhemmat, sukulaistäti tms.). Heidän on puututtava tilanteeseen. Ehkä jopa poliisiin voi olla yhteydessä. Olen joskus kuullut, että päälle sylkeminen katsotaan pahoinpitelyksi laissa. En ole ihan varma siitä.
korona iakana sylkeminen voidaan katsoa jopa kuolemanvaaran aiheuttamiseksi eli erittäin vakava juttu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin tämä? Voisimme ehkä auttaa sinua!
Pk-seudulla. Ap
Hyvä tämä riittää, PK seudun koulut saavat nyt kuulla huomenna tästä jokaikinen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulla ole mitään itsesi puolustus mekanismia ja älykkyyttä antaa kiusaajillesi takaisin ja maistaa omaa lääkettään. Mene itsepuolustus kursseille jos koet väkivaltaa ja henkiseen väkivaltaan tarvitaan vain älykkyyttä antaa takaisin niin että ne luovuttaa kun eivät pysty mitään.
Minuakin kiusattiin vaatteista kun ei ollut merkkiä niissä ja halpis vaatteita. Kysyttiin hintaa että paljonko maksoi noi housut tai paita. Ja tämä 80-luvulla kun muutettiin maalta kaupunkiin. En saanut itse käydä vaatekaupassa vaan minulle tuotiin vaatteet päälle vielä yläaste ikäisenä. Minä en ollut koskaan seiska luokalle päästyäni käyny vaatekaupassa ikinä itse valitsemassa vaatteitani ja siitä minua alettiin kiusaamaan kun vaatteet olivat vähän erilaiset kuin muilla. Vaatteeni olivat järkyttävän epämukavia tekokuitu hiostavia halpiais vaatteita joita inhosin. Kun pääsin töihin ala-ikäisenä niin pääsin ostamaan mukavia vaatteita ja kenkiä. Ruokarahaa pakotettiin puolet antamaan kotiin niin ettei saanut säästää mihinkään ajokorttiin tai mihinkään kun muut saivat säästää sellaisiin. Ei mikään ihme että tulee kiusatuksi jos on ihan päävikaisten ja saitojen vanhempien tehtaileva jälkeläinen kuten minä. Isä jätti veronmaksajille laskunsa kakaroistaan.
Muista rakas ap, vaikka emme tunne sinua, Jeesus tuntee ja näkee, riittää kun vaikka ajattelet, "Auta Jeesus mua", ja Hän auttaa, jollakin tavalla.
Mutta me kaikki täällä jotka luemme sun viestiä, olemme sun tukena, välitämme susta, sä et oo yksin!
Muakin Jeesus auttoi, kun olin kiusattu. En puhunut Hänelle ääneen, ainoastaan mielessäni rukoilin, kun oli niin syvä ahdistus ja pelko. Nykyään olen päässyt niistä traumoista, ja rukoilen vain kaikkien lasten ja nuorten puolesta, että saisivat kohdata Jeesuksen ja Hän antaa iankaikkisen elämän, ja auttaa tässä ajassa kaikissa murheissa.
Jeesus rakastaa Sinua!
Rukoilen sun puolesta. Mekin mielellämme ottaisimme sut turvaan, mutta asumme vähän kaukana.
Kerro kaikille mahdollisille tästä, älä jää yksin, iso halaus sulle ♥️
Rehtorin, opettajien ym. koulun henkilöstön on otettava asiasi jo virkansa puolesta täydellä vakavuudella. Eli käänny nyt ensimmäisenä heidän puoleensa, ap.
Kiusaaminen on kouluväkivaltaa, eikä sitä tarvitse hiljaa sietää. Kerro jollekin aikuiselle tai soita 112 ja kerro ja pyydä apua. Valitettavasti kiusaaminen loppuu joskus vasta, kun poliisi tulee mukaan selvittelemään tilannetta.
Muista, että kiusaaminen ei ole sinun vikasi! Hae apua rohkeasti! Kaikkea hyvää sinulle! 💜
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Ei sinua kaivatakaan.
Tyypillinen kiusaajan "kommentti".
Ilmiannettu.
Tyypillinen kiusatun reaktio. Mene takaisin itkemään.
Muista, että kiusaaminen on aina oma vikasi. Siitä huolimatta, mitä lässynlässyn mammat yrittävät täällä valehdella.
Vierailija kirjoitti:
Muista rakas ap, vaikka emme tunne sinua, Jeesus tuntee ja näkee, riittää kun vaikka ajattelet, "Auta Jeesus mua", ja Hän auttaa, jollakin tavalla.
Mutta me kaikki täällä jotka luemme sun viestiä, olemme sun tukena, välitämme susta, sä et oo yksin!
Muakin Jeesus auttoi, kun olin kiusattu. En puhunut Hänelle ääneen, ainoastaan mielessäni rukoilin, kun oli niin syvä ahdistus ja pelko. Nykyään olen päässyt niistä traumoista, ja rukoilen vain kaikkien lasten ja nuorten puolesta, että saisivat kohdata Jeesuksen ja Hän antaa iankaikkisen elämän, ja auttaa tässä ajassa kaikissa murheissa.
Jeesus rakastaa Sinua!Rukoilen sun puolesta. Mekin mielellämme ottaisimme sut turvaan, mutta asumme vähän kaukana.
No oon mä joskus rukoillu mut ei se oo auttanu. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu.Tyypillinen kiusatun reaktio. Mene takaisin itkemään.
Ompas sulla paha olla..
Taitaa kiusaajalla omaatuntoa pistää... Jos sellainen hänellä edes on.
Ettekö te tunnista tätä provoa. Kirjoitellut vastaavia aloituksia monet kerrat. Suotta tähän vastaatte kun tämä aloitus tulee poistumaan niinkuin ne muutkin. Kai ne näkee että sama ihminen taas asialla ja poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te tunnista tätä provoa. Kirjoitellut vastaavia aloituksia monet kerrat. Suotta tähän vastaatte kun tämä aloitus tulee poistumaan niinkuin ne muutkin. Kai ne näkee että sama ihminen taas asialla ja poistaa.
En ole koskaan aiemmin kirjoittanut tänne? ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus rakastaa Sinua!Rukoilen sun puolesta. Mekin mielellämme ottaisimme sut turvaan, mutta asumme vähän kaukana.
No oon mä joskus rukoillu mut ei se oo auttanu. ap
Ethän lakkaa kuitenkaan rukoilemasta, voit laittaa vaikka ihan nimettömänä myös rukouspyyntöä, sun puolesta rukoilee monet ihmiset: https://nettirukoilijat.com/
Tai, jos tiedät seurakunnan sieltä teiltä päin, mene rohkeasti käymään ja varmasti löytyy joku joka kuuntelee, rukoilee sun puolesta paikan päällä, neuvoo, ym.
Sä oot niin rakas, voi kun voisimme tulla sinne paikan päälle, tueksi. Älä luovuta! ♥️
Tuu kertomaan tänne, mitä sulle kuuluu ja saatko apua. Jos et saa, niin olemme valmiita tulemaan myös Helsinkiin. Olemme yli 30 v pariskunta, meillä on viisi lasta, Jumalan johdatuksessa ja työssä, silloin ei välimatkallakaan oikeasti ole merkitystä, kun todella joku tarvitsee apua.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulla ole mitään itsesi puolustus mekanismia ja älykkyyttä antaa kiusaajillesi takaisin ja maistaa omaa lääkettään. Mene itsepuolustus kursseille jos koet väkivaltaa ja henkiseen väkivaltaan tarvitaan vain älykkyyttä antaa takaisin niin että ne luovuttaa kun eivät pysty mitään.
En usko että tämän kommentin kirjoittaja on oikeasti noin tietämätön. Kiusaaminen perustuu nimenomaan valta-asetelmaan ja sen väärinkäyttöön. Kiusatun on silloin erittäin vaikeaa yksin antaa kiusaajille takaisin. Kiusaajat ovat raukkoja ja toimivat ryhmänä yhtä vastaan. Menepä siinä 'pitämään puolesi'....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu.Tyypillinen kiusatun reaktio. Mene takaisin itkemään.
Tyypillisen kiusaajan reaktio, joka kasvoi joko narsististen, välinpitämättömien, tunnekylmien tai väkivaltaisten vanhempien siivissä. Olet joutunut olemaan koko elämäsi ajan kova ja itsenäinen, koska "heikkoudesta" ja tunteista rankaistiin lapsena, sinua kritisoitiin ja olosi saatiin mitättömäksi ja pieneksi. Ey voinut tukeutua keneenkään, koska sinut heti häädettiin pois. Jouduit elämään pelossa ja epävarmuudessa yksin. Siksi halaut valtaa, jota uskot saavasi kiusaamalla toisia. Väärin meni, rahalla valitettavasti nykymaailmassa sen absoluuttisen kontrollin saa! Mene terapiaan, se auttaa edes vähän hoitamaan menneisyyden haavoja. Ikinä ei ole liian myöhäistä muuttua!
Vierailija kirjoitti:
Muista, että kiusaaminen on aina oma vikasi. Siitä huolimatta, mitä lässynlässyn mammat yrittävät täällä valehdella.
Jaa kun sua kiusattiin, se oli sun syytä, vai annettiinko niin vain ymmärtää? Nyt koitat saada pahan olon oksennettua ulos, mutta aivan väärässä paikassa.
Nauhoita kaikki keskustelut se on laillista. Tarvittaessa voi julkistaa poliisille rehtorin jutut ellei toimi jne. Kaikki keskustelut joihin osallistut saa nauhoittaa puhelimella.