Ääää mä en jaksa... Rv9 ja oksentelu
Että tää on...on mieli matalalla kun koko ajan oksettaa,velloo ja palelee. Töissäkin käyn salaa oksentamassa. Kotona illalla syön mitä vaan niin oksennan kohta pois. Nyt vaan makaan ja oksetus suussa. Yölläkin herään oksetusoloon, En jaksa enää..:/
Kommentit (54)
Tuo ei kovin nyt helpottanut, että ehkä jo kolmen viikon päästä helpottaa.. :''/ tiedän että kannattaa kärsiä, nyt vaan on olo niin kurja....
Mulla oli ihan sama tilanne, joka jatkui rv 15 asti. Kyllä se jossain vaiheessa helpottaa, vaikkei se nyt yhtään lohdutakaan. Mua oksetti jopa tietyt väritkin
Tsemppiä! Jää saikulle. Mä saikutin ensimmäisen kolmanneksen. Nukuin suunnilleen yötä päivää, sillä tavalla selvisin. Sen verran jäi hampaankoloon, että toista lasta minä en tule koskaan tekemään.
Mulla helpotti rv 42+1.. :) Oksensin joka päivä, en voinu syödä, enkä nukkua.
Sori, ei sais olla ilkeä, mutta en voinu välttää kiusausta.
Täällä täysin oireeton raskaus menossa :P Ei niin minkäännäköstä oiretta. Ainoo oire on positiivinen testi. Mut tsemppiä sulle!
Tää on kyl taas niin hanurista. Syöpääkin osataan nykyään hoitaa, mutta ei raskauspahoinvointia. Eikö sitä nyt edes pystyttäis selvittämään että mistä johtuu.
Hae lääkäristä saikkua ja lääkkeitä on myös saatavilla. Helpottaa se ennen pitkää. Tsemppiä!
Feel u! Täällä viikko 15, enää ei onneksi tartte joka päivä oksentaa kun oon huomannut, että tee ja voileipä on melkeinpä ainoat ruuat mitkä ei tuu ulos. Muista levätä tarpeeksi ja myös juoda paljon vettä, kuivuus aiheuttaa mulla myös lisää oksettavaa oloa. Tsemppiä!
Ei anna luontoni perilsi hakea saikkua.. Mutta kikä lääke tähän on, onko turvallista olemassa? Ap
Ootko kokeillu niitä sea band rannekkeita? Saa apteekista. Toisille tuo avun :)
Pahoinvoinnista kärsineet, missä vaiheessa olette kertoneet kavereillenne tms raskaudesta? Tuntuu vaikealta kirjoitellakaan kenenkään kanssa kun keksittävä tekosyitä miksen tule ja miksen jaksa enkä voi kertoa miltä oikeasti tuntuu. Ajattelin, että vasta ultran jälkeen mutta vaikeaa nämä joulun ajat.. Ap
En ole kokeillut ranneketta, mitä maksaa ja onko turvallinen? Vai ihan huuhaata?
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:47"]Ei anna luontoni perilsi hakea saikkua.. Mutta kikä lääke tähän on, onko turvallista olemassa? Ap
[/quote]
Jos pystyt työhön, ni ok. Mutta jos olet puolitehoinen työntekijä, työnantajasi maksaa kuitenkin täyden palkan. Jos jäät saikulle, omavastuuajan jälkeiset sairaspäivät työnantajasi nostaa Kelasta. Siksi niitä veroja maksetaan. Tässä siis toinen näkökulma, jos vaikka vähentäisi morkkista.
Lääkkeistä esim primperania voidaan määrätä pahoinvointiin. Ei kyllä kai kovin hyvin tepsi.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:52"]Pahoinvoinnista kärsineet, missä vaiheessa olette kertoneet kavereillenne tms raskaudesta? Tuntuu vaikealta kirjoitellakaan kenenkään kanssa kun keksittävä tekosyitä miksen tule ja miksen jaksa enkä voi kertoa miltä oikeasti tuntuu. Ajattelin, että vasta ultran jälkeen mutta vaikeaa nämä joulun ajat.. Ap
[/quote]
Jos olisin läheinen ystäväsi, loukkaantuisin jos valehtelisit päin naamaa.
Postafenia saa reseptivapaasti, mutta kannattaa siitäkin jutella ensin lääkärin kanssa. Myös Primperania käytetään, mutta sitä saa vain reseptillä.
Mulla samat viikot menossa, enkä mäkään ole kertonut vielä paljon kenellekään. Ultran jälkeen sit. Mä oon keksiny hirveän läjän tekosyitä, miksi oon ihan surkeana töissä, enkä jaksa tavata ketään. Ei tässä muukaan auta.
Maksaa noin 15€ rannekkeet. On turvalliset, lääkkeettömät. Googlaa :) Tsemppiä jatkoon!
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:53"]
En ole kokeillut ranneketta, mitä maksaa ja onko turvallinen? Vai ihan huuhaata?
[/quote]
No ei se ainakaan vaarallinen ole. Apteekista saa. Toimii ainakin joillain matkapahoinvointiin.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:52"]Pahoinvoinnista kärsineet, missä vaiheessa olette kertoneet kavereillenne tms raskaudesta? Tuntuu vaikealta kirjoitellakaan kenenkään kanssa kun keksittävä tekosyitä miksen tule ja miksen jaksa enkä voi kertoa miltä oikeasti tuntuu. Ajattelin, että vasta ultran jälkeen mutta vaikeaa nämä joulun ajat.. Ap
[/quote]
Miks sun pitää salata? Miks et voi kertoa?
Rv6 vasta menossa ja ihan sama meininki täällä. Olo on kuin kuolemaa tekisi, mutta itse omalla tavallani nautin tästä koska se on yleensä hyvä merkki. Vaikkei tämä olo tunnu mukavalta niin rv24 kohtukuoleman jälkeen tämä raskaus tuntuu kaiken tuskan arvoiselta <3
Tsemppiä! Tuo aika on kauheaa, mutta voi olla että jo rv 12 maissa helpottaa. Palkinto on kaiken tuon arvoista, onneksi :)