Ääää mä en jaksa... Rv9 ja oksentelu
Että tää on...on mieli matalalla kun koko ajan oksettaa,velloo ja palelee. Töissäkin käyn salaa oksentamassa. Kotona illalla syön mitä vaan niin oksennan kohta pois. Nyt vaan makaan ja oksetus suussa. Yölläkin herään oksetusoloon, En jaksa enää..:/
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:56"]Postafenia saa reseptivapaasti, mutta kannattaa siitäkin jutella ensin lääkärin kanssa. Myös Primperania käytetään, mutta sitä saa vain reseptillä.
Mulla samat viikot menossa, enkä mäkään ole kertonut vielä paljon kenellekään. Ultran jälkeen sit. Mä oon keksiny hirveän läjän tekosyitä, miksi oon ihan surkeana töissä, enkä jaksa tavata ketään. Ei tässä muukaan auta.
[/quote]
Luottamus menee, jos valehtelet. Mun yks työkaveri ketoi kuukausi tolkulla bull shittiä. Kaikki ihmetteli mikä sitä vaivaa, vähän eri tarinoita jokaiselle. Lopulta sitten myönsi kun epäilimme raskautta, aloimme huolestua. Kaikki muut olimme jo äitejä, työporukkamme on tiivis ja läheinen joten koimme tuon hieman loukkaavana. Tai minä ainakin koin.
Mua taas vähän pelottaa, kun ei ole juurikaan oireita rv 7+1. Närästää, that`s all.
Näille jotka eivät ymmärrä tuota salailua. Kumman luulet olevan pahempi: Joku pahoittaa mielensä kun et kerro raskaudesta heti vaan salailet vai kun olet kertonut asiasta kaikille ja raskaus keskeytyy niin sitten saa kuunnella jatkuvaa kyselyä että miksi, tai joko kohta syntyy juttuja?
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 19:09"]Näille jotka eivät ymmärrä tuota salailua. Kumman luulet olevan pahempi: Joku pahoittaa mielensä kun et kerro raskaudesta heti vaan salailet vai kun olet kertonut asiasta kaikille ja raskaus keskeytyy niin sitten saa kuunnella jatkuvaa kyselyä että miksi, tai joko kohta syntyy juttuja?
[/quote]
Saahan tuota salailla, ei se rikollista ole, mutta luottamuksen se kyllä vie, jos hirveän määrän selkeää valehtelua suoltaa.
tsemppiä ihan valtavasti. tiedän tunteen, tuo on ihan kamalaa! toivottavasti pian helpottaa ja jos menee olo kovin huonoksi, mene suosiolla sairaalaan tippaan tai hae saikkua.!
T: 3 kertaa raskaana, oksentanut viikolta 5 loppuun asti (välissä ollut 1kk väliä ilman pahoinvointia) kaikilta vähintään 10 tiputus reissua.
Toivottavasti ei kukaan muu sitä joudu kokemaan. Mutta on se silti ollut sen arvosta. Vaikka sillä hetkellä vihasi välillä jopa sitä pientä ihmettä sielä mahassa kun oksensi vaan jatkuvasti.
Mä kerroin edellisessä raskaudessa uskollisesti kaikille ja kun se meni kesken pitkillä viikoilla, jouduinkin jakamaan sen suruni kaiken maailman hurskastelijoiden kanssa. Siksi en nyt aio kertoa. Lähimmilleni olen kertonut, mutta mahdollisen suruni kanssa haluan olla rauhassa. Jos joku loukkaantuu siitä, etten kerro näillä viikoilla raskaudesta, niin se on hänen ongelmansa. Nyt menossa rv 9 ja aion odottaa suurimman osan ihmisiä kanssa raskauden puoliväliin asti. Jos ei kykene sen kanssa elämään ja ymmärrä motiivejani, niin sitten ei tarvitse ola minun kanssa enää missään tekemisissä.
Itsellä kesti rv 16 saakka esikoisen kanssa ja olihan se tuskaa. Siskolla kesti läpi raskauden ja kävi tiputuksessakin. Toisen kanssa ei onneksi ollut kuin viikon-pari öllötystä, yksi oksennus ja muuten pelkkää närästystä. Sillä hetkellä se tuntuu ettei se lopu ikinä eikä edes muista millaista on olla ilman pahaa oloa, mutta oikeasti pian se on muisto vain! Vähemmistöllä se kestää alkua pidemmälle kuitenkaan joten eiköhän se sinullakin pian hellitä :) itsellä auttoi pahimpaan se, että söin pieniä annoksia tunnin välein. Riisikakkua voin ja lauantaimakkaran kanssa ja maustamaton jogurtti pelkästään. Sinun pitää keksiä se oma ei-niin-paha ruokasi (joillain kuulemma hernekeitto tmv) niin saat sillä pidettyä verensokerin sopivalla korkeudella ja pahimman öllötyksen poissa!
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 19:08"]Mua taas vähän pelottaa, kun ei ole juurikaan oireita rv 7+1. Närästää, that`s all.
[/quote]
Olet niin onnekas. Happy for you.
Hellan lettas sentään!
Mitenköhän kestät vielä nämä kaikki vuodet kunnes laps täyttää 18v kun nyt jo ramasee niin kauheesti.
Voin kertoa, että edessäsi on vielä paljon rankempia asioita kuin oksentelu alkuraskaudessa joten piristyhän äläkä murehdi moista.
tv. 4 lapsen äitee jolla "aamupahoinvointi" jatkui läpi koko raskauden ja vuorokauden ympäri jokaisen lapsen kohdalla.
Siitä niitä raskauskiloja tulee, kun välttelee sitä pahoinvointia. Ei se oikeasti niin mene kaikilla että sitä muuttuu välinpitämättömäksi ulkonäön suhteen kun "antaa itsensä lihoa". Jos on pakko käydä töissä ja/tai huolehtia vanhemmista lapsista, tehdä kotityöt, kauppa-asiat jne niin sitä vaan on pakko syödä jotain pientä suolaista tai makeaa koko ajan että pysyy tolpillaan ja oksentamatta. Tätä ne palstojen arvostelijamiehet ja -naiset ei tajua. Toki se että kilot on jäljellä vielä lapsen täytettyä 18v, on eri asia.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 19:31"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 19:08"]Mua taas vähän pelottaa, kun ei ole juurikaan oireita rv 7+1. Närästää, that`s all. [/quote] Olet niin onnekas. Happy for you.
[/quote]Ei minullakaan tuossa vaiheessa ollut kuin vähän rinnat arat. Mutta kohta aloin oksentaa ja sitä jatkui rv 18 saakka. Painokaan ei noussut kuin 2 kg raskausaikana, ja synnytyksen jälkeen painoin 13 kg vähemmän kuin ennen raskautta.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 19:32"]Hellan lettas sentään!
Mitenköhän kestät vielä nämä kaikki vuodet kunnes laps täyttää 18v kun nyt jo ramasee niin kauheesti.
Voin kertoa, että edessäsi on vielä paljon rankempia asioita kuin oksentelu alkuraskaudessa joten piristyhän äläkä murehdi moista.
tv. 4 lapsen äitee jolla "aamupahoinvointi" jatkui läpi koko raskauden ja vuorokauden ympäri jokaisen lapsen kohdalla.
[/quote]
Onneksolkoon! Olet voittaja, olet kärsinyt eniten. Hurraa sinulle! Ja asenteellesi!
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 19:32"]
Hellan lettas sentään!
[/quote]
onpa siinä ihana äityli. saa tuntea pahaa oloa ja väsymystä omasta olostaan tuolla hetkellä! Vaikka olisi mitä paskaa satamassa myöhemmin elämässä niskaan. Varmasti tulee eteen hetkiä, että tuntuu ettei jaksa, ja tämä on nyt ap yksi niistä hetkistä. mutta se menee ohitse. T: 27
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 19:31"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 19:08"]Mua taas vähän pelottaa, kun ei ole juurikaan oireita rv 7+1. Närästää, that`s all. [/quote] Olet niin onnekas. Happy for you.
[/quote]Ei minullakaan tuossa vaiheessa ollut kuin vähän rinnat arat. Mutta kohta aloin oksentaa ja sitä jatkui rv 18 saakka. Painokaan ei noussut kuin 2 kg raskausaikana, ja synnytyksen jälkeen painoin 13 kg vähemmän kuin ennen raskautta.
[/quote]
Täällä marttyyriraati paikalla. Älä kuuntele näitä. Mitä todennäköisimmin raskautesi jatkuu onnellisesti loppuun asti.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 19:32"]Hellan lettas sentään!
[/quote]
Todella vastenmielistä tuollainen vähättely. Pahoinvointi on ykailöllistä ja toiset kestävät sitä paremmin kuin toiset. Jos pahoinvointi menee niinkin pahaksi että joutuu tiputukseen kun ei kykene liikkumaan vessasta niin onhan se nyt ihan pientä verrattuna siihen että 18v joutuu lasta kasvattamaan. Höpö höpö! Fyysinen pahoinvointi ei ole verrattavissa lasten kasvatukseen ja luulisi sinun äitinä tajuavan sen
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:52"]Pahoinvoinnista kärsineet, missä vaiheessa olette kertoneet kavereillenne tms raskaudesta? Tuntuu vaikealta kirjoitellakaan kenenkään kanssa kun keksittävä tekosyitä miksen tule ja miksen jaksa enkä voi kertoa miltä oikeasti tuntuu. Ajattelin, että vasta ultran jälkeen mutta vaikeaa nämä joulun ajat.. Ap
[/quote]
Miks sun pitää salata? Miks et voi kertoa?
[/quote]
En ole ap, mutta miksi pitäisi kertoa? Itse olen kyllä lähimmille kertonut nyt koska tarvitsen tukea ahdistuksen takia ja onneksi sitä saankin. Salaan kuitenkin muilta niin pitkälle kuin mahdollista sillä jos kaikki ei menekkään hyvin niin kokemuksella voin kertoa sen olevan äärimmäisen raskasta selitellä kaikki yksitellen että näin vain kävi.